kriszielony Napisano 12 stycznia 2011 Udostępnij #1 Napisano 12 stycznia 2011 Co myślicie o koszcie wykonania gotowej instalacji elektrycznej, oczywiście mam na myśli robociznę 25 zł od punktu na gotowo to znaczy że facet przyjeżdża najpierw podłącza prąd kładzie instalacje a jak będą już ściany gotowe to zakłada gniazdka, włączniki itd, facet ma uprawnienia oczywiście i pracuje w energetyce.proszę o pinie Link do komentarza
animus Napisano 12 stycznia 2011 Udostępnij #2 Napisano 12 stycznia 2011 Cytat Co myślicie o koszcie wykonania gotowej instalacji elektrycznej, oczywiście mam na myśli robociznę 25 zł od punktu na gotowo to znaczy że facet przyjeżdża najpierw podłącza prąd kładzie instalacje a jak będą już ściany gotowe to zakłada gniazdka, włączniki itd, facet ma uprawnienia oczywiście i pracuje w energetyce.proszę o pinie Tanio a co z jakością ? Link do komentarza
kalumet Napisano 12 stycznia 2011 Udostępnij #3 Napisano 12 stycznia 2011 a jaka powinna być normalna cenami elektr ma robić ojciecale już mamy małe zgrzytyon jest starej szkołyjak swoje, on swojei coraz częściej zastanawiam się czy nie zatrudnić do tego fachowca Link do komentarza
retrofood Napisano 12 stycznia 2011 Udostępnij #4 Napisano 12 stycznia 2011 Cytat facet ma uprawnienia oczywiście i pracuje w energetyce. Najgorsza opcja. Energetycy nie maja pojęcia o instalacjach domowych. Poza tym mają zakaz robienia fuch, dlatego tak tanio.Zajrzyj tutaj i wybierz sobie elektryka. Patrz, zeby był dobry i miał niedaleko.http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum117.html Cytat coraz częściej zastanawiam się czy nie zatrudnić do tego fachowca Za daleko mam do Ciebie, bo bym Ci to zrobił. Link do komentarza
kriszielony Napisano 13 stycznia 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 13 stycznia 2011 Cytat Najgorsza opcja. Energetycy nie maja pojęcia o instalacjach domowych. Poza tym mają zakaz robienia fuch, dlatego tak tanio.Zajrzyj tutaj i wybierz sobie elektryka. Patrz, zeby był dobry i miał niedaleko.http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum117.htmlZa daleko mam do Ciebie, bo bym Ci to zrobił. Rozumiem Twoja ostrożność i dzięki za ostrzeżenie natomiast co do jakości to się nie boje widziałem, już prace tego człowieka, on współpracuje też ze spółdzielniami mieszkaniowymi więc z instalacjami w domach ma na co dzień co czynienia, powiedział mi też, że jakbym chciał zaoszczędzić na materiałach np kupić cienkie przewody to mam sobie poszukać kogoś innego. Ale powiedzcie co sądzicie o samej cenie bo ???? Link do komentarza
autorushd Napisano 13 stycznia 2011 Udostępnij #6 Napisano 13 stycznia 2011 Wydawało mi się ze już się odchodzi od płacenia za punkt na rzecz płacenia za m2. Link do komentarza
retrofood Napisano 13 stycznia 2011 Udostępnij #7 Napisano 13 stycznia 2011 Cytat Rozumiem Twoja ostrożność i dzięki za ostrzeżenie natomiast co do jakości to się nie boje widziałem, już prace tego człowieka, on współpracuje też ze spółdzielniami mieszkaniowymi więc z instalacjami w domach ma na co dzień co czynienia Pewnie ma uprawnienia pomiarowe i chody w spółdzielni. więc dostaje zlecenia na pomiary(?) okresowe. Postawiłem pytajnik przy słowie pomiary, bo zaden szanujący się elektryk nie przyjmie takich zleceń. Bo spółdzielnie płacą