gkeb Napisano 30 września 2011 #1 Napisano 30 września 2011 Zastanawiam się nad budowa domu w technologii szkieletu stalowego SCS. Co o tym myślicie? Technologicznie jest chyba lżejszy i bardziej sztywny niż szkielet drewniany. Mankamentem może być to, że stal dobrze przewodzi ciepło. No ale to tylko cienkie blaszki (1,2mm) co 60cm, więc chyba nie tak źle. Zastanawiałem się nad taką konstrukcją ściany:- tynk zewnętrzny- 15 cm styropianu grafitowego 0,33- płyta fermacell- 14 cm szkielet stalowy wypełniony pianką PUR- płyta GKCiepłe to będzie?
Sepro Napisano 9 października 2011 #2 Napisano 9 października 2011 Skoro taki dom jest w ofercie to raczej musi spełniać normy! Mam przynajmniej taką nadzieję
el-instalator Napisano 10 października 2011 #4 Napisano 10 października 2011 Cytat Zastanawiam się nad budowa domu w technologii szkieletu stalowego SCS. Co o tym myślicie? Technologicznie jest chyba lżejszy i bardziej sztywny niż szkielet drewniany. Mankamentem może być to, że stal dobrze przewodzi ciepło. No ale to tylko cienkie blaszki (1,2mm) co 60cm, więc chyba nie tak źle. Zastanawiałem się nad taką konstrukcją ściany:- tynk zewnętrzny- 15 cm styropianu grafitowego 0,33- płyta fermacell- 14 cm szkielet stalowy wypełniony pianką PUR- płyta GKCiepłe to będzie? Sam ten styropian wystarczy, by spełnić przepisowe wymagania. Izolacja cieplna będzie dobra, ale pamiętaj, że taka ściana nie ma wcale zdolności do gromadzenia ciepła. W efekcie nie wykorzystasz w pełni np. zysków od słońca. Nie polecałbyym też ogrzewania kotłem węglowym, bo najlepszy będzie taki, który możee się włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie, nawet na krótko.Akumulację możesz poprawić robiąc grubą wylewkę podłogi na gruncie i robiąc ściany zewnętrzne z ciężkich materiałów (pełna cegła, silikat). 1
Barbossa Napisano 10 października 2011 #5 Napisano 10 października 2011 skoro szkielet stalowy, to po co mowa o ciężkich ścianach zewnętrznych?przed zyskami ze słońca chroni (ściany) izolacja zewnętrznazyski (bądź straty) mogą być realizowane prez stolarkę okiennąo medium grzewczym Autor nie wpominałakumulację może zapewnić poprzez wylewkę (niekoniecznie grubą) oraz "danie" ściany wewnętrznej murowanej, wtedy służy ona idei akumulacji, której nie wiemy czy Autor potrzebujekonstrukcja takiego szkieletora to nie novum, kwestia czy opłacalna, straty ciepła zapewen będą większe od szkieletora zewnętrznego, ale czy wymierne? pewnie nie przy porządnym wykonawstwie
gkeb Napisano 25 października 2011 Autor #6 Napisano 25 października 2011 Za akumulację ma odpowiadać płyta fundamentowa a ogrzewanie to elektryczne podłogowe. Projekt domu to Z12 ze studia Z500. Płyta główna o grubości 14 cm i powierzchni ok. 82m2. Dom jest bardzo lekki w tej technologii - cała konstrukcja szkieletu waży ok. 6 ton, waga ścian, dachu, stropu to jakieś 20 ton.Dodatkowo do zwiększenia akumulacji chciałem w salonie na przeciw okien południowych dać biokominek mocowany do kamiennej płyty. Płyta powinna nagrzewać się od słońca.Co do samego przekroju ścian to zastanawiam się nad optymalizacją warstw. 14 cm pianki PUR trochę kosztuje. Jakieś propozycje co zmienić by było nada ciepło a trochę taniej? Dałbym może trochę mniej pianki ale czym wypełnić pustkę w ścianie między właśnie tą pianką a KG.
berenger Napisano 27 października 2011 #7 Napisano 27 października 2011 (edytowany) Cytat Za akumulację ma odpowiadać płyta fundamentowa a ogrzewanie to elektryczne podłogowe. Projekt domu to Z12 ze studia Z500. Płyta główna o grubości 14 cm i powierzchni ok. 82m2. Dom jest bardzo lekki w tej technologii - cała konstrukcja szkieletu waży ok. 6 ton, waga ścian, dachu, stropu to jakieś 20 ton.Dodatkowo do zwiększenia akumulacji chciałem w salonie na przeciw okien południowych dać biokominek mocowany do kamiennej płyty. Płyta powinna nagrzewać się od słońca.Co do samego przekroju ścian to zastanawiam się nad optymalizacją warstw. 14 cm pianki PUR trochę kosztuje. Jakieś propozycje co zmienić by było nada ciepło a trochę taniej? Dałbym może trochę mniej pianki ale czym wypełnić pustkę w ścianie między właśnie tą pianką a KG. Może daj w profile zwykłą dobrej jakości wełnę mineralną a na zewnątrz 20-25 cm grafitowego najlepiej w dużych płytach po 4 metry na kleju poliuretanowym. Edytowano 27 października 2011 przez berenger (zobacz historię edycji)
gkeb Napisano 30 października 2011 Autor #8 Napisano 30 października 2011 Zmieniając PUR na wełnę ściana nie będzie już tak ciepła. Jaki współczynnik U ma dobra wełna? 0,35?
