Skocz do zawartości

geowłóknina


Recommended Posts

Witam mam do was pytanie jaka geowłóknina bedzie odpowiednia przy drenażu. Czym mam sie sugerować wybierając Producenta. Z tego co wiem musi być to Geowłóknina separacyjno - filtracyjna - nie chce aby nam wcisneli pierwszej lepszej w sklepie. Co sadzicie o Firmie Geotex , Naptex, Altex czy przepuszczalność jest ważniejsza od gramatury ???? z tego co wiem musi być (0,1m3 (m2*s)) chyba , że sie mylę. Na allegro jest dużo ofert ale nie wiem jaka bedzie odpowiednia. Zasypaliśmy rure drenażową samym kamieniem na wysokość 60cm i szerokość 50cm. Teraz chcemy dać pasek geowłókniny i dopiero zasypac to ziemia ( glina). Prosze o doradzenie pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 5 lata temu...
Fakt, jeżeli drenaż jest kiepsko wykonany nawet grube i drogie geowłókniny nie pomogą. Razem z mężem w tym roku poprawialiśmy swoją poprzednią pracę, ponieważ nie przyniosła żadnej poprawy, dlatego tym razem posłuchaliśmy fachowca i kupiliśmy geowłókninę 110g/m2, wyłożyliśmy nią wykop i rury kanalizacyjne, aby lepiej je zabezpieczyć i wysypaliśmy na to żwir , a na wierzch nawieźliśmy lepszej ziemi. Odpukać już 2 rok, nie mamy żadnego problemu, więc w końcu drenaż został wykonany prawidłowo icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Dnia 31.07.2011 o 10:09, nero123 napisał:

Zasypaliśmy rure drenażową samym kamieniem na wysokość 60cm i szerokość 50cm. Teraz chcemy dać pasek geowłókniny i dopiero zasypac to ziemia ( glina). Prosze o doradzenie pozdrawiam.

No to teraz trzeba rurę odkopać - wyłożyć cały wykop geowłókniną i następnie zasypać warstwę żwiru na dno, położyć rurę drenażową ze spadkiem (też można ją owinąć geowłókniną) i następnie zasypać wszystko żwirem trochę grubszym, na wieżch dać znowu drobniejszy żwir i nakryć geowlokniną - i na wierzch znowu kamyczek, albo plytki na podsypce - powinno być przewiewne - nie lity beton. Oczywiście cały system trzeba połączyć studniami i odprowadzić wodę.

Włoknina ma niedopuścić błota do żwiru i rury w drenażu - inaczej - odfiltrować samą wodę i ją tylko wpuścić.

Masz wtedy spokój na wiele lat.

Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Geowłóknina może się zamulić (zakolmatować) i to do takiego stopnia, że przestanie przepuszczać wodę, dlatego należy uważać aby nie popełnić błędu. Błąd polega na tym, że projektanci wpisują w projekty a wykonawcy stosują niewłaściwe włókniny. Włókniny filtracyjne powinny charakteryzować się wysoką wodoprzepuszczalnością (min. 90 l/m2/s przy słupie 50 mm) i umownym wymiarem porów około 100 mikrometrów (+/- 20%). Takie parametry pozwalaną na swobodny przepływ wody wraz z najdrobniejszymi cząstkami gruntu mogącymi spowodować zamulenie natomiast zatrzymają grubsze cząstki gruntu, które z czasem staną się dodatkowym filtrem mineralnym. Jeżeli nie mamy dostępu do danych dotyczących tych parametrów, kierujmy się rozsądkiem. Aby geowłóknina mogła zapewniać pożądane właściwości filtracyjne musi to być cienka włóknina o niewielkiej masie (maksymalnie 180 g/m2). Zasada jest taka, że im grubsza włóknina tym wymiar porów oraz wodoprzepuszczalność mniejsza. Nie wierzmy nigdy zapisom typu „geowłóknina filtracyjna 250 g/m2”.

 

Chętnie pomogę przy doborze geowłókniny: tel.: 502-039-644

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...