Skocz do zawartości

Niszczenie drenażu


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jestem po raz pierwszy na tym forum.

Mam problem związany z terenem, na którym wybudowałem dom.
Teren gdzie zbudowałem dom jest płaski a gleba gliniasta stąd są kłopoty z odprowadzaniem wód deszczowych. W trakcie budowy fundamentów zrobiłem opaskę łączącą przerwane dreny. Niestety sprowadziło to na mnie tylko kłopoty. Po każdym nawet najmniejszym deszczu w każdym zagłębieniu działki zaczęła się pojawiać woda, która nie opadała nawet po wielu słonecznych dniach. Wezwałem więc ekipę ze Spółki Wodnej. Okazało się, że na działce (pole uprawne) sąsiadki są przerwane dreny (po odkopaniu okazało się, że brakuje ok. 2 metrów rurek). Niestety zdążyliśmy naprawić tylko dwie sączki potem sąsiadka zabroniła prowadzić prace na jej działce. Wg opinii pracowników wykonujących naprawę drenów większość pozostałych sączek też jest niedrożna (brak ciągłości rur). Oprócz tego w krótkim czasie po naprawie drenów sąsiadka wykopała je ponownie i wszystko wskazuje, że naprawiony drenaż znów jest przerwany.

W związku z powyższą sytuacją mam kilka pytań:

Czy niszczenie drenażu jest karalne?
W jaki sposób doprowadzić do sprawdzenia i ewentualnej naprawy uszkodzonych drenów pomimo odmowy sąsiadki?
Napisano (edytowany)

Może się niejasno wyraziłem.
Opaska wokół domu jest na mojej działce. Nie chodzi mi o drenaż wokół domu tylko o dreny odwadniające cały teren.
Nie są to moje dreny. Cały teren został jakiś czas temu zdrenowany (drenaż obejmuje całą długość ulicy) i jest własnością Spółki wodnej. Te dreny były przerwane i zostały naprawione. I do tych drenów odnosi się moje pytanie.
Problem nie dotyczy tylko mnie, ale również działek znajdujących się dalej a połączonych przerwanymi sączkami (przechodzącymi również przez moją działkę) z "matką".
Myślę, że najlepiej wyjaśni to rysunek.
8716a7cb71b6cdebm.jpg
Zaznaczyłem gdzie jest moja działka i gdzie były przerwane dreny.
Pozostałe sączki nie zostały sprawdzone więc nie wiadomo czy są drożne.

Edytowano przez MarBie (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam
Wg opinii pracowników wykonujących naprawę drenów większość pozostałych sączek też jest niedrożna (brak ciągłości rur). Oprócz tego w krótkim czasie po naprawie drenów sąsiadka wykopała je ponownie i wszystko wskazuje, że naprawiony drenaż znów jest przerwany.

W związku z powyższą sytuacją mam kilka pytań:

Czy niszczenie drenażu jest karalne?





Wg. kodeksu wykroczeń
Cytat

Art. 155. [Niszczenie urządzeń melioracyjnych]

§ 1. Kto na gruncie leśnym lub rolnym niszczy lub uszkadza urządzenia melioracyjne,

podlega karze grzywny.

§ 2. W razie popełnienia wykroczenia można orzec obowiązek zapłaty równowartości wyrządzonej szkody lub obowiązek przywrócenia do stanu poprzedniego

Napisano
autorushd - wcześniej żyliśmy na dobrej stopie z sąsiadką, dopiero jak się okazało, że u niej są przerwane dreny zaczęły się problemy; włącznie z tym, że oskarżyła gości ze Spółki Wodnej o kradzież brakujących drenów!

stokrotka.35 - dziękuję bardzo

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...