za to takie grosze, ze uczciwe wykonanie tych pomiarów jest niemozliwe, więc polega to na napisaniu protokołów "z sufitu" i przystawieniu pieczatki. Jest to po prostu jedno wielkie oszustwo, o kórym wszyscy wiedzą. Poza tym spółdzielnie nie interesują się instalacjami w mieszkaniach. To nie ich działka, to należy do lokatorów. Zresztą, jak chcesz mieć instalację na poziomie lokali spółdzielnianych, to Twoja sprawa.A tak na marginesie: okreslenie elektryk "starej daty" i myślenie o wieku, bywa mylące. Mam ponad trzydzieści lat praktyki i nie jestem "starej daty". Jak popatrzyłeś w podany link, to mogłeś się przekonać, ze znacznie młodszych muszę często uczyć nowych norm i zasad wykonywania instalacji. Cytat Wydawało mi się ze już się odchodzi od płacenia za punkt na rzecz płacenia za m2. Normalni wykonawcy już dawno nie rozliczają się punktami. Dzisiejszej instalacji nie sposób wycenić tak, jak 30 lat temu. Faktycznie, m2 dają lepsze przybliżenie kosztów. Link do komentarza
kriszielony Napisano 13 stycznia 2011 Autor Udostępnij #8 Napisano 13 stycznia 2011 Cytat Pewnie ma uprawnienia pomiarowe i chody w spółdzielni. więc dostaje zlecenia na pomiary(?) okresowe. Postawiłem pytajnik przy słowie pomiary, bo zaden szanujący się elektryk nie przyjmie takich zleceń. Bo spółdzielnie płacą za to takie grosze, ze uczciwe wykonanie tych pomiarów jest niemozliwe, więc polega to na napisaniu protokołów "z sufitu" i przystawieniu pieczatki. Jest to po prostu jedno wielkie oszustwo, o kórym wszyscy wiedzą. Poza tym spółdzielnie nie interesują się instalacjami w mieszkaniach. To nie ich działka, to należy do lokatorów. Zresztą, jak chcesz mieć instalację na poziomie lokali spółdzielnianych, to Twoja sprawa.A tak na marginesie: okreslenie elektryk "starej daty" i myślenie o wieku, bywa mylące. Mam ponad trzydzieści lat praktyki i nie jestem "starej daty". Jak popatrzyłeś w podany link, to mogłeś się przekonać, ze znacznie młodszych muszę często uczyć nowych norm i zasad wykonywania instalacji.Normalni wykonawcy już dawno nie rozliczają się punktami. Dzisiejszej instalacji nie sposób wycenić tak, jak 30 lat temu. Faktycznie, m2 dają lepsze przybliżenie kosztów. Być może masz rację nie upieram się być może masz rację .jednak spółdzielnia o której mówię nie ma bloków tylko 2 duże osiedla domów jednorodzinnych i szeregowych które wcześniej budowała. Link do komentarza
Piotr G Napisano 5 lutego 2011 Udostępnij #9 Napisano 5 lutego 2011 Cytat Normalni wykonawcy już dawno nie rozliczają się punktami. Dzisiejszej instalacji nie sposób wycenić tak, jak 30 lat temu. Faktycznie, m2 dają lepsze przybliżenie kosztów. To jakie stawki są np. dla budynku 170 m2 ? Link do komentarza
retrofood Napisano 6 lutego 2011 Udostępnij #10 Napisano 6 lutego 2011 Mniej więcej:- - do 50m^2 - 3500zł; - - od 50m^2 do 75m^2 - 4000zł; - - od 75m^2 do 120m^2 - 5000zł; - - od 120m^2 do 180m^2 - 8000zł; - - od 180m^2 do 300m^2 - 10000zł; plus materiał. Link do komentarza
rijswijker Napisano 6 lutego 2011 Udostępnij #11 Napisano 6 lutego 2011 Cytat Mniej więcej:- - do 50m^2 - 3500zł; - - od 50m^2 do 75m^2 - 4000zł; - - od 75m^2 do 120m^2 - 5000zł; - - od 120m^2 do 180m^2 - 8000zł; - - od 180m^2 do 300m^2 - 10000zł; plus materiał. A u mnie jakies 200m2(garaz tez zamieszkaly bedzie) i wyszlo 4000zl plus material oczywiscie(pomorze srodkowe,lato 2010).Elektryk znany u nas zawalony robota...Robi rowniez wszelkie pomiary itd. Link do komentarza
