Skocz do zawartości

SWISSPOR LAMBDA 15cm.JAKI KLEJ?


Recommended Posts

jak w tytule.jakiego kleju,oprocz pianki TYTAN,uzyc do przyklejenia Swisspor Lambda(grafitowy) 15cm grubosci na Ytongu?
Sciana budynku ma 4 metry wysokosci(dom parterowy),nie chce kolkowac.Prosze wykonawcow i inwestorow z podobnym doswiadczeniem o wskazowki,zdania sa podzielone a material troche kosztuje wiec nie chce umoczyc d...y.
Dziekuje z gory.
Link do komentarza
Wieść gminna niesie że Soudal trochę lepszy.
Własności klejące podobne, ale przy Tytanie zdarza się że puszka niepróżni się do końca.
Można oczywiście nie kołkować styro wcale przy parterówce, ale narożniki jednakbym zabezpieczył przed ssaniem wiatru, szczególnie jeśli dom ma stanąć na otwartej przestrzeni.
Link do komentarza
Cytat

Wieść gminna niesie że Soudal trochę lepszy.
Własności klejące podobne, ale przy Tytanie zdarza się że puszka niepróżni się do końca.
Można oczywiście nie kołkować styro wcale przy parterówce, ale narożniki jednakbym zabezpieczył przed ssaniem wiatru, szczególnie jeśli dom ma stanąć na otwartej przestrzeni.



Dzieki za podpowiedz,ja jednak bardziej mialem na mysli w ogole zastosowac cos z klejow sypkich(z worka),mam wrazenie ze te aerozole jakos zbyt "odpustowo" traktowane sa przez wykonawcow.Podkreslam jednak ze to opinia moja wyrobiona na podstawie mojego lokalnego budownictwa.Byc moze jednak nie potrzebnie sobie glowe zawracam i powinienem kupic technologicznie zaawansowany produkt a wykonawca niech sie dostosuje,nachodzi mnie jednak mysl ze fachowiec nie obeznany z produktem moze go w znacznej ilosci zmarnowac(nieodpowiednio stosowac,a na pewno nie obchodzic sie oszczednie).
Co sie tyczy zabezpieczenia narozy domu,czy moglbys to sprecyzowac,czy wedlug Ciebie nalezy naroza kolkowac...
Link do komentarza
Technologia klejenia na pianie jest już wystarczająco długo na rynku żeby wyrobić sobie o niej zdanie.
Gdzie Ty mieszkasz, że zakładasz że wykonawca sobie z nimi nie poradzi bo to nowa technologia?
Te piany są naprawdę bardzo mocne i znacznie skracają czas pracy.
Pamiętaj tylko żeby nie wykorzystywać jej do uszczelniania szczelin między płytami styro. Tą czynność, jeśli jest taka potrzeba, wykonuje się pianka montażową niskorozprężną
Jak napisałem przy parterówce kołkowanie w przypadku piany można pominąć, ale osobiści naroża bym zabezpieczył.
Tu nie ma jakiś wytycznych. To moje zdanie
Link do komentarza
Cytat

Technologia klejenia na pianie jest już wystarczająco długo na rynku żeby wyrobić sobie o niej zdanie.
Gdzie Ty mieszkasz, że zakładasz że wykonawca sobie z nimi nie poradzi bo to nowa technologia?
Te piany są naprawdę bardzo mocne i znacznie skracają czas pracy.
Pamiętaj tylko żeby nie wykorzystywać jej do uszczelniania szczelin między płytami styro. Tą czynność, jeśli jest taka potrzeba, wykonuje się pianka montażową niskorozprężną
Jak napisałem przy parterówce kołkowanie w przypadku piany można pominąć, ale osobiści naroża bym zabezpieczył.
Tu nie ma jakiś wytycznych. To moje zdanie



Jeszcze raz dzieki za zainteresowanie...A fachowcow mamy takich za jakich chcemy zaplacic-to moje zdanie...
Link do komentarza
Cytat

trzeba kołkować naroża. Już to pisałem tu:

https://forum.budujemydom.pl/brak-gazu-na-d...=50#entry202514


A styro na ytonga, to pomysł kiepski i to bez względu jakim klejem się wspomożesz.



Twoja wypowiedz i fotke w tamtym temacie czytalem,zauwaz jednak,ze budynek z fotki to kilka kondygnacji a nie parterowka o wysokosci sciany 4 metry z czego 80 cm przykryje podbitka.Ale bardzo dziekuje za zainteresowanie i wypowiedz.A opinie aby ytonga nie ocieplac styropianem czyms konkretnym uzasadnisz czy tak tylko piszesz bo Ty masz inaczej?
Link do komentarza
zawsze ostatecznie to Ty decydujesz czy będziesz kołkował czy nie. Ja nie zajmuje się dociepleniami, jednak miałem okazję być na szkoleniu zorganizowanym przez firmę która produkuje tynki i inne duperele. Było tam właśnie mówione, że naroża wszelakie należy kołkować.

