Skocz do zawartości

Instalacja w domu, dobór zabezpieczeń


Recommended Posts

Napisano
Witam!

Remontuje pierwsze piętro (dom jednorodzinny) odnośnie tych prac mam pare pytań:

1. Gdy przychodzą rachunki pisze ze zabezpieczenie zewnętrzne wynosi 16 A, 2 KWh (jedna faza, ogrzewanie gazowe), rozumiem, że tak naprawdę muszę zwiększyć te parametry?
Jednak nie chciałbym w ciemno brać dodatkowych KWh z powodu np. ceny (170zł - 1KWh)
Wiec w domu z urządzeń, które obciążą instalacje będzie: (piekarnik 3,5 kwh, czajnik 1kwh, mikrofala 1kwh, zelazko 1kwh, pralka 1 kwh, zmywarka 1kwh oraz urzadzenia drobniejsze jak tv, itd...
Jeśli liczę dobrze wychodzi mi ok 9kwh *0,6 co daje mi zapotrzebowanie ok 5 kwh

i teraz pytanie kolejne przy 5 kwh ile dostane zabezpieczenie zewnętrzne?

Bo rozumiem, ze jeśli pozbędę się piekarnika te 2 kwh, które teraz mam są zdecydowanie za mało i musze mieć więcej?

Mieszkanie 66m2, mieszkaja dwie osoby dorosłe i małe dziecko

2. Jaki pobór prądu ma właśnie piekarnik, czajnik elektryczny, żelazko, pralka, zmywarka chociaż tak mniej więcej?

3. Czy instalacje zabezpieczać wyłącznikiem B czy wyłącznikiem C? Na tą chwile przy zabezpieczeniu 16A ile w wyłącznikach wrzucić na gniazdka? 10A? W sytuacji, że zwiększe do 5 kwh zapotrzebowanie, zwiększę zabezpieczenie przedlicznikowe więc czy na przewód 2,5 ma być 16A? (przewód 2,5 YDY w tynku oraz w rurkach w podłodze)

4. Instalacja jest stara, więc dwu przewodowa, jak wygląda teraz dorzucenie 3 przewodu? Czy to gdzieś w piwnicy należy zerować? Nie orientuje się w temacie i jak kogoś wezwę chciałbym się orientować w temacie,m żeby za dużo mnie nie bajerował

5. Od przyłącza do licznika i jednego zabezpieczenia (na całą góre) jest przewód 2,5, na ile mam go wymienic? Czy wystarczy 4, czy lepiej założyć 6mm?

6. W tej instalacji zastosować różnicówke, wyl. nadmiaroprądowy ale czy i co jeszcze? Oraz jaki wyłącznik B czy C? W domu nie będe posiadał silników.

7. Idę przewodem przez pokój, z jednej puszki muszę zmostkować przewód by iść dalej. Czy mogę przewody skręcać, włożyć je w zacisk i jeszcze raz skręcic, czy tylko używac szybko złączek.

Bardzo dziękuje za pomoc. pozdrawiam
Napisano
1. Po pierwsze to nie porównuj kW (kilowatów) z kWh (kilowatogodzinami). bo to tak jakbyś pytał co jest większe: sekunda, czy metr sześcienny drewna?
Po drugie zaglądnij np. tu: Jak wyliczyć zapotrzebowanie na moc dla energetyki?

2. Na wszystkich tych sprzętach masz to napisane.

3. Pytania świadczą o tym, że nie masz nazieleńszego pojęcia o wykonawstwie instalacji. Radzę powierzyć to elektrykowi. Chociazby w trosce o bezpieczęństwo swojej rodziny.

4. Z zerowaniem skończono dwadzieścia lat temu. Zleć wykonawstwo instalacji elektrykowi.

5. jw.

6. jw.

7. jw.
Napisano
Cytat

3. Pytania świadczą o tym, że nie masz nazieleńszego pojęcia o wykonawstwie instalacji. Radzę powierzyć to elektrykowi. Chociazby w trosce o bezpieczęństwo swojej rodziny.



icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...