retrofood Napisano 6 lutego 2011 Udostępnij #12 Napisano 6 lutego 2011 Cytat A u mnie jakies 200m2(garaz tez zamieszkaly bedzie) i wyszlo 4000zl plus material oczywiscie(pomorze srodkowe,lato 2010).Elektryk znany u nas zawalony robota...Robi rowniez wszelkie pomiary itd. Zal3zy co wchodzi w "skład" instalacji i jak jest rozbudowana.Wykonana instalacja obejmuje instalację elektryczną podstawową, "siłę", rozdzielnię, instalację RTV/SAT, systemy bezpieczeństwa (monitoring/alarmy/p.poż.). Jeśli klient zażyczy sobie montaż "biały" - gniazdka, wyłączniki - 3 zł za sztukę. Oświetlenie - w zależności od rodzaju - od 5 do 30 zł za oprawę. Kucie bruzd, gipsowanie w cenie. Plus materiał -gips, tynki, cement, itp. Link do komentarza
kalumet Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #13 Napisano 12 lutego 2011 Cytat Zal3zy co wchodzi w "skład" instalacji i jak jest rozbudowana.Wykonana instalacja obejmuje instalację elektryczną podstawową, "siłę", rozdzielnię, instalację RTV/SAT, systemy bezpieczeństwa (monitoring/alarmy/p.poż.). Jeśli klient zażyczy sobie montaż "biały" - gniazdka, wyłączniki - 3 zł za sztukę. Oświetlenie - w zależności od rodzaju - od 5 do 30 zł za oprawę. Kucie bruzd, gipsowanie w cenie. Plus materiał -gips, tynki, cement, itp. a ile powinno kosztować wykonanie inst w domu o pow 85 m2 ( sam dół )plus puszczenie przewodów na poddasze jeżeli w ścianach będą wykonane kanały pod przewodyrozmawiałem z paroma eletr i każdy mówił że się dogadamy ( znajomi )jakbym się decydował na elektr to raczej takiego, którego nie znambiały montaż i oświetlenie byłoby w moim zakresie Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #14 Napisano 12 lutego 2011 Retro, ja miałem trochę inne ceny, ale to robił kolega po szychcie...oczywiście z uprawnieniamiDom 150m2 po podłogach+piwnica 75m2+garaz. Za robocizne wziął 1500 i za montaż na gotowo około 600zł.Do tego materiał oczywiście...troche to trwało (bo na drugi etat), ale mi się nie spieszyło...W tym rozprowadzenie internetu i tv Link do komentarza
retrofood Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #15 Napisano 12 lutego 2011 Cytat Retro, ja miałem trochę inne ceny, ale to robił kolega po szychcie... mam takich co im robiłem całą instalację za flaszkę i trzy obiady... Cytat a ile powinno kosztować wykonanie inst w domu o pow 85 m2 ( sam dół )plus puszczenie przewodów na poddasze jeżeli w ścianach będą wykonane kanały pod przewodyrozmawiałem z paroma eletr i każdy mówił że się dogadamy ( znajomi )jakbym się decydował na elektr to raczej takiego, którego nie znambiały montaż i oświetlenie byłoby w moim zakresie Tu masz ceny, jakie wczoraj wkleił na "elektrodzie" ktoś z Lodzi. Napisal, że to jest granica opłacalności przy prowadzeniu działalności gospodarczej. CENY NETTO BM Monta. instalacji : Monta. instalacji za punkt 40,00 zł Monta. instalacji 3 fazowej 60,00 zł Monta. instalacji zewnętrznej 25,00 zł Monta. instalacji domofonowej 50,00 zł Monta. instalacji telewizji dozorowej CCTV 50,00 zł Monta. instalacji antenowej 50,00 zł Monta. instalacji komputerowej 50,00 zł Połaczen osprzetu rozdzielni w systemie szyny TH 