Skocz do zawartości

wyrównanie podłogi


Recommended Posts

Napisano
Cześć,
zwracam się do Was z pytaniem, gdyż mam mam do wyrównania podłogę w łazience w starym mieszkaniu (odziedziczonym po babci). Podłoga obecnie to wylewka betonowa przykryta wykładziną. Łazienka ma wielkość ok 4 m2 i między jedną a drugą skrajną ścianą różnica wysokości podłogi to ok 8 cm! Czym to najlepiej wyrównać? Czy można suchym jastrychem z posypką keramzytem na taką różnicę 8 cm? Betonem wylać? Zaprawą wyrównującą? Czy strop wytrzyma takie obciążenie?

Chciałem wyrównać i położyć płytki.
Pozdrawiam

Napisano
W tak małym pomieszczeniu, 8 cm odchylenia od poziomu raczej mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć - warto jeszcze raz sprawdzić bo poziomnice bywają źle ustawione.

Co do wyrównania - trzeba to zrobić etapami. Najpierw wyrównać miejsca gdzie grubość przekracza 3 cm (zaprawą cementową) a po stwardnieniu wstępnie wyrównać zaprawą samorozlewną do poziomu ± 0,5 cm. Na koniec wylać wylewkę samorozlewną cienkowarstwową, a przed ułożeniem płytek pokryć podłogę tzw. płynną folią.
Napisano (edytowany)
Cytat

W tak małym pomieszczeniu, 8 cm odchylenia od poziomu raczej mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć - warto jeszcze raz sprawdzić bo poziomnice bywają źle ustawione.

Co do wyrównania - trzeba to zrobić etapami. Najpierw wyrównać miejsca gdzie grubość przekracza 3 cm (zaprawą cementową) a po stwardnieniu wstępnie wyrównać zaprawą samorozlewną do poziomu ? 0,5 cm. Na koniec wylać wylewkę samorozlewną cienkowarstwową, a przed ułożeniem płytek pokryć podłogę tzw. płynną folią.



Bardzo dziękuję za odpowiedź. Kliknąłem pomocna porada icon_smile.gif
Czyli rozumiem, że zaprawy cementowej tylko 3 cm wylać a na to zaprawę samorozlewna ok 5 cm,a później na to wszystko zaprawe samorozlewna cienkowarstwowowa tak? Czy potrzebuje płynnej foli jeśli użyję wylewki samorozlewnej do łazienek odpornej na wilgoć? Edytowano przez cerling (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W tak małym pomieszczeniu, 8 cm odchylenia od poziomu raczej mało prawdopodobne, ale może się zdarzyć - warto jeszcze raz sprawdzić bo poziomnice bywają źle ustawione.

Co do wyrównania - trzeba to zrobić etapami. Najpierw wyrównać miejsca gdzie grubość przekracza 3 cm (zaprawą cementową) a po stwardnieniu wstępnie wyrównać zaprawą samorozlewną do poziomu ± 0,5 cm. Na koniec wylać wylewkę samorozlewną cienkowarstwową, a przed ułożeniem płytek pokryć podłogę tzw. płynną folią.



Muszę potwierdzić, że nierówności 8 i więcej cm zdarzają się - też tak mam.
Poradziłem sobie jednak łatwiej niż zaproponowano powyżej:
Wmurowane na podłożu listwy prowadzące do tynków, wypoziomowane laserem (ale przecież można i tradycyjnie...).
Po utwardzeniu, wszystko wypełnione perlitobetonem i wyrównane łatą. Wychodzi idealnie równo, jest bardzo lekkie, bo warstwa 10 cm, 1 m2 waży jedynie 30 kg. Dodatkowo wycisza i ociepla

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Muszę potwierdzić, że nierówności 8 i więcej cm zdarzają się - też tak mam.
Poradziłem sobie jednak łatwiej niż zaproponowano powyżej:
Wmurowane na podłożu listwy prowadzące do tynków, wypoziomowane laserem (ale przecież można i tradycyjnie...).
Po utwardzeniu, wszystko wypełnione perlitobetonem i wyrównane łatą. Wychodzi idealnie równo, jest bardzo lekkie, bo warstwa 10 cm, 1 m2 waży jedynie 30 kg. Dodatkowo wycisza i ociepla

[attachment=8675:P1050188.jpg]


