Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział ale pisze na szybko.
Słuchajcie mam mega problem.
Miałem strop zbliżony do kleina, ale bez zbrojenia itd-mianowicie między 2teownikiem(14) ułożone cegły(dziurawki) na odeskowaniu i zalane do równego betonem.
Dziś kilka pól miedzy tymi tregrami spadło.
Macie może jakieś propozycji naprawy tego?
Chodzi, żeby było w miarę tanio tanio i solidnie.
Nie chce mi się bawić znów w te dziurawki , ale nie mogę też nalać 14 cm betonu między 2teowniki(słabe ściany).
Myślałem ażeby wylać posadzkę na tych 2-teownikach, a nie między nimi, a dokładniej
odeskować, zrobić zbrojenie nalać 6-8 cm betonu. Dzięki temu mógłbym w przyszłym czasie dokręcić się do tego zbrojenia i lać dalszą część stropu(która też już dziś nie wygląda najlepiej).

Wymiary jednego pola to ok 400cmx110cm-takich pól mam 6.
Co o tym sądzicie, macie może inne propozycje na rozwiązanie tego problemu.
Pozdrawiam serdecznie.

Ps.Rysunek pomocniczy(wybaczcie jakość)


[attachment=9164:gdydtyh.bmp]

gdydtyh.bmp

gdydtyh.bmp

Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

dlaczego się zawaliło to już wiesz. Dlaczego nie chcesz zrobić jak bozia przykazała?





Wilgoć>85%
A jak bóg przykazał?
To wydaje mi się tańsze i mocniejsze, i dzięki temu mogę zalać kolejne pola zanim te między tregrami nie spadnąicon_smile.gif
Jest to budynek gospodarczy-obora


Ps budowana ponad 50 lat temu Edytowano przez Michał12 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam.
Jestem tutaj nowy więc na wstępie witam wszystkich i przepraszam jeśli nie ten dział ale pisze na szybko.
Słuchajcie mam mega problem.
Miałem strop zbliżony do kleina, ale bez zbrojenia itd-mianowicie między 2teownikiem(14) ułożone cegły(dziurawki) na odeskowaniu i zalane do równego betonem.
Dziś kilka pól miedzy tymi tregrami spadło.
Macie może jakieś propozycji naprawy tego?
Chodzi, żeby było w miarę tanio tanio i solidnie.
Nie chce mi się bawić znów w te dziurawki , ale nie mogę też nalać 14 cm betonu między 2teowniki(słabe ściany).
Myślałem ażeby wylać posadzkę na tych 2-teownikach, a nie między nimi, a dokładniej
odeskować, zrobić zbrojenie nalać 6-8 cm betonu. Dzięki temu mógłbym w przyszłym czasie dokręcić się do tego zbrojenia i lać dalszą część stropu(która też już dziś nie wygląda najlepiej).

Wymiary jednego pola to ok 400cmx110cm-takich pól mam 6.
Co o tym sądzicie, macie może inne propozycje na rozwiązanie tego problemu.
Pozdrawiam serdecznie.

Ps.Rysunek pomocniczy(wybaczcie jakość)


[attachment=9164:gdydtyh.bmp]


Z Twojego opisu wynika ze jawnie ze swiadomoscia zrobiles sabotaz we wlasnym domu (sory moze to nie Ty ), ale powiedz gdzie byl kierbud. Przeciez podpisuje sie pod tym i jak (nie daj boze) komus na leb zawali sie strop to kryminal. vega radzi Ci dobrze zrob jak bozia kaze lub zrob jak ksiazka pisze, wkoncu to sobie budujesz dom.

Cytat

Wilgoć>85%
A jak bóg przykazał?
To wydaje mi się tańsze i mocniejsze, i dzięki temu mogę zalać kolejne pola zanim te między tregrami nie spadnąicon_smile.gif
Jest to budynek gospodarczy-obora


Ps budowana ponad 50 lat temu


Nie zmienia to faktu ,ze moze komus wyrzadzic krzywde. Jak nie ludziom to zwierzakom.
Napisano
Cytat

Z Twojego opisu wynika ze jawnie ze swiadomoscia zrobiles sabotaz we wlasnym domu (sory moze to nie Ty ), ale powiedz gdzie byl kierbud. Przeciez podpisuje sie pod tym i jak (nie daj boze) komus na leb zawali sie strop to kryminal. vega radzi Ci dobrze zrob jak bozia kaze lub zrob jak ksiazka pisze, wkoncu to sobie budujesz dom.



