Skocz do zawartości

Smugi po malowaniu


ascaria10

Recommended Posts

Napisano

Witam,
mam wielki problem. Sądziłem że będę mógł pomalować pokój mojego dziecka bez większych problemów, całkiem nieźle poszło mi z przedpokojem, mówiąc szczerze byłem na prawdę zadowolony ze swoich efektów pracy. Niestety pokój okazał się istnym koszmarem, po zagruntowaniu ścian które nie były brudne odczekałem kilkanaście godzin i zabrałem się za malowanie. Używałem na początku lateksowej farby firmy Dekoral (kolor: pomarańczowy), farby nie rozcieńczałem, do malowania używałem wałka z długimi włosami, niestety po pierwszym "przeciągnięciu" powstały na prawdę bardzo brzydkie smugi, nie zrażałem się tym bo wiedziałem że będę musiał pokryć jeszcze raz cały pokój. Jednak teraz gdy farba wyschła po drugim malowaniu (odstęp pomiędzy pierwszym a drugim malowanie to przeszło 12h, pokój wietrzony), nadal widać te pieprzone smugi, tj. gdy stoję na wprost pomalowanej ściany nie widać żadnych niedociągnięc, jednak gdy tylko stanie się "bokiem" do ściany widać wyraźnie gdzie farby zostało nałożone za dużo, jedną ze ścian pomalowałem trzeci raz ale nadal bez efektów ;/, smugi są identyczne, malowałem wilgotnym wałkiem nie nabierając za dużo farby, ale nawet na bardzo małym odcinku gdzie wałek dostawiałem bardzo dokładnie nadal widać smugi.
Zapomniałem dodać że drugie malowanie robiłem inną farbą, tj. Śnieżką Barwy Natury (ten sam kolor, także mat).

Chciałbym uzyskać jakieś porady jak można by to w miarę gustowny sposób "zatuszować", po prostu szlag mnie trafia jak pomyślę sobie że wydałem już blisko 130zł i teraz miałbym to wszystko robić od nowa, dlatego też zaznaczam że wszelkie odpowiedzi w stylu: "Trzeba jeszcze raz zamalować" lub "Zagruntuj ponownie, albo najlepiej weź i połóż nowy tynk, gładź" nie będą w ogóle pomocne. Zostało mi jeszcze trochę farby, na wszystkich ścianach zauważalne jest 5 może 6 smug, które wydają się być jaśniejsze aniżeli kolor ścian (ciemny pomarańcz to dominujący odcień).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
mam wielki problem. Sądziłem że będę mógł pomalować pokój mojego dziecka bez większych problemów, całkiem nieźle poszło mi z przedpokojem, mówiąc szczerze byłem na prawdę zadowolony ze swoich efektów pracy. Niestety pokój okazał się istnym koszmarem, po zagruntowaniu ścian które nie były brudne odczekałem kilkanaście godzin i zabrałem się za malowanie. Używałem na początku lateksowej farby firmy Dekoral (kolor: pomarańczowy), farby nie rozcieńczałem, do malowania używałem wałka z długimi włosami, niestety po pierwszym "przeciągnięciu" powstały na prawdę bardzo brzydkie smugi, nie zrażałem się tym bo wiedziałem że będę musiał pokryć jeszcze raz cały pokój. Jednak teraz gdy farba wyschła po drugim malowaniu (odstęp pomiędzy pierwszym a drugim malowanie to przeszło 12h, pokój wietrzony), nadal widać te pieprzone smugi, tj. gdy stoję na wprost pomalowanej ściany nie widać żadnych niedociągnięc, jednak gdy tylko stanie się "bokiem" do ściany widać wyraźnie gdzie farby zostało nałożone za dużo, jedną ze ścian pomalowałem trzeci raz ale nadal bez efektów ;/, smugi są identyczne, malowałem wilgotnym wałkiem nie nabierając za dużo farby, ale nawet na bardzo małym odcinku gdzie wałek dostawiałem bardzo dokładnie nadal widać smugi.
Zapomniałem dodać że drugie malowanie robiłem inną farbą, tj. Śnieżką Barwy Natury (ten sam kolor, także mat).

