Skocz do zawartości

kolejność wykonania mediów wnętrza


gomesz

Recommended Posts

Napisano
Cytat

jaka jest kolejność wykonania mediów wnętrza

1.instalacja elektryczna

2.tynki

3.instalacjie hydraulicznych


Cześć icon_biggrin.gif
U mnie akurat tak było elektryka - tynki - hydraulika i potem wylewka posadzki gotowej i ocieplenie poddasza wraz z regipsami. Co niektórzy robią hydraulikę dwoma etapami przed tynkami jeden etap i drugi etap po tynkach,ale to zależy od instalatora jak jemu pasuje.Z mojego doświadczenia widzę,że hydraulika po tynkach jest dobrym rozwiązaniem.A ocieplenie poddasza u mnie zostawiłem po tynkach bo robiłem cementowo-wapienne ręczne i za bardzo bym zapaskudził płyty a po drugie teraz po tynkach płyty lepiej będą lepiej dopasować do ściany już otynkowanej.
Napisano
ja miałem tak:

1 woda+kanaliza
2 WM
3 elektryka
4 tynki
5 CO(podłogówka)
6 wylewki
Napisano
Cytat

własnie rozglądam się za ekipą elektryka hydraulika czy za 1pk elktyki 32zł to drogo.


Ja płaciłem 20 zł za punkt w marcu tego roku w tym było też rozprowadzenie instalacji tv oraz skrętka komputerowa do 5 pokoi a za hydraulikę zapłaciłem 100 zł za punkt ,za punkt liczył np wodę ciepłą i zimną wraz z podłączeniem umywalki ,grzejnik to 1 punkt.
Napisano
ok dzięki za te informacje,elektryk powiedział ze było by taniej gdy jest z ytong ,jednak mam piwnice z bloczka a reszta z porothermu,cena wysoka jednak widziałem jego wykonane prace było bardzo dokładnie ,jak widzą ze budujesz coś większego to jesteś bogaty i myślą jak tu zarobic więcej,jednak to ja zdecyduje kogo wybrać.
Napisano
No właśnie ja mam z ytonga i też elektryk mi mówił,że dlatego mam taniej bo łatwiej i szybciej się robi w betonie komórkowym.
Napisano
Porotherm jest bardziej kruchym materiałem, dlatego fachowcy liczą sobie więcej za pracy na tym materiale.
Gomesz - dobry fachowiec to taki, który nie musi się ogłaszać, a i tak ma na kilka miesięcy do przodu zajęte terminy - takiego fachowca szukaj.
Napisano
Cytat

Porotherm jest bardziej kruchym materiałem, dlatego fachowcy liczą sobie więcej za pracy na tym materiale.
Gomesz - dobry fachowiec to taki, który nie musi się ogłaszać, a i tak ma na kilka miesięcy do przodu zajęte terminy - takiego fachowca szukaj.



każdy bajer jest dobry, zeby podnieść cenę....akurat jak materiał jest kruchy, to bardzo łatwo się w nim bruzdy pod instalacje robi....w piwnicy u mnie to faktycznie fachowcy mieli dużo pracy, szczególnie ci od wod-kan, ale w porotermie cokolwiek robić to przyjemnośc....no ale jak klient to łyknie, to trzeba go strzyc...
Napisano
No w sumie tak ,każdy powód jest dobry aby pociągnąć po kieszeni icon_biggrin.gif Ale nie ma to czy tamto,że w betonie komórkowym rzeźbi się jak się chce, nie ma to czy tamto icon_mrgreen.gif
Napisano
co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy icon_eek.gif mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle.
Napisano
Cytat

co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy icon_eek.gif mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle.


