Skocz do zawartości

Sufit podwieszany na starym drewnianym stropie...problem?


Czapi

Recommended Posts

Napisano
Jak w tytule. Musimy obniżyć dwa pomieszczenia nad którymi znajdują się drewniane stropy (stare budownictwo) obłożone trzciną i otynkowane. Chcieliśmy zainstalować sufity podwieszane,ale nie wiem czy to nie jest zbyt ryzykowne.
Wydaje mi się,ze najbezpieczniej taki sufit podwiesić w miejscach gdzie przechodzą drewniane legary-tylko problem ,ze nie wiemy gdzie one są?Zrywać tynk?Czy wkręcenie w deski wystarczy?
Dodam,że nad tymi dwoma pomieszczeniami jest obecnie normalnie uzytkowana powierzchnia mieszkalna.Stropy są w dobrym stanie.
Czy ktoś z Was miał już doczynienia z takim "zabiegiem"?
Napisano
Teoretycznie stelaż pod płyty g-k można montować do odeskowania sufitu zagęszczając rozstaw mocowań do ok. 0,5 m. Jednak nie będzie to rozwiązanie pewne - drewno może być miejscami spruchniałe, wkręty trafią miedzy deski itd - dlatego lepsze będzie utworzenie niezależnej konstrukcji opartej na ścianach bez żadnej łączności z sufitem. Dzięki temu uniknie się przede wszystkim przenoszenia drgań i ugięć stropu na pokrycie sufitowe. Rodzaj konstrukcji (drewniana, metalowa) zależeć będzie głównie od rozpiętości stropu jak i planowanej wysokości obniżenia.
Napisano
Cytat

Teoretycznie stelaż pod płyty g-k można montować do odeskowania sufitu zagęszczając rozstaw mocowań do ok. 0,5 m. Jednak nie będzie to rozwiązanie pewne - drewno może być miejscami spruchniałe, wkręty trafią miedzy deski itd - dlatego lepsze będzie utworzenie niezależnej konstrukcji opartej na ścianach bez żadnej łączności z sufitem. Dzięki temu uniknie się przede wszystkim przenoszenia drgań i ugięć stropu na pokrycie sufitowe. Rodzaj konstrukcji (drewniana, metalowa) zależeć będzie głównie od rozpiętości stropu jak i planowanej wysokości obniżenia.



Dzięuję za odpowiedź.Brałam również pod uwagę takie rozwiązanie.Jednakże znalazłam mało inf. w internecie o tak zamocowanym suficie.Pomieszczenie ma wymiary ok. 3,5m x 3,8m.Obniżam o około 30-40cm.Zastosować metal czy drewno?
Napisano
Cytat

to porób parę odkrywek i znajdź legary, dziury i tak będą zasłonięte stropem podwieszonym
niezależna konstrukcja to niepotrzebna zabawa



Tę opcję też miałam w planie, aczkolwiek chciałam tego uniknąć.Być może "opukując" sufit da się namierzyć legary "na słuch"
Ale jeśli dobrze myślę-to analogicznie do ułożonych desek podłogowych w pomieszczeniu nad- legary powinny przebiegać w miejscach przybicia desek gwoźdźmi.Deski ułożone są na legarach w poprzek.Teoretycznie tak mogę je znaleźć..Ale tak mogę "podejrzeć" tylko w jednym pomieszczeniu.Czyli w drugim pokoju czeka mnie "prucie" tynku....
Napisano
Cytat

Dzięuję za odpowiedź.Brałam również pod uwagę takie rozwiązanie.Jednakże znalazłam mało inf. w internecie o tak zamocowanym suficie.Pomieszczenie ma wymiary ok. 3,5m x 3,8m.Obniżam o około 30-40cm.Zastosować metal czy drewno?



Łatwiejsze w montażu i tańsze będą belki drewniane. Przy tej rozpiętości wystarczą wymiary 5x14 cm w rozstawieniu co 80 - 90 cm. W środku rozpiętości warto belki przewiązać poprzeczkami co usztywni wzdłużnie całą konstrukcję
Napisano
Cytat

Łatwiejsze w montażu i tańsze będą belki drewniane. Przy tej rozpiętości wystarczą wymiary 5x14 cm w rozstawieniu co 80 - 90 cm. W środku rozpiętości warto belki przewiązać poprzeczkami co usztywni wzdłużnie całą konstrukcję


Dziękuję serdecznie za pomoc icon_wink.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Łatwiejsze w montażu i tańsze będą belki drewniane. Przy tej rozpiętości wystarczą wymiary 5x14 cm w rozstawieniu co 80 - 90 cm. W środku rozpiętości warto belki przewiązać poprzeczkami co usztywni wzdłużnie całą konstrukcję



Jeżeli mogę zapytać...

W jaki sposób prawidłowo mocować te belki... żeby nie przenosiły zbyt dużych drgań?
  • 1 rok temu...
Napisano

Witam,
chciałbym odgrzać temat bo mam podobny problem.

W związku z tym, że jak wielu na tym forum mam problemy z akustyką sąsiadów z góry, postanowiłem przymierzyć się do zbudowania warstwy izolacyjnej opartej o jakąś formę sufitu podwieszanego z izolacją z wełny mineralnej.

Opis budynku:

  • stara kamienica, przed albo zaraz powojenna, nie jestem pewien
  • stropy na wys 3m, więc spokojnie 15-20 cm mogę przeznaczyć na izolacje
  • strop drewniany, belki już nieco słabe, w pokojach podłoga obniża się na środku o ok 5cm w stosunku do ścian
  • między belkami nie wiem co jest, ale brzmi jak pustka, może jakiś piach tam jest albo co
  • do wygłuszenia dwa pomieszczenia A o wymiarach 5,4m x 3,7m i B o wymiarach 5,4m x 4,1m, poniżej zamieszczam rzut tych dwóch pokoi w skali


rzut-mies_xwqepnh.png

jak widać ściany nośne zaznaczone są na na grubo, cieńsze ścianki nośne wykonane są z jednej warstwy cegieł

Problemy:

  • ze względu na to, że ścianki działowe stoją na stropach, to jak piętro wyżej ktoś się szybciej zaczyna ruszać, to u nas się komody trzęsą, wszelkie drgania przenoszone są przez te ścianki na naszą podłogę
  • nie wiem w jakim stanie są belki stropowe, i nie chciałbym ryzykować podwieszania się do nich, choć niby nida + wełna to jakieś ~15kg/m2
  • chcę uniknąć mocowania czegokolwiek do ścianek działowych, po pierwsze żeby dodatkowo nie obciążać stropów, po drugie, żeby nie przenosić drgań na sufit podwieszany
  • mam wrażenie, że strop nade mną jest w obu pomieszczeniach jednym elementem, tzn. jedną 'skrzynią' nieprzedzieloną miedzy pomieszczeniami, w rezultacie jak ktoś rozmawia nad pokojem A to w B też to słychać


Pytanie czy można coś w ogóle takiego zrealizować, jednym z rozwiązań na które trafiłem było rozwiązanie firmy knauf opisane w zeszycie K375, jest tam system z podwójnymi profilami UA 100 co 50cm, ale koszt jednego profilu 4m to jakieś 70 zł, jeden pokój w takim systemie to jakieś 2000 PLN, a to chyba trochę za dużo.

Pozdrawiam, Piotr.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...