Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział ale pisze na szybko.
Słuchajcie mam mega problem.
Miałem strop zbliżony do kleina, ale bez zbrojenia itd-mianowicie między 2teownikiem(14) ułożone cegły(dziurawki) na odeskowaniu i zalane do równego betonem.
Dziś kilka pól miedzy tymi tregrami spadło.
Macie może jakieś propozycji naprawy tego?
Chodzi, żeby było w miarę tanio tanio i solidnie.
Nie chce mi się bawić znów w te dziurawki , ale nie mogę też nalać 14 cm betonu między 2teowniki(słabe ściany).
Myślałem ażeby wylać posadzkę na tych 2-teownikach, a nie między nimi, a dokładniej
odeskować, zrobić zbrojenie nalać 6-8 cm betonu. Dzięki temu mógłbym w przyszłym czasie dokręcić się do tego zbrojenia i lać dalszą część stropu(która też już dziś nie wygląda najlepiej).

Wymiary jednego pola to ok 400cmx110cm-takich pól mam 6.
Co o tym sądzicie, macie może inne propozycje na rozwiązanie tego problemu.
Pozdrawiam serdecznie.

Ps.Rysunek pomocniczy(wybaczcie jakość)


[attachment=9164:gdydtyh.bmp]

gdydtyh.bmp

gdydtyh.bmp

Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

dlaczego się zawaliło to już wiesz. Dlaczego nie chcesz zrobić jak bozia przykazała?





Wilgoć>85%
A jak bóg przykazał?
To wydaje mi się tańsze i mocniejsze, i dzięki temu mogę zalać kolejne pola zanim te między tregrami nie spadnąicon_smile.gif
Jest to budynek gospodarczy-obora


Ps budowana ponad 50 lat temu Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział ale pisze na szybko.
Słuchajcie mam mega problem.
Miałem strop zbliżony do kleina, ale bez zbrojenia itd-mianowicie między 2teownikiem(14) ułożone cegły(dziurawki) na odeskowaniu i zalane do równego betonem.
Dziś kilka pól miedzy tymi tregrami spadło.
Macie może jakieś propozycji naprawy tego?
Chodzi, żeby było w miarę tanio tanio i solidnie.
Nie chce mi się bawić znów w te dziurawki , ale nie mogę też nalać 14 cm betonu między 2teowniki(słabe ściany).
Myślałem ażeby wylać posadzkę na tych 2-teownikach, a nie między nimi, a dokładniej
odeskować, zrobić zbrojenie nalać 6-8 cm betonu. Dzięki temu mógłbym w przyszłym czasie dokręcić się do tego zbrojenia i lać dalszą część stropu(która też już dziś nie wygląda najlepiej).

Wymiary jednego pola to ok 400cmx110cm-takich pól mam 6.
Co o tym sądzicie, macie może inne propozycje na rozwiązanie tego problemu.
Pozdrawiam serdecznie.

Ps.Rysunek pomocniczy(wybaczcie jakość)


[attachment=9164:gdydtyh.bmp]


Z Twojego opisu wynika ze jawnie ze swiadomoscia zrobiles sabotaz we wlasnym domu (sory moze to nie Ty ), ale powiedz gdzie byl kierbud. Przeciez podpisuje sie pod tym i jak (nie daj boze) komus na leb zawali sie strop to kryminal. vega radzi Ci dobrze zrob jak bozia kaze lub zrob jak ksiazka pisze, wkoncu to sobie budujesz dom.

Cytat

Wilgoć>85%
A jak bóg przykazał?
To wydaje mi się tańsze i mocniejsze, i dzięki temu mogę zalać kolejne pola zanim te między tregrami nie spadnąicon_smile.gif
Jest to budynek gospodarczy-obora


Ps budowana ponad 50 lat temu


Nie zmienia to faktu ,ze moze komus wyrzadzic krzywde. Jak nie ludziom to zwierzakom.
Napisano
Cytat

Z Twojego opisu wynika ze jawnie ze swiadomoscia zrobiles sabotaz we wlasnym domu (sory moze to nie Ty ), ale powiedz gdzie byl kierbud. Przeciez podpisuje sie pod tym i jak (nie daj boze) komus na leb zawali sie strop to kryminal. vega radzi Ci dobrze zrob jak bozia kaze lub zrob jak ksiazka pisze, wkoncu to sobie budujesz dom.