Chciałbym uzyskać jakieś porady jak można by to w miarę gustowny sposób "zatuszować", po prostu szlag mnie trafia jak pomyślę sobie że wydałem już blisko 130zł i teraz miałbym to wszystko robić od nowa, dlatego też zaznaczam że wszelkie odpowiedzi w stylu: "Trzeba jeszcze raz zamalować" lub "Zagruntuj ponownie, albo najlepiej weź i połóż nowy tynk, gładź" nie będą w ogóle pomocne. Zostało mi jeszcze trochę farby, na wszystkich ścianach zauważalne jest 5 może 6 smug, które wydają się być jaśniejsze aniżeli kolor ścian (ciemny pomarańcz to dominujący odcień).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.



Może ściana jest nadal wilgotna i trzeba poczekać aż doschnie . Generalnie za smugi odpowiedzialny jest podkład czyli źle rozprowadzony grunt rozprowadzony na np.szpachlowane miejsca po ubytkach ściany .Słabo wymieszana farba .Malowanie w różnych kierunkach jednej powierzchni .Za wysoka temperatura w trakcie nakładania .Przeciąg w pokoju. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
według mnie to wina farby ....
dekoralem malowałam raz - jedną ścianę na ciemny brąz (pod dmuchawca na klatce schodowej) , malowałam dwa albo nawet trzy razy - i wyszło tak źle , że gorzej się chyba nie dało... smuga na smudze....
Napisano (edytowany)
Cytat

według mnie to wina farby ....
dekoralem malowałam raz - jedną ścianę na ciemny brąz (pod dmuchawca na klatce schodowej) , malowałam dwa albo nawet trzy razy - i wyszło tak źle , że gorzej się chyba nie dało... smuga na smudze....



Zawsze winowajca spycha winę na kogoś lub na coś . icon_razz.gif
Wyraźnie pisze że użył dwie różne farby Śnieżkę Barwy Natury i lateksową farbę firmy Dekoral.
A Dagga chce się teraz zemścić na Dekoralu a może ona źle zagruntowała ścianę , Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Może być, że ta farba lateksowa była za gęsta i stad te smugi... trochę mnie ciarki przechodzą, bo kupiłam właśnie 5 opakowań dekorala do przedpokoju, holu i na schody...
Nie wolno też kłaść farb różnych , powinny być te same. Ale czy to było przyczyną tych smug, to trochę dziwne.
Napisano (edytowany)
Cytat

Może być, że ta farba lateksowa była za gęsta i stad te smugi... trochę mnie ciarki przechodzą, bo kupiłam właśnie 5 opakowań dekorala do przedpokoju, holu i na schody...
Nie wolno też kłaść farb różnych , powinny być te same. Ale czy to było przyczyną tych smug, to trochę dziwne.



Spokojnie najważniejsze jest ustabilizować podłoże (sciana ,sufit) pod farbę ,
tak żeby chłonność całej powierzchni była jednakowa od tego jest grunt .
Grunt jest bezbarwny i bardzo łatwo przeoczyć kawałek miejsca na ścianie malując nim ,
wtedy powstają smugi ściana mocniej "zasysa" farbęw tym miejscu ,
trzeba dobrze się przyłożyć i przyglądać czy ściana równo "pije grunt" w trakcie malowania . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
noż kurde, Animus ... pomimo tego, że bardzo Cię lubię ( a może właśnie dlatego icon_biggrin.gif ) cholera mnie bierze jak to czytam ....
moja łazienka na poddaszu - pięknie wedle wskazówek producenta i wedle całej pożartej na forum teorii : płyta , wyszlifowany i odpylony gips , grunt i pikny dulux do łazienek i kuchni .... został mi razem z gładzią na wałku .... icon_evil.gif

pozostałe ściany pomalowane badziewiastą farbą z marketu dwa razy , na to dwa razy kolor (biały nobiles z pigmentem) - i nie było się do czego czepić .... ideał, mucha nie siada , lux torpeda ... żadnych niespodzianek ...

i ta jedna ściana dekoralem - też kicha ....

i co? wszystkie ściany były jednakowo przygotowane ... to od czego to zależy jak nie od farby , hę? Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

noż kurde, Animus ... pomimo tego, że bardzo Cię lubię ( a może właśnie dlatego Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_biggrin.gif"> ) cholera mnie bierze jak to czytam ....
moja łazienka na poddaszu - pięknie wedle wskazówek producenta i wedle całej pożartej na forum teorii : płyta , wyszlifowany i odpylony gips , grunt i pikny dulux do łazienek i kuchni .... został mi razem z gładzią na wałku .... Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_evil.gif">

pozostałe ściany pomalowane badziewiastą farbą z marketu dwa razy , na to dwa razy kolor (biały nobiles z pigmentem) - i nie było się do czego czepić .... ideał, mucha nie siada , lux torpeda ... żadnych niespodzianek ...

i ta jedna ściana dekoralem - też kicha ....

i co? wszystkie ściany były jednakowo przygotowane ... to od czego to zależy jak nie od farby , hę?



