Skocz do zawartości

kolki drewniane w scianie


Recommended Posts

Napisano
witam
mam problem

czesc scian mam wylewanych.
majster do podpierania szalumkow uzywal drewna
teraz ze scian wystaja mi duzo kwadracikow drewnianych o kolo 2x3 cm
przyszedl tynkarz i powiedzial ze jak polozy tynk na drewno to odpadnie
jak mam to zaizolowac?
folia w plynie?

chodzi o odciecie mozliwosci "pociagniecia" wody z tynkow przez kolki drewniane
Napisano
chyba raczej do wypierania szalunków wewnątrz ściany,
jaki tynk?
z czegoś takiego tynk nie odpadnie, bez przesady, jak strach to niech wklei kawałek siatki elewacyjnej, zarzuci zaprawą cementową
jednakże pozostaje sprawa korozji biologicznej takiego drewna, to może być problem, ale raczej w przypadku ścian poniżej poziomu terenu

Napisano
dokladnie-do wypierania szalunkow

tynkarz powiedzila,ze kladac na to tynk drewno spije wode , zacznie pracowac i na 90% tynk wybrzuszy sie lub odpadnie
Napisano
Wkrętarka plus otwornica do drewna, tudzież dłuto i młotek- w miarę możliwości je wytnij i uzupełnij ubytek klejem montażowym. Ja też nie kładłbym tynku na drewno.
Napisano
wydlubanie jest najlepszym rozwiazanie.

jednak dom duzy,wylewek duzo i kolkow mnostwo

czyli generalnie wykonawca spier .... sprawe?
mowi ze ni9c sdie nie stalo i wystarczy klejem przeciagnac
Napisano
Trudno powiedzieć, jak się z nim umówiłeś. Dla mnie to jakby defekt. No cóż, zatrudnij prostego pracownika fizycznego na dzień roboty i niech struga.
Napisano
dokładnie, przynajmniej tyle, żeby choć trochę się "cofnęły"
coś solidnego, o podobnym przekroju do rozpórek i młotkiem, w imię Boże...

ściany piwnic? nadziemia?

o daniu ciała trudno tu mówić, tak się robi/ło, teraz lepiej wykorzystać od systemowych, drogie to to nie jest, asprawa łatwa prosta i przyjemna

ps
rzeczywiście, Autor na początku napisał o folii w płynie, pomysł co najmniej słaby
Napisano
ku ...!

dzis przez 2 godziny wybilem 7 kolkow-zostalo jeszcze ze 120 icon_biggrin.gif

decyduje sie na folie w plynie,aby odciac mozliwosc "picic" wody przez kolki

czy ktos ma jakis lepszy pomysl?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...