Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
gkeb

Szkielet stalowy

Recommended Posts

Zastanawiam się nad budowa domu w technologii szkieletu stalowego SCS. Co o tym myślicie? Technologicznie jest chyba lżejszy i bardziej sztywny niż szkielet drewniany. Mankamentem może być to, że stal dobrze przewodzi ciepło. No ale to tylko cienkie blaszki (1,2mm) co 60cm, więc chyba nie tak źle.

Zastanawiałem się nad taką konstrukcją ściany:
- tynk zewnętrzny
- 15 cm styropianu grafitowego 0,33
- płyta fermacell
- 14 cm szkielet stalowy wypełniony pianką PUR
- płyta GK

Ciepłe to będzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanawiam się nad budowa domu w technologii szkieletu stalowego SCS. Co o tym myślicie? Technologicznie jest chyba lżejszy i bardziej sztywny niż szkielet drewniany. Mankamentem może być to, że stal dobrze przewodzi ciepło. No ale to tylko cienkie blaszki (1,2mm) co 60cm, więc chyba nie tak źle.

Zastanawiałem się nad taką konstrukcją ściany:
- tynk zewnętrzny
- 15 cm styropianu grafitowego 0,33
- płyta fermacell
- 14 cm szkielet stalowy wypełniony pianką PUR
- płyta GK

Ciepłe to będzie?



Sam ten styropian wystarczy, by spełnić przepisowe wymagania. Izolacja cieplna będzie dobra, ale pamiętaj, że taka ściana nie ma wcale zdolności do gromadzenia ciepła. W efekcie nie wykorzystasz w pełni np. zysków od słońca. Nie polecałbyym też ogrzewania kotłem węglowym, bo najlepszy będzie taki, który możee się włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie, nawet na krótko.
Akumulację możesz poprawić robiąc grubą wylewkę podłogi na gruncie i robiąc ściany zewnętrzne z ciężkich materiałów (pełna cegła, silikat).
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
skoro szkielet stalowy, to po co mowa o ciężkich ścianach zewnętrznych?
przed zyskami ze słońca chroni (ściany) izolacja zewnętrzna

zyski (bądź straty) mogą być realizowane prez stolarkę okienną
o medium grzewczym Autor nie wpominał
akumulację może zapewnić poprzez wylewkę (niekoniecznie grubą) oraz "danie" ściany wewnętrznej murowanej, wtedy służy ona idei akumulacji, której nie wiemy czy Autor potrzebuje

konstrukcja takiego szkieletora to nie novum, kwestia czy opłacalna, straty ciepła zapewen będą większe od szkieletora zewnętrznego, ale czy wymierne? pewnie nie przy porządnym wykonawstwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Za akumulację ma odpowiadać płyta fundamentowa a ogrzewanie to elektryczne podłogowe. Projekt domu to Z12 ze studia Z500. Płyta główna o grubości 14 cm i powierzchni ok. 82m2. Dom jest bardzo lekki w tej technologii - cała konstrukcja szkieletu waży ok. 6 ton, waga ścian, dachu, stropu to jakieś 20 ton.

Dodatkowo do zwiększenia akumulacji chciałem w salonie na przeciw okien południowych dać biokominek mocowany do kamiennej płyty. Płyta powinna nagrzewać się od słońca.

Co do samego przekroju ścian to zastanawiam się nad optymalizacją warstw. 14 cm pianki PUR trochę kosztuje. Jakieś propozycje co zmienić by było nada ciepło a trochę taniej? Dałbym może trochę mniej pianki ale czym wypełnić pustkę w ścianie między właśnie tą pianką a KG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Za akumulację ma odpowiadać płyta fundamentowa a ogrzewanie to elektryczne podłogowe. Projekt domu to Z12 ze studia Z500. Płyta główna o grubości 14 cm i powierzchni ok. 82m2. Dom jest bardzo lekki w tej technologii - cała konstrukcja szkieletu waży ok. 6 ton, waga ścian, dachu, stropu to jakieś 20 ton.

