Skocz do zawartości

Szybka budowa


Recommended Posts

Napisano
Fundamenty zrobiłem w 2010 roku, w marcu 2011 zacząłem stawiać mury z cegły ceramicznej 24cm, planuję skończyć dom przed zimą i wprowadzić się, w związku z tym mam pytanie czy lepiej ocieplić dom z zewnątrz czy też przełknąć wyższe koszty ogrzewania zimą ale nie ocieplać i pozwolić murom "oddychać" ??
Gość mhtyl
Napisano
Ja bym poczekał aż do wiosny,a nawet do lata z tym ocieplaniem. Tylko co z odbiorem domu? Jeżeli wprowadzisz się nie mając odbioru to jest traktowane jako samowola budowlana. A żeby mieć odbiór to bankowo musisz ocieplić. Tak mni więcej to wygląda. icon_confused.gif
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Ja bym poczekał aż do wiosny,a nawet do lata z tym ocieplaniem. Tylko co z odbiorem domu? Jeżeli wprowadzisz się nie mając odbioru to jest traktowane jako samowola budowlana. A żeby mieć odbiór to bankowo musisz ocieplić. Tak mni więcej to wygląda. icon_confused.gif



nie przesadzaj z tą samowolą, to jest nielegalne, kara za mieszkanie bez odbioru to 5tys. Wszystko zależy jakich masz sasiadów....
Napisano
Cytat

nie przesadzaj z tą samowolą, to jest nielegalne, kara za mieszkanie bez odbioru to 5tys. Wszystko zależy jakich masz sasiadów....




Niedaleko budowy mam mieszkanie, zawsze mogę powiedzieć, że wykańczam dom i od czasu do czasu sypiam tam z rodzina icon_smile.gif. Z drugiej strony to dziwne, że muszę mieć ocieplony dom aby w nim zamieszkać, nie mogę być zwolennikiem nie ocieplonego domu i w takim mieszkać ??
Gość adiqq
Napisano
do odbioru musisz mieć świadectwo energetyczne, które potwierdzi że twój dom ma ścianyo U<0,3. Jak masz ściany z cegły o grubości 24cm, to na pewno nie masz tego 0,3cm. Do tej wartości granicznej potrzebujesz około 10cm styropianu (osobiście dałbym więcej) Bez świadectwa energetycznego nie odbierzesz budynku.
Możesz mieć dom nieocieplony, ściana 1W, ale musi mieć U<0,3 (np z BK36, Porotherm44 lub 50 itd)
Napisano
Przepisy mówią miedzy innymi jaką przenikalność cieplna muszą mieć ściany zewnętrzne w domu oddanym do użytku.
Jak ściana nie spełnia tych wymogów... nie może być odbioru.
Napisano
Cytat

Przepisy mówią miedzy innymi jaką przenikalność cieplna muszą mieć ściany zewnętrzne w domu oddanym do użytku.
Jak ściana nie spełnia tych wymogów... nie może być odbioru.




Rozumiem, to teraz muszę pomyśleć czy mieszkać bez odbioru czy ocieplić i narażać się na problemy związane z nie przewietrzeniem domu itp, nie wiem co gorsze.
Napisano
Cytat

Fundamenty zrobiłem w 2010 roku, w marcu 2011 zacząłem stawiać mury z cegły ceramicznej 24cm, planuję skończyć dom przed zimą i wprowadzić się, w związku z tym mam pytanie czy lepiej ocieplić dom z zewnątrz czy też przełknąć wyższe koszty ogrzewania zimą ale nie ocieplać i pozwolić murom "oddychać" ??



Jeżeli zaczniesz ogrzewać to mieszkanie bez izolacji cieplnej przez zimę jeszcze bardziej zgnoisz ściany wilgocią .
Napisano
Cytat

Jeżeli zaczniesz ogrzewać to mieszkanie bez izolacji cieplnej przez zimę jeszcze bardziej zgnoisz ściany wilgocią .




Dzięki za rade, a możesz to jakoś uzasadnić bo jestem ciekaw.
Napisano
Cytat

Dzięki za rade, a możesz to jakoś uzasadnić bo jestem ciekaw.


ciężko skumać?

kup browara puszkowego lub butelkowego
wsadź go do lodówki
wyjmij go w upalny dzień
zbadaj najpierw powierzchnię na butelce/puszcze, a potem na podstawce

ściana to wchłonie
Napisano
Cytat

Dzięki za rade, a możesz to jakoś uzasadnić bo jestem ciekaw.



Punkt rosy wystąpi ścianie w dodatku ściana mokra bardziej przewodzi ,w miejscach gdzie będzie sam beton woda będzie się lała po ścianach .Nie będę pisał że będziesz miejscami musiał malować szpachlować ściany od nowa w dodatku w miejscach najbardziej zawilgoconych pojawi się grzyb po 2 miesiącach ogrzewania .

