Skocz do zawartości

Koty budowy domu - projekt studio Atrium GLX 10


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

Czy ktoś może mu doradzić, ile by kosztował stan surowy zamknięty takiego domu jak ten:

Motto GLX 10
http://www.studioatrium.pl/projekty-domow/...0-Motto,10.html
KUpiłem do projektu kosztorys, ale kosztorys nieiwele jest wart.

Rozwiń  


To dość duży i zdeczka skomplikowany domek na dodatek z piwnicami .... ciężko cokolwiek twierdzić , a wróżyć nikt nie chce żeby w błąd nie wprowadzić....
Wszystko zależy : ile weźmie ekipa, z czego budujesz ...... według mnie koszt "systemem gospodarczym" zaniżony ....
Napisano
Ten dom jest bardzo podobno do mojego pod katem wielkosci, bryły i stopnia skomplikowania. http://www.domenaprojekt.pl/pr/opis/n/34.aspx. Tylko że mój nie ma piwnic.
Budowa 2008/2009 beton kom H+H i styropian 12 cm, dachówka ceramiczna roben:
-stan surowy około 170 tys
-okna 18 tys (SSZ powiedzmy około 200 tys niecałe z bramą, drzwiami i oknami)
-stan deweloperski 320 tys
-stan całkowicie wykończony pod klucz w średnim standardzie z meblami itp 500 tys
-z kostką i ogrodzeniem 550 tys
Do tego dodaj piwnicę, ale potrzeba ci taka wielka piwnica? Po co? Dużo bardziej sensowny byłby podwójny garaż.
Napisano
  Cytat

Ten dom jest bardzo podobno do mojego pod katem wielkosci, bryły i stopnia skomplikowania. http://www.domenaprojekt.pl/pr/opis/n/34.aspx. Tylko że mój nie ma piwnic.
Budowa 2008/2009 beton kom H+H i styropian 12 cm, dachówka ceramiczna roben:
-stan surowy około 170 tys
-okna 18 tys (SSZ powiedzmy około 200 tys niecałe z bramą, drzwiami i oknami)
-stan deweloperski 320 tys
-stan całkowicie wykończony pod klucz w średnim standardzie z meblami itp 500 tys
-z kostką i ogrodzeniem 550 tys
Do tego dodaj piwnicę, ale potrzeba ci taka wielka piwnica? Po co? Dużo bardziej sensowny byłby podwójny garaż.

Rozwiń  


Ja bym raczej namawiał do pojedynczego garażu ale szerokiego, np 5m. Wychodzi taniej niż 2 a i zabawa z pilotem jest prostsza. Moja znajoma na właśnie podwójny wjazd i ostatnio jadą samochodem przyłożyła lampą w drzwi icon_sad.gif Stłukła klosz i idzie to do wyceny icon_sad.gif
Napisano
ja mam tak:75m2 piwnic, 75m2 parteru i około 55m2 poddasza użytkowego. SSZ z oknami i drzwiami zewnętrznymi i bramą garażową 5000x2250 wyszedł mnie około 160tys. (w tym garaż 6x8) Stan surowy w 2009
projekt zacywoany na pewno będzie mieć większy koszt dachu - dodatkowy dach nad garaże, większe skomplikowanie dachu=większa cena) Ja osobiście zlikwidowałbym 2 pomieszczenia gospodarcze koło garażu i powiekszył garaż - skoro jest piwnica, to uważam, że pomieszczeń gospodarczych jest aż nadto...
Napisano
tak czy inaczej myślę że z piwnicą cięzko będzie ten dom wykończyć poniżej 500-550 tys.
Jeśli chodzi o garaż podwójny u nas był to absolutny priorytet. Mieszkamy w górach, zimy są surowe a przez 6 lat z bloku trwała zabawa "w kto pierwszy ten lepszy". Nie zapomnę skrobania szyb o 7 rano z brzęczącym przedszkolakiem w lodowatym samochodzie i niespodzianek z nieodpalającym autem przy -20 st.....Never again. Teraz każdy z nas wsiada do ciepłego suchego samochodu i wyjeżdza bez obaw czy zapali. A duży garaż to miejsce na wszelkie bambetle i ja praktycznie nie mam innych pomieszczeń gosp (garaż i malutka kotłownia). Bramę mamy jedną dużą, każdy ma pilota przy kluczykach, a nasze dwa auta (duże kombi i moje punto) wjeżdżają komfortowo (no chyba bym musiała być pijana żeby zahaczyć ścianęicon_smile.gif Chyba że ma się dwa wielkie suvy, to może być kłopot ale my nie planujemy takich wydatków:)
Ja bym nie oddała za nic podwójnego garażu:) To jest typowy priorytet osób które mieszkały w blokach a chodzą na wczesne godziny do pracy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Niewiele wart, bo według kosztorusy całosć robocizny za dom zmknie się w kwocie ok. 85 tyś zł.

Rozwiń  

To według Ciebie dużo czy mało?
U mnie ssz w kosztorysie wyceniony był na 75 tys, a wybudowalismy za 47 tys.
Napisano
Etka u mnie robocizna kosztowała (mam na myśli SSZ) chyba około 60 tys tylko już nie jestem pewna czy to z dachem czy bez. Budowała mi jedna z najlepszych ekip jakie udało nam się znaleźć (nie tania, napewno są tańsze) i w takiej cenie mieliśmy wszystkie prace na 3- letniej gwarancji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...