Dodatkowo do zwiększenia akumulacji chciałem w salonie na przeciw okien południowych dać biokominek mocowany do kamiennej płyty. Płyta powinna nagrzewać się od słońca.

Co do samego przekroju ścian to zastanawiam się nad optymalizacją warstw. 14 cm pianki PUR trochę kosztuje. Jakieś propozycje co zmienić by było nada ciepło a trochę taniej? Dałbym może trochę mniej pianki ale czym wypełnić pustkę w ścianie między właśnie tą pianką a KG.



Może daj w profile zwykłą dobrej jakości wełnę mineralną a na zewnątrz 20-25 cm grafitowego najlepiej w dużych płytach po 4 metry na kleju poliuretanowym. Edytowano przez berenger (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zmieniając PUR na wełnę ściana nie będzie już tak ciepła. Jaki współczynnik U ma dobra wełna? 0,35?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zmieniając PUR na wełnę ściana nie będzie już tak ciepła. Jaki współczynnik U ma dobra wełna? 0,35?



ma 0.36-0.38 ale kwestia ceny też gra rolę . Dlatego dołożenie styropianu na zewnątrz z eliminacja mostków termicznych być może zrekompensuje nieco słabszą izolacyjność wełny.

Cena piany- 5 cm - 60 zł
Wełna 8 cm - 10 zł z montażem 15 zł

Różnica 45 zł zdecydowanie wystarczy na pokrycie grubszej izolacji ze styropianu grafitowego.
Zdecydowanie taniej wyjdzie wełna i solidna ilość grafitowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
Cytat

Zmieniając PUR na wełnę ściana nie będzie już tak ciepła. Jaki współczynnik U ma dobra wełna? 0,35?



pomyłka o rząd wielkości
najlepsza wełna ma od U = 0,033 (supermata)
unimata ma U=0,039

PUR wg wiki ma:
pianka poliuretanowa bez szczelnej osłony 0,035
pianka poliuretanowa w szczelnej osłonie 0,025

wg innego źródła 0,02-0,023
"Współczynnik przewodnictwa cieplnego pianki PUR wynosi 0,020-0,023 W/(m?K), zaś wełny mineralnej - 0,034-0,040 W/(m?K). Przykładowo warstwa grubości 5 cm pianki PUR odpowiada 9 cm wełny mineralnej (pianka o gęstości 35 kg/m?)."

PUR będzie mieć zastosowanie tam gdzie nie ma miejsca żeby dać więcej wełny - bo jest jeszcze droższy niż wełna...i to sporo Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A jak się ma wytrzymałość konstrukcji budynku na coraz to silniejsze wietrzyki icon_biggrin.gif


Nie mam pojęcia icon_smile.gif Na razie się zastanawiam. Mam taką amplitudę wachań między BK 400 a szkieletem icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pracowałem nad domem o szkielecie stalowym obitym drewnem. Przy używaniu lasera w celu wytyczenia lini nikt nie mógł chodzić bo laser drgał tak bardzo , że nie dało się nic zaznaczyć. Co prawda dom zesztywniał nieco przez OSB itp ale to nadal szkieletor i drgał.
Jeśli szkielet będzie dobrze wykonany to konstrukcja jest dosyć sztywna a w dodatku konstrukcja kosztowała dla domu 150 m2 chyba około 80 tyś zł.
A może oryginalnego Ytonga i solidną ilość styropianu grafitowego a na ścianki działowe ciężkie bloczki Silka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W zasadzie wszystko co istotne napisał już Barbossa.

Ja tylko uzupełnię.

1. Nie można „wymienić” pianki na wełnę, bo ta pianka tworzy „monolit konstrukcyjny”, oraz spełnia bardzo istotną rolę termoizolacyjną i paroizolacyjną dla szkieletu, której nie zapewni wełna.

2. Teksty o ytongu i ciężkich ścianach działowych z silki, przy tej technologii, uważam za bredzenie niegodne niczyjej uwagi.

3. Przy ogrzewaniu podłogowym (tu, elektrycznym), wylewka 14 cm posiada aż nadto wystarczającą akumulację. Jak już ktoś się uprze, to akumulację ścian można zwiększyć, dokładając 2 płytę GK.

