Skocz do zawartości

Wysuszyć tynki


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Proszę o podpowiedź w jaki sposób lepiej suszyć tynki i wylewki podłogowe ? Jedni twierdzą że lepiej tylko wietrzyć inni że trzeba grać, jeszcze inni że trzeba i grzać i wietrzyć.

Osobiście skłaniam się ku trzeciej opcji ale jak to zrobić. Nagrzewać przy zamkniętych pomieszczeniach i później wszystko otworzyć czy może uchylić okna i jednocześnie grzać (chociaż to dla mnie trochę dziwne).

Dodam że ogrzewam niewielką kozą paląc pozostałości z budowy.


Pozdrawiam
Napisano (edytowany)
Wietrzyć (cokolwiek to znaczy, bo raczej chodzi o intensywna wentylację), wietrzyć, wietrzyć i jeszcze raz wietrzyć i w miarę potrzeby grzać (niskie temperatury na zewnątrz).

Jeśli jest ogrzewanie podłogowe, to i tak będzie trzeba jastrych dodatkowo „wygrzać”.

Tam są „tony” wody i trzeba je usunąć, a usunąć można jedynie poprzez wymianę powietrza. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
jeśli chodzi Ci o czas teraźniejszy i bieżącą pogodę - tylko wietrzyć..... dużo wietrzyć ....
jeśli tynki wyschną zbyt szybko to popękają.... dlatego nie ryzykowałabym z grzaniem ...
Napisano
Cytat

jeśli chodzi Ci o czas teraźniejszy i bieżącą pogodę - tylko wietrzyć..... dużo wietrzyć ....
jeśli tynki wyschną zbyt szybko to popękają.... dlatego nie ryzykowałabym z grzaniem ...



Pytanie dalsze.

Co jeśli tynki nie zdążą wyschnąć a nadejdą temperatury zimowe ? Czy woda w tynkach jest dużym zagrożeniem na zimową pogodę ?
Napisano
Cytat

co rozumiesz pod pojęciem "zimowa pogoda"?



Temperatura wewnątrz budynku w okolicach lub poniżej 0

Budynek nie jest ocieplony z zewnątrz i z powodu zaniedbań pewnych ludzi nie ma gazu, a na nim miało się opierać ogrzewanie.
Napisano
miałam tynki c-w mieszane na budowie (piasek+cement+wapno +woda) , wykonywane w listopadzie ..... dom nieogrzewany przez zimę..... tynki wyschły , wyszły tylko pajączki które przykryła farba i nic nie widać....
wtedy nic się z tynkami nie stało pomimo tego , że niewątpliwie niejednokrotnie tamtej zimy w domu było poniżej zera ....
teraz gdzieniegdzie popękały - ale to wina osiadania budynku, a nie niewłaściwie wykonanych i wysuszonych tynków....

zasadniczo czytałam na forum, że tynki nie powinny być narażone na minusowe temperatury .... moje były i nic się nie stało .... kwestia szczęścia? icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

a co robi woda w temp poniżej zera?
gaz możesz z butli, nawet tych 11kg połączonych w baterię, nic trudnego, kwestia palników



11 kg butla z założonym promiennikiem przy mocy 4,3 KW starcza (wegług instrukcji) na lekko ponad dobę. Jakie byłoby zużycie butli podłączonej do pieca ogrzewającego 140 m2 na dwóch kondygnacjach (w tym poddasze użytkowe). Jakoś sobie tego nie wyobrażam.

To raczej rzędu kilku butli na dobę.
Napisano (edytowany)
dla utrzymania temp pow. +5st C w przypadku tynkowania
i powyżej zera przez następny tydzień lub dwa to chyba nie do końca
ale nie potrafię tego precyzyjnie określić

Cytat

miałam tynki c-w mieszane na budowie (piasek+cement+wapno +woda) , wykonywane w listopadzie ..... dom nieogrzewany przez zimę..... tynki wyschły , wyszły tylko pajączki które przykryła farba i nic nie widać....
wtedy nic się z tynkami nie stało pomimo tego , że niewątpliwie niejednokrotnie tamtej zimy w domu było poniżej zera ....
teraz gdzieniegdzie popękały - ale to wina osiadania budynku, a nie niewłaściwie wykonanych i wysuszonych tynków....

zasadniczo czytałam na forum, że tynki nie powinny być narażone na minusowe temperatury .... moje były i nic się nie stało .... kwestia szczęścia? icon_rolleyes.gif


a czemu to mają tynkom nie służyć ujemne temperatury kiedy już związały i przeschły (dziwne slowo)
mało jest tynków zewnętrznych?
co prawda są one zapewne "bardziej" cementowe niż te wewnętrzne, ale czy to ma duże znaczenie? Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)
Napisano
Jesli sa wysuszone (nie podsuszone) to ujemna temperatura im nic nie zrobi, szcegolnie ze maja sucho pod dachem.
Gorzej, jesli wolno schna i nam sie tylko wydaje ze wyschly -wowczas mozna miec "delikatne" klopoty.

