Skocz do zawartości

220 tys. na dom,czy starczy ???


hill

Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam pytanie, posiadam działke na której chce postawic sobie diune mix http://pprojekt.pl/projekt275-diuna_mix.html (działka ma ponad 60 arów,wszystkie media), mam blisko 220 tys zł oszczednosci, chciałbym sie zapytac czy za te pieniadze postawie dom pod tak zwany klucz, nie wykanczając poddasza (wiadomo otynkowane sciany u góry i tyle), nie biore firmy budowlanej tylko tak zwani budowlancy beda mi to robić, bez żadnych rarytasów podstawowa wersja, budowa systemem gospodarczym, ocieplenie domu na zewnątrz nie koniecznie od razu, koszt więżby na dach też odpada posiadam własne drzewo, dużo też pomogą rodzice, bede krył prawdopodobnie blachodachówką, proszę o odpowiedz
Napisano
Masz podany kosztorys na tej stronie.
DIUNA MIX SSZ=248 840 zł wykonczony= 469 428 zł

Ocieplić musisz - patrz świadectwo energetyczne
Jak włożysz dużo własnej pracy to powiedzmy ok. 60 tys zaoszczedzisz
Napisano
Tak wiem ale ta cena 469 tys. to jakiś absurd, stan surowy za 248 tys. ??? Znam dużo osób które postawiły stan surowy zamknięty za około 100 tys. a tu cena jest dwa razy większa za stan surowy nie zamknięty. A kolejne 120 tys. myślę że spokojnie powinny mi starczyć tak żeby wprowadzić się do domu, tak jak pisałem wcześniej nie zamierzam od razu kończyć poddasza, tylko parter, chciałbym się spytać osób które się wybudowały i myślały podobnie jak ja czy to jest realne, żeby za ta kwotę już zamieszkać w nowym domu, proszę o odpowiedz
Napisano (edytowany)
Cytat

Masz podany kosztorys na tej stronie.
DIUNA MIX SSZ=248 840 zł wykonczony= 469 428 zł

Ocieplić musisz - patrz świadectwo energetyczne
Jak włożysz dużo własnej pracy to powiedzmy ok. 60 tys zaoszczedzisz



te kosztorysy są przeszacowane....gdyby ci firma od A do Z robiła, to może tyle by wyszło a i niekoniecznie.
tym niemniej, nawet jak wszystko zrobisz sam, to i tak nie zmieścisz się w tej kwocie...
może do porównania, podam częściowe koszty mojego domu - trochę podobny - ja mam użytkowej 130m2, dach mniejszy, bo nad garażem taras, ale za to pełne podpiwniczenie(tyle że ja nie mam wykusza ani lukarny). SSZ wyszedł mnie 160tys - ale 2 lata temu. dla tego domu SSZ powinien wyjśc podobnie, ale nie wiem jak ceny się zmieniły, robocizna na pewno do góry, materiały nie wiem

Cytat

Tak wiem ale ta cena 469 tys. to jakiś absurd, stan surowy za 248 tys. ??? Znam dużo osób które postawiły stan surowy zamknięty za około 100 tys. a tu cena jest dwa razy większa za stan surowy nie zamknięty. A kolejne 120 tys. myślę że spokojnie powinny mi starczyć tak żeby wprowadzić się do domu, tak jak pisałem wcześniej nie zamierzam od razu kończyć poddasza, tylko parter, chciałbym się spytać osób które się wybudowały i myślały podobnie jak ja czy to jest realne, żeby za ta kwotę już zamieszkać w nowym domu, proszę o odpowiedz



tak jak napisałem, wszystko zależy - ale tego projektu nie postawisz SSZ za 100tys lub 120tys. braknie na 100%

proponuję zerknąć do mojego dziennika budowy (link w stopce) Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Hill my jesteśmy w trakcie budowy domu podobnego do termini II ; SSZ z dużymi rabatami wyszedł nas 150tys, budowaliśmy z bk (solbet), strop lany, komin systemowy presto, blachodachówka plannja. Ocieplenie i elewację mamy wycenioną na 20tys :/