4. Przy „firmowym” wykonaniu dom ten, będzie miał współczynnik U oscylujący wokół wartości 0,1W/m2k. Będzie bardzo „cichy” i stabilny. Jakieś przenoszenie drgań, przy tej technologii, to też następne bredzenie, wynikające z braku znajomości fizyki i mechaniki.


dopisałem:

5. Podzielam obawy Barbossy, co do strat ciepła przez szkielet do gruntu – tym bardziej, że nie znalazłem szczegółów rozwiązania tego problemu, jednak licząc współczynnik U, uwzględniłem ten aspekt – pisząc, że „oscyluje wokół” (wychodzi 0,08 - 0,09W/m2k). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1. Nie można „wymienić” pianki na wełnę, bo ta pianka tworzy „monolit konstrukcyjny”, oraz spełnia bardzo istotną rolę termoizolacyjną i paroizolacyjną dla szkieletu, której nie zapewni wełna.

2. Teksty o ytongu i ciężkich ścianach działowych z silki, przy tej technologii, uważam za bredzenie niegodne niczyjej uwagi.

4. Przy „firmowym” wykonaniu dom ten, będzie miał współczynnik U oscylujący wokół wartości 0,1W/m2k. Będzie bardzo „cichy” i stabilny. Jakieś przenoszenie drgań, przy tej technologii, to też następne bredzenie, wynikające z braku znajomości fizyki i mechaniki.



Od paroizolacji chyba jest folia a nie pianka. Cena pianki dużo wyższa więc pojawiły się sugestie o wełnie nie kwestionujące właściwości termoizolacyjnych pianki.
Co do Ytonga to facet zastanawia się nad bk400 a szkieletem więc to ty bredzisz człowieku o nakremowanych rączkach.

W przeciwieństwie do Ciebie spędziłem w domu o metalowym szkielecie ( grubość dwuteowników ściennych 5 mm i stropowych 1 cm!) prawie 9 miesięcy wykańczając go i obudowując drewnem itp.Mowa o parterze i piętrze.
Ponadto wielokrotnie mieszkałem w drewnianych domach szkieletowych i coś wiem na temat drgań i ich przenoszenia no chyba że ty, pod każdy legar dajesz amortyzatory. Ty może i znasz fizykę ale nakremowane rączki i płacz na widok cementu pod paznokciem powoduje, że nadajesz się do produkcji filmów instruktażowych w czystych białych spodniach i czapeczce bajbaga team.
Firmowe wykonanie zapewni bajbaga za 30 zł za metr izolacji z materiałem z hasi i słomy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ty jednak jesteś pierdolnięty, bez wątpienia

a co do folii, to folia raczej nie zapobiegnie wykropleniu się pary wodnej na stalowym profilu, na szkielecie drewnianym zjawisko takie nie występuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Tak się składa, że faktycznie, przy prawidłowo wykonanej podłodze na legarach, pod każdym z nich powinien być „amortyzator” i w prawidłowych tak jest.

2. Tyle, że w systemie SCS można śmiało wykonać podłogę „pływającą” (i taka jest w projekcie), bo belki stropowe są wykonane jako kratownica, a te „konstrukcyjnie” nie przenoszą drgań.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1. Tak się składa, że faktycznie, przy prawidłowo wykonanej podłodze na legarach, pod każdym z nich powinien być „amortyzator” i w prawidłowych tak jest.

2. Tyle, że w systemie SCS można śmiało wykonać podłogę „pływającą” (i taka jest w projekcie), bo belki stropowe są wykonane jako kratownica, a te „konstrukcyjnie” nie przenoszą drgań.




Czyli dom szkieletowy nie przenosi drgań. Racja.