Zdecydowanie TAK!!!
Bez wiedzy i zgody kierbuda nie radzę cokolwiek ruszać!!! Teraz to on własną dupą odpowiada za całą sytuację. I jak coś zrobisz, to może Ci polecić rozebrać to wszystko na Twój koszt. I jeszcze może Ci wstrzymać całą budowę.
A jak nie masz kierbuda, bo to stare, a nie budowa, to se takiego poszukaj! Ryzykujesz życiem swoim i swoich bliskich.
Napisano
tam powinno być zbrojenie. Nie za wiele, ale powinno. Nie ma więc ja bym tam nie wchodził bo jest "szansa" że poleci więcej.
Czy możesz zrobić tak jak planujesz? Nie wiem. Na pewno beton między hebami usztywnia całą konstrukcję. Ala na nich?

Ja bym zrobił tak. Kup belki np. stropu Rector wraz z pewną (przeliczoną) ilością pustaków (z tym że pustaki 12 cm - nie te grube).
Potnij sobie belki na wymiar i porozkładaj na nich pustaki. Daj na to siatkę z drutu fi6 oka co 10 cm i zalej betonem.
Nie musisz tego szalować a jedynie podstemplujesz heby.

Oczywiście wszystko robisz między 2-teownikami a nie na nich.
Napisano
Chodzi o to, że to obora znajomego.
W tamtych latach to kierownika nie było, a nawet gdyby był to już zapewne gryzie ziemie.
Więc jak radzicie zrobić
Sądzicie, że ta wylewka zbrojona oparta na tych tregrach to lipa?-Na górze nie będzie obciążana niczym, wyżej jest poddasze nieużytkowe.

Cytat

tam powinno być zbrojenie. Nie za wiele, ale powinno. Nie ma więc ja bym tam nie wchodził bo jest "szansa" że poleci więcej.
Czy możesz zrobić tak jak planujesz? Nie wiem. Na pewno beton między hebami usztywnia całą konstrukcję. Ala na nich? Chcesz być prekursorem?

Ja bym zrobił tak. Kup belki np. stropu Rector wraz z pewną (przeliczoną) ilością pustaków (z tym że pustaki 12 cm - nie te grube).
Potnij sobie belki na wymiar i porozkładaj na nich pustaki. Daj na to siatkę z drutu fi6 oka co 10 cm i zalej betonem.
Nie musisz tego szalować a jedynie podstemplujesz heby.

Oczywiście wszystko robisz między 2-teownikami a nie na nich.


Tylko, nie mam zbytnio jak belek zamocować(za słabe ściany)
Mogę jedynie korzystać z tych 2teowników co już są
Napisano
no o to mi chodzi właśnie. Użyj dolnej krawędzi 2-teownika. Belki i pustaki weź te które są najtańsze. Ten Rector jest o tyle dobry że ma mocne pustaki. Ale tam to bez znaczenia...
Napisano
Cytat

Chodzi o to, że to obora znajomego.
W tamtych latach to kierownika nie było, a nawet gdyby był to już zapewne gryzie ziemie.
Więc jak radzicie zrobić
Sądzicie, że ta wylewka zbrojona oparta na tych tregrach to lipa?-Na górze nie będzie obciążana niczym, wyżej jest poddasze nieużytkowe.