Pamiętaj, że lukarny i wykusze podnoszą koszty, od materiału po robociznę.
I jeszcze coś tak zwani budowlancy mogą Cię kosztować duuuużo drożej niż ekipa budowlana mająca doświadczenie
Napisano (edytowany)
Nas domek o powieszni 14x10 dol i podasze uzytkowe 10x10 kosztowal na dzien dzisiejszy 150tys . W tej kwocie jest tynkowanie,instalacja pradowa,kanalizacja,co, stolarka [fakt drutex ale za to z kolorem z jednej strony] .Drzwi garazowe Wisniowski ,wylewki [niestety z 5 styropianem na 2 poziomach ] 3 poziom to juz 15 dana:) ...licze jeszcze wydac 70ty i moc mieszkac...czyli calosc 220tys...przyznaje ze liczylem mniej ale coz...czlowiek zawsze czegos nie przewidzi... Generalnie pisze to ze niepotrzeba niewiadomo ile pieniedzy [choc wiele zalezy od materialow i fantazji wydajacego:) ]tlko troszke samozaparcie ,chceci i juz jest duzo taniej. A jesli chodzi o firmy... hmm Firma moze byc jeden czlowiek plus przypadkowy pomocnik jak i kilka osob i sprzet .Mi stawialo 2 majstrow i chwale sobie ich... Duzo zaplacic za robocizne nie znaczy dobrze!!

Aha jedynie mam budynek w miare prosty...wszelakie "upiekszanie" podnosi koszta...[musze poczytac jak wkleic zdjecia to zapodam fotki dorobku zycia:) ] Edytowano przez wuwok (zobacz historię edycji)
Napisano
Chciałbym dodać że przy budowie mojego domu zrezygnuje z wielu rzeczy,takich jak dodatkowa ubikacja,powiększe dzieki temu łazienkę kosztem magazynku,zredukuje ilośc okien w domu,okien dachowych z 6 do 2,niby to małe koszta w porównaniu do kosztów całego domu ale zawsze to coś.Tak jak zaznaczyłem wczesniej całą stolarke do domu czyli drzwi,więzbę dachową itp. wykona mój wujek,posiadam własne drzewo,a elektrykę mój brat który ma firmę zajmującą sie takiki rzeczami,tak więc jestem dobrej mysli:)
Napisano
Bądź dobrej myśli, ale twardo stąpaj po ziemi. Jestem w trakcie budowy własnego domu i uważam, że brakuje Ci w najoptymistyczniejszej wersji około 130 tys. zł przy znacznym wkładzie własnej pracy oraz dużych rabatach podczas zakupów materiałów budowlanych oraz wykończeniowych.
Lepiej, jeżeli zostanie Ci 10 tys. ekstra gotówki, aniżeli ma zabraknąć 10 tys. na wprowadzenie się do domu.
Napisano (edytowany)
Tak patrzę, 120 tys. na stan surowy i 220 tys. na wykończony (częściowo), to się zastanawiam, jak to możliwe icon_question.gif . Znajomi budowali dom z ekipą, wszystko załatwiali sami - materiały, wszystkie decyzje, pilnowali robotników - i wyszło im z wykończenie 450 tysięcy za 220 czy 240 m.kw. użytkowej. Dużo też zrobili na tej budowie sami, żeby nie przepłacać.. A i tak nie są do końca zadowoleni z wykonania. Mówią mi "Oszczędny płaci dwa razy" i plują sobie w brodę, że nie dołożyli 20 czy 30 tysięcy na profesjonalną firmę. No ale dla mnie 20-30 tys. to dużo. Nie zwykłam szastać pieniędzmi. Może macie Państwo jakieś doświadczenia z budową "na własną rękę" (że tak to nazwę) oraz z profesjonalnym wykonawcą? Bardzo proszę, podzielcie się wrażeniami. Edytowano przez zee (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak patrzę, 120 tys. na stan surowy i 220 tys. na wykończony (częściowo), to się zastanawiam, jak to możliwe icon_question.gif . Znajomi budowali dom z ekipą, wszystko załatwiali sami - materiały, wszystkie decyzje, pilnowali robotników - i wyszło im z wykończenie 450 tysięcy za 220 czy 240 m.kw. użytkowej. Dużo też zrobili na tej budowie sami, żeby nie przepłacać.. A i tak nie są do końca zadowoleni z wykonania. Mówią mi "Oszczędny płaci dwa razy" i plują sobie w brodę, że nie dołożyli 20 czy 30 tysięcy na profesjonalną firmę. No ale dla mnie 20-30 tys. to dużo. Nie zwykłam szastać pieniędzmi. Może macie Państwo jakieś doświadczenia z budową "na własną rękę" (że tak to nazwę) oraz z profesjonalnym wykonawcą? Bardzo proszę, podzielcie się wrażeniami.



