Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
autorushd

drewno klejone wyginane w łuki

Recommended Posts

Szukam firmy która by mi drewno klejone powyginała w łuki. I to w sensownej cenie bo elementów jest dość dużo.
Będę potrzebował kantówkę 7x10cm o długości ok 5m wygiętej w promień 6,5m. I takich elementów będę potrzebował ok 60szt a na tym zapewne się nie skończy.

Ponieważ nie podoba mi się malowanie kopuły postanowiłem ją zadeskować a te łuki będą robiły za stelaż konstrukcyjny do którego będę dobijał deski. A może ktoś ma lepszy pomysł. Chętnie rozważę icon_smile.gif

Autorus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zapewne masz rację, tyle ze i tak nie wiem kto by takie dechy wygiął.

Odnośnie klejonego to już widziałem w necie takie oferty dla tego piszę.


Autorus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakiś lepszy zakład stolarski chyba powinien sobie z tym poradzić
z pewnością taniej niż klejonka

a pewnie, jak by się uparł, dałoby radę w warunkach polowych zrobić
mokre drewno, odpowiednie kopyto i cierpliwość icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego chcesz giąć sam element poza budową ?

Na takiej długości tj. 5m, przy promieniu 6,5m „strzałka wygięcia” to około 50cm – uwaga liczyłem na szybko i może być błąd!

Jeśli jednak obliczenie jest prawidłowe, to istnieją jeszcze 2 możliwości:
- wycięcie tych elementów z większego bala lub sklejki (wystarczy z 50cm),
- „profilowanie” tego łuku na budowie, poprzez silne mocowanie, ale to (raczej) wymaga pewnych obliczeń konstrukcyjnych (mocowania muszą być solidne, aby „nie wyrwało”).

Poprawiłem: liczby

dopisałem: możliwe jest tez wykonanie tych "profilowanych wsporników" z kilku warstw (z cieńszych elementów) "nabijanych jedna na drugą: Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja myślę, że stolarnia ze zwykłą suszarnią sobie poradzi, co prawda przydałby się jakiś autoklaw, w parze lepiej się profiluje drewno

swoją drogą co na deski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W ostateczności będę robił wycinanki, tj podzielę odcinek 5m na 3 cześć, i każda wytnę w łuk o promieniu 6,5m. Potem sie to przymocuje do dachu i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No i mam cennik z firmy jagram.pl dla podobnych desek:

1. 100x100x5340 - 293zł brutto /szt


2. 90x120x5340 - 320zł brutto / szt


Znaczy się koszty masakryczne icon_sad.gif

Szukam dalej.

Autorus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kopułę gontem bitumicznym ciężko pokryć. Lepiej blachą lub karpiówką. Jan.


Wydaje mi sie ze to obojętne. I tak np tą blachę trzeba położyć i przytwierdzić do drewna Przecież nie przytwierdzimy blachy bezpośrednio do cegieł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jeszcze tego nie pomawialiśmy.


Natomiast po wstępnych ob liczeniach wynika ze potrzebne jest decha 8m, czyli 2x4m, Przy promieniu 6,5m ugięcie deski na 1 m wynosi 7,7mm. Zastanawiam się jaką dechę ja bym tak wygiął bo zwykła calówkę byłoby trudno. Liczyłem że deskę o grubości 1,5cm po przymocowaniu trzeba by było jeszcze dokręcić wkrętami do drewna co najmniej 2 następne sztuki, żeby osiągnąć grubość 4,5cm



Ogólnie deski o których piszę nie przenoszą żadnych obciążeń. One służą do przymocowania desek poziomych i tyle.
Wieć jakby się udało je tak wygiąć choć na chwile to po deskowaniu już by sie utrzymały bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...