Skocz do zawartości

Działka rekreacyjna - budowa domku


Recommended Posts

Witam,
Posiadam działkę budowlaną o wymiarach 18mx33m niedaleko jeziora.Przy działce jest woda i prąd(na działce obok i na przeciwko są już przyłącza) tak że myślę ze z podłączeniem nie będę miał większego problemu.
Chce postawić domek który będzie użytkowany głownie w ciepłe miesiące, wiec domek nie potrzebuje super izolacji przed zimnem.Dodatkowo w salonie ma stanąć kominek aby można było dogrzać w chłodniejsze dni lub przyjechać sobie posiedzieć wiosną/jesienią.

Oto plan wewnętrznego rozkładu pomieszczeń: http://www.planmieszkania.pl/plan/rysuj/id/34251
-Altana ma by być dobudowana na końcu i to raczej połączenie szkła i drewna - na etapie budowy powstanie tylko podłoga.

wszelkie poprawki dotyczące rozkładu lub grubości ścian czy okien będę nanosił na bieżąco zgodnie z waszymi sugestiami.

Myślę o budynku parterowym lecz nie potrafię sobie wyliczyć kosztów budowy dodam że co możliwe chce robić we własnym zakresie.Od ładnych kilku dniu studiuje forum i widzę ze to całkiem możliwe(polak potrafi:)

Oto kilka moich pytań:
1]Jak wygląda sprawa fundamentu ?Zabezpieczenie przed wilgocią ,głębokość ?
2]Z czego najlepiej w porównaniu cena i jakość budować?
3]Jak wyliczyć koszty budowy - materiały + pozwolenia?
4]Czy jest jakiś sposób aby za uczciwe pieniądze ktoś z mojego rysunku zrobił mi projekt ?

Z góry dzięki za pomoc.

DSC01446.jpg

Edytowano przez Mistic (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Oto kilka moich pytań:
1]Jak wygląda sprawa fundamentu ?Zabezpieczenie przed wilgocią ,głębokość ? -tak, na cełej głębokości z obu stron
2]Z czego najlepiej w porównaniu cena i jakość budować?- SILKA- jest najtańsza
3]Jak wyliczyć koszty budowy - materiały + pozwolenia? - Metraż*~2000pln.
4]Czy jest jakiś sposób aby za uczciwe pieniądze ktoś z mojego rysunku zrobił mi projekt ?- Jeśli uczciwe pieniądze 500zł to nie, jeśli 5000 to ktoś się znajdzie;)


Wszystko o co pytasz będzie zawarte w projekcie. A skąd jesteś? mam kolege projektanta który zrobił dla mnie projekt domku letniskowego na majej działce.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Silka nie jest najtańsza, jest w podobnych cenach co inne materiały, ale nie chodzi mi o cenę tylko ,że silka jest zimna i należy ją docieplić. Ja poleciłbym jakiś materiał na ścianę 1W, może to być Ytong, Porotherm, Solbet. A co do kosztów (materiały+pozwolenia) to cosik za mało melek1 Ci wyszło 2000 zl? I nie przesadzaj ,że za projekt domku letniskowego trza zapłacić 5 koła(pewnie jak się znajdzie frajera z kasą to i 10 koła będzie mało). Cena normalna uważam nie powinna przekroczyć max 2000 zl.Co do materiałów to mistic dałeś za mało wytycznych takich jak np z czego i jakie mury, czym pokryjesz dach itd wtedy można coś bliżej powiedzieć o kosztach.


Sory melek1 za te koszty bo nie zwróciłem uwagi że podałeś cenę za metraż, ale ona też może być mniejsza jak będzie się budować systemem gospodarczym.
Link do komentarza
Silka jest o tyle fajna że można wybudować ścianę nośną z elementu o grubości 18cm (tak buduje ten kolega od projektu) a w małym domku każdy centymetr się przyda no i jak pisze Mistic domek będzie użytkowany latem i nie potrzebuje super ciepłych ścian, co do ceny to oczywiście silka już nie jest wyraźnie tańsza tak jak kiedyś, ale też nie jest super droga i trzyma raczej dolny kres zakresu cen za mat. budowlane, tańszy jest napewno pustak żużlowy ale nie polecam;)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Żużlowe pustaki to nadają się do budowy gospodarczego.Napisałem że materiał na ścianę 1W bo jak dobrze zwrócił uwagę Barbossa ściana ma prawie 50 cm (wg rysunku 39). Natomiast ma to być domek letniskowy, ok teraz ,a za jakiś czas jak właścicielowi coś się odwidzi i zamieszka na stałe to będzie miał już problem z głowy.W katalogach z projektami są podobne domki letniskowe z takimi gabarytami.
Link do komentarza
Cytat