Pisałem, że jesli to stary obiekt, to poszukaj takiego kierbuda. Bo to się zaocznie nie oceni. To musi być ktoś, kto to zobaczy i powie Ci co i jak robić. I nie upieraj się. Prokuratorzy nie znają się na żartach.
Napisano
Kolego
może zacznijmy od tego, co to ma być nad i pod stropem, znaczy się co chcesz tam zrobić - użytkowe czy nie i konkretnie do czego
napisałeś, że nad - nieużytkowe - takie ma pozostać?

a strop to lekki klein, nie wiem czy tam daje się jakiekolwiek zbrojenie, nie było żadnej bednarki? (płaskownik stalowy pomiędzy niektórymi cegłami)
Napisano
Nic 0 bednarki itd.
Na dole jest obora, a na górze poddasze.
Dach 2 spadowy, nieocieplony, porostu żywa więźba i eternit.
Na poddaszu jedynie ułożona jest cienka warstwa zboża jako ocieplenie.
Napisano
ps. dodatkowe utrudnienie jest takie,że te tregry z tego co się dowiedziałem lecą jak chcą.niektóre są co 100cm, inne co 120 , dodatkowo nie są praktycznie równoległe względem siebie.
Napisano
Cytat

ps. dodatkowe utrudnienie jest takie,że te tregry z tego co się dowiedziałem lecą jak chcą.niektóre są co 100cm, inne co 120 , dodatkowo nie są praktycznie równoległe względem siebie.


nie stanowi to kłopotu. Bo i w czym?
Napisano
Witam.
Strop-tragedia...
Wylanie nowego-nieopłacane...
Orientuje się ktoś może czy płyta OSB dałaby radę w tych warunkach.
Spełniała by jedynie taką rolę, żeby ciepło całkowicie nie uciekało na poddasze, i ewentualnie góra byłaby na słomę?
Napisano
bez rusztu, np z łat 6x4cm, bym płyty osb nie dawał, choćby ze względu na stabilność takiej "podłogi"
ile tego masz w m2 i ile kasy możesz na to przeznaczyć?

te 27m2?
Napisano
Nie no płyty kładłbym na te tregry co są, i zrobił tak, żeby właśnie na nich się łączyły.
Chodzi o jak największe zbicie kosztów, dlatego beton, czy strop typu np. Rector odpadają.
Całkowita pow. to ok 180, ale na razie do zrobienia jest połowa czyli ok90 m2
Napisano
Cytat

Są wmurowane w ścianę, a ich wysokość to 14 Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">



Przy jakiej rozpiętości te 14 cm

Trzeba je oczyścić i zabezpieczyć przed korozją


Napisano
Cytat

kotwione?



Jak zbijesz wypełnienie z cegły dziurawki pomiędzy dwuteownikami to trzeba je zabezpieczyć przed korozją.

Długość dwuteownika od ściany odo ściany (rozpiętość)
Napisano
Cytat

Jak w 1-szym poscie.
900 długie, co 110+/- odstępy/1 podciąg środkowy.



Nie będę tego opisywał kuknij sobie na zdjęcie od spodu widać konstrukcję stropu opartej na dwuteowniku .


Brak obrazka


Deski na sztorc, płyta , łączniki trochę wkrętów .
Zastosujesz gęściej żebra ,wtedy większe obciążenie dla stropu , cieńsza płyta .

Napisano
Cytat

dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota laugh.gif
no i po co w oborze tak się pie... huh.gif



Fakt.
Co prawda zwiększyłoby to max obciążenie, ale w tym przypadku trzasnę te płyty na te tregry.

Napisano
Cytat

dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota
no i po co w oborze tak się pie...


Widzę że nie robiłeś czegoś takiego,żebra może wstawić rzadziej wszystko zależy od obciążenia.Łączniki przyspieszają pracę,powstaje dodatkowy ruszt do zrobienia sufitu z pustką powietrzną lub możliwością włożenia termoizolacji.

Pomyśl trochę do czego te płyty teraz przykręcisz ,wierć wszystkie otwory w samym dwuteowniku .


Napisano
Spokojnie panowie:)
Ułożę na tych 2-teownikach tak, aby owe płyty łączyły się także na nich-dłuższym bokiem.
Myślę, że przykręcać nawet nie potrzeba by, ale jak na 4 śruby każdą chwycę płytę to świat-grawitacja w tym przypadku działa na moją korzyść icon_razz.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...