Ja nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tej materii, ale wiem jedno - na budowie trzeba być bo spartolą.
Są czasami wyjątki potwierdzające regułę.
Odnośnie robocizny - tu można zaoszczędzić, ale też podchodzić do sytuacji racjonalnie.
Lepiej np. moim zdaniem tam gdzie jest potrzeba dużej ilości betonu, wziąść beton z betoniarni, niż kręcić samemu. Inaczej urobisz się po pachy a oszczędność znikoma lub wręcz żadna.
Jeżeli wykopy w twardym podłożu - to minikoparka, ja w piachu kopałem ręcznie - wyszło taniej i lepiej.
Generalnie należy ułatwiać sobie życie i korzystać ze sprzętu budowlanego, a czasami trzeba przeliczyć co się bardziej opłaca. Czy samemu zakasać rękawy i robić coś powiedzmy 10 razy dłużej, czy wsiąść fachowca do tej roboty i poświęcić 1/10 czasu na pilnowanie go na budowie.
Napisano
Cytat

Witam
Mam pytanie, posiadam działke na której chce postawic sobie diune mix http://pprojekt.pl/projekt275-diuna_mix.html (działka ma ponad 60 arów,wszystkie media), mam blisko 220 tys zł oszczednosci, chciałbym sie zapytac czy za te pieniadze postawie dom pod tak zwany klucz, nie wykanczając poddasza (wiadomo otynkowane sciany u góry i tyle), nie biore firmy budowlanej tylko tak zwani budowlancy beda mi to robić, bez żadnych rarytasów podstawowa wersja, budowa systemem gospodarczym, ocieplenie domu na zewnątrz nie koniecznie od razu, koszt więżby na dach też odpada posiadam własne drzewo, dużo też pomogą rodzice, bede krył prawdopodobnie blachodachówką, proszę o odpowiedz



Wita
Te 460000 podane przez przedmówców na pewno jest przeszacowane,ale i tak licz, że z 2/3 tej kwoty będziesz musiał wydać.
Co do poddasza - jak chcesz otynkować , to powinieneś zrobić instalacje. Nie ocieplanie dachu też wątpię czy się opłaci bo po pierwsze wydasz więcej na ogrzewanie, po drugie -chcąc mieszkać na dole i robić górę szlak Cię trafi ze sprzątaniem, po trzecie - jak czegoś nie zrobisz od razu to potem będziesz odkładał i odkładałicon_smile.gif

My budujemy 210 m2 z osobnym garażem z dosyć dobrych materiałów i na dzień dzisiejszy(stan zamknięty, częściowo instalacje) wydaliśmy poniżej 300k.