BTW. Pajaczki itp. moga wystapic rowniez latem, jesli zbyt intensywnie sloneczko "oswietla" sciane ze swiezym tynkiem.

Pzdr.
Napisano
Cytat

wowczas mozna miec "delikatne" klopoty.



I tu pytanie za 100 pkt. Co oznaczają "delikatne" kłopoty. Czy chodzi o pęknięcia miejscami czy tynk odlezie mi od ściany. A może to jest nie do przewidzenia. W klilku miejscach tynki przeschły (przynajmniej powierzchniowo) ale w innych (zwłasza sufity i wnęki) są raczej mocno mokre.
Napisano
Cytat

Chopie, skoro już zrobione to czego się boisz?!
chill out




zrobione, zrobione (już ze dwa tygodnie mają) tylko teren jakiś taki wilgotny i schąć nie chcą więc się boję o wodę w nich zawartą (coby ich nie rozwalała jak zamarznie)

Robione były przy temperaturach zdecydowanie dodatnich.

... ale troche i tak mnie uspokoiliście. Jeszcze się zastanawiam nad wypożyczeniem czegoś takiego

Pytanie dodatkowe (dla fizyków icon_razz.gif) przy jakiej temperaturze zew. temperatura w środku spadnie w okolice 0 stopni. Budynek z solbetu 24 cm nie ocieplony z zew (od wewnątrz też nie jakby co), okna i drzwi są.
Napisano
nie jestem fizykiem, tu zapewne TB ma dużo do powiedzenia

weź Ty te okna i drzwi pootwieraj na oścież i tak przez kilka dni
temperatur ujemnych nie zapowiadają nawet na noc
po tygodniu będzie pozamiatane, chyba, że zacznie lać permanentnie

i wyluzuj, bo rzeczywiście Ci coś pęknie
i nie będzie to tynk
Napisano
Cytat

nie jestem fizykiem, tu zapewne TB ma dużo do powiedzenia

weź Ty te okna i drzwi pootwieraj na oścież i tak przez kilka dni
temperatur ujemnych nie zapowiadają nawet na noc
po tygodniu będzie pozamiatane, chyba, że zacznie lać permanentnie

i wyluzuj, bo rzeczywiście Ci coś pęknie
i nie będzie to tynk



hehe słowo wyluzuj wypadło ostatnio z mojego słownika icon_smile.gif może i zbuduje ten dom ale pozniej to zamiast przeprowadzki będzie sanatorium hahaa icon_lol.gif
  • 3 miesiące temu...
Gość Twój Kierownik Budowy
Napisano
Wietrzyć, wietrzyć i jeszcze raz wietrzyć. Grzejąc osuszasz pozornie tylko kilka zewnętrznych mm - reszta wody wchodzi głęboko w przegrodę, i jeszcze trudniej ją wysuszyć, a i więcej czasu będzie na to potrzebne. Wbrew pozorom, najlepiej suszy się zimą! Z prostego powodu (oczywiście jeśli ich wilgotność jest mniejsza niż powiedzmy 8%) ponieważ powietrze zewnętrzne ma niższą wilgotność niż latem. Woda w przegrodach budowlanych podlega prawom fizyki o których uczona już w podstawówce - dąży do równowagi z tym co jest w powietrzu! Więc niech nikt nie pisze bzdur z grzaniem celem osuszenia (no chyba że wykonał tynki i gdy były jeszcze mokre temperatura spadła poniżej 0, wówczas grzanie pomieszczeń jest konieczne ale w ciągu tych kilku pierwszych dni nim nie przeschną do wspomnianych wyżej 8-6%).

Nim zaczniecie mi wyrzucać głupie gadanie-odsyłam do zapoznania się z kilkoma podręcznikami do przedmiotu "Fizyka Budowli".

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...