20,00 zł Monta. skrzynki do dziesieciu bezpieczników 100,00 zł Monta. skrzynki do dwudziestu bezpieczników 150,00 zł Monta. tablicy licznikowej 100,00 zł Punkt zasilania wentylatora 40,00 zł Punkt zasilania silnika rolety elektrycznej 40,00 zł Punkt instalacji alarmowej 50,00 zł Wykucie bruzdy pod przewód/kabel (cegła) m.b. 10,00 zł Wykucie bruzdy pod przewód/kabel (beton) m.b. 15,00 zł Fugowanie i zatarcie wykonanych bruzd m.b. 5,00 zł Demonta. szt. Demonta. instalacji elektrycznej za pkt 15,00 zł Demonta. opraw oswietleniowych 10,00 zł Monta. osprzetu :szt. Monta. gniazda jednofazowego 5,00 zł Monta. Wyłącznika 5,00 zł Monta. oprawy oświetleniowej od 15,00 zł Monta. oprawy oswietleniowej zew. (na budynku) od 20,00 zł Monta. gniazda komputerowego 10,00 zł Monta. gniazda antenowego 10,00 zł Monta. gniazda telefonicznego 10,00 zł Monta. gniazda trójfazowego 15,00 zł Monta. Video domofonu 100,00 zł Monta. Domofonu 80,00 zł Monta. opraw oswietleniowych ogrodowych od 40,00 zł Monta. łacznika instalacyjnego (schodowy, krzyżowy) 10,00 zł Monta. wentylatora 60,00 zł Monta. Czujki 40,00 zł Monta. kamer telewizji dozorowej CCTV 50,00 zł Konfiguracji rejestratora telewizji dozorowej CCTV 200,00 zł Monta. ogrzewaczy przepływowych 80,00 zł Awarie szt. Awaria elektryczna od 60,00 zł Podłaczenie kuchni elektrycznej 80,00 zł Układanie kabla w ziemi :m.b. Wykop reczny o głebokosc 0.8m 20,00 zł Układanie kabla w ziemi 8,00 zł Zasypanie wykopu 10,00 zł Link do komentarza
Skarpa Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #16 Napisano 12 lutego 2011 Cytat Wydawało mi się ze już się odchodzi od płacenia za punkt na rzecz płacenia za m2. Ja właśnie dostałem pierwszą ofertę od elektryka 65 zł za punkt z materiałem. Nie rozumiem tej koncepcji za metry kwadratowe. Czego ona dotyczy - powierzchni pomieszczeń? Link do komentarza
retrofood Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #17 Napisano 12 lutego 2011 Cytat Ja właśnie dostałem pierwszą ofertę od elektryka 65 zł za punkt z materiałem. Nie rozumiem tej koncepcji za metry kwadratowe. Czego ona dotyczy - powierzchni pomieszczeń? całego obiektu. 65 za punkt? Trochę (dużo trochę) za dużo.Oczywiście, to co ja podałem, to cena orientacyjna, przy instalacji full wypas. Gdzie w tym małopolskim mieszkasz: wschód, zachód, północ, południe? Link do komentarza
autorushd Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #18 Napisano 12 lutego 2011 (edytowany) Czy jest jakaś metoda oszacowania całkowitej długości przewodów? U mnie wszystkie przewody lecą do rozdzielni która znajduje sie mniej więcej w środku domu.Siadłem sobie z winkiem i zacząłem liczyć. Średnią odległość przyjąłem 24m. Gniazdek elektrycznych 81Punktów oświetleniowych 55Przyłączy 3f 15. Żeby się w 10 zmieścić za same kable Edytowano 12 lutego 2011 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 12 lutego 2011 Udostępnij #19 Napisano 12 lutego 2011 Cytat Czy jest jakaś metoda oszacowania całkowitej długości przewodów? U mnie wszystkie przewody lecą do rozdzielni która znajduje sie mniej więcej w środku domu.Siadłem sobie z winkiem i zacząłem liczyć. Średnią odległość przyjąłem 24m. Gniazdek elektrycznych 81Punktów oświetleniowych 55Przyłączy 3f 15. Żeby się w 10 zmieścić za same kable Coś mi to dużo wychodzi... Jaką masz tą chatę? I dlaczego chcesz montować jedną centralną rozdzielnię? a NIE LEPIEJ ROZPARCELOWAĆ TO NA KONDYGNACJE? Link do komentarza
