Skocz do zawartości

Jaki klej do zatapiania siatki?


Recommended Posts

Napisano
Właśnie ocieplam dom styropianem.

1. Jakiej marki klejem zatapiać siatkę?
Wybór jest ogromny i rozrzut cenowy. Co jest istotne przy wyborze marki kleju? Jaki polecacie i dlaczego?

2. Czy warto zastosować klej zbrojony z włóknem?
Znalazłem klej do zatapiania siatki zbrojony włóknem marki Knauf. Tani nie jest, a w opisie producent podaje, że stosuje się go do tynków cienkowarstwowych (czy jakoś tak). Czy to znaczy, że można nie tynkowac, bo on zastępuje tynk, czy oznacza to, że na niego kładzie się wyłącznie tynk cienkowarstwowy?
Napisano
na klej z włóknem kładzie się normalnie tynk (cienkowarstwowy)
też się naczytałem, że ten klej z włóknem daje dużo mocniejszą "ścianę" i jest elastyczny, nie pęknie tak szybko, odkształci się i powróci do poprzedniej "pozycji"
Akurat u mnie trwa ocieplanie, kupiłem klej z włóknem

pozdrawiam
Napisano
Dotychczas znalazłem zaprawy:
Knauf - klej zbrojony włóknem
Weber:
KS121 (podstawa)
KS122 - deczko lepszy
KS126 (maxit serpo 410) - zbrojony włóknem

Atlas:
WZKS-PRESTIGE
STOPTER K-20 (w niskich temp.) - wzmocniony włóknami
HOTER U - wzmocniony włóknami

Kreisel:
STYRLEP-B 225 - do wełny i styr, wymaga kołkowania
STYRLEP Z 221 - niskie temp, szybkowiążąca
STYRLEP 220 - po prostu klej

CERESIT:
ZU - zwykły klej
CT85 - z włóknami
CT87 - z włóknami, bardziej elastyczna, nie wymaga gruntowania przed tynkowaniem

Inter Grąd:
ZAPRAWA KLEJĄCA INTER GRĄD II STYROKONTAKT FINISZ - może stanowić ostateczne wykończenie elewacji
Napisano
wystarczy dobrze położyć siatkę i nie będzie pękać nawet bez włókna. Wzmocnić naroża nad otworami okiennymi czy drzwiowymi. Ja bym wybrał dobry klej, ale bez włókna. I kładź siatkę na klej, a nie klej na siatkę. Zakład 10 cm siatka/za siatkę. Powinno być ok.
Napisano
Cytat

Vega1, a "dobry klej" - to twoim zdaniem, który? Czego mam szukać?


wiem że u nas na Podkarpaciu za bardzo dobry klej uważa się klej Greinplast. Ale nie wiem czy jest do kupienia w Twoich stronach.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam. I jakim klejem kleicie. Ja też teraz się zastanawiam nad klejem do styropianu i siatki. Ocieplam piwnicę i sam nie wiem czy kleić najtańszym z brico czy może jakimś lepszym. Co radzicie. Jak wspomnaił PeZet rozrzut cenowy ogromny.
Pozdrawiam
Napisano
Cały dom obkleiłem (już prawie) "atlas premium klej do siatki". Dla porównania raz kupiłem Abe (czy jakoś tak), ale miałem wrażenie, że jest twardszy. Zapewne różnic w efekcie nie ma. A że się 'przyzwyczaiłem', więc zostałem przy atlasie, poza tym bo co jak co, ale kleje to wszak domena tej firmy.
Za chwilę będę kleił styropian do cokołu i kupię klej najtańszy albo lekko droższy od najtańszego pod warunkiem że będzie miał rozpoznawalną markę. IMHO one wszystkie są de facto takie same, więc to bardziej jest już myślenie magiczne, niż merytoryczny wybór.
Napisano
Dzięki PeZet, tak myślałem, że się odezwiesz, a nie chciałem Ci głowy zawracać na Twoim blogu jakimś klejem. Tak myślałem, że każdy jest taki sam, a na piwnicę to chyba nie ma co jakiś drogich kupować, samo to że zostanie styro zasypane i dociśnięte piachem.
Pozdrawiam i dzięki
Napisano
Ewamariusz, pisz na blogu ilekroć chcesz. Z przyjemnością będę czytał i odpowiadał, niekoniecznie merytorycznie.
Odnośnie piwnicy mam taką refleksję:
wczoraj kupiłem klej do styro na cokół. Atlas premium klej do styropianu. Cena: około 13pln za worek. Najtańczy abe miał cenę 11 pln.
ALE różnica w opisie produktu polegała na tym, że na Atlasie stoi jak byk: mrozo- i wodoodporny, a na worku Abe jest tylko mrozoodporny!
W przypadku piwnicy - wilgoć!