Nie ma reguły ,zapłacisz slono i może okazać się że robota do kitu.U mnie elektryk zostawił kable na zewnątrz ściany zawinięte z zapasem (puszek po gniazda nie robił) bo nie wiadomo gdzie przyjdą płytki a dokładniej łączenie bo wtedy łatwiej i ładniej to będzie wyglądało aniżeli puszka by wyszła w środku płytki.
Napisano
Cytat

Nie ma reguły ,zapłacisz slono i może okazać się że robota do kitu.U mnie elektryk zostawił kable na zewnątrz ściany zawinięte z zapasem (puszek po gniazda nie robił) bo nie wiadomo gdzie przyjdą płytki a dokładniej łączenie bo wtedy łatwiej i ładniej to będzie wyglądało aniżeli puszka by wyszła w środku płytki.



trochę bez sensu
jak za x lat będziesz zmieniał płytki
to gniazdka będziesz przesuwał aby wyszły na łączeniu płytek?
my mniej więcej wiedzieliśmy gdzie pójdą gniazdka
i tak zostały przygotowane
ale dobrze, że najpierw zamówiliśmy kuchnię
a dopiero później wszedł elektryk
bo niektóre gniazdka trzeba było przesuwać
Napisano
Cytat

trochę bez sensu
jak za x lat będziesz zmieniał płytki
to gniazdka będziesz przesuwał aby wyszły na łączeniu płytek?
my mniej więcej wiedzieliśmy gdzie pójdą gniazdka
i tak zostały przygotowane
ale dobrze, że najpierw zamówiliśmy kuchnię
a dopiero później wszedł elektryk
bo niektóre gniazdka trzeba było przesuwać


A widzisz jednak jest jakiś sens icon_biggrin.gif Ja jeszcze nie mam kuchni,ani nie wiem jakie płytki będę kładł więc lepiej poczekać niż robić dwa razy czy raczej poprawiać. A płytki jak położę to raczej już nie będę zmieniał,chyba że zięciowi się nie spodobają to niech się martwi przy zmianie icon_lol.gif
Napisano
Cytat

A widzisz jednak jest jakiś sens icon_biggrin.gif Ja jeszcze nie mam kuchni,ani nie wiem jakie płytki będę kładł więc lepiej poczekać niż robić dwa razy czy raczej poprawiać. A płytki jak położę to raczej już nie będę zmieniał,chyba że zięciowi się nie spodobają to niech się martwi przy zmianie icon_lol.gif



tylko że my elektrykę musieliśmy zaplanować zanim została wbita pierwsza łopata
Napisano
Cytat

co niektórzy mówią, tani ale robisz dwa razy icon_eek.gif mam jeszcze pytanie skoro nie mam zaprojektowane kuchni i łazienki to czy kable zostawic wypuszczone do wnętrza i zwinięte w pętle.


A dlaczego nie masz zaprojektowanej kuchni i robisz elektrykę? To bez sensu. Projekt kuchni mielismy zrobiony i elektryk położył wszystkie kable i było bez problemu. Natomiast co do łazienek mieliśmy ogólny zarys (projekt był w trakcie roboty) i wszystkie gniazdka co to miały byc obok luster wyszły nam cenralnie na lustrach i trzeba było przerabiać. Po co robic dwa razy?
Napisano
Cytat

A dlaczego nie masz zaprojektowanej kuchni i robisz elektrykę? To bez sensu. Projekt kuchni mielismy zrobiony i elektryk położył wszystkie kable i było bez problemu. Natomiast co do łazienek mieliśmy ogólny zarys (projekt był w trakcie roboty) i wszystkie gniazdka co to miały byc obok luster wyszły nam cenralnie na lustrach i trzeba było przerabiać. Po co robic dwa razy?



W projekcie okazała się ta kuchnia niezbyt estetyczna i temu te zmiany przeniesienia zabudowy w inny kąt,powiększenie okna w kuchni i juz plany kuchni instalacji nie nadają się.
Napisano
myśmy robili elektrykę przed projektem kuchni, ale wszystko mieliśmy zaplanowane gdzie co będzie - wyszło idealnie, drobne poprawki tylko były, takie że nie warto wspominać nawet icon_smile.gif
Napisano
my w prawdzie jesteśmy w trakcie ale poszło tak

- elektryka (wpadł facet od kuchni i zaznaczył panom gdzie mają jaki kabel zostawić i jakie będzie ustawienie)
- hydraulika część 1 - rozprowadzenie wody
- tynki
- hydraulika część 2 - rozłożenie podłogówki, grzejniki
- wylewki
Napisano
Cytat

my w prawdzie jesteśmy w trakcie ale poszło tak

- elektryka (wpadł facet od kuchni i zaznaczył panom gdzie mają jaki kabel zostawić i jakie będzie ustawienie)
- hydraulika część 1 - rozprowadzenie wody
- tynki
- hydraulika część 2 - rozłożenie podłogówki, grzejniki
- wylewki


