Skocz do zawartości

Grunty nasypowe. Jaka hydroizolacja ?


Kleks

Recommended Posts

Napisano
Witam. To mój pierwszy post tutaj. Dlatego wszystkim mówię. Witajcie!

Ale do rzeczy.

Działka, na której będę budował dom, ma bardzo trudne warunki hydrologiczne.
Jedną stroną przylega do małej "rzeczki", od planowanej zabudowy do rzeki jest ok 150m. Drugi koniec działki jest przy drodze asfaltowej. Od drogi do rzeczki jest około 2m spadek na całej długości. Działka była stopniowo przez ostanie 5 lat nawożona ziemią (warstwa przepuszczalna). Aby wyrównać teren działki z poziomem przebiegającej drogi. Na powierzchni działki, która nie jest nawożona znajduje się w sumie przez cały rok woda. (Jak się chodzi to słychać i widać jak chlupocze woda wśród traw) Przez działkę przy ulicy przebiegają 2 nitki kanalizacji (bytowa), gaz ziemny, od sąsiada (ok 25m) muszę doprowadzić podziemny kabel z energią elektryczną - jedyne prace gruntowe z tej strony. Nie ma wodociągu. Będzie studnia.

Badania gruntu przeprowadził geotechnik wykonując dwa wiercenia (opracowanie jest w przygotowaniu). Po przekątnej budynku. Budynek na planie prostokąta.

Bliżej drogi ziemia nasypowa znajduje się na 1,6m drugie wiercenie 12m dalej od drogi, ziemia nasypowa na 1,3m. Oba wiercenia wykonywane na głębokość 4 metrów. Woda znajduje się 1,5 m od poziomu obecnego zero. Pod humusem jest piach (rzeczny?) czy jakieś coś takiego. Ogólnie geotechnik powiedział, że to dobry grunt pod budowę, mało osiadania. Sąsiad wiercił studnię do 20 m w głąb cały czas ten sam piach.Potem jakieś skały ok 3m. I do 45m dalej piach. W domu postawionym 3 lata temu do dziś nic nie pęka. Ściany fundamentowe tzw. podmurówkę chcę wyciągnąć na 0,5m ponad poziom ziemi. przy czym 0,2 obsypać ziemią. Budowa w pobliżu Siedlec (mazowieckie) czyli chyba 4 klasa przemarzania czy jakoś tak się o tym mówi.

Pytanie.
1) - Czy ziemia nasypowa będzie podciągać wodę z humusu na powierzchnię (Czarnoziem 80% reszta drobny gruz)?
Ponoć nie ma takiego ryzyka.
2) - Czy lepiej robić klasyczne fundamenty czy płytę przy tej głębokości i planowanej 0,5m podmurówce a może ją tylko na 0,3 ponad zero wyciągać??
3) - Jaką w takim gruncie robić hydroizolacje?
4) - Co z ociepleniem. Czy muszę aż do poziomu ławy czyli na średnio 1.45m czy wystarczy do 1,2m? Przy płycie to nawet nie wiem.

Co prawda architekt mi powie na spotkaniu co i jak ale chciałbym się jakoś przygotować. Wasze zdanie dużo mi rozjaśni.


Pozdrawiam
Kleks
Napisano
architekt będzie widział o czym mówi.
jak zauważyłem budynek bez podpiwniczenia czyli dołóż parę groszy i zrób z betonu wodoszczelnego .
według mojej oceny na takich gruntach chudziak powinien być co najmniej 10-20 cm powyżej docelowego punktu 0 gruntów (tu musisz policzyć czy jeszcze jakąś ziemię będziesz nawoził a jeśli tak to ile)
resztą zdecydowanie niech się zajmie architekt
pozdrawiam
.
Napisano
W opisanej sytuacji izolacja przeciwwilgociowa to żaden problem - fundament może stać nawet w wodzie byleby ponad powierzchnią gruntu umieszczona została izolacja pozioma na wszystkich ścianach zewnętrznych i
wewnętrznych oraz pod podłogą. Jesli nośność gruntu nie budzi zastrzeżeń to fundament można stawiać tak jak na każdym gruncie budowlanym. Ocieplenie powinno siegać ok. 1 m od poziomu podłogi parteru.




Napisano
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Tak. Budynek bez piwnicy.
Na szczęście tylko 10 zł do 1m3 w mojej okolicy taki dodatek. Także jasne, dorzucę.
Hmm... Ten chudziak... Kwestia taka, że w podłodze będzie 0,25m styropianu. Coś wymyślę icon_smile.gif

Dzięki za uwagi dotyczące hydroizolacji i ocieplenia. Rozwiały moje wątpliwości.


Pozdrawiam
Kleks

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...