Sugerowałbym Ci ściągnąć z netu karty techniczne kilku marek kleju do styropianu, w tym abe. Być może w karcie będzie napisane "wodoodporny". Wtedy oszczędzisz parę złotych.
  • 1 rok temu...
Napisano
Witam,
Właściwie, to słabo się na tym znam, ale polecono mi kiedyś zaprawę klejową do styropianu i zatapiania siatki zbrojeniowej Ceresit CT 85 i się sprawdziła. Może się Wam przyda. Pozdrawiam icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

do zatapiania siatki dobry jest klej CS-129-B Cekola, wysokoelastyczny, nienasiąkliwy, mrozo/wodoodporny, ma biały kolor.



Witaj.
A czy wiesz czym różni się elastyczny od wysokoelastycznego ? Przecież kleje oparte są na cemencie więc nie można mówić od wysokoelastyczności. Elastyczność to mają silikony które jak zegniesz to wrócą do pierwotnej formy a spóbuj to zrobić z klejem cementowym. Żaden nie wróci do prawidłowej formy tylko się złamie.
Rzeczywiści ktoś tu wrzucił klej Knauf zbrojony z włóknem. Słyszałem wiele dobrego od wykoanawców na temat tego kleju. Jest ponoć bardzo mocny ale i cena też wysoka. Lecz z drugiej strony czy docieplenia robi się na rok czy wiele lat. I tu wychodzą masze podejścia do budowy. Jedni budują tanio ze słabych materiałów ( później problemy że pęka, coś się rozchodzi) a inni z materiałów dobrej jakości i nie mają problemu.

Pozdrowienia dla wszystkich budowniczych.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
My stosowalismy sytem KREISEL.
Mury pierw wymalowane gruntolitem W, do klejenia plyt do muru stosowalismy LEPSTYR 210, do zatopienia siatki STYRLEP 220, siatka gramatury 160. Malowanie gruntolitem barwionym pod tynk i tynk silikonowy nano.Kolkowanie styropianu w ilosci (srednio) 5 kolkow na m2 przy czym kolkowanie pod tynk pod siatka, natomiast pod plytke klinkierowa przez siatke.
System moge polecic - musialem oderwac kilka plytek przy wyleaniu schodow i oderwaly sie z siatka i kawalkiem styropianu wiec wszystko dobrze sie zwiazalo i spenetrowalo.
Dosc wazne w wykonaniu (bo widze po budowach ze roznie bywa) plyty styropianowe trzeba zaciagnac klejem,potem nalozyc siatke i znowu zaciagnac klejem. Czesto widze,ze ktos naciaga siatke na budynek,a potem zaciaga klejem. Podobna sparawa przy klejeniu plytek,pierw sciane zaciaganc klejem i potem dopiero kleic plytke (na ktora tez nakladamy klej).
  • 6 lata temu...
Napisano

Potrzebuje kleju na ściany piwnicy na XPSa. Jakiś wodoodporny byście polecili? A co z narożnikami, czy tam montuje się normalnie siatki z narożnikami aluminiowymi w przypadku piwnic gdzie będzie to zasypane ziemią?

 

Siatka żółta czy lepiej pomarańczowa mocniejsza?

 

  • 11 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...