autorushd Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #20 Napisano 13 lutego 2011 Punktów na pewno będzie tyle o ile nie więcej, jednak nie do każdego punktu będzie szedł oddzielny kabel. Musze zrobić pogrupowanie.Chciałbym zrobić jedną rozdzielnię bo zakładam sterowanie całym domem. Link do komentarza
retrofood Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #21 Napisano 13 lutego 2011 Cytat Chciałbym zrobić jedną rozdzielnię bo zakładam sterowanie całym domem. Czy na pewno z parteru musisz np. sterować światłem w piwnicy? Link do komentarza
autorushd Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #22 Napisano 13 lutego 2011 Cytat Czy na pewno z parteru musisz np. sterować światłem w piwnicy? Nie mam piwnicy natomiast na piętrze w sumie jest antresola ok 70m2, a całość 350m2.Całością ma sterować jeden sterownik fatek. Wydaje mi się ze ogólne założenia są ok. Teraz muszę zrobić optymalizację punktów, czyli gniazdka połączyć w grupy, punkty świetlne tez. W innym wypadku długość kabla 3x2,5 tylko dla samych gniazdek wyszła 2km. Link do komentarza
retrofood Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #23 Napisano 13 lutego 2011 No to spory masz ten parter. faktycznie. Link do komentarza
autorushd Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #24 Napisano 13 lutego 2011 Cytat No to spory masz ten parter. faktycznie. Jakoś tak wyszło. Ale w tym jest garaż i będzie miał ok 60m2. Architekt zasugerował mi ze przy takim rozstawie bo to prawie 8x8m więc na środku słup. I będę miał rondo w garażu. Link do komentarza
wlodaro Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #25 Napisano 13 lutego 2011 No tak, czołg gdzieś musi wejść, nie? Link do komentarza
autorushd Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #26 Napisano 13 lutego 2011 Cytat No tak, czołg gdzieś musi wejść, nie? Widzę ze klub sorento opanowuje forum Pozdrawiam. I przypominam że jest wyjazd do Międzyzdrojów w maju Link do komentarza
wlodaro Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #27 Napisano 13 lutego 2011 Haha dzięki, ale wolę jednak nie. Wgl, to witam wszystkich! a co do tematu: spotkałem się z ceną 100 zł za gotowy jeden punkt elektryczny(wykucie, osadzenie puszek, instalacja, lekkie zagipsowanie, instalacja gniazdek i wyłączników). Nie mogę nic powiedzieć o jakości usług tej firmy, ale czy bez tego nie uważacie, że to trochę dużo? Link do komentarza
autorushd Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #28 Napisano 13 lutego 2011 Odnośnie instalacji to mam pytanie o dobór bezpieczników. - B6 na oświetlenie- B16 na gniazda z przewodem 3x2,5mm.A inne przyłącza?- ??? na podłączenie mat grzewczych 3x2,5mm o max mocy 3600W- ??? na płyta indukcyjna 10kW, przewody 5x4mm- ??? przepływowy ogrzewacz wody 5kW, przewód 4x2,5mm- ??? przepływowy ogrzewacz wody 18KW przewód 4x4mmI od razu pragnę uspokoić elektryków, sam tego montować nie będę, ale orientacje chce mieć. Link do komentarza