Żużlowe pustaki to nadają się do budowy gospodarczego.


dlatego ich nie polecam;)))... w domku letniskowym teoretycznie nie można zamieszkać przez cały rok bo to nie mieści się w definicji zabudowy letniskowej;))...ale to prawda, życie pisze różne senariusze...aprpos pustaków żużlowych, widziełem nie jeden dom z tego materiału postawiony;)
Link do komentarza
Cytat

dlatego ich nie polecam;)))... w domku letniskowym teoretycznie nie można zamieszkać przez cały rok bo to nie mieści się w definicji zabudowy letniskowej;))...ale to prawda, życie pisze różne senariusze...aprpos pustaków żużlowych, widziełem nie jeden dom z tego materiału postawiony;)



ja też - u nas na Śląsku był to kiedyś bardzo popularny materiał, do dziś z tego budują , mieszkają i są szczęśliwi icon_biggrin.gif
ja mam ściany wewnętrzne działowe z pustaka żużlowego (zewnętrzne i nośne z bk) - z banalnego powodu: budowałam w czasie boomu i brało się co było icon_lol.gif - ale plazma wisi i nie spadła a ja nie świecę na zielono i nie emituję więc chyba jest ok icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Widze ze temat w końcu ma swoje 5 minut.
Dzieki za info o projekcie , powiem wam ze w Bydgoszczy z której jestem dałem 5000 nie oceniam tego czy dużo czy tez mało ale na pewno wygodnie, nie musiałem żadnych zezwoleń czy warunków załatwiać wszystkim zajmował się architekt.
Aktualne leci 3 tydzień od momentu złożenia pozwolenia na budowę.
Domek będzie z bloczków gazobetonowych + ocieplenie bo tak jak ktoś wspomniał nie wiadomo co życie przyniesie i jak przyjdzie tam mieszkać to nie będzie trzeba już za wiele z ocieplaniem kombinować.
Co do kosztów budowy to chyba nie ma patentu na policzenie tego dodam ze sporą cześć prac mam zamiar wykonać własnoręcznie.Murarka czy też tynkowanie nie są dla mnie wielkim wyzwaniem bo swego czasu robiło się na budowach.
Potrzebować będę specjalistów czyli elektryka hydraulika no i pomyśle nad dachem bo korci mnie żeby samemu spróbować tym bardziej ze to blacho-dachówka ale jeszcze nie wiem.
Czekam z niecierpliwością na kolejną porcje waszych rad.
Link do komentarza
Cytat

Silka jest o tyle fajna że można wybudować ścianę nośną z elementu o grubości 18cm (tak buduje ten kolega od projektu) a w małym domku każdy centymetr się przyda no i jak pisze Mistic domek będzie użytkowany latem i nie potrzebuje super ciepłych ścian...


No, no, a po trzech dniach upałów w środku będzie jak w piekarniku.
Izolacja termiczna działa w obie strony.
Link do komentarza
Cytat

Widze ze temat w końcu ma swoje 5 minut.
Dzieki za info o projekcie , powiem wam ze w Bydgoszczy z której jestem dałem 5000 nie oceniam tego czy dużo czy tez mało ale na pewno wygodnie, nie musiałem żadnych zezwoleń czy warunków załatwiać wszystkim zajmował się architekt.


Kwota chyba uczciwa, napewno nie przepłaciłeśicon_wink.gif

Cytat

No, no, a po trzech dniach upałów w środku będzie jak w piekarniku.
Izolacja termiczna działa w obie strony.


Ściana konstrukcyjna w tym przypadku nie jest izol. termiczną - dajesz silke 18+styropianu12cm masz ściane 30cm o bdb U, dajesz pustaki z bet. kom. 24 min 8cm styropainu (U wychodzi na granicy jeśli zastosujesz bdb styropian) i masz ścianę o grubszą o 2cm....czyli wychodzi na to że silka to dobry pomysł.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...