Skocz do zawartości

Czy 80 000zł to dużo?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Jesteśmy w trakcie projektowania i załatwiania pozwolenia na budowę domu w miejscowości nadmorskiej w zachodniopomorskim.
Dzialkę z mediami mamy a na działce stoją dwa budynki, przy czym jeden z nich idzie do rozbiórki (1,5 poziomu, 7x10m plus mała dobudówka).
Na jego miejscu ma powstać w rogu działki (poprzedni stał 3m od granicy) nowy budynek 10x13m.
Warunki zabudowy mamy określone na dwie pełne kondygnacje i dach czterospadowy o małym nachyleniu 15-25 stopni.

Rozmawiałem dzisiaj w osobą chętną wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu czyli tylko ściany zewnętrzne i wewnętrzne, stropy, stolarka okienna (bez okien dachowych) i drzwi zewnętrzne (3szt).
Koszt robocizny jaki usłyszałem to 300zł/m2 czyli wychodzi mi 10m x 13m x 2 poziomy x 300zł -> 78 000zł.
Czy 78 000zł za robociznę to jest dużo czy mało?
Mnie się wydaje sporo, ale nie za bardzo się orientuję i nie chcę się wpakować na minę.
Proszę o jakąś podpowiedz, sugestię.
Napisano
SSZ dom podpiwniczony 75m2 piwnicy+garaż około 50m2+parter 75m2+poddasze 75m2 po podłogach wyszedł mnie okolo 615/m2 z materiałami...300/m2 za sama robocizne to strasznie drogo
dodam jeszcze że, za ławy,piwnice,stropy,mury,2xschody (dom 10x10 + garaz 6x8),2 kominy spalinowe zapłaciłem za robocizne coś koło 33tys. Do tego robocizna za dach +daszek nad wejściem,podbitka 9,5tys.
Napisano
na warunki mojego miasta dużo. http://www.domenaprojekt.pl/pr/rzuti/n/34.aspx mój dom chyba jest wyraźnie większy (nie wiem dokładnie jakie ma wymiary) a płaciliśmy za dosyć drogą i bardzo dobra ekipę chyba około 60 tys. Jesli w tej cenie masz gwarancje na piśmie, jesli oni wszystko za ciebie załatawiają i nic cię nie obchodzi- można to rozważyć. Jeśli ty miałbyś pinować budowy, kupować materiały itp to masakryczna cena!
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam,

Jesteśmy w trakcie projektowania i załatwiania pozwolenia na budowę domu w miejscowości nadmorskiej w zachodniopomorskim.
Dzialkę z mediami mamy a na działce stoją dwa budynki, przy czym jeden z nich idzie do rozbiórki (1,5 poziomu, 7x10m plus mała dobudówka).
Na jego miejscu ma powstać w rogu działki (poprzedni stał 3m od granicy) nowy budynek 10x13m.
Warunki zabudowy mamy określone na dwie pełne kondygnacje i dach czterospadowy o małym nachyleniu 15-25 stopni.

Rozmawiałem dzisiaj w osobą chętną wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu czyli tylko ściany zewnętrzne i wewnętrzne, stropy, stolarka okienna (bez okien dachowych) i drzwi zewnętrzne (3szt).
Koszt robocizny jaki usłyszałem to 300zł/m2 czyli wychodzi mi 10m x 13m x 2 poziomy x 300zł -> 78 000zł.
Czy 78 000zł za robociznę to jest dużo czy mało?
Mnie się wydaje sporo, ale nie za bardzo się orientuję i nie chcę się wpakować na minę.
Proszę o jakąś podpowiedz, sugestię.


Co moge doradzic to popytaj kilku wykonawcow. Nigdy nie bazuj na pierwszym lepszym. Ja szukajac murarzy pierwsza ekipa walnela 30000 zl za mury drugi 16000 trzeci podobnie a na ironie ostatnia ekipa wycenila na 8000 do 10000 a po wymurowaniu wyszlo 8500. Chce dodac ze kazda ekipa byla rzetelna z kilkunastoletnim starzem w branzy.
Napisano
Cytat

wykonać rozbiórkę poprzedniego budynku, sprawdzenie stanu fundamentów i albo wylanie nowych w całości albo "dolanie" brakujących. Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu



Chyba za bardzo koncentrujcie się na słowach "Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu"...
300 zł/m2 to rzeczywiście drogo...ale

czy nie przeoczacie pewnej ważnej kwestii? W ofertowej cenie jest rozbiórka istniejącego budynku! + kilka niewiadomych!

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.
Napisano
Cytat

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.


Słusznie. W szczegółach zaś tkwi diabeł...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
no to ja się pochwale... dom kasjopea 174m2 użytkowe czyli pełne piętro z garażem. murarz robi belki zbrojeniowe na ławy szalowanie ław fundament murowany z bloczka betonowego ściany tylko ceramika pełno podciągów (cały dół to jeden wielki pokoj) strop teriva itd. Nie robi tylko szalowania schodów i stropu strychu bo drewniany, no i samego dachu też nie robi. Słowem nic mnie nie obchodzi, nic nie robie przy budowie oprócz drenażu który postanowiłem zrobic sam. Całośc za samą robocizne około 20.000 zł. moim zdaniem w sam raz. woj łódzkie kolo opoczna. WAZNA WSKAZÓWKA napąknijcie murarzowi ze "bardzo możliwe ze weżmiecie go do tynków wewnętrznych". Zobaczycie jakie prościutkie ściany będziecie miec, a co za tym idzie mało materiału przy tynkowanu icon_biggrin.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Chyba za bardzo koncentrujcie się na słowach "Postawienie budynku w stanie surowym bez więźby i dachu"...
300 zł/m2 to rzeczywiście drogo...ale

czy nie przeoczacie pewnej ważnej kwestii? W ofertowej cenie jest rozbiórka istniejącego budynku! + kilka niewiadomych!

Jeżeli mają być zachowane istniejące fundamenty to nie można wjechać buldożerem i rozwalić w godzinę tylko trzeba to zrobić "ręcznie"... aby nie uszkodzić fundamentów. Następna sprawa to dwie wersje... albo NOWE albo tylko DOLANE fundamenty....sprawdzenie PO ROZBIÓRCE?... Sądzę, że ekipa się zabezpiecza, ponieważ nie wiesz do końca, co chcesz. NOWE fundamenty - to oznacza konieczność ROZBIÓRKI STARYCH... rozwalenie kilkudziesięciu m3 betonu + ew. wywiezienie to nie jest 5 zł... Prawdopodobnie, dlatego masz cenę zaporową. Zamów ekspertyzę tych fundamentów. I wtedy będziesz widział czy da się na nich budować czy nie. Dopiero wtedy ustal zakres robót i pytaj wykonawców o cenę.



Co prawda to prawda. Po przeanalizowaniu kilku kwestii, doszedłem do wniosku, że do rozbiórki starego budynku znajdziemy inną ekipę, jednoczęśnie poprzednie fundamenty będą do wywalenia. Nie chcę ryzykować stawiania nowego budynku od podstaw na częściowo starych a częściowo nowych fundamentach.

A co do ekipy to rozpytywaliśmy się gdzie tylko można i oferty baaaardzo się różnią. Postawienie budynku 10x13 stan surowy zamknięty (dwie pełne kondygnacje, dach czterospadowy o nachyleniu 25 stopni, schody betonowe zewnętrzne) to od 50.000 do 75.000.
Rozsyłam teraz wstępny projekt po konkretne wyceny i propozycje. zobaczymy co z tego wyjdzie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...