Skocz do zawartości

Błędy popełnione podczas wykonywania stropów


Recommended Posts

Gość marcin
Napisano
vega1, a to niby czemu? folia daje szansę utrzymania wilgotności mieszanki podczas wiązania w upalne dni..
  • 3 lata temu...
Gość Oloch
Napisano
Artykuł tak napisany, że jak nie wiedziałem o co chodzi to i dalej nie wiem...
I za mało rysunków z przekrojami stropów: z błędami i bez błędów.
  • 4 lata temu...
Gość Daria
Napisano

Witam czy moge spac spokojnie jesli sufit jest opadniety i jest duza l jest dluga gleboka linia (to sciana kolo lazienki)pojawily sie tez linie na suficie wypukle ,z balkonu widac przy gorze dachu peknieta lewa drewniana belke,przemaka tez sciana nad bezpiecznikiem pradu (poddasze )niestety wlasciciel nie widzi problemu ...

 

Czy moge tu wrzucic zdjecia tego?

Gość mhtyl
Napisano
8 godzin temu, Gość Daria napisał:

Czy moge tu wrzucic zdjecia tego?

Zdjęcia możesz wrzucić ale musisz się zalogować, z pozycji "gościa" nie można wklejać zdjęć.

  • 3 lata temu...
Napisano
Strop gęstożebrowy nie jest stropem żelbetowym. Strop żelbetowy (monolityczny) wykonywany całkowicie na budowie.
Napisano

Nie jest stropem monolitycznym, ale skoro żebra i pustaki będą betonowe, a na górze jeszcze dodatkowo zbrojenie z siatki i to wszystko zalane nadbetonem to jak nazwać taki strop. Gęstożebrowy bo ma żebra (gęsto :) ) i z racji materiału jest beton i stal. To już dyskusja dobra na długie zimowe wieczory. Fakt jest faktem, że żelbet kojarzy się jak do tej pory z ustrojem budowlanym powstałym na skutek zalania zbrojenia betonem.

 

Cytat z tego źródła: https://www.mgprojekt.com.pl/blog/strop-gestozebrowy-czy-monolityczny/

"W Polsce, do budowy domów jednorodzinnych w tradycyjnej technologii murowanej, stosuje się najczęściej stropy żelbetowe gęstożebrowe, lub monolityczne płyty żelbetowe wylewane na placu budowy."

Jaki to strop?

660562461dce3ed25dbed0cabad122a3b601de0a

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...