Skocz do zawartości

drenaż w poniemieckim domu


Recommended Posts

Witam mam pytanie dotyczące odprowadzenia wody ze studzienek. Firma którą zatrudniliśmy nie ma zielonego pojęcia jak odprowadzić wodę ze studzienek już ponad miesiąc dom jest rozkopany i prace stoją. Jest to dom poniemiecki i stary drenaż szedł nad ławą fundamentową i wpadał do studzienki w pralni która jest podłączona pod kanalizę. Zrobili spadek do najniższego punktu w domu - tuż przy ławie fundamentowej przy nim zrobili studzienkę natomiast nie mają żadnego pojęcia jak z tej studzienki zrobić odprowadzić wodę z drenażu ponieważ rury burzowe są pól metra wyżej niż najniższy punkt . Chcieli zrobić studnie odsiąkową jednakże do 4 metrów w głąb jest glina i szybko z tego zrezygnowali. Proszę o radę jak znalazł jakieś rozwiązanie. Myśleliśmy o pompach ale nie ma jak doprowadzić tam prądu. Proszę o rade pozdrawiam
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

mniej więcej tak to wygląda


Po mojemu to bym obniżył rurę od burzówki te na zewnątrz budynku do poziomu rury drenacyjnej w środku (tak ją nazwałeś) a rurę odprowadzająca bym zaślepił. Gdzie chcesz ją podłączyć i po co jeżeli podłączysz rurę drenacyjną do burzówki to powinno załatwić sprawę.Może ktoś coś lepszego podpowie, ja co wiedziałem to napisałem icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Po mojemu to bym obniżył rurę od burzówki te na zewnątrz budynku do poziomu rury drenacyjnej w środku (tak ją nazwałeś) a rurę odprowadzająca bym zaślepił. Gdzie chcesz ją podłączyć i po co jeżeli podłączysz rurę drenacyjną do burzówki to powinno załatwić sprawę.Może ktoś coś lepszego podpowie, ja co wiedziałem to napisałem icon_biggrin.gif



różnica wysokośći rury burzowej od rury drenażowej w najniższym punkcie to ok 70cm nie wiem czy da się obnizyć aż do tej wysokości burzówkę

DSC01446.jpg

Link do komentarza
drenaż pod chałupą to prośba o problemy
sprawdź jaki jest poziom wlotu do burzówki "w drodze", bo chyba ta Twoja burzówka to tylko przyłącze, które powinno być połączone z siecią burzową poprzez studzienkę
swoją drogą dziwne, że jest burzówka, a nie ma prądu :bezradny:
pompa (choćby tymczasowo) załatwiłaby sprawę
Link do komentarza
Cytat

drenaż pod chałupą to prośba o problemy
sprawdź jaki jest poziom wlotu do burzówki "w drodze", bo chyba ta Twoja burzówka to tylko przyłącze, które powinno być połączone z siecią burzową poprzez studzienkę
swoją drogą dziwne, że jest burzówka, a nie ma prądu :bezradny:
pompa (choćby tymczasowo) załatwiłaby sprawę


moja burzówka to stara kamionka ktora prowadzi do ulicy- inspektor byl i kazał zrobić drenaż na wysokości ławy fundamentowej inaczej nie bedzie on działać tak jak powinien

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

różnica wysokośći rury burzowej od rury drenażowej w najniższym punkcie to ok 70cm nie wiem czy da się obnizyć aż do tej wysokości burzówkę


Wiem ,że to różowo nie wygląda,ale nikt nie twierdzi że będzie łatwo icon_biggrin.gif A nie można puścić rury od studzienki po obwodzie domu na zewnątrz oczywiście. Wtedy zrobił byś drenaż od nowa,ale za pozbyłbyś się problemów na przyszłość, jak to mówią raz zrób a dobrze.
Link do komentarza
Cytat

Wiem ,że to różowo nie wygląda,ale nikt nie twierdzi że będzie łatwo icon_biggrin.gif A nie można puścić rury od studzienki po obwodzie domu na zewnątrz oczywiście. Wtedy zrobił byś drenaż od nowa,ale za pozbyłbyś się problemów na przyszłość, jak to mówią raz zrób a dobrze.


oto dwa zdjecia jedno - widok odpływu rury burzowej drugie obraz całego wykopu przy tej rurze burzowej. Na koncu ma stać studnia "studzienka" -odstojnik- właśnie z którego nie mamy gdzie odprowadzić wody. Firma odkopuje cały dom na nowo dlatego szukam najlepszego rozwiązania bo po ostatniej burzy cala piwnica zalana. Drenaż był połozony na wysokości tej wyry burzowej tzn jakiej 30cm nad ławą fundamentową

myśleliśmy też o tunelu drenażowym niestyety ten pomysł odpadł ze względu na gline , która jest wszędzie

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Kolego (Autorze)
spadki i studzienki przy chałupie mnie nie interesują, a poziom rury burzowej w ulicy=> czy da się obniżyć odprowadzenie spod chałupy do sieci, bo że wylot jest wyżej to już wszyscy wiedzą


max obniżenie to 20 cm wiecej sie nie da zbyt krótki odcikek bo jakies 4metry - a gdzie pozostale 50 cm w tym wlasnie jest problem- nie dadzą mi zgody na rozkopanie ulicy a studzienka burzowa jest na przeciwległym chodniku.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...