Skocz do zawartości

drenaż w poniemieckim domu


Recommended Posts

Napisano
Witam mam pytanie dotyczące odprowadzenia wody ze studzienek. Firma którą zatrudniliśmy nie ma zielonego pojęcia jak odprowadzić wodę ze studzienek już ponad miesiąc dom jest rozkopany i prace stoją. Jest to dom poniemiecki i stary drenaż szedł nad ławą fundamentową i wpadał do studzienki w pralni która jest podłączona pod kanalizę. Zrobili spadek do najniższego punktu w domu - tuż przy ławie fundamentowej przy nim zrobili studzienkę natomiast nie mają żadnego pojęcia jak z tej studzienki zrobić odprowadzić wodę z drenażu ponieważ rury burzowe są pól metra wyżej niż najniższy punkt . Chcieli zrobić studnie odsiąkową jednakże do 4 metrów w głąb jest glina i szybko z tego zrezygnowali. Proszę o radę jak znalazł jakieś rozwiązanie. Myśleliśmy o pompach ale nie ma jak doprowadzić tam prądu. Proszę o rade pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

mniej więcej tak to wygląda


Po mojemu to bym obniżył rurę od burzówki te na zewnątrz budynku do poziomu rury drenacyjnej w środku (tak ją nazwałeś) a rurę odprowadzająca bym zaślepił. Gdzie chcesz ją podłączyć i po co jeżeli podłączysz rurę drenacyjną do burzówki to powinno załatwić sprawę.Może ktoś coś lepszego podpowie, ja co wiedziałem to napisałem icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Po mojemu to bym obniżył rurę od burzówki te na zewnątrz budynku do poziomu rury drenacyjnej w środku (tak ją nazwałeś) a rurę odprowadzająca bym zaślepił. Gdzie chcesz ją podłączyć i po co jeżeli podłączysz rurę drenacyjną do burzówki to powinno załatwić sprawę.Może ktoś coś lepszego podpowie, ja co wiedziałem to napisałem icon_biggrin.gif



różnica wysokośći rury burzowej od rury drenażowej w najniższym punkcie to ok 70cm nie wiem czy da się obnizyć aż do tej wysokości burzówkę

DSC01446.jpg

Napisano
drenaż pod chałupą to prośba o problemy
sprawdź jaki jest poziom wlotu do burzówki "w drodze", bo chyba ta Twoja burzówka to tylko przyłącze, które powinno być połączone z siecią burzową poprzez studzienkę
swoją drogą dziwne, że jest burzówka, a nie ma prądu :bezradny:
pompa (choćby tymczasowo) załatwiłaby sprawę
Napisano
Cytat

drenaż pod chałupą to prośba o problemy
sprawdź jaki jest poziom wlotu do burzówki "w drodze", bo chyba ta Twoja burzówka to tylko przyłącze, które powinno być połączone z siecią burzową poprzez studzienkę
swoją drogą dziwne, że jest burzówka, a nie ma prądu :bezradny:
pompa (choćby tymczasowo) załatwiłaby sprawę


moja burzówka to stara kamionka ktora prowadzi do ulicy- inspektor byl i kazał zrobić drenaż na wysokości ławy fundamentowej inaczej nie bedzie on działać tak jak powinien

DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

różnica wysokośći rury burzowej od rury drenażowej w najniższym punkcie to ok 70cm nie wiem czy da się obnizyć aż do tej wysokości burzówkę


Wiem ,że to różowo nie wygląda,ale nikt nie twierdzi że będzie łatwo icon_biggrin.gif A nie można puścić rury od studzienki po obwodzie domu na zewnątrz oczywiście. Wtedy zrobił byś drenaż od nowa,ale za pozbyłbyś się problemów na przyszłość, jak to mówią raz zrób a dobrze.
Napisano
Cytat

Wiem ,że to różowo nie wygląda,ale nikt nie twierdzi że będzie łatwo icon_biggrin.gif A nie można puścić rury od studzienki po obwodzie domu na zewnątrz oczywiście. Wtedy zrobił byś drenaż od nowa,ale za pozbyłbyś się problemów na przyszłość, jak to mówią raz zrób a dobrze.


