Skocz do zawartości

Mądry POLAK po szkodzie


Piotr G

Recommended Posts

Napisano
Wielu ludzi podchodzi do budowy swojego domu w sposób "szybko, tanio, będzie OK"
tylko te "OK" nie zawsze będzie OK w przyszłości...

Nie warto oszczędzać na stanie surowym. Bardzo ważną sprawą są izolacje przeciwwodne, przeciwwigociowe, termiczne.

Drodzy Forumowicze, czy Waszym zdaniem nie warto zbytnio przejmować się stanem surowym a więcej poświęcić instalacjom i wykończeniu? A może jednak profesjonalne podejście do stanu surowego przyniesie w przyszłości zamierzony efekt w postaci braku problemów z grzybami, zawilgoczeniem ect.
Napisano
Oczywiście ze nie warto oszczędzać. Bo to potem dużo kosztuje icon_sad.gif

Odnośnie fundamentów firma która ma mi budować, zaproponowała wylanie ław betonowych z dodatkiem żeby beton nie pił wody. Chca także zrezygnować z bloczków, zaszalować i wylac z gruszki. Oczywiście z tymi dodatkami.

Napisano
Cytat

Oczywiście ze nie warto oszczędzać. Bo to potem dużo kosztuje icon_sad.gif

Odnośnie fundamentów firma która ma mi budować, zaproponowała wylanie ław betonowych z dodatkiem żeby beton nie pił wody. Chca także zrezygnować z bloczków, zaszalować i wylac z gruszki. Oczywiście z tymi dodatkami.




widzisz i kwestia tych dodatków jest niezmiernie istotna .
czasami lepiej jest jeśli ich w ogóle nie ma niż mają być niewłaściwe to po 1 a po 2 poziom i technologia wykonania budynków betonowych szczelnych wyklucza wiele przyzwyczajeń budowlanych i reżim wykonania jest ewski
metoda która dopuszcza błędy to wykonanie tego z betonu bez dodatków zaizolowanie z zewnątrz ewentualnie od środka .
natomiast użycie niewłaściwych dodatków wyklucza możliwość zabezpieczenia od wewnątrz w razie popełnienia błędu .
pozdrawiam
Napisano
Czasami warto szukać najłatwiejszych rozwiązań, a takimi jest izolacja dysperbitem icon_smile.gif
Zgodzę się z MTW Orle że niewłaściwie dobrane dodatki wcale mogą nie spełnić oczekiwań, a naprawa w przyszłości będzie kosztowna. Jeśli zaś zrobisz i tak izolację to po co te dodatki ?
Napisano
Nie warto oszczędzać na jakości materiałów w stanie surowym ani na żadnych z etapów budowy których nie można łatwo i bezproblemowo poprawić , zmienić , udoskonalić w przyszłości .... czyli stan surowy , okna, instalacje , tynki , wylewki .

Jeśli chodzi o izolacje fundamentów.... decyzje takie jakie podjęłam spowodowane były nie oszczędnością .... ale przekonaniem o własnej racji . Na razie nie narzekam .

Odnośnie ankiety ..... "solidnie" nie zawsze znaczy drożej .... icon_wink.gif
Napisano
żesz w mordeeeeeeee
Ale temat mój -)
Nie oszczędzaj..............
na wszystkim tym, do czego nie będzie dostępu póxniej łatwego - no tym w użytkowaniu póxniejszym.....
Na drenażu zasypany trudnym do kopania jak rosnie młoda trawka
Na stali zatopionej w fundamencie
Na pustakach wymurowanych na zaprawie już też nie do poprawy

nA DACHÓWCE JUŻ UŁOŻNEJ I NIE ZDEJMOWALNEJ
Na rurach CO i WD-KAN i kątach - alanych i baj, baj
Na wielu, wielu..
Na meblach i lampach nie żałuj - wymienisz....
Panele też -icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Oszczędzić rzeczywiście jest trudno, ale należy z kolei uważać, aby nie wyrzucać pieniędzy niepotrzebnie, na jakieś fanaberie!


Oczywista oczywistość, dobrodzieju!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...