berenger Napisano 31 października 2011 #9 Napisano 31 października 2011 Cytat Zmieniając PUR na wełnę ściana nie będzie już tak ciepła. Jaki współczynnik U ma dobra wełna? 0,35? ma 0.36-0.38 ale kwestia ceny też gra rolę . Dlatego dołożenie styropianu na zewnątrz z eliminacja mostków termicznych być może zrekompensuje nieco słabszą izolacyjność wełny.Cena piany- 5 cm - 60 zł Wełna 8 cm - 10 zł z montażem 15 złRóżnica 45 zł zdecydowanie wystarczy na pokrycie grubszej izolacji ze styropianu grafitowego.Zdecydowanie taniej wyjdzie wełna i solidna ilość grafitowego.
Gość adiqq Napisano 31 października 2011 #10 Napisano 31 października 2011 (edytowany) Cytat Zmieniając PUR na wełnę ściana nie będzie już tak ciepła. Jaki współczynnik U ma dobra wełna? 0,35? pomyłka o rząd wielkościnajlepsza wełna ma od U = 0,033 (supermata)unimata ma U=0,039PUR wg wiki ma:pianka poliuretanowa bez szczelnej osłony 0,035pianka poliuretanowa w szczelnej osłonie 0,025wg innego źródła 0,02-0,023"Współczynnik przewodnictwa cieplnego pianki PUR wynosi 0,020-0,023 W/(m?K), zaś wełny mineralnej - 0,034-0,040 W/(m?K). Przykładowo warstwa grubości 5 cm pianki PUR odpowiada 9 cm wełny mineralnej (pianka o gęstości 35 kg/m?)."PUR będzie mieć zastosowanie tam gdzie nie ma miejsca żeby dać więcej wełny - bo jest jeszcze droższy niż wełna...i to sporo Edytowano 31 października 2011 przez adiqq (zobacz historię edycji)
bitles Napisano 8 listopada 2011 #11 Napisano 8 listopada 2011 A jak się ma wytrzymałość konstrukcji budynku na coraz to silniejsze wietrzyki
gkeb Napisano 28 listopada 2011 Autor #12 Napisano 28 listopada 2011 Cytat A jak się ma wytrzymałość konstrukcji budynku na coraz to silniejsze wietrzyki Nie mam pojęcia Na razie się zastanawiam. Mam taką amplitudę wachań między BK 400 a szkieletem
berenger Napisano 29 listopada 2011 #13 Napisano 29 listopada 2011 Pracowałem nad domem o szkielecie stalowym obitym drewnem. Przy używaniu lasera w celu wytyczenia lini nikt nie mógł chodzić bo laser drgał tak bardzo , że nie dało się nic zaznaczyć. Co prawda dom zesztywniał nieco przez OSB itp ale to nadal szkieletor i drgał.Jeśli szkielet będzie dobrze wykonany to konstrukcja jest dosyć sztywna a w dodatku konstrukcja kosztowała dla domu 150 m2 chyba około 80 tyś zł. A może oryginalnego Ytonga i solidną ilość styropianu grafitowego a na ścianki działowe ciężkie bloczki Silka.
