Skocz do zawartości

Mądry POLAK po szkodzie


Piotr G

Recommended Posts

Napisano
Wielu ludzi podchodzi do budowy swojego domu w sposób "szybko, tanio, będzie OK"
tylko te "OK" nie zawsze będzie OK w przyszłości...

Nie warto oszczędzać na stanie surowym. Bardzo ważną sprawą są izolacje przeciwwodne, przeciwwigociowe, termiczne.

Drodzy Forumowicze, czy Waszym zdaniem nie warto zbytnio przejmować się stanem surowym a więcej poświęcić instalacjom i wykończeniu? A może jednak profesjonalne podejście do stanu surowego przyniesie w przyszłości zamierzony efekt w postaci braku problemów z grzybami, zawilgoczeniem ect.
Napisano
Oczywiście ze nie warto oszczędzać. Bo to potem dużo kosztuje icon_sad.gif

Odnośnie fundamentów firma która ma mi budować, zaproponowała wylanie ław betonowych z dodatkiem żeby beton nie pił wody. Chca także zrezygnować z bloczków, zaszalować i wylac z gruszki. Oczywiście z tymi dodatkami.

Napisano
  Cytat

Oczywiście ze nie warto oszczędzać. Bo to potem dużo kosztuje icon_sad.gif

Odnośnie fundamentów firma która ma mi budować, zaproponowała wylanie ław betonowych z dodatkiem żeby beton nie pił wody. Chca także zrezygnować z bloczków, zaszalować i wylac z gruszki. Oczywiście z tymi dodatkami.

Rozwiń  



widzisz i kwestia tych dodatków jest niezmiernie istotna .
czasami lepiej jest jeśli ich w ogóle nie ma niż mają być niewłaściwe to po 1 a po 2 poziom i technologia wykonania budynków betonowych szczelnych wyklucza wiele przyzwyczajeń budowlanych i reżim wykonania jest ewski
metoda która dopuszcza błędy to wykonanie tego z betonu bez dodatków zaizolowanie z zewnątrz ewentualnie od środka .
natomiast użycie niewłaściwych dodatków wyklucza możliwość zabezpieczenia od wewnątrz w razie popełnienia błędu .
pozdrawiam
Napisano
Czasami warto szukać najłatwiejszych rozwiązań, a takimi jest izolacja dysperbitem icon_smile.gif
Zgodzę się z MTW Orle że niewłaściwie dobrane dodatki wcale mogą nie spełnić oczekiwań, a naprawa w przyszłości będzie kosztowna. Jeśli zaś zrobisz i tak izolację to po co te dodatki ?
Napisano
Nie warto oszczędzać na jakości materiałów w stanie surowym ani na żadnych z etapów budowy których nie można łatwo i bezproblemowo poprawić , zmienić , udoskonalić w przyszłości .... czyli stan surowy , okna, instalacje , tynki , wylewki .

Jeśli chodzi o izolacje fundamentów.... decyzje takie jakie podjęłam spowodowane były nie oszczędnością .... ale przekonaniem o własnej racji . Na razie nie narzekam .

Odnośnie ankiety ..... "solidnie" nie zawsze znaczy drożej .... icon_wink.gif
Napisano
żesz w mordeeeeeeee
Ale temat mój -)
Nie oszczędzaj..............
na wszystkim tym, do czego nie będzie dostępu póxniej łatwego - no tym w użytkowaniu póxniejszym.....
Na drenażu zasypany trudnym do kopania jak rosnie młoda trawka
Na stali zatopionej w fundamencie
Na pustakach wymurowanych na zaprawie już też nie do poprawy

nA DACHÓWCE JUŻ UŁOŻNEJ I NIE ZDEJMOWALNEJ
Na rurach CO i WD-KAN i kątach - alanych i baj, baj
Na wielu, wielu..
Na meblach i lampach nie żałuj - wymienisz....
Panele też -icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...