A co do ytonga i styro. Nie chcę Ci rozwalać wątku. Jest kilka ciekawych dyskusji na forum na ten temat. Poczytaj.

Link do komentarza
Cytat

zawsze ostatecznie to Ty decydujesz czy będziesz kołkował czy nie. Ja nie zajmuje się dociepleniami, jednak miałem okazję być na szkoleniu zorganizowanym przez firmę która produkuje tynki i inne duperele. Było tam właśnie mówione, że naroża wszelakie należy kołkować.

A co do ytonga i styro. Nie chcę Ci rozwalać wątku. Jest kilka ciekawych dyskusji na forum na ten temat. Poczytaj.



Ok. poczytam.dzieki za wskazowki
Link do komentarza
Gość arturo72
To może się przyłącze do zapytania icon_wink.gif
Czym kleić grafitowy styro do BK ? Zamierzam zapodać ok.18-20cm.Czy pianka też będzie ok,bo gdzieś obiło mi się o oczy,że grafitowy jest problemowy pod tym względem.
Link do komentarza
Cytat

To może się przyłącze do zapytania icon_wink.gif
Czym kleić grafitowy styro do BK ? Zamierzam zapodać ok.18-20cm.Czy pianka też będzie ok,bo gdzieś obiło mi się o oczy,że grafitowy jest problemowy pod tym względem.



Fajnie ze jeszcze ktos nie ma zupelnej swiadomosci co z czym sie laczy,ale musze zauwazyc ze gro pomocnych porad narobilo mi w glowie zamieszania...
Link do komentarza
Cytat

Fajnie ze jeszcze ktos nie ma zupelnej swiadomosci co z czym sie laczy,ale musze zauwazyc ze gro pomocnych porad narobilo mi w glowie zamieszania...



Zapraszam do lektury z obrazkami. Jest to w zasadzie prosta instrukcja wykonywania docieplenia ściany w systemie BOLIX na bazie styropianu.

Tu natomiast laborat o wadach technologicznych - czyli jak nie powinno się tego riobić.


Tutaj natomiast (link z tej samej strony) wyczerpujaca infomacja o klejach w systemach BSO.

Na stronie TERMOORGANIKA są opisy kleju do styropianu:
a) przygotowany na budowie
b) klej poliuretanowy

Pierwszy wszystkim jest znany a drugi to załóżmy - nowość.

Proszę przeczytać część SPOSÓB UŻYCIA dla tych produktów. Okaże się, ze w przypadku kleju poliuretanowego kołkowanie jest zawsze konieczne, a w przypadku zaprawy klejowej - wynikające z założeń projektu ocieplenia.
Link do komentarza
Cytat

Bardzo serdecznie dziekuje za super wyczerpujace materialy.A tak na marginesie to kilku inwestorow przestrzegalo mnie przed firma BOLIX,czy to jakas regula czy zbyt wysokie wymagania moze tychze ludzi?




W systemach ociepleń najważniejsze jest prawidłowe wykonanie - zgodne z założeniami dostawcy technologii.

Jeżeli ekipa odstawi tzw. fuszerkę, to każdemu producentowi potem można przykleić łatkę.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Wybralem system WEBER i polecialem kompleksowo,klej do styropianu ten lepszy nie najtanszy,siatka systemowa,klej do siatki tez nie ten najtanszy tylko drugi z kolei,tynk silikonowy.Nie najtaniej moze i nie system STO lub CAPAROL ale moj wlasny rozsadny wybor.Dziekuje za reakcje i zycze udanych wyborow.U mnie od poniedzialku klada tynk.

Ps.styropian grafitowy SWISSPOR LAMBDA 15cm,NIE kolkowalem calosci(tylko naroza domu i otworow okiennych,dom parterowy ,sciana 4m wysokosci).
Link do komentarza
Cytat

Wybralem system WEBER i polecialem kompleksowo,klej do styropianu ten lepszy nie najtanszy,siatka systemowa,klej do siatki tez nie ten najtanszy tylko drugi z kolei,tynk silikonowy.Nie najtaniej moze i nie system STO lub CAPAROL ale moj wlasny rozsadny wybor.Dziekuje za reakcje i zycze udanych wyborow.U mnie od poniedzialku klada tynk.

Ps.styropian grafitowy SWISSPOR LAMBDA 15cm,NIE kolkowalem calosci(tylko naroza domu i otworow okiennych,dom parterowy ,sciana 4m wysokosci).




Otóż to - rozwiazanie systemowe to potencjalna gwarancja trwałości. Nie ma co sztukować, to wszak elewacja domu i wizytówka.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...