Skocz do zawartości

Izolacja pomieszczenia pod tarasem


Recommended Posts

Napisano
Mam wystającą z obrębu budynku część sypialni (zabudowany balkon - 1,15x3,55 m), nad którą sąsiad ma otwarty balkon. Tamto mieszkanie jest w stanie surowym (właściciel za granicą), na balkonie goła płyta żelbetowa. Balkon ma daszek i odpływ, ale i tak obawiam się, że płyta z dołu będzie co najmniej wilgotna. Pytanie: jak ocieplić sufit? Wstępnie planowałem gk na stelażu metalowym, nad tym grubą folię, watę 2x10 cm i jeszcze raz grubą folię - bo to już mam, a budżet ograniczony. Tyle że wtedy żadnego paroprzepuszczania. Jest wysoko, więc mogę zrobić dowolny odstęp między ww. konstrukcją i stropem, mogę też wydłubać w piance na górze otwór wentylacyjny (nad ramą okienną, która przylega do sufitu, górna część ślepa). Tu gdzie mieszkam (Lwów, Ukraina) mam problem z nowoczesnymi materiałami, no i ten budżet...

Pode mną jest zabudowany, ale nieogrzewany balkon - dam styro i wylewkę. Ściany po oknem ocieplone 10 cm styro, ale ściana pół cegły, więc myślę czy dołożyć jeszcze od środka 5 cm waty na stelażu i gk. Najgorzej ten sufit. Pliz help.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z drugiej strony wełna mineralna również uznawana jest za dobry izolator,wiec myślę że takie rozwiązanie także się sprawdzi. Dalej pozostaje problem odpowiednie wentylacji,tutaj dałbym jeden kanał aby uniknąc powstawania wilgoci.
Napisano (edytowany)
Co masz na myśli pod "kanał"?

Generalnie zdecydowałem się na przylepienie do stropu styropianu 10 cm, potem 10 cm wełny, stelaż metalowy, podwójna grubachna folia i płyta GK, być może zielona - dałbym może cieńszy styropian, ale mam akurat taki. Postanowiłem też poczekać do wiosny, żeby płyta była w miarę sucha - teraz stoi tam z góry śnieg. Program Knaufa KI-Humidity wskazuje, że będzie to wystarczająco ciepłe i nie będzie się skraplała woda (jeśli dobrze uszczelnić z dołu, jak pisał Cezary), zaś punkt rosy wypada pośrodku styropianu. Ew. myślę jeszcze nad paroprzepuszczalną folią nad watą, ale raczej zostałbym przy tym, co jest. Edytowano przez a/. (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

a może zamiast pkg dałbyś fermacela



Dałbym, gdyby nie:
1. Drogie.
2. Trudno dostępne tutaj, czytaj drogie.

Są chyba też trochę cięższe, o ile pamiętam.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wszystkie rozwiązania według mojej oceny są bardzo dobre. Pytanie jest tylko jedno, kiedy to będzie trzeba zedrzeć wszystko? Gdy sasiad wroci z zagranicy i poloży hydroizolację to między tymi warstwami utworzy się po prostu stęchlizna.

Wiem, że to prawie nie wykonalne, ale jednak powinno zacząć sie od góry.

Takie jest przynajmniej moje zdanie.
Napisano
Cytat

Wszystkie rozwiązania według mojej oceny są bardzo dobre. Pytanie jest tylko jedno, kiedy to będzie trzeba zedrzeć wszystko? Gdy sasiad wroci z zagranicy i poloży hydroizolację to między tymi warstwami utworzy się po prostu stęchlizna.



Hydroizolacji nie położy, bo po co mu to na balkonie? Jemu to zwisa, czy tam coś wsiąka. Zresztą zrobiłem mały risercz i okazuje się, że balkon jest wyłożony płytką. To ma plusy i minusy - główny plus w tym, że niewiele się już zmieni. Takie jest przynajmniej moje zdanie, chętnie poczytam uwagi.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
witam, fachowców , natknołem sie na forum poniewaz szukałem pomocy z ociepleniem sufitu .
sprawa wyglada tak :

musze ocieplic sufit ganku pod tarasem 3*6m na tarasie jest wylana żywiczna "posadzka przesysłowa ", pod nia jest tylko beton w zime wychodzi pleśń/grzyb.
jak wykonac taką izolacje , jakie materiały wybrac , jest to pomieszczenie ogrzewane ,ale temperatura "wylatuje z niego jak z otwartych okien icon_wink.gif

pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam, właśnie zaczynam pisać pracę inż. na temat: "analiza kryterium doboru materiałów naprawczych do remontów balkonów, tarasów". Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi polecił jakieś materiały na ten temat. Chodzi mi głównie o materiały które się wykorzystuje do remontów balkonów i tarasów. Pozdrawiam:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...