Skocz do zawartości

SKĄD TA WODA W PIWNICY


rentgen

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam !!

jak że jestem bliski załamania piszę do Was i proszę o pomoc. Mam wode w piwnicy w zasadzie od maja bez przerwy. Wybierałem ją już kilkanaście razy ale za każdym razem napływa spowrotem (czasem szybciej czasem wolniej).
Żebyścei zrozumieli o co chodzi dolączam dwa rysunki.
Po wybudowaniu domu został wykonany drenaż opaskowy wzdłuż ścian fundamentowych jednak nie przypilnowałem na jakiej wyskości został ułożony ale mam nadzieje że jest odpowiednio głęboko. Drenaż jest drożny bo jest podłączony do studzienki więc mam pełną kontrolę nad wodą ściekającą. W maju zalało mi piwnice pierwszy raz ( około 4 cm wody) i postanowiłem zrobić drugi głębszy drenaż 2-3 m od domu. Drenaż jest wykonany około 30-40 zm głębiej od piwnicy i po wybraniu wody znowu naciekła spowrotem. Dodam jednak ( mnie najbardziej to dziwi) że przy wykopach na około 2,60-2,70 (piwnica jest na 2,20 wkopana w ziemie) nie zaobserwowałem wody w ziemi. Oczywiście troche wody się pokazało np. ściekająca po rurce doprowadzaojącej wode do domu,ale generalnie było wilgotno ale nie mokro. Możecie mi powiedzieć którędy ta woda ma możliwosć podchodzenia pod piwnice ?? I jakie jeszcze rozwiązania mogę zastosować ?? woda wdziera się do piwnicy na łączeniu ściany z posadzką, ściany są suche. teren gliniasty.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez rentgen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam !!

jak że jestem bliski załamania piszę do Was i proszę o pomoc. Mam wode w piwnicy w zasadzie od maja bez przerwy. Wybierałem ją już kilkanaście razy ale za każdym razem napływa spowrotem (czasem szybciej czasem wolniej).
Żebyścei zrozumieli o co chodzi dolączam dwa rysunki.
Po wybudowaniu domu został wykonany drenaż opaskowy wzdłuż ścian fundamentowych jednak nie przypilnowałem na jakiej wyskości został ułożony ale mam nadzieje że jest odpowiednio głęboko. Drenaż jest drożny bo jest podłączony do studzienki więc mam pełną kontrolę nad wodą ściekającą. W maju zalało mi piwnice pierwszy raz ( około 4 cm wody) i postanowiłem zrobić drugi głębszy drenaż 2-3 m od domu. Drenaż jest wykonany około 30-40 zm głębiej od piwnicy i po wybraniu wody znowu naciekła spowrotem. Dodam jednak ( mnie najbardziej to dziwi) że przy wykopach na około 2,60-2,70 (piwnica jest na 2,20 wkopana w ziemie) nie zaobserwowałem wody w ziemi. Oczywiście troche wody się pokazało np. ściekająca po rurce doprowadzaojącej wode do domu,ale generalnie było wilgotno ale nie mokro. Możecie mi powiedzieć którędy ta woda ma możliwosć podchodzenia pod piwnice ?? I jakie jeszcze rozwiązania mogę zastosować ?? woda wdziera się do piwnicy na łączeniu ściany z posadzką, ściany są suche. teren gliniasty.


Sprawdź czy drenaż odbiera jakąkolwiek wodę do studzienki coś spływa .





Napisano
Napisałem że mam pełną kontrolę nad wodą z drenażu. Może źle napisałem. Chodziło mi o to że kontroluje niemal codziennie tą studnię i woda ścieka jak z jednego tak i z drugiego nowego drenażu. Ścieka z różną mocą raz leje ciurkiem raz obficie kapie. W tej chwili kapie bardzo malutko z czego można wywnioskować że dren nie ma już co zbierać ( nie było u nas deszczu od tygodnia) a wode wybralem 3 dni temu i na nastepny dzień już się nie dało wejsć w klapkach do piwnicy.
Napisano
Cytat

Napisałem że mam pełną kontrolę nad wodą z drenażu. Może źle napisałem. Chodziło mi o to że kontroluje niemal codziennie tą studnię i woda ścieka jak z jednego tak i z drugiego nowego drenażu. Ścieka z różną mocą raz leje ciurkiem raz obficie kapie. W tej chwili kapie bardzo malutko z czego można wywnioskować że dren nie ma już co zbierać ( nie było u nas deszczu od tygodnia) a wode wybralem 3 dni temu i na nastepny dzień już się nie dało wejsć w klapkach do piwnicy.



Na 1 rysunku nie zaznaczyłeś na jakim poziomie względem drenażu masz posadzkę .
Napisano
nie ma folii kubełkowej. jest ocieplenie (styropian) i jakieś 3 warstwy środka uszczelniającego. I to działa bo ściany nie są mokre ani zawilgocone. problem robi się na dole i własnie nie wiem czemu.
Napisano
Cytat

nie ma folii kubełkowej. jest ocieplenie (styropian) i jakieś 3 warstwy środka uszczelniającego. I to działa bo ściany nie są mokre ani zawilgocone. problem robi się na dole i własnie nie wiem czemu.



