Skocz do zawartości

Grunty nasypowe. Jaka hydroizolacja ?


Kleks

Recommended Posts

Witam. To mój pierwszy post tutaj. Dlatego wszystkim mówię. Witajcie!

Ale do rzeczy.

Działka, na której będę budował dom, ma bardzo trudne warunki hydrologiczne.
Jedną stroną przylega do małej "rzeczki", od planowanej zabudowy do rzeki jest ok 150m. Drugi koniec działki jest przy drodze asfaltowej. Od drogi do rzeczki jest około 2m spadek na całej długości. Działka była stopniowo przez ostanie 5 lat nawożona ziemią (warstwa przepuszczalna). Aby wyrównać teren działki z poziomem przebiegającej drogi. Na powierzchni działki, która nie jest nawożona znajduje się w sumie przez cały rok woda. (Jak się chodzi to słychać i widać jak chlupocze woda wśród traw) Przez działkę przy ulicy przebiegają 2 nitki kanalizacji (bytowa), gaz ziemny, od sąsiada (ok 25m) muszę doprowadzić podziemny kabel z energią elektryczną - jedyne prace gruntowe z tej strony. Nie ma wodociągu. Będzie studnia.

Badania gruntu przeprowadził geotechnik wykonując dwa wiercenia (opracowanie jest w przygotowaniu). Po przekątnej budynku. Budynek na planie prostokąta.

Bliżej drogi ziemia nasypowa znajduje się na 1,6m drugie wiercenie 12m dalej od drogi, ziemia nasypowa na 1,3m. Oba wiercenia wykonywane na głębokość 4 metrów. Woda znajduje się 1,5 m od poziomu obecnego zero. Pod humusem jest piach (rzeczny?) czy jakieś coś takiego. Ogólnie geotechnik powiedział, że to dobry grunt pod budowę, mało osiadania. Sąsiad wiercił studnię do 20 m w głąb cały czas ten sam piach.Potem jakieś skały ok 3m. I do 45m dalej piach. W domu postawionym 3 lata temu do dziś nic nie pęka. Ściany fundamentowe tzw. podmurówkę chcę wyciągnąć na 0,5m ponad poziom ziemi. przy czym 0,2 obsypać ziemią. Budowa w pobliżu Siedlec (mazowieckie) czyli chyba 4 klasa przemarzania czy jakoś tak się o tym mówi.

Pytanie.
1) - Czy ziemia nasypowa będzie podciągać wodę z humusu na powierzchnię (Czarnoziem 80% reszta drobny gruz)?
Ponoć nie ma takiego ryzyka.
2) - Czy lepiej robić klasyczne fundamenty czy płytę przy tej głębokości i planowanej 0,5m podmurówce a może ją tylko na 0,3 ponad zero wyciągać??
3) - Jaką w takim gruncie robić hydroizolacje?
4) - Co z ociepleniem. Czy muszę aż do poziomu ławy czyli na średnio 1.45m czy wystarczy do 1,2m? Przy płycie to nawet nie wiem.

Co prawda architekt mi powie na spotkaniu co i jak ale chciałbym się jakoś przygotować. Wasze zdanie dużo mi rozjaśni.


Pozdrawiam
Kleks
Link do komentarza
architekt będzie widział o czym mówi.
jak zauważyłem budynek bez podpiwniczenia czyli dołóż parę groszy i zrób z betonu wodoszczelnego .
według mojej oceny na takich gruntach chudziak powinien być co najmniej 10-20 cm powyżej docelowego punktu 0 gruntów (tu musisz policzyć czy jeszcze jakąś ziemię będziesz nawoził a jeśli tak to ile)
resztą zdecydowanie niech się zajmie architekt
pozdrawiam
.
Link do komentarza
W opisanej sytuacji izolacja przeciwwilgociowa to żaden problem - fundament może stać nawet w wodzie byleby ponad powierzchnią gruntu umieszczona została izolacja pozioma na wszystkich ścianach zewnętrznych i
wewnętrznych oraz pod podłogą. Jesli nośność gruntu nie budzi zastrzeżeń to fundament można stawiać tak jak na każdym gruncie budowlanym. Ocieplenie powinno siegać ok. 1 m od poziomu podłogi parteru.




Link do komentarza
Dzięki za zainteresowanie tematem.

Tak. Budynek bez piwnicy.
Na szczęście tylko 10 zł do 1m3 w mojej okolicy taki dodatek. Także jasne, dorzucę.
Hmm... Ten chudziak... Kwestia taka, że w podłodze będzie 0,25m styropianu. Coś wymyślę icon_smile.gif

Dzięki za uwagi dotyczące hydroizolacji i ocieplenia. Rozwiały moje wątpliwości.


Pozdrawiam
Kleks
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...