Skocz do zawartości

Sufit podwieszany na starym drewnianym stropie...problem?


Czapi

Recommended Posts

Napisano
Jak w tytule. Musimy obniżyć dwa pomieszczenia nad którymi znajdują się drewniane stropy (stare budownictwo) obłożone trzciną i otynkowane. Chcieliśmy zainstalować sufity podwieszane,ale nie wiem czy to nie jest zbyt ryzykowne.
Wydaje mi się,ze najbezpieczniej taki sufit podwiesić w miejscach gdzie przechodzą drewniane legary-tylko problem ,ze nie wiemy gdzie one są?Zrywać tynk?Czy wkręcenie w deski wystarczy?
Dodam,że nad tymi dwoma pomieszczeniami jest obecnie normalnie uzytkowana powierzchnia mieszkalna.Stropy są w dobrym stanie.
Czy ktoś z Was miał już doczynienia z takim "zabiegiem"?
Napisano
Teoretycznie stelaż pod płyty g-k można montować do odeskowania sufitu zagęszczając rozstaw mocowań do ok. 0,5 m. Jednak nie będzie to rozwiązanie pewne - drewno może być miejscami spruchniałe, wkręty trafią miedzy deski itd - dlatego lepsze będzie utworzenie niezależnej konstrukcji opartej na ścianach bez żadnej łączności z sufitem. Dzięki temu uniknie się przede wszystkim przenoszenia drgań i ugięć stropu na pokrycie sufitowe. Rodzaj konstrukcji (drewniana, metalowa) zależeć będzie głównie od rozpiętości stropu jak i planowanej wysokości obniżenia.
Napisano
Cytat

Teoretycznie stelaż pod płyty g-k można montować do odeskowania sufitu zagęszczając rozstaw mocowań do ok. 0,5 m. Jednak nie będzie to rozwiązanie pewne - drewno może być miejscami spruchniałe, wkręty trafią miedzy deski itd - dlatego lepsze będzie utworzenie niezależnej konstrukcji opartej na ścianach bez żadnej łączności z sufitem. Dzięki temu uniknie się przede wszystkim przenoszenia drgań i ugięć stropu na pokrycie sufitowe. Rodzaj konstrukcji (drewniana, metalowa) zależeć będzie głównie od rozpiętości stropu jak i planowanej wysokości obniżenia.



Dzięuję za odpowiedź.Brałam również pod uwagę takie rozwiązanie.Jednakże znalazłam mało inf. w internecie o tak zamocowanym suficie.Pomieszczenie ma wymiary ok. 3,5m x 3,8m.Obniżam o około 30-40cm.Zastosować metal czy drewno?
Napisano
Cytat

to porób parę odkrywek i znajdź legary, dziury i tak będą zasłonięte stropem podwieszonym
niezależna konstrukcja to niepotrzebna zabawa



Tę opcję też miałam w planie, aczkolwiek chciałam tego uniknąć.Być może "opukując" sufit da się namierzyć legary "na słuch"
Ale jeśli dobrze myślę-to analogicznie do ułożonych desek podłogowych w pomieszczeniu nad- legary powinny przebiegać w miejscach przybicia desek gwoźdźmi.Deski ułożone są na legarach w poprzek.Teoretycznie tak mogę je znaleźć..Ale tak mogę "podejrzeć" tylko w jednym pomieszczeniu.Czyli w drugim pokoju czeka mnie "prucie" tynku....
Napisano
Cytat

Dzięuję za odpowiedź.Brałam również pod uwagę takie rozwiązanie.Jednakże znalazłam mało inf. w internecie o tak zamocowanym suficie.Pomieszczenie ma wymiary ok. 3,5m x 3,8m.Obniżam o około 30-40cm.Zastosować metal czy drewno?



Łatwiejsze w montażu i tańsze będą belki drewniane. Przy tej rozpiętości wystarczą wymiary 5x14 cm w rozstawieniu co 80 - 90 cm. W środku rozpiętości warto belki przewiązać poprzeczkami co usztywni wzdłużnie całą konstrukcję
Napisano
Cytat

Łatwiejsze w montażu i tańsze będą belki drewniane. Przy tej rozpiętości wystarczą wymiary 5x14 cm w rozstawieniu co 80 - 90 cm. W środku rozpiętości warto belki przewiązać poprzeczkami co usztywni wzdłużnie całą konstrukcję


Dziękuję serdecznie za pomoc icon_wink.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Łatwiejsze w montażu i tańsze będą belki drewniane. Przy tej rozpiętości wystarczą wymiary 5x14 cm w rozstawieniu co 80 - 90 cm. W środku rozpiętości warto belki przewiązać poprzeczkami co usztywni wzdłużnie całą konstrukcję



Jeżeli mogę zapytać...

W jaki sposób prawidłowo mocować te belki... żeby nie przenosiły zbyt dużych drgań?
  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,
chciałbym odgrzać temat bo mam podobny problem.

W związku z tym, że jak wielu na tym forum mam problemy z akustyką sąsiadów z góry, postanowiłem przymierzyć się do zbudowania warstwy izolacyjnej opartej o jakąś formę sufitu podwieszanego z izolacją z wełny mineralnej.

Opis budynku:

  • stara kamienica, przed albo zaraz powojenna, nie jestem pewien
  • stropy na wys 3m, więc spokojnie 15-20 cm mogę przeznaczyć na izolacje
  • strop drewniany, belki już nieco słabe, w pokojach podłoga obniża się na środku o ok 5cm w stosunku do ścian
  • między belkami nie wiem co jest, ale brzmi jak pustka, może jakiś piach tam jest albo co
  • do wygłuszenia dwa pomieszczenia A o wymiarach 5,4m x 3,7m i B o wymiarach 5,4m x 4,1m, poniżej zamieszczam rzut tych dwóch pokoi w skali


rzut-mies_xwqepnh.png

jak widać ściany nośne zaznaczone są na na grubo, cieńsze ścianki nośne wykonane są z jednej warstwy cegieł

Problemy:

  • ze względu na to, że ścianki działowe stoją na stropach, to jak piętro wyżej ktoś się szybciej zaczyna ruszać, to u nas się komody trzęsą, wszelkie drgania przenoszone są przez te ścianki na naszą podłogę
  • nie wiem w jakim stanie są belki stropowe, i nie chciałbym ryzykować podwieszania się do nich, choć niby nida + wełna to jakieś ~15kg/m2
  • chcę uniknąć mocowania czegokolwiek do ścianek działowych, po pierwsze żeby dodatkowo nie obciążać stropów, po drugie, żeby nie przenosić drgań na sufit podwieszany
  • mam wrażenie, że strop nade mną jest w obu pomieszczeniach jednym elementem, tzn. jedną 'skrzynią' nieprzedzieloną miedzy pomieszczeniami, w rezultacie jak ktoś rozmawia nad pokojem A to w B też to słychać


Pytanie czy można coś w ogóle takiego zrealizować, jednym z rozwiązań na które trafiłem było rozwiązanie firmy knauf opisane w zeszycie K375, jest tam system z podwójnymi profilami UA 100 co 50cm, ale koszt jednego profilu 4m to jakieś 70 zł, jeden pokój w takim systemie to jakieś 2000 PLN, a to chyba trochę za dużo.

Pozdrawiam, Piotr.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...