Pozdrawiam
Napisano
Bardzo fajny projekt. Mam dom o podobnym metrażu. Wyszło nam 400tys. Nie łudź się za 220tys nie ma szans. Jak dobrze zaciśniesz pas to może 350 tys starczy.
Napisano
Cytat

dokładnie jak przyciśniesz pasa to zaoszczędzisz więcej! podobno najlepiej na początku inwestycji utworzyć sobie taki zeszyt z wszystkimi kosztami!



w dzisiejszych czasach do takich celów nie używa się zeszytu, tylko arkusza kalkulacyjnego
Napisano
Cytat

w dzisiejszych czasach do takich celów nie używa się zeszytu, tylko arkusza kalkulacyjnego


Zgadza się, mam taki arkusz. Każdą złotówkę do niego wpisałam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ja też z doświadczenia wielu osób słyszałem iż te kosztorysy podane przy projektach są przeszacowane


1. zależy jak bardzo szczegółowo są wykonane
2. większość kosztorysów jest przewidziana na wykonanie domu przez firmę
Napisano
Witam. Jesteśmy z mężem na etapie SSZ , dom 8,5x10,4m, pow użytkowa 111m2, nie ma garażu, ściany porotherm, dach prosty dwuspadowy, dach pokryty dachówką ceramiczną, okna plastikowe , ale droższe bo kolor brąz dwustronny.
Wydaliśmy ok 150 000, budują ekipy z okolicy na poszczególne etapy.Dom prosty- bez lukarn, jeden mały balkon.
mam nadzieję,że uda nam się zamknąć w nieco ponad 200 000 tys, Tak więc myślę,ż e gdyby wziść trochę tańsze materiały np BK, okna białe, blachodachówkę- to kwota 220 ty może być realna, ale raczej nie w przypadku projektu Diuna- duża połać dachu, garaż, wysunięte ściany-lukarny na dwóch ścianach. Powodzenia. icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ja też z doświadczenia wielu osób słyszałem iż te kosztorysy podane przy projektach są przeszacowane




Najważniejsze jest indywidualne podejście do klienta. Biorąc pod uwagę kosztorysy załączone do wglądu na stronie projektu nigdy nie odzwierciedlą rzeczywistego kosztu budowy domu. Wszystko zależy od regionu w jakim budujemy nasz dom(cena może być niższa lub wyższa) oraz od bieżących cen w danym okresie, (które bardzo często przy wyżej przedstawionym kosztorysie nie są aktualizowane). Należy uwzględnić czy kosztorys należy przygotować biorąc pod uwagę: system zlecony/system gospodarczy.
Jeśli domek jest prosty i nie będzie wymagał drogiej robocizny, można realizować go systemem gospodarczym jeśli taka jest wola i możliwości:) co pozwoli zaoszczędzić pieniądze, ale trzeba zaangażować własne siły i mieć dobrego kierownika budowy.

Pozdrawiam
Bartosz Krupa
www.profcad.pl Edytowano przez bertoldi (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam
Mam pytanie, posiadam działke na której chce postawic sobie diune mix http://pprojekt.pl/projekt275-diuna_mix.html (działka ma ponad 60 arów,wszystkie media), mam blisko 220 tys zł oszczednosci, chciałbym sie zapytac czy za te pieniadze postawie dom pod tak zwany klucz, nie wykanczając poddasza (wiadomo otynkowane sciany u góry i tyle), nie biore firmy budowlanej tylko tak zwani budowlancy beda mi to robić, bez żadnych rarytasów podstawowa wersja, budowa systemem gospodarczym, ocieplenie domu na zewnątrz nie koniecznie od razu, koszt więżby na dach też odpada posiadam własne drzewo, dużo też pomogą rodzice, bede krył prawdopodobnie blachodachówką, proszę o odpowiedz


.

Kosztorysy dołączone do projektów są tak wyliczone aby zachęcać budujących, a nie zniechęcać ich do budowy. Nie są zawyżone i uwzględniają użycie materiałów ze średniej lub nawet niskiej półki. Budując systemem gospodarczym można zaoszczędzić na robociżnie
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak wiem ale ta cena 469 tys. to jakiś absurd, stan surowy za 248 tys. ??? Znam dużo osób które postawiły stan surowy zamknięty za około 100 tys. a tu cena jest dwa razy większa za stan surowy nie zamknięty. A kolejne 120 tys. myślę że spokojnie powinny mi starczyć tak żeby wprowadzić się do domu, tak jak pisałem wcześniej nie zamierzam od razu kończyć poddasza, tylko parter, chciałbym się spytać osób które się wybudowały i myślały podobnie jak ja czy to jest realne, żeby za ta kwotę już zamieszkać w nowym domu, proszę o odpowiedz