Też bardzo Cię lubię icon_wink.gif
A zastanowiłaś się czemu gładź odlazła?

Zależy od zastosowanej farby na to podłoże a nie od producenta hę....tnie odpowiem. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Też bardzo Cię lubię icon_wink.gif
A zastanowiłaś się czemu gładź odlazła?

Zależy od zastosowanej farby na to podłoże a nie od producenta hę....tnie odpowiem.



nie bij , wytłumacz .... łopatologicznie ....
Napisano (edytowany)
Cytat

nie bij , wytłumacz .... łopatologicznie ....



Nie miała przyczepności do tego co było pod nią a co było pod nią ?

Mogło to być spowodowane nałożeniem jej na wilgotne lub nieodpylone podłoże . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie miała przyczepności do tego co było pod nią a co było pod nią ?

Mogło to być spowodowane nałożeniem jej na wilgotne lub nieodpylone podłoże .



podłoże było suche i odpylone ....
nobiles nie miał problemu z przyczepieniem ....
tak samo nobiles nie miał problemu , ani dulux once na podłożu na którym dekoral sobie nie poradził....


Napisano
Do tej pory całą górę nowego domu pomalowałam duluxem, nobilesem i śnieżką- zależało, który kolor z jakiej firmy mi się spodobał icon_smile.gif i nie było problemu. Ale dekoralem jeszczenic nie było malowane, do tego na jedną ścianę kupiłam włoskie impresje do nakładania pędzlem i to mnie trochę martwi... A to dziwne, żeby aż tak różnie farby nakładały się na ścianie, chociażby i naciąganej...
Napisano
Cytat

podłoże było suche i odpylone ....
nobiles nie miał problemu z przyczepieniem ....
tak samo nobiles nie miał problemu , ani dulux once na podłożu na którym dekoral sobie nie poradził....



Niestety wczorajsza burza (brak prądu) skutecznie przerwała rozmowę .

Jeżeli farba a konkretnie lepkość farby podczas malowania zrywa gładź ze ściany to ta gładź nie przystała odpowiednio.


Napisano
To nadal ja, tj. ascaria10, musiałem założyć nowe konto ponieważ miałem problemy z poprzednim.

W sumie nie liczyłem na podanie przyczyn mojego problemu, bo czasu raczej nie cofnę, ale przyda się zapewne innym czytelnikom tego wątku. Ściana została na prawdę bardzo porządnie zagruntowana, nie żałowałem jej emulsji gruntującej, 'smarowałem' linia przy linii i nigdzie nie zostały suche miejsca, dokładnie patrzyłem pod kątem czy nie zrobiłem żadnych mijaków, dokładnie tak samo zachowywałem się przy malowaniu.

Farba zarówno jedna i druga została wymieszana bardzo dokładnie, ze względu na moje wcześniejsze doświadczenia nie popełniłem tu błędu.

Ściany jeszcze nie przeschły, dopiero drugi dzień od pomalowania ale wydaje mi się że te smugi nie zejdą ot tak.
Ponadto zauważyłem dzisiaj powierzchnię która była niedomalowana i od razu chwyciłem za pędzel by zamalować to miejsce, farby nałożyłem mało i porządnie ją 'rozsmarowałem', niestety chyba znów będą smugi.

Ponadto wokół miejsca gdzie skończyłem malowanie połowy jednej ściany, zrobiła się taka "poświata", na obrzeżach miejsca w którym był wałek odcień jest inny i widać to nawet gdy nie stoi się 'bokiem' do ściany.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ściana została na prawdę bardzo porządnie zagruntowana, nie żałowałem jej emulsji gruntującej, 'smarowałem' linia przy linii i nigdzie nie zostały suche miejsca,

Ponadto zauważyłem dzisiaj powierzchnię która była niedomalowana i od razu chwyciłem za pędzel by zamalować to miejsce, farby nałożyłem mało i porządnie ją 'rozsmarowałem', niestety chyba znów będą smugi.



Niestety człowiek jest tylko człowiekiem i poczucie pewności nie wystarczy zwłaszcza gdy są dowody na to ,że malując farbą ( "zauważyłem dzisiaj powierzchnię która była niedomalowana") pozostały miejsca niedomalowane ,to malując przezroczystą cieczą jeszcze łatwiej o błędy .Smugi te mogły też powstać w miejscach nie pokrytych pierwszą warstwą farby (mijakach) a pokryto je od razu następną.