Prawdopodobnie rura drenarska nr- 1 nie spełnia swojej roli ,jest za wysoko zakopana a rura drenarska nr 2 jest zbyt daleko od budynku i nie osusza całego fragmentu ziemi stykającego się z budynkiem .W glinie są żyły żwirowe którymi woda przemieszcza się jak rurami  do Pana budynku .


Doraźnie można próbować uszczelnić posadzkę ze ścianą a jeżeli się uda to na pewien czas ,można by podnieść posadzkę powyżej lustra wody ale widzę ze nie za wysokie to pomieszczenie bo 2,20m.

Można tez skuć posadzkę wybrać ziemię i zasypać żwirem w, którym umieścić wężownicę z węża drenarskiego podłączonego do studzienki .

Albo zrobić wreszcie porządnie tą 1 opaskę tak jak na rys .
Brak obrazka

 

Cytat

. problem robi się na dole i własnie nie wiem czemu.



A jak wygląda odprowadzenie wody deszczowej od Pana budynku gdzie rynny wylewają tą wodę z dachu ?
Napisano
Cytat

nie ma folii kubełkowej. jest ocieplenie (styropian) i jakieś 3 warstwy środka uszczelniającego. I to działa bo ściany nie są mokre ani zawilgocone. problem robi się na dole i własnie nie wiem czemu.



Co jest pod posadzką piwnicy?
Radzę skuć posadzkę. Zaizolować spód membraną wodoodporną i zalać betonem W8. Przerwę między ścianą a posadzką zaizolować. Odpowiednie środki do izolacji przeciw wodnej znajdziesz na stronie waterstop.pl. oferują b.dobre środki.
Napisano (edytowany)
Pod posadzką jest styropian chyba 4 cm i folia czarna. Woda z dachu jest odprowadzana do rowu melioracyjnego osobnymi rurami.

Uszczelnić od środka już próbowałem. Na pewien czas zdało to egzamin ale potem zaczeło wypychać ten środek od dołu i zaczęły pojawiać się pęcherzyki a później coraz większe bąble i musiałem to zedrzeć z powrotem. To była jakaś dwuskładnikowa folia w płynie firmy IZOHAN do wody działającej pod ciśnieniem i dupa nie pomogło. Edytowano przez rentgen (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Co jest pod posadzką piwnicy?
Radzę skuć posadzkę. Zaizolować spód membraną wodoodporną i zalać betonem W8. Przerwę między ścianą a posadzką zaizolować. Odpowiednie środki do izolacji przeciw wodnej znajdziesz na stronie waterstop.pl. oferują b.dobre środki.



Membrany wodoodporne i zalewanie  betonem W8 przy podciśnieniu może być bardzo kosztowne i  z czasem okazać nieskuteczne .

Cytat

Pod posadzką jest styropian chyba 4 cm i folia czarna. Woda z dachu jest odprowadzana do rowu melioracyjnego osobnymi rurami.

Uszczelnić od środka już próbowałem. Na pewien czas zdało to egzamin ale potem zaczeło wypychać ten środek od dołu i zaczęły pojawiać się pęcherzyki a później coraz większe bąble i musiałem to zedrzeć z powrotem. To była jakaś dwuskładnikowa folia w płynie firmy IZOHAN do wody działającej pod ciśnieniem i dupa nie pomogło.






Jeżeli wygląda to tak jak mówisz ja zdecydował bym się na wężownicę z węża drenarskiego pod posadzką zatopionego w żwirze i podłączonego do studzienki na zewnątrz budynku .I tu nasuwa się pytanie czy masz gdzie na tym poziomie odprowadzić wodę z drenażu bez pompy ?
Napisano
Aby pokonać tego potwora należy zrozumieć co się dzieje.
Glina to taki materiał, co wolno bierze, długo trzyma i długo oddaje spore ilości wody.
Żyjemy w hydrosferze i woda jest wszędzie wokół...
Glina potrafi ją sobie podessać kapilarnie nawet z -50mppt.
Każda pustka w glinie zapełnia się wodą hydrostatycznie.

Uparłeś się na pustkę w glinie, gdzie poziom wody jest wysoki... i teraz walczysz...
Ten drenaż w litej glinie nie zrobi niecki wodnej o obrębie domu, jak widać.
Wody napływa wprost z dołu zbyt wiele.
Trzeba w tej glinie przysunąć się z drenażem do osuszanych powierzchni/przestrzeni.
Skuć te wylewki, zasypać tam żwiru na jakiej geowłukninie i dopiero taką sztucznie zrobioną warstwę wodoprzepuszczalną odwodnić.
Będzie trwale sucho.
Tak mi się wydaje.
Adam M.
  • 2 lata temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

to jeszcze pochwal się co zrobiłeś




wyciąłem w posadce korytko zaraz przy ścianach położyłem rure drenarską i zasypałem żwirem. Na to położyłem geowłóknine i zalałem betonem. Rure wyprowadziłem na zewnątrz do istniejącego drenażu.
Narazie jest spokój. Edytowano przez rentgen (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

wyciąłem w posadce korytko zaraz przy ścianach położyłem rure drenarską i zasypałem żwirem. Na to położyłem geowłóknine i zalałem betonem. Rure wyprowadziłem na zewnątrz do istniejącego drenażu.
Narazie jest spokój.



skoro jesteś zadowolony to nawet nie wypada mi zrobić nic innego jak tylko .
życzyć suchej piwnicy Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...