Widziałem takie rzeczy na własne oczy u ludzi który z braku środków musieli tak mieszkać .

Taniej wyjdzie jak wstawisz osuszacze przemysłowe w pomieszczeniach niż jak wydasz 2x więcej kasy na ogrzanie takiego nieizolowanego budynku.




Napisano
Cytat

Punkt rosy wystąpi ścianie w dodatku ściana mokra bardziej przewodzi ,w miejscach gdzie będzie sam beton woda będzie się lała po ścianach .Nie będę pisał że będziesz miejscami musiał malować szpachlować ściany od nowa w dodatku w miejscach najbardziej zawilgoconych pojawi się grzyb po 2 miesiącach ogrzewania .

Widziałem takie rzeczy na własne oczy u ludzi który z braku środków musieli tak mieszkać .

Taniej wyjdzie jak wstawisz osuszacze przemysłowe w pomieszczeniach niż jak wydasz 2x więcej kasy na ogrzanie takiego nieizolowanego budynku.




Dziękuję za odpowiedź icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Punkt rosy wystąpi ścianie w dodatku ściana mokra bardziej przewodzi ,w miejscach gdzie będzie sam beton woda będzie się lała po ścianach .Nie będę pisał że będziesz miejscami musiał malować szpachlować ściany od nowa w dodatku w miejscach najbardziej zawilgoconych pojawi się grzyb po 2 miesiącach ogrzewania .

Widziałem takie rzeczy na własne oczy u ludzi który z braku środków musieli tak mieszkać .

Taniej wyjdzie jak wstawisz osuszacze przemysłowe w pomieszczeniach niż jak wydasz 2x więcej kasy na ogrzanie takiego nieizolowanego budynku.


To może przy braku wentylacji. Jest dokładnie odwrotnie Im grubsza izolacja termiczna tym więcej wilgoci w przegrodzie ( przy braku paroizolacji od środka. Praktyka i teoria mówią co innego. W gierkowskich domach z betonu nikt grzyba czy wilgoci na ścianie nie widział. Chyba, że dopiero po termorenowacji.
Przy dużych stratach ciepła przez ścianę jej zewnętrzny tynk ma temperaturę dodatnią i to często wyższą od punktu rosy powietrza wewnętrznego. Problem wilgoci zaczyna się po ociepleniu - im grubsze tym zimniejszy tynk zewnętrzny a co za tym idzie i "głębiej" jest punkt rosy.
Napisano
Cytat

To może przy braku wentylacji. Jest dokładnie odwrotnie Im grubsza izolacja termiczna tym więcej wilgoci w przegrodzie ( przy braku paroizolacji od środka. Praktyka i teoria mówią co innego. W gierkowskich domach z betonu nikt grzyba czy wilgoci na ścianie nie widział. Chyba, że dopiero po termorenowacji.
Przy dużych stratach ciepła przez ścianę jej zewnętrzny tynk ma temperaturę dodatnią i to często wyższą od punktu rosy powietrza wewnętrznego. Problem wilgoci zaczyna się po ociepleniu - im grubsze tym zimniejszy tynk zewnętrzny a co za tym idzie i "głębiej" jest punkt rosy.



Może nie do końca bzdury ale niestety nie na temat .Pan T B nie czyta po prostu całego tematu .
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
nie bardzo mi tu pasuje określenie "inwektywy"
te mają na celu raczej obrażenie interlokutora
ja odniosłem się do treści napisanej

rozumiem, że tęsknisz bo odgrzałeś tego kotleta
poniekąd Cię rozumiem, ba, nawet współczuję z tego powodu
ja wiem, ten 11 wrzesień, trauma itepe
trzym się, myśli samobójcze odsuwaj jak najdalej od siebie
Napisano
Niedocieplenie domu pomijając wszystkie inne problemy poruszone na forum (grzyb, przepisy) wiąże się z potwornymi rachunkami za ogrzewanie. jeśli chcesz mieć zdrowo to dobra wentylacja i częste wietrzenie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

rozumiem, że tęsknisz bo odgrzałeś tego kotleta
poniekąd Cię rozumiem, ba, nawet współczuję z tego powodu
ja wiem, ten 11 wrzesień, trauma itepe
trzym się, myśli samobójcze odsuwaj jak najdalej od siebie



Co do słowa "inwektywa" masz 100% racji. Niewłaściwie go użyłem. Ale dalej...
Rozumiem, że jesteś dumny z powyższego tekstu. Również cię rozumiem. Przynajmniej staram się. Ale dyskusji w tej konwencji nie zamierzam toczyć. EOT
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...