No to trochę realiów.
Właśnie wyceniam swój dom http://www.galeriadomow.pl/projekt,upb5425...owej-6,252.html.
Wczoraj majster powiedział mi za stan surowy otwarty z jego materiałem 170 000 zł. Jeżeli sama robocizna to 6 tys. fundamenty, po 12 tys. za kondygnację, a za dach 20 tys. Oczywiście nie jest to firma. Jak widzisz mój dom jest naprawdę prosty.
Oczywiście można wszystko zrobić po kosztach czyli odchudzić ściany, dać najtańszy styropian na ocieplenie, najzwyklejszą blachę na dach itp. Tylko czy o to chodzi?? Bo jak dla mnie wolę zaoszczędzić na wyposażeniu, bo takie zawsze mogę zmienić, za to porządnie zrobić to co istotne i co mi pozwoli później mieszkać spokojnie.

Lokalizacja 30 km na wschód od Krakowa

Cytat

Ja też z doświadczenia wielu osób słyszałem iż te kosztorysy podane przy projektach są przeszacowane



Zależy od firmy projektowej. Mnie w kilku biurach powiedzieli, żebym liczył +20% do ceny podanej w projekcie, gdyż najczęściej te ceny liczone są dla najtańszych materiałów.
Dwóch moich znajomych właśnie jest na ukończeniu domu i potwierdzają to co napisałem powyżej. Edytowano przez Nestorius (zobacz historię edycji)
Napisano
Nestorius - ceny silnie zależa od regionu
ja mam dom podobny do twojego, dodatkowo podpiwniczony
ławy-3tys
ściany piwwnic+strop 9tys
sciany parter+strop 9tys
poddasze ściany 5tys
kominy 2tys
dach - 9tys(dach mam mniejszy, bo nad garażem mam taras)
inna rzecz że to ceny z 2009r, teraz są już wyższe, ale i tak niższe od tych co podałeś
Napisano
Cytat

Wczoraj majster powiedział mi za stan surowy otwarty z jego materiałem 170 000 zł. Jeżeli sama robocizna to 6 tys. fundamenty, po 12 tys. za kondygnację, a za dach 20 tys. Oczywiście nie jest to firma. Jak widzisz mój dom jest naprawdę prosty.
Oczywiście można wszystko zrobić po kosztach czyli odchudzić ściany, dać najtańszy styropian na ocieplenie, najzwyklejszą blachę na dach itp. Tylko czy o to chodzi?? Bo jak dla mnie wolę zaoszczędzić na wyposażeniu, bo takie zawsze mogę zmienić, za to porządnie zrobić to co istotne i co mi pozwoli później mieszkać spokojnie.

Lokalizacja 30 km na wschód od Krakowa


To muszę Ci powiedzieć,że ceny to Ci ten majster wywalił nie z górnej półki ale z najwyższej.Toszto te ceny to firmy takie wystawiają.Szukałeś i rozpytywałeś się po fachowcach, nie bazuj tylko na jednej wycenie.
Napisano
Cytat

Nestorius - ceny silnie zależa od regionu
ja mam dom podobny do twojego, dodatkowo podpiwniczony
ławy-3tys
ściany piwwnic+strop 9tys
sciany parter+strop 9tys
poddasze ściany 5tys
kominy 2tys
dach - 9tys(dach mam mniejszy, bo nad garażem mam taras)
inna rzecz że to ceny z 2009r, teraz są już wyższe, ale i tak niższe od tych co podałeś


Czyli jeśle dobrze liczę, to za robocizne zapłaciłeś 37tys. W tym piwnica i dwa stropy. To jest śmiesznie niska cena nawet na 2009r.
Ja mam dom podobny do tego przy Cyprysowej (dom w morelach II) i za robociznę w 2009r. zapłaciłam 44 tys i to była dobra cena.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...