Skocz do zawartości

Ceramika - Leier , Jopek , Termoton , Pichler , Kozłowice ...itp


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie zakończenia prac fundamentowych i powoli rozgladam sie za pustakami ceramicznymi na ściany.Prosze o rady osoby które miały z takim materiałem do czynienia.Wady zalety itd. Ogólnie to gdzie sie nie zapytam o Jopka to wszyscy mi odradzają że niby wymiarów nie trzymie , krzywe i murarz bedzie na mnie klnął :-) . Większosc poleca Leiera i to tego produkowanego na Słowacji a nie u nas.No ale cenowo to mozna znaleśc duzo taniej inne firmy tylko czy właśnie nie bedzie to badziewie.Dzieki za każdą wskazówke.
Gość mhtyl
Napisano
A jakie ściany stawiasz -jedno czy dwu warstwowe? Na dwu warstwowe to Roben albo wienerberger a na jednowarstwowe to porotherm wienerberga.
Napisano
albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.
jeśli chodzi o edera, to z tego co kojarze w lubinie jest spory dystrybutor, proponuje rozeznać się w cenach.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki
Napisano
[quote name='Drevan' date='7.08.2011, 13:07 ' post='228072']
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki

Co do cen to porotherm Weinerberga, Ytong bk były i są na podobnej półce cenowej (gdy ja kupowałem ytonga na ścianę 1-warstwową to odpowiednik wsp.przen. weinerberga był droższy) a co do silki to już ściana 2-warstwowa i inna półka cenowa.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.



rzeczywiście EDER ma bardzo dobre jakościowo produkty. Brenner i pichler też nieżle dają radę. Eder ma natomiast realnie najcieplejszy pustak ceramiczny i ma na to dokumenty. Brenner i Pichler nie posiadają badań (W/m2K) dla pustaka 25 cm ! Nie wiem skąd są wzięte te nierelane dane...

jeżeli chodzi o pustaki szlifowane, to Eder jest bezkonkurencyjny

może filmy instruktażowe się przydadzą icon_smile.gif :
filmy instruktażowe firmy EDER - zasady prawidłowego murowania ścian z pustaka szlifowanego na klej + strop ceramiczny EDER
film z 2007 roku : http://www.youtube.com/watch?v=ZZoDMz-t8kc
są również 3 nowe filmy w tej kategorii :
pustak EDER XP36,5 : http://www.youtube.com/watch?v=5kCK2UwcseQ
pustak EDER XP49 : http://www.youtube.com/watch?v=ejJ4PLZsnDg
strop ceramiczny : http://www.youtube.com/watch?v=oBqC4atcQ1Y

w razie dodatkowych pytań na temat większości pustaków proszę pisać : sprzedaz@mobaupolska.pl
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.



Sąsiad we wrześniu murował garaż z porothermu, a dom ma z edera... Powiedział że mimo że to tylko garaż i murował z węższego Porothermu to i tak ma wrażenie, że mur jest stabilniejszy niż te co ma w domu... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.


Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.



4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...
Napisano
Cytat

4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...


To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?



Bo jak klient nie ma zielonego pojęcia, że pustaki ceramiczne mają różne rozmiary, to potem jest robiony przez wykonawcę w bambuko... Niestety tak to wygląda w Polsce. Klient ma w projekcie jakieś tam pustaki i później pod wpływem wykonawcy zamienia na inne (np. na ten Porotherm, który faktycznie jest większy...). I dam sobie głowę uciąć, że jak się pozwoli wykonawcy na zorganizowanie zakupu i transportu pustaków na budowę to będzie jakiś wał icon_biggrin.gif Dlatego proponuję polegać na własnych wyliczeniach i samemu sobie na karteczce przeliczyć zapotrzebowanie - licząc po m2 ścian!

P.S. ja też się skusiłem na Poro pod wpływem porównania kosztów m2, a nie pojedynczego pustaka! icon_smile.gif icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Bież tańsze icon_wink.gif



Złota porada icon_biggrin.gif A potem będziesz wyciągał z nich margiel przez pół roku i nie dasz rady otynkować domu przed zimą :P Ja się zdecydowałem na tanie pustaki (nazwy nawet nie pamiętam) do budowy garażu. Dom mam stawiany z Porothermu 30 cm. I efekt jest taki, że teoretycznie szybka i łatwa budowa garażu wciąż trwa, a dom już stoi (otynkowany!). Problemem był właśnie margiel wyłażący z tanich pustaków, co skutkowało tym że trzeba było zlewać pustaki wodą i skrobać margiel. Roboty było z tym strasznie dużo, a i tak nie ma pewności czy to już koniec. Dlatego nigdy więcej nie zdecyduję się na najtańszy pustak, bo za dużo z tym potem roboty i stresu. Dodam, że pustaki użyte do murowania domu nie miały żadnych spuchniętych elementów margla. Rozumiem więc z tego, że porotherm ma troszkę wyższy standard produkcji...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...