Zdecydowanie TAK!!!
Bez wiedzy i zgody kierbuda nie radzę cokolwiek ruszać!!! Teraz to on własną dupą odpowiada za całą sytuację. I jak coś zrobisz, to może Ci polecić rozebrać to wszystko na Twój koszt. I jeszcze może Ci wstrzymać całą budowę.
A jak nie masz kierbuda, bo to stare, a nie budowa, to se takiego poszukaj! Ryzykujesz życiem swoim i swoich bliskich.
Napisano
tam powinno być zbrojenie. Nie za wiele, ale powinno. Nie ma więc ja bym tam nie wchodził bo jest "szansa" że poleci więcej.
Czy możesz zrobić tak jak planujesz? Nie wiem. Na pewno beton między hebami usztywnia całą konstrukcję. Ala na nich?

Ja bym zrobił tak. Kup belki np. stropu Rector wraz z pewną (przeliczoną) ilością pustaków (z tym że pustaki 12 cm - nie te grube).
Potnij sobie belki na wymiar i porozkładaj na nich pustaki. Daj na to siatkę z drutu fi6 oka co 10 cm i zalej betonem.
Nie musisz tego szalować a jedynie podstemplujesz heby.

Oczywiście wszystko robisz między 2-teownikami a nie na nich.
Napisano
Chodzi o to, że to obora znajomego.
W tamtych latach to kierownika nie było, a nawet gdyby był to już zapewne gryzie ziemie.
Więc jak radzicie zrobić
Sądzicie, że ta wylewka zbrojona oparta na tych tregrach to lipa?-Na górze nie będzie obciążana niczym, wyżej jest poddasze nieużytkowe.

Cytat

tam powinno być zbrojenie. Nie za wiele, ale powinno. Nie ma więc ja bym tam nie wchodził bo jest "szansa" że poleci więcej.
Czy możesz zrobić tak jak planujesz? Nie wiem. Na pewno beton między hebami usztywnia całą konstrukcję. Ala na nich? Chcesz być prekursorem?

Ja bym zrobił tak. Kup belki np. stropu Rector wraz z pewną (przeliczoną) ilością pustaków (z tym że pustaki 12 cm - nie te grube).
Potnij sobie belki na wymiar i porozkładaj na nich pustaki. Daj na to siatkę z drutu fi6 oka co 10 cm i zalej betonem.
Nie musisz tego szalować a jedynie podstemplujesz heby.

Oczywiście wszystko robisz między 2-teownikami a nie na nich.


Tylko, nie mam zbytnio jak belek zamocować(za słabe ściany)
Mogę jedynie korzystać z tych 2teowników co już są
Napisano
no o to mi chodzi właśnie. Użyj dolnej krawędzi 2-teownika. Belki i pustaki weź te które są najtańsze. Ten Rector jest o tyle dobry że ma mocne pustaki. Ale tam to bez znaczenia...
Napisano
Cytat

Chodzi o to, że to obora znajomego.
W tamtych latach to kierownika nie było, a nawet gdyby był to już zapewne gryzie ziemie.
Więc jak radzicie zrobić
Sądzicie, że ta wylewka zbrojona oparta na tych tregrach to lipa?-Na górze nie będzie obciążana niczym, wyżej jest poddasze nieużytkowe.