bajbaga Napisano 29 listopada 2011 #14 Napisano 29 listopada 2011 (edytowany) W zasadzie wszystko co istotne napisał już Barbossa.Ja tylko uzupełnię.1. Nie można „wymienić” pianki na wełnę, bo ta pianka tworzy „monolit konstrukcyjny”, oraz spełnia bardzo istotną rolę termoizolacyjną i paroizolacyjną dla szkieletu, której nie zapewni wełna.2. Teksty o ytongu i ciężkich ścianach działowych z silki, przy tej technologii, uważam za bredzenie niegodne niczyjej uwagi.3. Przy ogrzewaniu podłogowym (tu, elektrycznym), wylewka 14 cm posiada aż nadto wystarczającą akumulację. Jak już ktoś się uprze, to akumulację ścian można zwiększyć, dokładając 2 płytę GK.4. Przy „firmowym” wykonaniu dom ten, będzie miał współczynnik U oscylujący wokół wartości 0,1W/m2k. Będzie bardzo „cichy” i stabilny. Jakieś przenoszenie drgań, przy tej technologii, to też następne bredzenie, wynikające z braku znajomości fizyki i mechaniki.dopisałem:5. Podzielam obawy Barbossy, co do strat ciepła przez szkielet do gruntu – tym bardziej, że nie znalazłem szczegółów rozwiązania tego problemu, jednak licząc współczynnik U, uwzględniłem ten aspekt – pisząc, że „oscyluje wokół” (wychodzi 0,08 - 0,09W/m2k). Edytowano 29 listopada 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji)
berenger Napisano 29 listopada 2011 #15 Napisano 29 listopada 2011 Cytat 1. Nie można „wymienić” pianki na wełnę, bo ta pianka tworzy „monolit konstrukcyjny”, oraz spełnia bardzo istotną rolę termoizolacyjną i paroizolacyjną dla szkieletu, której nie zapewni wełna.2. Teksty o ytongu i ciężkich ścianach działowych z silki, przy tej technologii, uważam za bredzenie niegodne niczyjej uwagi.4. Przy „firmowym” wykonaniu dom ten, będzie miał współczynnik U oscylujący wokół wartości 0,1W/m2k. Będzie bardzo „cichy” i stabilny. Jakieś przenoszenie drgań, przy tej technologii, to też następne bredzenie, wynikające z braku znajomości fizyki i mechaniki. Od paroizolacji chyba jest folia a nie pianka. Cena pianki dużo wyższa więc pojawiły się sugestie o wełnie nie kwestionujące właściwości termoizolacyjnych pianki. Co do Ytonga to facet zastanawia się nad bk400 a szkieletem więc to ty bredzisz człowieku o nakremowanych rączkach.W przeciwieństwie do Ciebie spędziłem w domu o metalowym szkielecie ( grubość dwuteowników ściennych 5 mm i stropowych 1 cm!) prawie 9 miesięcy wykańczając go i obudowując drewnem itp.Mowa o parterze i piętrze. Ponadto wielokrotnie mieszkałem w drewnianych domach szkieletowych i coś wiem na temat drgań i ich przenoszenia no chyba że ty, pod każdy legar dajesz amortyzatory. Ty może i znasz fizykę ale nakremowane rączki i płacz na widok cementu pod paznokciem powoduje, że nadajesz się do produkcji filmów instruktażowych w czystych białych spodniach i czapeczce bajbaga team. Firmowe wykonanie zapewni bajbaga za 30 zł za metr izolacji z materiałem z hasi i słomy.
Barbossa Napisano 29 listopada 2011 #16 Napisano 29 listopada 2011 Ty jednak jesteś pierdolnięty, bez wątpieniaa co do folii, to folia raczej nie zapobiegnie wykropleniu się pary wodnej na stalowym profilu, na szkielecie drewnianym zjawisko takie nie występuje
bajbaga Napisano 29 listopada 2011 #17 Napisano 29 listopada 2011 1. Tak się składa, że faktycznie, przy prawidłowo wykonanej podłodze na legarach, pod każdym z nich powinien być „amortyzator” i w prawidłowych tak jest.2. Tyle, że w systemie SCS można śmiało wykonać podłogę „pływającą” (i taka jest w projekcie), bo belki stropowe są wykonane jako kratownica, a te „konstrukcyjnie” nie przenoszą drgań.
berenger Napisano 29 listopada 2011 #18 Napisano 29 listopada 2011 Cytat 1. Tak się składa, że faktycznie, przy prawidłowo wykonanej podłodze na legarach, pod każdym z nich powinien być „amortyzator” i w prawidłowych tak jest.2. Tyle, że w systemie SCS można śmiało wykonać podłogę „pływającą” (i taka jest w projekcie), bo belki stropowe są wykonane jako kratownica, a te „konstrukcyjnie” nie przenoszą drgań. Czyli dom szkieletowy nie przenosi drgań. Racja. Cytat Ty jednak jesteś pierdolnięty, bez wątpieniaa co do folii, to folia raczej nie zapobiegnie wykropleniu się pary wodnej na stalowym profilu, na szkielecie drewnianym zjawisko takie nie występuje A ty jesteś samym sobą.
bajbaga Napisano 29 listopada 2011 #19 Napisano 29 listopada 2011 Tak, ten dom, w tej technologii, z wypełnieniem pianką, zachowuje się zupełnie inaczej, niż typowy szkieletor – co nawet najmniej kumaty technicznie, powinien zauważyć.
berenger Napisano 29 listopada 2011 #20 Napisano 29 listopada 2011 Cytat Tak, ten dom, w tej technologii, z wypełnieniem pianką, zachowuje się zupełnie inaczej, niż typowy szkieletor – co nawet najmniej kumaty technicznie, powinien zauważyć. Pianka dobra na wszystko. Dom jak murowany. Zrozumiałem sensej.
bajbaga Napisano 29 listopada 2011 #21 Napisano 29 listopada 2011 Elew, typowy elew - tak jak w definicji.