Dzięki kolego, dobry sposób, z tego co widzę to jest on faktycznie lekki. Możesz mi poradzić jakie proporcje perlitu do cementu stosowałeś? Tu mam jakieś dane http://www.perlipol.com.pl/images/stories/tabela.gif
czy 1 worek perlitu na 12 kg cementu będzie ok (masa 1m3 300 kg)? Czy taka podłoga wytrzyma ciężar wanny itp czy zastosować więcej cementu? Czy perlitobeton jest u Ciebie ostatnią warstwą czy stosowałeś coś jeszcze dodatkowo? Ile czasu schła podłoga?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dzięki kolego, dobry sposób, z tego co widzę to jest on faktycznie lekki. Możesz mi poradzić jakie proporcje perlitu do cementu stosowałeś? Tu mam jakieś dane http://www.perlipol.com.pl/images/stories/tabela.gif
czy 1 worek perlitu na 12 kg cementu będzie ok (masa 1m3 300 kg)? Czy taka podłoga wytrzyma ciężar wanny itp czy zastosować więcej cementu? Czy perlitobeton jest u Ciebie ostatnią warstwą czy stosowałeś coś jeszcze dodatkowo? Ile czasu schła podłoga?
Pozdrawiam



Tak, zastosowałem taką właśnie proporcję, czyli najlżejszą z wyszczególnionych. Jeśli ktoś potrzebuje wylewki o większej odporności na ściskanie, to może zastosować więcej cementu, co oczywiście zrobi wylewkę cięższa.
Ta wylewka nie nadaje się na duże obciążenie punktowe. Co do schnięcia, to nie wiem, bo mi się nie śpieszyło, więc już wyschło na pewno. Wydaje mi się, ze schnie szybciej niż zwykła, bo jest bardziej "puszysta", więc i łatwiej oddaje wodę. Trzeba było stosować folię do przykrycia przez pierwsze dni dojrzewania.
Nie za bardzo rozumiem kwestii wanny...
Po pierwsze - nikt chyba nie lubi wspinać się, aby wejść do wanny, więc im jest niżej osadzona tym lepiej.
Po drugie - wanny są przeważnie obudowane murkiem.
U mnie będzie (bo łazienka jeszcze nie gotowa) połączenie pierwszego z drugim icon_biggrin.gif, czyli murek wybudowany na "oryginalnym" stropie i w to wstawiona wanna, której nogi też będą stały na stropie. Oczywiście, murek i wannę trzeba wypoziomować. I dopiero na reszcie powierzchni łazienki wyleję perlitobeton. Dzięki temu poziom posadzki podwyższy się w stosunku do brzegu wanny i będę miał niższe wejście do niej, oszczędzę trochę materiału i zmniejszę obciążenie stropu (ale to już minimalnie). Jeżeli ktoś nie chce mieć niższego wejścia, to też nie warto wylewać pod wanną - w końcu można wykręcić bardziej nóżki regulacyjne a jeśli i to będzie za mało, to przymurować do podłoża po cegle w miejscach nóżek - i po kłopocie...
W salonie, jadalni i hall'u położę na perlitobetonie "suchą" podłogówkę (to już chyba za tydzień icon_biggrin.gif) też ze względu na obciążenie stropu, czyli styropian z kanałami na rurki grzewcze, na to Fermacell'a a na wierzch gres. W sypialniach, bezpośrednio panele na grubszą warstwę perlitobetonu, żeby zrównać poziom z resztą pomieszczeń.
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

(...) Łazienka ma wielkość ok 4 m2 i między jedną a drugą skrajną ścianą różnica wysokości podłogi to ok 8 cm! Czym to najlepiej wyrównać? (...)



Beton będzie obciążał mocno strop. Najłatwiej i najbezpieczniej zastosować podsypkę wyrównującą w formie mineralnego granulatu. Następnie można na to zastosować elementy jastrychowe z płyt gipsowo-włóknowych.
Pod tym linkiem jest pokazane dokładnie jak to wygląda: http://www.podlogi-kalkulator.pl/montaz-po...a-fermacell.php

Przedstawiona technologia, opierająca się na podsypce mineralnej i suchym jastrychu, świetnie sprawdzi się w łazience, gdyż płyty g-w są odporne na wilgoć.
Gość mhtyl
Napisano
horus, odpowiadasz gościowi na pytanie z przed trzech lat! Sądzisz, że on czeka do dzisiaj na porady?
Napisano
Cytat

horus, odpowiadasz gościowi na pytanie z przed trzech lat! Sądzisz, że on czeka do dzisiaj na porady?




E tam icon_smile.gif
Przecież większość osób czyta starsze posty w momencie gdy interesuje ich opisywana tematyka i są ciekawe odpowiedzi icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...