Pisałem, że jesli to stary obiekt, to poszukaj takiego kierbuda. Bo to się zaocznie nie oceni. To musi być ktoś, kto to zobaczy i powie Ci co i jak robić. I nie upieraj się. Prokuratorzy nie znają się na żartach.
Napisano
Kolego
może zacznijmy od tego, co to ma być nad i pod stropem, znaczy się co chcesz tam zrobić - użytkowe czy nie i konkretnie do czego
napisałeś, że nad - nieużytkowe - takie ma pozostać?

a strop to lekki klein, nie wiem czy tam daje się jakiekolwiek zbrojenie, nie było żadnej bednarki? (płaskownik stalowy pomiędzy niektórymi cegłami)
Napisano
Nic 0 bednarki itd.
Na dole jest obora, a na górze poddasze.
Dach 2 spadowy, nieocieplony, porostu żywa więźba i eternit.
Na poddaszu jedynie ułożona jest cienka warstwa zboża jako ocieplenie.
Napisano
ps. dodatkowe utrudnienie jest takie,że te tregry z tego co się dowiedziałem lecą jak chcą.niektóre są co 100cm, inne co 120 , dodatkowo nie są praktycznie równoległe względem siebie.
Napisano
Cytat

ps. dodatkowe utrudnienie jest takie,że te tregry z tego co się dowiedziałem lecą jak chcą.niektóre są co 100cm, inne co 120 , dodatkowo nie są praktycznie równoległe względem siebie.


nie stanowi to kłopotu. Bo i w czym?
Napisano
Witam.
Strop-tragedia...
Wylanie nowego-nieopłacane...
Orientuje się ktoś może czy płyta OSB dałaby radę w tych warunkach.
Spełniała by jedynie taką rolę, żeby ciepło całkowicie nie uciekało na poddasze, i ewentualnie góra byłaby na słomę?
Napisano
bez rusztu, np z łat 6x4cm, bym płyty osb nie dawał, choćby ze względu na stabilność takiej "podłogi"
ile tego masz w m2 i ile kasy możesz na to przeznaczyć?

te 27m2?
Napisano
Nie no płyty kładłbym na te tregry co są, i zrobił tak, żeby właśnie na nich się łączyły.
Chodzi o jak największe zbicie kosztów, dlatego beton, czy strop typu np. Rector odpadają.
Całkowita pow. to ok 180, ale na razie do zrobienia jest połowa czyli ok90 m2
Napisano
Cytat

Są wmurowane w ścianę, a ich wysokość to 14 Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">



Przy jakiej rozpiętości te 14 cm

Trzeba je oczyścić i zabezpieczyć przed korozją


Napisano
Cytat

kotwione?



Jak zbijesz wypełnienie z cegły dziurawki pomiędzy dwuteownikami to trzeba je zabezpieczyć przed korozją.

Długość dwuteownika od ściany odo ściany (rozpiętość)
Napisano
Cytat

Jak w 1-szym poscie.
900 długie, co 110+/- odstępy/1 podciąg środkowy.



Nie będę tego opisywał kuknij sobie na zdjęcie od spodu widać konstrukcję stropu opartej na dwuteowniku .


Brak obrazka


Deski na sztorc, płyta , łączniki trochę wkrętów .
Zastosujesz gęściej żebra ,wtedy większe obciążenie dla stropu , cieńsza płyta .

Napisano
Cytat

dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota laugh.gif
no i po co w oborze tak się pie... huh.gif



Fakt.
Co prawda zwiększyłoby to max obciążenie, ale w tym przypadku trzasnę te płyty na te tregry.

Napisano
Cytat

dla dwuteownika 140 to będzie benedyktyńska robota
no i po co w oborze tak się pie...


Widzę że nie robiłeś czegoś takiego,żebra może wstawić rzadziej wszystko zależy od obciążenia.Łączniki przyspieszają pracę,powstaje dodatkowy ruszt do zrobienia sufitu z pustką powietrzną lub możliwością włożenia termoizolacji.

Pomyśl trochę do czego te płyty teraz przykręcisz ,wierć wszystkie otwory w samym dwuteowniku .


Napisano
Spokojnie panowie:)
Ułożę na tych 2-teownikach tak, aby owe płyty łączyły się także na nich-dłuższym bokiem.
Myślę, że przykręcać nawet nie potrzeba by, ale jak na 4 śruby każdą chwycę płytę to świat-grawitacja w tym przypadku działa na moją korzyść icon_razz.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...