Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Pomocnik

Jak prawidłowo zamontować grzejnik?

Recommended Posts

Prawidłowo zamontowany grzejnik przede wszystkim powinien zapewniać utrzymywanie pożądanej temperatury w pomieszczeniu i umożliwić jej regulację w szerokim zakresie. Ponadto dobrze jeśli pasuje do stylu wnętrza i jest łatwy w utrzymaniu w czystości.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/ogrzewanie-podlogowe-i-grzejniki/a/13621-jak-prawidlowo-zamontowac-grzejnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość legionczyk
.w systemie pex oprucz wyginania istnieja takze kolana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ben
Ile ma być haków oraz jak zaznaczyć na ścianie miejsca aby je prawidłowo wkręcić
przy montażu grzejników aluminiowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przeważnie trzy haki wystarczą,a żeby dobrze je wymierzyć najlepiej przyłożyć grzejnik do ściany i zaznaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość p
Czy musza byc haki przy kaloryferze aluminiowym, czy moze on sie trzymac na samych bocznych rurkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy musza byc haki przy kaloryferze aluminiowym, czy moze on sie trzymac na samych bocznych rurkach?


Muszą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zimno w domu
Witam, mam przerabiane centralne ktore po wymianie polowy grzejnikow z gornym zasilaniem na dolne(v-tzw.fałki) bardzo zle dziala.Mam instalacje na gorne zasilanie,moje pytanie to czy wlasnie te grzejniki z dolnym maja wplyw na zlą prace calego systemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość STACH
Dla zimno w domu. Można odpowiedziec na pytanie ale potrzebuje min informacji czy centralne zostało połączone starego typu tech. z nowym ciękoprzekrojowym, czy jest grawitacyjne czy nie . Grzejniki z dolnym zasilaniem mają minimalnie mniejszą sprawność ale praktycznie niezaówazalną w instalacji z pompką

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adrian_keys
Jak włączysz je bez pompy i będzie grawitacja czyli obieg wody to jest grawitacyjne.Ale przy małej średnicy to bardzo w to wątpię .Cienkie średnice to instalacja gwiżdże, szumi bulgoczą bańki powietrza szczególnie jak przy kotle małe średnice..Grawitacyjne są najczęściej z górnym rozdziałem aby wykorzystać ciśnienie słupa wody do wymuszenia krążenia.
Eksperymentowanie bez wiedzy nie popartej doświadczeniem albo słuchanie głupiomądrego instalatora to wywalenie kasy na próżno.
Musi być jeszcze zawór kulowy zwrotny który w przypadku braku prądu i pracy pompy otwiera się i woda cyrkuluje a podczas pracy pompy samoczynnie się zamyka i tym samy pompa ma obieg wody .Dochodzą kwestie prawidłowego dobrania średnic oraz wykonanie sprzęgła cieplnego. A przy piecu węglowym wspaniałym rozwiązaniem jest duży ocieplony zasobnik .Wtedy można palić bezdymowo z górnym spalaniem ,nie mieć sadzy w kominie nie dymić ,zaoszczędzić sporo paliwa węgla koksu i nie wachtować przy kotle jak piesek.
Wiedza kosztuje a paproki tylko wyciągają kasę z klientów. Mądrochołkowanie odradzam . Doradzam szczegółowe poznanie wiedzy w temacie CO .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek W.
Witam. Bardzo proszę o pomoc, Mam pytanie. Mam grzejnik w pokoju z zasilaniem dolnym bezpośrednim, rury pex idą od razu prostopadle do ściany i potem są w podłodze, jedynie są widoczne odcinki które mają jakieś 6 cm. Chciałbym zrobić dodatkowy grzejnik na korytarzu, który byłby oddalony 3 metry od tego grzejnika w pokoju i byłby zamieszczony jakieś 120 cm poniżej poziomu wysokości tego grzejnika w pokoju. Chciałbym zrobić jakieś rozgałęzienie od tego pokojowego do tego na korytarzu, rodzi się więc kilka pytań. Węzeł cieplny, skrzynka z zaworami i piec gazowy jest na tym piętrze, na którym jest ten grzejnik pokojowy.
1. Czy będzie to działało skoro jest różnica wysokości, ten drugi grzejnik byłby 120 cm niżej?
2. CZy możliwe byłoby zrobienie gałązek od tych rurek, które wystają tylko na 6 cm?
3. Czy jest szansa żeby to chulało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Artur
Ma pytanko co do wymiarowania grzejnika. Dokładnie chodzi mi o wysokość grzejnika. Jeśli od podłogi do spodu parapetu mam 67 cm. Parapet wystaje na max 5 cm, a po wymianie może z 2-3 będzie wystawał. To jaki najwyższy grzejnik panelowy mogę wstawić? Są jakieś prawne, czy budowlane wytyczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomiędzy podłogą i grzejnikiem oraz pomiędzy grzejnikiem i parapetem należy zostawić nieco wolnej przestrzeni (przynajmniej 5-7 cm) żeby umożliwić cyrkulacje powietrza i przekazywanie ciepła przez konwekcję. W efekcie grzejnik powinien być przynajmniej 10 cm niższy niż wysokość od podłogi do parapetu. Montaż większego utrudni ruch powietrza i faktyczna moc grzewcza grzejnika będzie niższa od katalogowej. Jeżeli zależy nam na osiągnięciu jak najwyższej mocy, lepiej będzie założyć grzejnik niższy o 10-15 cm ale za to grubszy, z 3 płytami i ożebrowaniem konwekcyjnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysokość grzejników stopniowana jest co 5 cm - standardowo wynosi 60 cm, ale w tym przypadku można założyć grzejnik np. 55 cm. Nieznaczne osłonięcie grzejnika parapetem nie wpływa na konwekcję, a większy odstęp od podłogi ułatwi sprzątanie. Przy nieznaczny zmniejszeniu wysokości praktycznie nieco niższa moc grzewcza nie wpłynie na komfort ogrzewania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...