Skocz do zawartości

czym osłonić ścianę pomalowaną dysperbitem


Recommended Posts

Poziom podłogi w moim domu będzie 50 cm nad ziemią więc nie zamierzam dawać styropianu ( dom nie jest podpiwniczony). Ściana fundamentowa będzie pomalowana dysperbitem. Czym osłonić ten dysperbit na ścianie? Folią kubełkową nie gdyż kubełki wbiją się w dysperbit. Zatem jedyne dobre rozwiązanie to folia budowlana dla mnie. A co wy sądzicie?
Link do komentarza
Cytat

styrodurem?



Nie chce używac styropianu a styrodur za drogi ? Argument przeciw foli kubełkowej na dysperbit jest taki że kubełki sie wbiją w niego a przez przestrzeń między folią a ścianą fundamentową będzie wnikał mróż lepiej zasypać zwykłą folię ziemią. Wogóle folia fundamentowa to według mnie niewypał w lecie zgodze sie osusza ściane fundamentową a w zimie wpószcza mroźne powietrze obok ściany fundamentowej i doprowadza do jej przemarzania. Edytowano przez nowynaforum (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Kolego, za dużo mitów za mało faktów
folia jajeczna (pardon - kubełkowa) to nie izolator termiczny, przemarznie, czy wpuścisz tam powietrze czy nie (nie wpuszczenie zaowocuje korozją)
bez drenażu jest stosowanie lepiej ograniczyć do opakowania jajec (spożywczych)
dysperbit to taki kiepski krem UV, prędzej czy później zlezie, izolacja p.wilgociowa to mocno powiedziane, od wody nie uchroni
parter na poz +50 ppt - mitem jest, że nie trzeba wtedy ocieplać cokołu, oczywiście są dwie szkoły, falenicka i otwocka, jedna mówi, że ociepla się do głębokości przemarzania, druga - że min 1m poniżej
jedna mówi, że chodzi o niedopuszczenie do przemarznięcia ściany, bo materiał jest odporny na ileś tam takich cykli i kaput, chyba, że zapewnisz 0 wilgotności, co wiąże się z porządną izolacją pwodną
druga z kolei mówi, że ten jeden metr ocieplenia ograniczy straty ciepła w strefie przypodłogowej, bo te wiążą się z powstawaniem żywego cokolika, którego niechciałbyś mieć w swoim domu
tylko nie wiem która jest która z tych szkół icon_rolleyes.gif
a, jest jeszcze jedna "szkoła" - "szkoła TB" im. Łysenki, która jest alternatywą ekstremalną, sprawdzajacą się dla drewniaków (stosowana powszechnie) i warunkowo dla zabytków, tej nie polecam


nie wiem czy klarownie to napisałem, jeszcze się nie obudziłem...
Link do komentarza
Zgadzm sie, że cokół trzeba ocieplić i tak zrobie ale część podziemnę fundamentu nie. Na część podziemną dysperbit zwykła folia do spodu ławy a na spodzie obok ławy drenaż. Beton z których zrobione są bloczki jest odporny na przemarzanie. Na placu mam beton z betoniarki wylany i juz 20 lat wytrzymuje i jeszcze mnie przeżyje. Płyty chodnikowe sa zrobione z betonu krawężniki i w niejednym mieżcie maja juz naście lat i co? Edytowano przez nowynaforum (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
ja się tam na budowlance za bardzo nie znam, ale mogę powiedziec jak robią fachowcy u nas. Co prawda mam piwnicę /i to całą pod zienią/ ale po dysperbicie pójdzie styropian /10 cm/ a na to folia budowlana. Mój majster twierdzi, że kubełkowa to zbędny wydatek - ponoć nie da się jej tak dokładnie połączyć, żeby prędzej czy później nie zaciekło. A ja mu ufam bo chłop doświadczony...
Link do komentarza
katee

Na fundament w domu podpiwniczonym styropian zgoda. Kate a zapytaj sie jaki ten fachowiec daje styropian założe sie że da Ci zwykły styropian taki co na podłoge lub ściane. Jak Ci taki da to zapytaj sie czy ten styropian chłonie wode. Wiekszośc wykonawców daje taki styropian na ściany fundamentowe bo większiość ludzi nie zdaje sobie sprawy że taki styropian pije wode. Jak dawać styropian to wodoodporny styrodur, z Termoorganiki lub Yetico. Edytowano przez nowynaforum (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

katee

Na fundament w domu podpiwniczonym styropian zgoda. Kate a zapytaj sie jaki ten fachowiec daje styropian założe sie że da Ci zwykły styropian taki co na podłoge lub ściane. Jak Ci taki da to zapytaj sie czy ten styropian chłonie wode. Wiekszośc wykonawców daje taki styropian na ściany fundamentowe bo większiość ludzi nie zdaje sobie sprawy że taki styropian pije wode. Jak dawać styropian to wodoodporny styrodur, z Termoorganiki lub Yetico.



Akurat mamy wodoodporny:)
Link do komentarza
Przeczytaj co napisał Barbossa.
Dopowiem:
1. Folia kubełkowa jest w zasadzie tylko drenażem - ściślej rzecz biorąc elementem drenażu ściany (budynku).
2. Prawidłowy montaż polega na „uszczelnieniu” jej „od góry” – tak więc z założenia nie ma tam „cyrkulacji” powietrza.


Dopisałem: na czerwono Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...