Cytat

Ty jednak jesteś pierdolnięty, bez wątpienia

a co do folii, to folia raczej nie zapobiegnie wykropleniu się pary wodnej na stalowym profilu, na szkielecie drewnianym zjawisko takie nie występuje



A ty jesteś samym sobą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, ten dom, w tej technologii, z wypełnieniem pianką, zachowuje się zupełnie inaczej, niż typowy szkieletor – co nawet najmniej kumaty technicznie, powinien zauważyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak, ten dom, w tej technologii, z wypełnieniem pianką, zachowuje się zupełnie inaczej, niż typowy szkieletor – co nawet najmniej kumaty technicznie, powinien zauważyć.



Pianka dobra na wszystko. Dom jak murowany.
Zrozumiałem sensej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Jestem tu nowy ale teamt szkieletu stalowego nie jest mi obcy.
ciesze sie, ze wzrasta zainteresowanie o tej technologii.
Ja osobiscie kilka lat temu bardzo sie tym zainteresowalem i.... i...
Postanowilem sie zaglebic..... postawilem 30 lokali mieszkalnych w tej technologi jako budynki wielorodzinne 3 kondygnacje
no i jednorodzinne.
Jest to dosc skomplikowany temat ale udalo sie nam dopracowac temat i ostatni budynek o pow. podlogi 250 mkw
"pochlonal" gaz za 14 miesiecy uzytkowania (4 osoby) C.O. + C.W. 2150 zl.
Uwazam, ze jest to dosc dobry wynik,.
Jesli beda jakies pytania to chetnie sie podziele wiedza.
pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie do Panów znających temat.
Mieszkam w domu wielorodzinnym szkieletowym metalowym.
Gdy sąsiad chodzi w mieszkaniu po wyżej u mnie słychać wszystkie jego kroki.
W związku z powyższym pojawił się pomysł aby coś z tym zrobić. Po niewielkiej ingerencji w strop zauważyłem że belki stropowe są oddalone od siebie o około 60 cm a izolacja termiczna /akustyczna wynosi 5 cm wełny i folia paraizloacyjna z dwóch stron.
Moje pytanie brzmi czy gdybym zdemontował istniejące poszycie g-k , wstawił swoje niezależne belki stropowe o przekroju 9,5x5 cm{ obniżone o 1,5 cm }między istniejące i na nich podwiesił sufit na konstrukcji drewniane icon_confused.gif j i gk, ponadto istniejącą przestrzeń wypełnił aku-matą lub rockowool; rocton czy powyższa konstrukcja wyciszy strop i zminimalizuje dźwięki od sąsiada?Czy konieczne jest robienie pustki powietrznej czy całą przestrzeń tj. 16 cm mogę wypełnić izolatorem oraz stosując folię paraizolacyjną.
Bardzo proszę o szybką odpowiedz bo to co wyrabiają sąsiedzi jest już nie do zniesienia !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Słyszałem, że budowa domu szkieletowego o konstrukcji stalowej jest bardzo szybka, ale wymaga dużej dokładności. Domy w tej technologii cieszą się ogromnym powodzeniem w innych państwach miedzy innymi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W Polsce są nowością i ciągle budzą wiele wątpliwości. Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Słyszałem, że budowa domu szkieletowego okonstrukcji stalowej jest bardzo szybka, ale wymaga dużej dokładności. Domy w tej technologii cieszą się ogromnym powodzeniem w innych państwach miedzy innymi w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. W Polsce są nowością i ciągle budzą wiele wątpliwości.


I kto ma Cię poważnie traktować jak od pierwszego posta na forum zaczynasz od reklamy samego siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się nad budową taniego w utrzymaniu ale i solidnego domu.
Jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o budownictwo.
Byłbym wdzięczny za Wasze opinie na temat przedstawionej niżej technologii.
Podstawowe moje zapytanie dotyczy solidności domu wykonanego tą technologią, ponieważ na moje oko sprawia wrażenie jakby przy większym wietrze dom miał odfrunąć w powietrze icon_biggrin.gif


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zastanawiam się nad budową taniego w utrzymaniu ale i solidnego domu. (...)




