Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
JOHAN

Ceramika - Leier , Jopek , Termoton , Pichler , Kozłowice ...itp

Recommended Posts

Jestem na etapie zakończenia prac fundamentowych i powoli rozgladam sie za pustakami ceramicznymi na ściany.Prosze o rady osoby które miały z takim materiałem do czynienia.Wady zalety itd. Ogólnie to gdzie sie nie zapytam o Jopka to wszyscy mi odradzają że niby wymiarów nie trzymie , krzywe i murarz bedzie na mnie klnął :-) . Większosc poleca Leiera i to tego produkowanego na Słowacji a nie u nas.No ale cenowo to mozna znaleśc duzo taniej inne firmy tylko czy właśnie nie bedzie to badziewie.Dzieki za każdą wskazówke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jakie ściany stawiasz -jedno czy dwu warstwowe? Na dwu warstwowe to Roben albo wienerberger a na jednowarstwowe to porotherm wienerberga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.
jeśli chodzi o edera, to z tego co kojarze w lubinie jest spory dystrybutor, proponuje rozeznać się w cenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Drevan' date='7.08.2011, 13:07 ' post='228072']
osobiście buduję z ceramiki Porotherma - zrezygnowałem z Maxa i Leier
nie mam najmniejszego problemu z ich kruchością, a bez mojej pomocy same z siebie nie pękają
gdybym dysponował innymi funduszami (większymi) postawiłbym ściany z Ytong-a lub siliki

Co do cen to porotherm Weinerberga, Ytong bk były i są na podobnej półce cenowej (gdy ja kupowałem ytonga na ścianę 1-warstwową to odpowiednik wsp.przen. weinerberga był droższy) a co do silki to już ściana 2-warstwowa i inna półka cenowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

albo eder'a, ew. brennera. podobno lepsze od wienerberka, zwłaszcza tego polskiego. nie kruszą się, nie pękają same z siebie, cenowo zbliżone. jak ja się budowałem, to moi znajomi i sąsiedzi odradzali mi leiery, kozłowice, plecewice, jopki i wieneberki - może to była kwestia "boom-u" budowlanego, że producenci robili byle jakie cegły, szli na ilość, bo i tak każda ilość schodziła im na pniu. być może teraz jst inaczej.



rzeczywiście EDER ma bardzo dobre jakościowo produkty. Brenner i pichler też nieżle dają radę. Eder ma natomiast realnie najcieplejszy pustak ceramiczny i ma na to dokumenty. Brenner i Pichler nie posiadają badań (W/m2K) dla pustaka 25 cm ! Nie wiem skąd są wzięte te nierelane dane...

jeżeli chodzi o pustaki szlifowane, to Eder jest bezkonkurencyjny

może filmy instruktażowe się przydadzą icon_smile.gif :
filmy instruktażowe firmy EDER - zasady prawidłowego murowania ścian z pustaka szlifowanego na klej + strop ceramiczny EDER
film z 2007 roku : http://www.youtube.com/watch?v=ZZoDMz-t8kc
są również 3 nowe filmy w tej kategorii :
pustak EDER XP36,5 : http://www.youtube.com/watch?v=5kCK2UwcseQ
pustak EDER XP49 : http://www.youtube.com/watch?v=ejJ4PLZsnDg
strop ceramiczny : http://www.youtube.com/watch?v=oBqC4atcQ1Y

w razie dodatkowych pytań na temat większości pustaków proszę pisać : sprzedaz@mobaupolska.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.



Sąsiad we wrześniu murował garaż z porothermu, a dom ma z edera... Powiedział że mimo że to tylko garaż i murował z węższego Porothermu to i tak ma wrażenie, że mur jest stabilniejszy niż te co ma w domu... icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Minusem tego edera są dziwne wymiary - przy ścianie jednowarstwowej 44cm zużycie pustaków mają 20 szt/m2, a konkurencyjny Porotherm ma tylko 16 szt.


Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ile szt na m2 ma znaczenie jedynie dla murarza bo zamiast 16 szt musi ułożyć 20 ale z drugiej strony tych co jest więcej to pojedyncza szt jest lżejsza od tych co jest mniej icon_biggrin.gif A i tak w sumie to liczy się m2 a nie ilość.



4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

4 pustaki więcej na m2 to duża różnica... Przy całej powierzchni ścian domu wychodzi ładnych kilkaset pustaków, za które trzeba zapłacić, dowieźć na budowę itp itd. Dla murarza to też różnica, bo szybciej się buduje z większych materiałów (wiedzą o tym konstruktorzy bloków z wielkiej płyty) icon_biggrin.gif A więcej roboczogodzin to wyższy koszt...


To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To ,że się szybciej buduje z większych materiałów to fakt, ale aby to szło w parze z cena to mało kiedy się sprawdza.
Są ekipy które doceniają i cenowo budują taniej ale dla większości to nie ma znaczenia.
Co do bloków z wielkiej płyty to murowanie może idzie w piorunującym tempie ale te wielkie płyty ktoś za free nie robił i za robociznę też trzeba zapłacić, więc czy takie tanie to murowanie jest?



Bo jak klient nie ma zielonego pojęcia, że pustaki ceramiczne mają różne rozmiary, to potem jest robiony przez wykonawcę w bambuko... Niestety tak to wygląda w Polsce. Klient ma w projekcie jakieś tam pustaki i później pod wpływem wykonawcy zamienia na inne (np. na ten Porotherm, który faktycznie jest większy...). I dam sobie głowę uciąć, że jak się pozwoli wykonawcy na zorganizowanie zakupu i transportu pustaków na budowę to będzie jakiś wał icon_biggrin.gif Dlatego proponuję polegać na własnych wyliczeniach i samemu sobie na karteczce przeliczyć zapotrzebowanie - licząc po m2 ścian!

P.S. ja też się skusiłem na Poro pod wpływem porównania kosztów m2, a nie pojedynczego pustaka! icon_smile.gif icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bież tańsze icon_wink.gif



Złota porada icon_biggrin.gif A potem będziesz wyciągał z nich margiel przez pół roku i nie dasz rady otynkować domu przed zimą :P Ja się zdecydowałem na tanie pustaki (nazwy nawet nie pamiętam) do budowy garażu. Dom mam stawiany z Porothermu 30 cm. I efekt jest taki, że teoretycznie szybka i łatwa budowa garażu wciąż trwa, a dom już stoi (otynkowany!). Problemem był właśnie margiel wyłażący z tanich pustaków, co skutkowało tym że trzeba było zlewać pustaki wodą i skrobać margiel. Roboty było z tym strasznie dużo, a i tak nie ma pewności czy to już koniec. Dlatego nigdy więcej nie zdecyduję się na najtańszy pustak, bo za dużo z tym potem roboty i stresu. Dodam, że pustaki użyte do murowania domu nie miały żadnych spuchniętych elementów margla. Rozumiem więc z tego, że porotherm ma troszkę wyższy standard produkcji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...