retrofood Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #29 Napisano 13 lutego 2011 To sie tak nie da w jednym poście. Bo to się oblicza i dobiera. Przede wszystkim do przewodów. A przewody się dobiera ze względu na długotwałą dopuszczalną obciążalność, dopuszczalny spadek napięcia i przede wszystkim ochronę przeciwporazeniową, czyli spełnienie warunku samoczynnego wyłączenia zasilania. Każdy z tych warunków też od czegoś zalezy...Ale zawsze mozesz założyć, że przewody elektryk dobierze właściwie i zastosować wzór P = U * I, albo inaczej: I = P/U (dla obwodów 1-fazowych) Link do komentarza
autorushd Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #30 Napisano 13 lutego 2011 (edytowany) Ok, ale ja myślę nad prostszą sytuacją. A mianowicie np przewody od mat grzewczych ( od każdej z osobna) zasuwają bezpośrednio do rozdzielni. Max moc pojedynczej maty to 3600W. Wychodzi że I= 16,6A. Czy zatem B16 będzie ok? Czy dajemy B20? Edytowano 13 lutego 2011 przez autorushd (zobacz historię edycji) Link do komentarza
szklarz Napisano 13 lutego 2011 Udostępnij #31 Napisano 13 lutego 2011 różnie biorą u mnie nawet za 100m potrafili wziąć 10k ;\ Link do komentarza
retrofood Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #32 Napisano 14 lutego 2011 Cytat Ok, ale ja myślę nad prostszą sytuacją. A mianowicie np przewody od mat grzewczych ( od każdej z osobna) zasuwają bezpośrednio do rozdzielni. Max moc pojedynczej maty to 3600W. Wychodzi że I= 16,6A. Czy zatem B16 będzie ok? Czy dajemy B20? Powtarzam: zabezpiecza się nie urządzenia, ale przewody!!! A przekroje przewodów się oblicza.Tutaj na pewno nie będzie B16, bo go będzie wyrzucać. Cytat różnie biorą u mnie nawet za 100m potrafili wziąć 10k ;\ Się bierze ile się da... Link do komentarza
autorushd Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #33 Napisano 14 lutego 2011 Wczoraj mocno zastanawiałem się które gniazdka połączyć ze sobą i udało mi się zejść do 40 obwodów, przy czym zapewne jakieś 8 jest bardzo blisko rozdzielni. Zeszedłem spokojnie poniżej 1km Odnośnie przewodów to czytałem ze te o grubości 2,5mm2 dla pracy ciągłej wytrzymują 20A a dla pracy chwilowej nawet 30A. Wydaje sie wiec ze dla mat spokojnie dadzą radę te przewody. Skoro max I=16A. Niektórzy dają 3x2,5 tylko do łazienek, kuchni. Reszta 3x1,5, jakoś nie mogę się do tego przekonać Link do komentarza
katee Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #34 Napisano 14 lutego 2011 Nam fachowiec wycenił instalację /z materiałem/ na 13 tys... 170 m2 plus piwnica, oświetlenie zewnętrzne i odgromówka... Zastanawiamy się, czy machnąć ręką i pójść na łatwiznę, czy kombinować samemu... Link do komentarza
retrofood Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #35 Napisano 14 lutego 2011 Cytat Odnośnie przewodów to czytałem ze te o grubości 2,5mm2 dla pracy ciągłej wytrzymują 20A a dla pracy chwilowej nawet 30A. Zmień bibliotekę. Masz jakieś fałszywki, nie książki. Cytat Niektórzy dają 3x2,5 tylko do łazienek, kuchni. Reszta 3x1,5, Niektórzy lubią mieć problemy. Niebezpieczne problemy. Cytat Nam fachowiec wycenił instalację /z materiałem/ na 13 tys... 170 m2 plus piwnica, oświetlenie zewnętrzne i odgromówka... Zastanawiamy się, czy machnąć ręką i pójść na łatwiznę, czy kombinować samemu... A proponowałem, żebyś starego gdzieś wysłała, a ja bym się wtedy zajął instalacją... Ech, ale by świeciło!!! Link do komentarza