A kanaliza była icon_biggrin.gif (podłączenie do wanny,umywalek ,kibelek ) na pewno zapomniałaś napisać, wierzę że jest to zrobione icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A kanaliza była icon_biggrin.gif (podłączenie do wanny,umywalek ,kibelek ) na pewno zapomniałaś napisać, wierzę że jest to zrobione icon_biggrin.gif




no podciągnęłam ją pod cz1 hydrauliki, dla mnie to zakrawa na wodę ale ja to tylko baba jestem icon_biggrin.gif kanalizacja ta kibelkowa rosła wraz z murami
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
koledzy kto doradzi z czego robić instalacje hydaliczną,co wytrzymalsze hydraulik doradzał z rurek KAN co sądzicie o tym produkcie,hydeaulik pewnie szuka aby robota łatwa.
Napisano
nie wiem, czy rurki KAN to plastik zgrzewany czy "pex"

Powiem, że ja dokonując wyboru "oglądnołem" system zgrzewany i system "pex - zaciskany" i ten drugi wzbudził we mnie większe zaufanie. W efekcie i ogrzewanie i wodę mam zrobioną w pexie.
Z miedzi zrezygnowałem ze względów na koszty.
Może jakiś fachowiec Ci lepiej doradzi, ja piszę tylko z pozycji "laika-inwestora"

pozdrawiam
Napisano
Ja u siebie robiłem a raczej hydraulik mi robił icon_smile.gif podłączenie do grzejników z miedzi a woda ciepła i zimna rozprowadził 16 alupexem Kisana tak samo i podłogówka poszła Kisanem a złączki do alupexa dawał skręcane a nie zaciskowe.Ta rura KAN to przypomina trochę Kisana ale to chyba nie alupex, co do połączeń to złączki się stosuje i skręcane i zaciskowe.
Napisano
Na pewno są tańsze bo to "plastik" ale w blokach to przeważnie deweloperzy budują a oni jak wiesz tną koszty.A Ty budujesz dla siebie.Ja płaciłem za kisana 3,5 zł za m i to jest alupex .
Napisano
Cytat

Ja u siebie robiłem a raczej hydraulik mi robił icon_smile.gif podłączenie do grzejników z miedzi a woda ciepła i zimna rozprowadził 16 alupexem Kisana tak samo i podłogówka poszła Kisanem a złączki do alupexa dawał skręcane a nie zaciskowe.


Złączki skręcane trzeba kontrolować co pół roku, ciekawe jak to będziecie robić?
Napisano
Cytat

Złączki skręcane trzeba kontrolować co pół roku, ciekawe jak to będziecie robić?


A gdzie to jest napisane? Czytałem książkę techniczną Kisana i jakoś mi to w oko nie wpadło aby co pół roku kontrolować złączki skręcane.A tak na marginesie to czemu należy kontrolować.
Napisano
Cytat

jak kontrolować bo nie rozumiem.


Zaglądać czy nikt ich nie ukradł icon_mrgreen.gif
Nie zwracaj na to uwagi ,na tą kontrole złączek oczywiście bo to jakieś ściemnianie.
Napisano
Z tą kontrolą to bym nie przesadzał. Dobrze zrobione złącza są trwałe. Problem jak ktoś nie umie układać rur w takim systemie. Sam widziałem rurkę, która wyszła ze złączki, ale ten kto to robił o kompensacji chyba nawet nie słyszał.Systemy zgrzewane albo klejone są pod względem szczelności pewniejsze, ale jak ktoś się na nich nie zna to też może coś spartolić.
Przy złączkach skręcanych czasem przydaje się możliwość łatwego zdemontowania i przerobienia instalacji.
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A gdzie to jest napisane? Czytałem książkę techniczną Kisana i jakoś mi to w oko nie wpadło aby co pół roku kontrolować złączki skręcane.A tak na marginesie to czemu należy kontrolować.



