Skocz do zawartości

Ceramika - Leier , Jopek , Termoton , Pichler , Kozłowice ...itp


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie zakończenia prac fundamentowych i powoli rozgladam sie za pustakami ceramicznymi na ściany.Prosze o rady osoby które miały z takim materiałem do czynienia.Wady zalety itd. Ogólnie to gdzie sie nie zapytam o Jopka to wszyscy mi odradzają że niby wymiarów nie trzymie , krzywe i murarz bedzie na mnie klnął :-) . Większosc poleca Leiera i to tego produkowanego na Słowacji a nie u nas.No ale cenowo to mozna znaleśc duzo taniej inne firmy tylko czy właśnie nie bedzie to badziewie.Dzieki za każdą wskazówke.
Gość mhtyl
Napisano
A jakie ściany stawiasz -jedno czy dwu warstwowe? Na dwu warstwowe to Roben albo wienerberger a na jednowarstwowe to porotherm wienerberga.
Napisano
albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.
jeśli chodzi o edera, to z tego co kojarze w lubinie jest spory dystrybutor, proponuje rozeznać się w cenach.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki
Napisano
[quote name='Drevan' date='7.08.2011, 13:07 ' post='228072']
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki

Co do cen to porotherm Weinerberga, Ytong bk były i są na podobnej półce cenowej (gdy ja kupowałem ytonga na ścianę 1-warstwową to odpowiednik wsp.przen. weinerberga był droższy) a co do silki to już ściana 2-warstwowa i inna półka cenowa.
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.



rzeczywiście EDER ma bardzo dobre jakościowo produkty. Brenner i pichler też nieżle dają radę. Eder ma natomiast realnie najcieplejszy pustak ceramiczny i ma na to dokumenty. Brenner i Pichler nie posiadają badań (W/m2K) dla pustaka 25 cm ! Nie wiem skąd są wzięte te nierelane dane...

jeżeli chodzi o pustaki szlifowane, to Eder jest bezkonkurencyjny

może filmy instruktażowe się przydadzą icon_smile.gif :
filmy instruktażowe firmy EDER - zasady prawidłowego murowania ścian z pustaka szlifowanego na klej + strop ceramiczny EDER
film z 2007 roku : http://www.youtube.com/watch?v=ZZoDMz-t8kc
są również 3 nowe filmy w tej kategorii :
pustak EDER XP36,5 : http://www.youtube.com/watch?v=5kCK2UwcseQ
pustak EDER XP49 : http://www.youtube.com/watch?v=ejJ4PLZsnDg
strop ceramiczny : http://www.youtube.com/watch?v=oBqC4atcQ1Y

w razie dodatkowych pytań na temat większości pustaków proszę pisać : sprzedaz@mobaupolska.pl
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.



Sąsiad we wrześniu murował garaż z porothermu, a dom ma z edera... Powiedział że mimo że to tylko garaż i murował z węższego Porothermu to i tak ma wrażenie, że mur jest stabilniejszy niż te co ma w domu... icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.


Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.



4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...
Napisano
Cytat

4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...


To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?



Bo jak klient nie ma zielonego pojęcia, że pustaki ceramiczne mają różne rozmiary, to potem jest robiony przez wykonawcę w bambuko... Niestety tak to wygląda w Polsce. Klient ma w projekcie jakieś tam pustaki i później pod wpływem wykonawcy zamienia na inne (np. na ten Porotherm, który faktycznie jest większy...). I dam sobie głowę uciąć, że jak się pozwoli wykonawcy na zorganizowanie zakupu i transportu pustaków na budowę to będzie jakiś wał icon_biggrin.gif Dlatego proponuję polegać na własnych wyliczeniach i samemu sobie na karteczce przeliczyć zapotrzebowanie - licząc po m2 ścian!

P.S. ja też się skusiłem na Poro pod wpływem porównania kosztów m2, a nie pojedynczego pustaka! icon_smile.gif icon_smile.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Bież tańsze icon_wink.gif



Złota porada icon_biggrin.gif A potem będziesz wyciągał z nich margiel przez pół roku i nie dasz rady otynkować domu przed zimą :P Ja się zdecydowałem na tanie pustaki (nazwy nawet nie pamiętam) do budowy garażu. Dom mam stawiany z Porothermu 30 cm. I efekt jest taki, że teoretycznie szybka i łatwa budowa garażu wciąż trwa, a dom już stoi (otynkowany!). Problemem był właśnie margiel wyłażący z tanich pustaków, co skutkowało tym że trzeba było zlewać pustaki wodą i skrobać margiel. Roboty było z tym strasznie dużo, a i tak nie ma pewności czy to już koniec. Dlatego nigdy więcej nie zdecyduję się na najtańszy pustak, bo za dużo z tym potem roboty i stresu. Dodam, że pustaki użyte do murowania domu nie miały żadnych spuchniętych elementów margla. Rozumiem więc z tego, że porotherm ma troszkę wyższy standard produkcji...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...