katee Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #36 Napisano 14 lutego 2011 Cytat A proponowałem, żebyś starego gdzieś wysłała, a ja bym się wtedy zajął instalacją... Ech, ale by świeciło!!! Hmm... ale z tego co pamiętam, to gdzieś wcześniej napisałeś, że ty JUŻ nie... Link do komentarza
retrofood Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #37 Napisano 14 lutego 2011 Cytat Hmm... ale z tego co pamiętam, to gdzieś wcześniej napisałeś, że ty JUŻ nie... Pomyłka się zdarzyła. Sprawdziłem. Fakt, wycięli mi woreczek, ale nie ten co wcześniej myślałem... Link do komentarza
katee Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #38 Napisano 14 lutego 2011 O widzisz... Czyli nie jest tak źle jak myślałeś... A to dopiero poniedziałek. Pomyśl, ile ciekawych rzeczy odkryjesz do piątku... Link do komentarza
autorushd Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #39 Napisano 14 lutego 2011 Cytat Zmień bibliotekę. Masz jakieś fałszywki, nie książki. http://www.technokabel.com.pl/informatorte...=sk&pid=278No to nie wiem jak interpretować tabelę nr 2. Link do komentarza
retrofood Napisano 14 lutego 2011 Udostępnij #40 Napisano 14 lutego 2011 Cytat No to nie wiem jak interpretować tabelę nr 2. jak????? Ano poczytać dalej!!! Tam pisze: dla wybranych sposobów wykonania instalacji Cytat Wiele czynników ma wpływ na obciążalność długotrwałą kabli. Najważniejszymi z nich są:· przekrój żyły (miedzianej, bo tylko takie będziemy rozpatrywać) - im większy przekrój, tym mniejsza rezystancja żyły i większa obciążalność,· materiał izolacji - im bardziej odporny na mięknienie i deformację tym wyższa temperatura dopuszczalna, a co za tym idzie, tym wyższa obciążalność żył; również wyższa wówczas, gdy większe przewodnictwo cieplne materiału, · grubość izolacji i powłoki, czyli grubość warstw izolujących cieplnie i utrudniających oddawanie ciepła do otoczenia - im grubsze warstwy izolacyjne, tym obciążalność mniejsza, · liczba obciążonych żył w wiązce - im więcej obciążonych żył w kablu lub w wiązce kabli, tym obciążalność pojedynczej żyły jest mniejsza, bo obciążone żyły ogrzewają się nawzajem i utrudniają oddawanie ciepła do otoczenia,· temperatura otoczenia - im niższa, tym bardziej odległa od temperatury dopuszczalnej i przez to obciążalność jest większa,· miejsce ułożenia - obciążalność kabli i przewodów ułożonych w miejscach nasłonecznionych jest mniejsza, niż w miejscach ocienionych, natomiast obciążalność kabli ułożonych w ziemi może być większa niż ułożonych w powietrzu, bo odprowadzanie ciepła w ziemi jest zwykle lepsze,· obecność zewnętrznych źródeł ciepła w pobliżu kabla obniża jego obciążalność. Jak widzimy, istotny wpływ na obciążalność długotrwałą ma nie tylko konstrukcja kabla ale również sposób instalowania. Rozróżnia się kilkadziesiąt sposobów instalowania kabli. Kable mogą być układane w powietrzu pojedynczo lub w wiązkach, na drabinkach, w korytkach, w rurkach instalacyjnych, w kanałach kablowych, bezpośrednio na ścianie lub suficie. Mogą być również zakopane bezpośrednio w ziemi. Od miejsca i sposobu instalowania zależy intensywność odprowadzania ciepła. Dodatkowym czynnikiem ograniczającym obciążalność mogą być zewnętrzne źródła ciepła znajdujące się w pobliżu trasy kabla, takie jak rurociągi z parą lub gorącą wodą (nawet izolowane cieplnie), a także miejsca nasłonecznione. Należy pamiętać, że czynniki zewnętrzne, które