oto dwa zdjecia jedno - widok odpływu rury burzowej drugie obraz całego wykopu przy tej rurze burzowej. Na koncu ma stać studnia "studzienka" -odstojnik- właśnie z którego nie mamy gdzie odprowadzić wody. Firma odkopuje cały dom na nowo dlatego szukam najlepszego rozwiązania bo po ostatniej burzy cala piwnica zalana. Drenaż był połozony na wysokości tej wyry burzowej tzn jakiej 30cm nad ławą fundamentową

myśleliśmy też o tunelu drenażowym niestyety ten pomysł odpadł ze względu na gline , która jest wszędzie

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

i dobrze kazał
tylko jak to się ma poziomami do sieci burzowej?


tak wyglada szkic spadków oraz ilość studzienek- odpływ burzówki jest wysoko ok 50cm nad ławą fundamentową

DSC01446.jpg

Napisano
Kolego (Autorze)
spadki i studzienki przy chałupie mnie nie interesują, a poziom rury burzowej w ulicy=> czy da się obniżyć odprowadzenie spod chałupy do sieci, bo że wylot jest wyżej to już wszyscy wiedzą
Napisano
Cytat

Kolego (Autorze)
spadki i studzienki przy chałupie mnie nie interesują, a poziom rury burzowej w ulicy=> czy da się obniżyć odprowadzenie spod chałupy do sieci, bo że wylot jest wyżej to już wszyscy wiedzą


max obniżenie to 20 cm wiecej sie nie da zbyt krótki odcikek bo jakies 4metry - a gdzie pozostale 50 cm w tym wlasnie jest problem- nie dadzą mi zgody na rozkopanie ulicy a studzienka burzowa jest na przeciwległym chodniku.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właśnie chodzi o to, że jest cieplejszy, ale też nieznacznie. ~1-2*C... Nie wiem czy nie w granicach bledu pomiarowego.
    • Z wiedzy... fizyka płynów się kłania...   2,5 - 3 m to minimum...   @animus pięknie zarysował problem wentylacji grawitacyjnej 
    • 2.   Sander Standard Alu (płyta z folią aluminiową): W tym systemie rura grzewcza leży w styropianowym rowku, a na całej powierzchni płyty znajduje się cienka warstwa laminowanej folii aluminiowej. Folia ma za zadanie rozprowadzić ciepło z rury na boki, aby ogrzać powierzchnię między rurami. Jej skuteczność jest jednak ograniczona przez jej grubość – jest bardzo cienka. Działa, ale transfer ciepła z rury do płyty i na jej powierzchnię nie jest idealny.   System z radiatorami (płytami aluminiowymi): W tym rozwiązaniu w rowkach styropianu umieszcza się specjalnie wyprofilowane, znacznie grubsze (ok. 0,5 mm) płyty aluminiowe. Rura jest w nie wciśnięta, co zapewnia niemal idealny, maksymalny styk na dużym fragmencie jej obwodu. Taka płyta działa jak radiator – bardzo skutecznie "wysysa" ciepło z rury i rozprowadza je na swojej dużej powierzchni. Taki system jest w stanie przekazać do wylewki i podłogi trochę więcej ciepła przy tej samej temperaturze zasilania. Jest to rozwiązanie po prostu wydajniejsze.     Trudny temat, chyba nieopłacalne i prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów.   Nie powinien Pan traktować zakupu płyt Sandera jako błędu. To jest standardowy, popularny system, który w ocieplonym budynku sprawdza się dobrze. W Pana przypadku jego niższa (w porównaniu do radiatorów) efektywność jest po prostu brutalnie obnażana przez ogromne zapotrzebowanie budynku na ciepło.   Patrząc na przedstawiony problem z perspektywy ekonomicznej, optymalna strategia działania wydaje się jasna.   Należy zakończyć montaż ogrzewania podłogowego w oparciu o zakupiony system płyt Sander, a w następnej kolejności potraktować priorytetowo termomodernizację budynku. .   Takie podejście przynosi podwójną korzyść: po pierwsze, unika Pan strat finansowych, wykorzystując posiadany materiał. Po drugie, inwestycja w termomodernizację szybko się zwróci dzięki znacznemu ograniczeniu strat ciepła.      
    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...