Skocz do zawartości

Problem z wentylacją w nowym domu


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Mam mały problem z wentylacją. Chciałbym zrobić w domu mały pokój kąpielowy, będzie się tam znajdowała jedynie wanna (pomieszczenie nr 2) lecz niestety nie ma tam zaplanowanej wentylacji i brakuje wyjść do komina. Pokoik ten sąsiaduje z właściwą łazienką (pomieszczenie nr 1), gdzie jest wentylacja. I nie wiem, czy muszę robić dodatkową wentylację dla pokoju, czy wystarczy tak jak jest, a może mogę coś innego zamontować??

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Potraktuj te oba pomieszczenia jako jedno (jedna duża łazienka).
Kratkę wentylacyjną przenieś do pomieszczenia nr.2 .
Kratka powinna być z klapą zwrotną + ewentualnie regulowane żaluzje.
W drzwiach (między 1 a 2) oraz „głównych” (do łazienki) w dolnej ich części, koniecznie otwory „wentylacyjne” o łącznej powierzchni co najmniej 200cm2.

Rozważyć można również wentylację mechaniczną wyciągową.

Dopisałem:

WM wyciągową można oprzeć np. na: http://www.awenta.pl/?awentis-ii,14
Instalując go w „konfiguracji” kratka z wentylatorem w pomieszczeniu kąpielowym (wentylator uruchamiany podczas kąpieli) , a kratka „grawitacyjna” w pomieszczeniu 1. Ten system umożliwia taki montaż - co więcej wentylator może być uruchamiany „automatycznie”.
Zwracam uwagę, że nawet przy takim rozwiązaniu otwory w drzwiach są niezbędne.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Potraktuj te oba pomieszczenia jako jedno (jedna duża łazienka).
Kratkę wentylacyjną przenieś do pomieszczenia nr.2 .
Kratka powinna być z klapą zwrotną + ewentualnie regulowane żaluzje.
W drzwiach (między 1 a 2) oraz ?głównych? (do łazienki) w dolnej ich części, koniecznie otwory ?wentylacyjne? o łącznej powierzchni co najmniej 200cm2.

Rozważyć można również wentylację mechaniczną wyciągową.

Dopisałem:

WM wyciągową można oprzeć np. na: http://www.awenta.pl/?awentis-ii,14
Instalując go w ?konfiguracji? kratka z wentylatorem w pomieszczeniu kąpielowym (wentylator uruchamiany podczas kąpieli) , a kratka ?grawitacyjna? w pomieszczeniu 1. Ten system umożliwia taki montaż - co więcej wentylator może być uruchamiany ?automatycznie?.
Zwracam uwagę, że nawet przy takim rozwiązaniu otwory w drzwiach są niezbędne.



Rozwijając temat, proszę doczytać TUTAJ - rozwiązanie w zasadzie jednoznaczne z propozycja bajbaga.

Zamiast otworów w drzwiach do łazienki trzeba zrobić podcięcie. Wynika to z dużej powierzchni otworu zapewniającego dopływ powietrza w drzwiach łazienki - 200 cm2 - czyli podcięcie 2,5 cm przy drzwiach 80 cm.

Drzwi do pokoju musza mieć jedynie 80 cm2 otworu. Tu już na 2 sposoby - otwory albo podcięcie 1 cm.

Powtórzyłem treść zawartą w poprzedniej wypowiedzi.

W zasadzie nie ma czego już uzupełniać. icon_smile.gif Chyba za wolno edytowałem.
Napisano
Możesz się pokusić o zmianę wejścia powietrza wentylacyjnego do pomieszczeń.
Instalując kratkę nawiewna między pom. 2, a korytarzem i ograniczając napływ powietrza przez drzwi łazienkowe zmusisz powietrze do wentylowania pom. 2.
Oczywiście drzwi pomiędzy pokojem kąpielowym i łazienka podcięte lub kolejna kratka w ścianie między pom. 2 i 1.
Wszelkie przekroje kanałów powinny być zachowane, tak jak napisał bajbaga
Napisano (edytowany)
Cytat

Potraktuj te oba pomieszczenia jako jedno (jedna duża łazienka).
Kratkę wentylacyjną przenieś do pomieszczenia nr.2 .
Kratka powinna być z klapą zwrotną + ewentualnie regulowane żaluzje.
W drzwiach (między 1 a 2) oraz ?głównych? (do łazienki) w dolnej ich części, koniecznie otwory ?wentylacyjne? o łącznej powierzchni co najmniej 200cm2.

Rozważyć można również wentylację mechaniczną wyciągową.

Dopisałem:

WM wyciągową można oprzeć np. na: http://www.awenta.pl/?awentis-ii,14
Instalując go w ?konfiguracji? kratka z wentylatorem w pomieszczeniu kąpielowym (wentylator uruchamiany podczas kąpieli) , a kratka ?grawitacyjna? w pomieszczeniu 1. Ten system umożliwia taki montaż - co więcej wentylator może być uruchamiany ?automatycznie?.
Zwracam uwagę, że nawet przy takim rozwiązaniu otwory w drzwiach są niezbędne.



Dziękuje bardzo za pomoc,
A, czy mogę ten system wyposażyć w dwa wentylatory, bez kratki grawitacyjnej - czy będzie to sprawnie działało??
Aha i jeszcze jedno, słyszałem o wentylatorach z przepustnica zwrotną, czy jak zamontuję w jednej i w drugiej łazience takie wentylatory, to wentylacja będzie sprawna?? W ten sposób zaoszczędziłbym sobie pracy z wkładaniem do komina tego systemu Avent. Tylko chciałbym, żeby to było sprawne, jest to nowy dom i nie chciałbym wracać więcej do tego tematu ;) (tak oglądając ten system Avantis, zastanawiam się, czy te wyjścia z komina powinny być na różnych wysokościach, to maj jaieś znaczenie?? ) Edytowano przez Mariuszr (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...