Konrad J. Napisano 4 marca 2012 #22 Napisano 4 marca 2012 WitamJestem tu nowy ale teamt szkieletu stalowego nie jest mi obcy.ciesze sie, ze wzrasta zainteresowanie o tej technologii.Ja osobiscie kilka lat temu bardzo sie tym zainteresowalem i.... i...Postanowilem sie zaglebic..... postawilem 30 lokali mieszkalnych w tej technologi jako budynki wielorodzinne 3 kondygnacjeno i jednorodzinne.Jest to dosc skomplikowany temat ale udalo sie nam dopracowac temat i ostatni budynek o pow. podlogi 250 mkw"pochlonal" gaz za 14 miesiecy uzytkowania (4 osoby) C.O. + C.W. 2150 zl.Uwazam, ze jest to dosc dobry wynik,.Jesli beda jakies pytania to chetnie sie podziele wiedza.pozdrawiam.
pietruszek Napisano 9 stycznia 2013 #23 Napisano 9 stycznia 2013 Mam pytanie do Panów znających temat.Mieszkam w domu wielorodzinnym szkieletowym metalowym.Gdy sąsiad chodzi w mieszkaniu po wyżej u mnie słychać wszystkie jego kroki.W związku z powyższym pojawił się pomysł aby coś z tym zrobić. Po niewielkiej ingerencji w strop zauważyłem że belki stropowe są oddalone od siebie o około 60 cm a izolacja termiczna /akustyczna wynosi 5 cm wełny i folia paraizloacyjna z dwóch stron. Moje pytanie brzmi czy gdybym zdemontował istniejące poszycie g-k , wstawił swoje niezależne belki stropowe o przekroju 9,5x5 cm{ obniżone o 1,5 cm }między istniejące i na nich podwiesił sufit na konstrukcji drewniane j i gk, ponadto istniejącą przestrzeń wypełnił aku-matą lub rockowool; rocton czy powyższa konstrukcja wyciszy strop i zminimalizuje dźwięki od sąsiada?Czy konieczne jest robienie pustki powietrznej czy całą przestrzeń tj. 16 cm mogę wypełnić izolatorem oraz stosując folię paraizolacyjną. Bardzo proszę o szybką odpowiedz bo to co wyrabiają sąsiedzi jest już nie do zniesienia !!!
majstruś Napisano 27 lutego 2013 #24 Napisano 27 lutego 2013 (edytowany) Słyszałem, że budowa domu szkieletowego o konstrukcji stalowej jest bardzo szybka, ale wymaga dużej dokładności. Domy w tej technologii cieszą się ogromnym powodzeniem w innych państwach miedzy innymi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W Polsce są nowością i ciągle budzą wiele wątpliwości. Edytowano 28 lutego 2013 przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl Napisano 27 lutego 2013 #25 Napisano 27 lutego 2013 Cytat Słyszałem, że budowa domu szkieletowego okonstrukcji stalowej jest bardzo szybka, ale wymaga dużej dokładności. Domy w tej technologii cieszą się ogromnym powodzeniem w innych państwach miedzy innymi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W Polsce są nowością i ciągle budzą wiele wątpliwości. I kto ma Cię poważnie traktować jak od pierwszego posta na forum zaczynasz od reklamy samego siebie.
JRT Napisano 19 marca 2013 #26 Napisano 19 marca 2013 Zastanawiam się nad budową taniego w utrzymaniu ale i solidnego domu.Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o budownictwo.Byłbym wdzięczny za Wasze opinie na temat przedstawionej niżej technologii.Podstawowe moje zapytanie dotyczy solidności domu wykonanego tą technologią, ponieważ na moje oko sprawia wrażenie jakby przy większym wietrze dom miał odfrunąć w powietrze
horus Napisano 3 lipca 2014 #27 Napisano 3 lipca 2014 Cytat Zastanawiam się nad budową taniego w utrzymaniu ale i solidnego domu. (...) Konstrukcja wygląda dość solidnie. Jedynie zamiast polecanych tutaj płyt zastosowałbym inne. W domach energooszczędnych najczęściej stosuje się sprawdzone rozwiązania, czyli np. systemy suchej zabudowy fermacell.
jerzyW Napisano 18 lipca 2014 #28 Napisano 18 lipca 2014 Witam. Z tego co ja wiem, to w Kanadzie, W Skandynawii- buduje sie domy z drewna, ale o konstrukcji- lekkiego szkieletu drewnianego. Ale różne sa technologie budowy. Pozdrawiam...
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się