Skocz do zawartości

Wylewka na starą zniszczoną


Recommended Posts

Witam mam pewien problem. Posiadam kojec dla psa wymiarów 3mx4m. Kilka lat temu była zrobiona tam wylewka lecz juz zdołała popękać itp. Postanowiłem zastąpić ja nową. Nie chce kuć tej starej lecz na nią wylać nową. Ze względu iż kojec nie posiada aż tak wielu metrów postanowiłem że kupię gotową zaprawę pod wylewkę w workach 25kg.

Moje pytanie brzmi czy na starą wylewkę która posiada dziury i mało jej zostało wysypać żółty piasek i dopiero zaprawę?
Czy zwyczajnie wyczyścić teren i wylać gotową zaprawę?
Link do komentarza
Cytat

Witam mam pewien problem. Posiadam kojec dla psa wymiarów 3mx4m. Kilka lat temu była zrobiona tam wylewka lecz juz zdołała popękać itp. Postanowiłem zastąpić ja nową. Nie chce kuć tej starej lecz na nią wylać nową. Ze względu iż kojec nie posiada aż tak wielu metrów postanowiłem że kupię gotową zaprawę pod wylewkę w workach 25kg.

Moje pytanie brzmi czy na starą wylewkę która posiada dziury i mało jej zostało wysypać żółty piasek i dopiero zaprawę?
Czy zwyczajnie wyczyścić teren i wylać gotową zaprawę?


Ja bym wybrała drugą opcję.
Link do komentarza
Cytat

Witam mam pewien problem. Posiadam kojec dla psa wymiarów 3mx4m. Kilka lat temu była zrobiona tam wylewka lecz juz zdołała popękać itp. Postanowiłem zastąpić ja nową. Nie chce kuć tej starej lecz na nią wylać nową. Ze względu iż kojec nie posiada aż tak wielu metrów postanowiłem że kupię gotową zaprawę pod wylewkę w workach 25kg.

Moje pytanie brzmi czy na starą wylewkę która posiada dziury i mało jej zostało wysypać żółty piasek i dopiero zaprawę?
Czy zwyczajnie wyczyścić teren i wylać gotową zaprawę?


Żadnego piasku nie podsypuj,zrób dobrą zaprawę ,wylej i ewentualnie możesz wtopić siatkę choćby nawet taką ogrodzeniową aby wzmocnić posadzkę.Kupna zaprawa dobra jest,ale do wewnątrz no i przepłaciłbyś stosując kupną czyli gotową.A popękała od wilgoci i mrozu tak więc dając jakieś zbrojenie wzmocnisz ją. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja na starym domu walnąłem starą siatkę ,bo nie miale co z nią zrobić icon_biggrin.gif i posadzka trzyma do dziś. Fakt ,że może popękać,ale jak da dość grubą wylewkę powiedzmy około 10 cm i w środek wtopi siatkę metalowa to będzie ona dobrze otulona zaprawą i raczej nie powinna popękać,co innego przy cienkiej wylewce wtedy to na pewno włókna PP będą miały lepsze zastosowanie i nie wiem czy nie najlepsze.
Link do komentarza
Oczywiście nową wylewkę o grubości przynajmniej 4 cm można nałożyć na stare podłoże, ale trwałość takiego rozwiązania zależeć będzie od rodzaju użytej wylewki (wytrzymałość, co najmniej B 15), grubości istniejącego podkładu i własności gruntu rodzimego (kwestia wysadzin mrozowych).

Nową wylewkę po stwardnieniu warto pomalować farbą do betonu, co zmniejszy nasiąkliwość i zapobiegnie pyleniu powierzchni. Warto tez rozważyć zastąpienie wylewki betonowej kostką brukową o grubosci 4 - 6 cm. Z takiej powierzchni szybko znika woda a odkształcenia podłoża nie powodują widocznych uszkodzeń nawierzchni.
Link do komentarza
Cytat

Ja na starym domu walnąłem starą siatkę ,bo nie miale co z nią zrobić icon_biggrin.gif i posadzka trzyma do dziś. Fakt ,że może popękać,ale jak da dość grubą wylewkę powiedzmy około 10 cm i w środek wtopi siatkę metalowa to będzie ona dobrze otulona zaprawą i raczej nie powinna popękać,co innego przy cienkiej wylewce wtedy to na pewno włókna PP będą miały lepsze zastosowanie i nie wiem czy nie najlepsze.




MHTYLKU tutaj nieco lepiej napisałeś. Ale skoro nie wiesz czy nie najlepsze to po co piszesz że nie wiesz. Po prostu zadaj komuś pytanie.
Są włosy metalowe do betonu ale te są według Ciebie na pewno za drogie bo murarze u Ciebie wsypywali metalowe opiłki po pracach z metalem oraz gwoździe których nie potrafili na twoje polecenie wyprostować i dało rady.
Link do komentarza
Cytat

Żadnego piasku nie podsypuj,zrób dobrą zaprawę ,wylej i ewentualnie możesz wtopić siatkę choćby nawet taką ogrodzeniową aby wzmocnić posadzkę.Kupna zaprawa dobra jest,ale do wewnątrz no i przepłaciłbyś stosując kupną czyli gotową.A popękała od wilgoci i mrozu tak więc dając jakieś zbrojenie wzmocnisz ją.



Jak zwykle świat według MHTYLA. Gdzie folia pod wylewkę? Nie przejmuj się ceną betonu- nie twoja kasa, niektórzy wolą gotowe mieszanki, ty natomiast wolisz betoniarkę, piasek na pół placu przed domem, i cement. inni wolą mieszankę i wygodę a 200-300 zł da się przegryźć.
Tak, tak ty budujesz za 200 tyś więc odzyskujesz nawet zeszlifowany gips i mieszasz z gruntem i z powrotem na ścianę.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...