wpływają na obciążalność długotrwałą, mogą się zmieniać w czasie i wzdłuż trasy kabla, a krytycznymi dla obciążalności będą zawsze czynniki najbardziej niekorzystne, choćby występowały na krótkim odcinku trasy.Aby dokładnie określić obciążalność długotrwałą, muszą być znane co najmniej trzy czynniki: · warunki odprowadzania ciepła wzdłuż całej trasy kabla, które mogą się zmieniać w ciągu dnia i sezonowo w ciągu roku - uzyskuje się je przez kosztowne pomiary, · charakter obciążenia kabla - uwzględniający zmienność dobową i sezonową przepływu prądu w czasie, uzyskuje się przez rejestrację obciążeń oraz analizę obciążeń przewidywanych i planowanych, · konstrukcja kabla. Następnie wykonuje się pracochłonne obliczenia. Ze względu na koszty, obciążalność oblicza się tylko dla kabli energetycznych wysokiego i bardzo wysokiego napięcia, gdzie dokładne wykorzystanie możliwości przesyłowych kabli daje istotne korzyści ekonomiczne. Celowe może być wówczas kształtowanie warunków odprowadzania ciepła, np. przez stosowanie tzw. gruntów stabilizowanych dla kabli ułożonych w ziemi. Link do komentarza
Skarpa Napisano 15 lutego 2011 Udostępnij #41 Napisano 15 lutego 2011 Cytat całego obiektu. 65 za punkt? Trochę (dużo trochę) za dużo.Oczywiście, to co ja podałem, to cena orientacyjna, przy instalacji full wypas. Gdzie w tym małopolskim mieszkasz: wschód, zachód, północ, południe? Okolice Trzebini - pn/wsch od Krakowa. 65 zł/punkt to jest cena z materiałem. No, ciekawe, popytam o inne wyceny. Ten sam elektryk robił mi tymczasowe przyłacze na budowę i wtedy on z pewnością był najtańszy ze wszystkich ofert.A mam 360 m2 budynku. Link do komentarza
Przemo1977 Napisano 14 kwietnia 2012 Udostępnij #42 Napisano 14 kwietnia 2012 Własnie zakończyłem etap poddynkowy instalacji elektrycznej. Dom 175m2 z garażem i kotłownią. Rolety, inst.tv,internet,3 rozdzielnie,kable wkłute. Ilość samych puszek 100szt+oświetlenie.Cena za materiały 5000zł, za robocizne 3500zł. I to tylko etap podtynkowy a gdzie jeszcze osprzęt, wyposażenie rozdzielni, domofon, alarm, oświetlenie i dodatkowa robocizna.Myślę że 15tyś to będzie kwota zamknięcia na gotowo z oświetleniem instalacji elektrycznej. Mam taka nadzieję Link do komentarza
mojdom Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #43 Napisano 9 maja 2012 Mój kuzyn w w-wie zapłacił za całą elektryke 2tyś w mieszkaniu 88m2 w cenie były punkty schodowe, kinkiety cały osprzęt elektryczny dobrej firmy. Link do komentarza
retrofood Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #44 Napisano 9 maja 2012 (edytowany) Cytat Mój kuzyn w w-wie zapłacił za całą elektryke 2tyś w mieszkaniu 88m2 w cenie były punkty schodowe, kinkiety cały osprzęt elektryczny dobrej firmy. Bajka.Chyba, że kuzyn jest rodzaju żeńskiego i nie ma zbyt wielu lat... Edytowano 9 maja 2012 przez retrofood (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 maja 2012 Udostępnij #45 Napisano 9 maja 2012 Cytat Mój kuzyn w w-wie zapłacił za całą elektryke 2tyś w mieszkaniu 88m2 w cenie były punkty schodowe, kinkiety cały osprzęt elektryczny dobrej firmy. W którym roku Nawet jakby materiał miał na lewo to wychodzi na to ,że do interesu dołożył ze swoich. Dobry fachowiec ,dawaj namiary na niego . Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się