Skocz do zawartości

Działka rolna z powodu różnicy wysokości?


kozolec

Recommended Posts

Napisano
Witam.

Mój przyjaciel posiada działkę rolną o wym. 215x25m. Problem w tym, że podobno nie można zmienić statusu działki na budowlaną z powodu różnicy w wysokości. Przy długości od przeciwległych granic różnica wynosi ok 3-4m., a w przypadku szerokości ok. 1m. Czy rzeczywiście istnieją przepisy przez, które przemianowanie działki jest niemożliwe. Co zrobić w takiej sytuacji? Działka jest położona na osiedlu domków jednorodzinnych. Czy najlepszym rozwiązaniem było by podzielenie działki na mniejsze? Wtedy różnice wyskości nie były by znaczne.

Z góry dziękuje za odpowiedzi:)
Napisano
Nie sądzę, aby według planu zagospodarowania miał by to być teren wyłącznie rolny. Sprawdzimy:) Mam jeszcze kilka pytań. Czy na działce rolnej można postawić blaszane garaże do wynajęcia? Oraz czy można połączyć kilka działek (sąsiadujących) rolnych w jedną? Oraz jakie są minimalne rozmiary działki aby mogła ona uzyskać miano budowlanej? Nie powinno być problemów bo to chyba podstawowe pytania:)
Napisano
Cytat

Nie powinno być problemów bo to chyba podstawowe pytania:)



No nie do końca icon_smile.gif

Cytat

Czy na działce rolnej można postawić blaszane garaże do wynajęcia?



Nie sądze. Przynajmniej na mojej nic nie mogę postawić. Najpierw sprawdz w planie zagospodarowania co to za teren i tam również znajdziesz w jaki sposób możesz wykorzystać daną działkę.

Cytat

Oraz jakie są minimalne rozmiary działki aby mogła ona uzyskać miano budowlanej?



To nie jest odgórnie określone. Każda gmina ma inne wymagania w tej sprawie. Wszystko pisze w planie zagospodarowania przestrzennego danej gminy (do ściągnięcia za darmo ze strony internetowej gminy)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...