Konstrukcja wygląda dość solidnie. Jedynie zamiast polecanych tutaj płyt zastosowałbym inne. W domach energooszczędnych najczęściej stosuje się sprawdzone rozwiązania, czyli np. systemy suchej zabudowy fermacell.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam. Z tego co ja wiem, to w Kanadzie, W Skandynawii- buduje sie domy z drewna, ale o konstrukcji- lekkiego szkieletu drewnianego. Ale różne sa technologie budowy. Pozdrawiam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • Oklej nadproża "płytkami" ciętymi że starych, używanych, czerwonych cegieł
    • Zakomunikowałem producentowi, albo zaproponują coś sensownego (rabat, wydłużona gwarancja),albo opiszę temat na internecie wraz z podaniem nazwy producenta i modelu okien. Ja osobiście po takim wpisie nie wybrałbym ich okien. Oni zaś stwierdzili, że jest to "normalna regulacja" i zaproponowali równowartość 150zł. Nie wiem czy do nich dociera jaką siłę mają takie wpadki. Cóż ich wybór.
    • My mamy wannę wolnostojącą z linii Solid Surface Barcelona, bardzo spodobał mi się jej kształt, jest prosta, minimalistyczna, ale do naszej łazienki pasuje idealnie. Dom mamy urządzony raczej nowocześnie z elementami industrialnymi. Na stronie Riho Limited mają sporo wybór armatury łazienkowej, zamawaliśmy też od nich umywalki, wszystko z wysokiej półki, ale na takich rzeczach podobno nie warto oszczędzać.
    • ŻENADA!  Hahaha - jak chcesz rodzinie robić reklamę, to jest na to stosowna podstrona. Tu jest dyskusja na konkretny temat.  Ja wyznaje zasadę - każdy ma robić to, do czego ma kwalifikacje. Architekt do architektury, konstruktor do konstrukcji, elektryk do elektryki, wodkaniarz do wodkanu.  Oczywiście można zamówić u architekta elektrykę, a u geologa konstrukcję - jak kto woli. Może nawet podbije pieczątką i się podpisze. Może nawet się trafi taki, że to zrobi lepiej niż fachowiec "wyedukowany". Niemniej nie jest to regułą ani praktyką.  Ani nie jest to eleganckie w stosunku do innych branży - takie oszczerstwa. Ja ci też mogę sypać przykładami projektów elektrycznych przeinwestowanych i bez sensu oraz durnego wykonastwa - tylko po co? Jak będę potrzebował projekt elektryki, to pójdę do dobrego i sprawdzonego elektryka (chyba że poznam dobrego elektryka, choć ma inne wykształcenie). No ale znam elektrykow jednak wykształconych praktyków - na szczęście.   Ciągle rypiesz tym przykladem złego architekta - ja też ci mogę dać przykłady złych konstruktorów, robiących konstrukcję na wyrost, drogie i potężne - od których inwestorowi topnieją pieniądze. I co z tego. Nie idę do takich, gdy trzeba. Idę do dobrych.   Retrofood - wbij wreszcie do glowy - każdy może być dobrym, średnim i złym fachowcem, w każej dziedzinie i zawodzie.    Cyt: " Natomiast projektanci, którzy również mają uprawnienia budowlane w zakresie konstrukcji podchodzą do takich zleceń poważniej i dokładniej analizują zadanie. I mniej kosztują niż architekci." Dopisz jeszcze konkretne nazwisko i telefon - chłopie - jaak sie mówi A, to trzeba i B. I będzie reklama, jak trzeba, skojarzona z hejtem - jak trzeba.      ŻENADA JEDNYM SŁOWEM!
    • Witam wszystkich i wzywam pomocy. 
      Przeprowadzam generalny remont salonu, zbijam tynk i chcialbym zostawic jedna sciane z wyeksponowana cegla. 
      Niestety szpeci mi ja betonowe naproze nad drzwiami. Zastanawiam sie jakbym mogl je zamaskowac, ozdobic, przerobic itp. 
      zeby pasowalo. Juz sporo sie naszukalem w necie, wpisujac rozne kombinacje slow...bez skutku. 
      Moze Wy macie jakies pomysly odnosnie tego. Prosze pomozcie. Pozdrawiam
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×