Brak praktyki - pewnej ręki , może powodować błędy w nakładaniu kolejnych warstw .

Jeżeli odpowiednio długo mieszamy farbę (wymieszamy pigment) i malując używamy tylko tego jednego pojemnika (starcza na całość powierzchni ) to ściana powinna być jednolita .

Może laik używając takich narzędzi :

1m.jpg
http://allegro.pl/zestaw-malarski-pistolet...1753378458.html
polepszy jakość malowania -pokrywania powierzchni ,ale nie jest to pewne .

Mogę dodać że malarze zawodowi też czasami mają gorsze dni i potrafią popisać się taką twórczością . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Przy malowaniu rolką (wałkiem) przez mało doświadczone osoby, z obydwu końców rolki odrywają się smugi gęściejszej farby, które bardzo łatwo jest przeoczyć w procesie malowania. One często pozostają nierozprowadzone, dajac efekt smug.
Lekarstwem na to jest częste czyszczenie obydwu powierzchni czołowych rolki (wystarczy wycisnać o ścianę, bo na kratce ociekowej to za mało) i dobrze rozprowadzić to co się wycisnęło.
Poza tym należy często sprawdzać pod światło sposób rozprowadzenia farby na powierzchni. To jest zauważalne pod światło.
Technika malowania się kłania.
Napisano (edytowany)
technika malowania się u mnie nie zmieniła od lat kilku .... icon_biggrin.gif
nadal twierdzę, że część winy ponosi farba ... malowałam kilkoma rodzajami farb z różnych firm - i zauważam różnicę : malowało się jednymi lepiej , innymi gorzej , a po pomalowaniu niektórymi efekt był paskudny ...
te same ściany , tak samo przygotowane podłoże , te same wałki , ta sama malująca ręka : moja ...

natomiast zgodzę się, że niewprawna ręka potrafi zmaścić ścianę szczególnie malowaną na ciemny kolor ... Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Napisano
Mozna wykorzystać ten efekt, malując pedzlem i gęstą farbą stiuki weneckie. Faktura ściany jest wtedy tak nierówna, że błędy giną gdzieś za horyzontem, a faktura powierzchni ściany uzyskuje niesamowite efekty.
To w tej chwili jest najmodniejsze.
Napisano
takie?

Brak obrazka

a to nie są "przecierki" jaśniejszego i ciemniejszego koloru? tak wygląda przynajmniej ...
a efekt faktycznie rewela , tylko sama nie wiem czy do tego właśnie nie trzeba większych umiejętności ... chyba bym nie potrafiła stworzyć nic podobnego ... icon_rolleyes.gif
Napisano
Coś podobnego, ale nie to.
To ma być jedna farba, tylko pędzlem macha się króciutko i w najróżniejszych kierunkach. Zmiana barwy jest grą światła na nierównej powierzchni.
Oczywiście podkład jest zbliżony odcieniem do wersji ostatecznej i nakłada go się równiutko, rolką.
Napisano
Cytat

Coś podobnego, ale nie to.
To ma być jedna farba, tylko pędzlem macha się króciutko i w najróżniejszych kierunkach. Zmiana barwy jest grą światła na nierównej powierzchni.
Oczywiście podkład jest zbliżony odcieniem do wersji ostatecznej i nakłada go się równiutko, rolką.



ale farba też pewnie nie może być "zwykła"emulsyjna - sam napisałeś, że musi być gęsta .... to jaką farbą można zrobić taki efekt pomijając oczywiście farbę strukturalną i tynki ozdobne...?
Napisano
Cytat

To by była kryptoreklama. Pytać w sklepach z farbami. Mają zarówno farby jak i katalogi ze zdjęciami i opisem.



strasznie uważający jesteś , retro ... przeca nie Ty to sprzedajesz ani produkujesz ... icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

nadal twierdzę, że część winy ponosi farba ..



To stwierdzenie już bardziej mi się podoba .

Nieraz nawet zbyt płytko obsadzone przewody elektryczne potrafią zepsuć dzieło tymi rękoma pomalowane. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To stwierdzenie już bardziej mi się podoba .

Nieraz nawet zbyt płytko obsadzone przewody elektryczne potrafią zepsuć dzieło tymi rękoma pomalowane.



jak szkoda na elektryka...
  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...