Zasady montażu

9. Złączek skręcanych typu VESTOL i VESTOL ZBK nie należy umieszczać w przegrodach poziomych (pod podłogą).

Złaczki skręcane mogą luzować się co powoduje przeciekanie. Edytowano przez Kafelkarz (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

jeśli zrobię tak jak na foto czy Tynkarze nie poniszczą rurek i izolacji ??

fac22ff2ffbbc341med.jpg


Jedno mogę tu stwierdzić,po co to przed tynkami ?Przy tynkach z agregatu to trochę mniej powinni nabrudzić i poniszczyć ale przy tynkach tradycyjnych cementowo-wapiennych to nie wiem jakby się starali to wszystko będzie znorane zaprawą. Wiem co piszę bo u mnie hydraulika była robiona po tynkach i to co hydraulik wyciął w ścianie a później zostało zatynkowane to i tak tego nie będzie za bardzo widać bo przecież zakryje to albo umywalka albo wanna czy kibelek pod zabudowę albo zwykły a nie wspomnę,że płytki to zamaskują w sposób doskonały. Więc jak dla mnie nie widzę sensu robienia hydrauliki przed tynkami.

Jedyna rada to bardzo dobrze i dokładnie przykryj tą instalacje deskami czy np.płytą osb tak aby były one nie narażone na działania tynkarzy, szczególnie na urazy mechaniczne.

Cytat

Zasady montażu

9. Złączek skręcanych typu VESTOL i VESTOL ZBK nie należy umieszczać w przegrodach poziomych (pod podłogą).

Złaczki skręcane mogą luzować się co powoduje przeciekanie.


Mogą się luzować ale nie muszą icon_mrgreen.gif
No fakt nie da się ukryć że tak jest jeżeli producent tak napisał,tylko coś słyszałem że te złączki mają być zastąpione innymi (albo poprzednie zastąpiono tymi tzn VESTOL i VESTOL ZBK) ale to tylko takie tam plotki jeszcze tego nie sprawdziłem icon_biggrin.gif A co do złączek skręcanych to istnieją jeszcze na rynku inne,które można z powodzeniem zastosować jako zamienniki do rur Kisana.
Napisano
Cytat

Jedyna rada to bardzo dobrze i dokładnie przykryj tą instalacje deskami czy np.płytą osb tak aby były one nie narażone na działania tynkarzy, szczególnie na urazy mechaniczne.


Potwierdzam. Poza tym radzę sprawdź sobie jeszcze raz, dodatkowo przed wylewkami szczelność instalacji wodnych. Ja odebrałem instalacje w-k, później miałem tynkarzy i ... najprawdopodobniej oni tak uderzyli w rurę wodną na podłodze w łazience, że musiałem rozkuwać wylewkę i płytki żeby ją wymienić.
Napisano
Cytat

Potwierdzam. Poza tym radzę sprawdź sobie jeszcze raz, dodatkowo przed wylewkami szczelność instalacji wodnych. Ja odebrałem instalacje w-k, później miałem tynkarzy i ... najprawdopodobniej oni tak uderzyli w rurę wodną na podłodze w łazience, że musiałem rozkuwać wylewkę i płytki żeby ją wymienić.



a jak sprawuje się ten system hydrauliczny,znajomi powiadają ze miedz to miedz a nie tam jakieś plastiki icon_confused.gif
Napisano
Cytat

a jak sprawuje się ten system hydrauliczny,znajomi powiadają ze miedz to miedz a nie tam jakieś plastiki icon_confused.gif


Póki co sprawdza się nieźle. Trudno orzec - miedź, czy plastik. Właściciel instalacji w miedzi powie, że miedź, ja wybrałem pex Wavin. Wydaje mi się, że najważniejsza jest jakość materiału oraz poprawność na etapie projektowania, a później wykonania.
Gość mhtyl
Napisano
Jeżeli wszytko jest zrobione tak jak powinno być i z materiałów taki jakie powinny być to cóż się może stać, no chyba że jest jakaś wada ukryta materiału ale tego nikt nie przewidzi i tak na pocieszenie dodam,że zdarza się to bardzo,bardzo rzadko. Jak mam rury z Kisana ,natomiast złączki skręcane innej firmy ,tak polecił mi hydraulik. Robi na tym materiale od kilku ładnych lat i bez problemu wszytko działa .Natomiast instalację c.o. do grzejników poprowadziłem miedzią.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...