Skocz do zawartości

Pękają Rogi ścian !!


kolorowy

Recommended Posts

Napisano
Kupiłem altane działkową pobudowaną z pustaków keramzytowych z steropianem w środku , ale problem polega na pękających narożnikach bo na górze brak wieńca !! . Domek szer.5,5m dł. 6,5m wys. 6m . Konstrukcja dachu drewniana dwuspadowa z blachodachówką . JAK ZROBIĆ BY PĘKNIĘCIE KTÓRE IDZIE OD GÓRY ZATRZYMAĆ !!
Napisano
Cytat

Kupiłem altane działkową pobudowaną z pustaków keramzytowych z steropianem w środku , ale problem polega na pękających narożnikach bo na górze brak wieńca !! . Domek szer.5,5m dł. 6,5m wys. 6m . Konstrukcja dachu drewniana dwuspadowa z blachodachówką . JAK ZROBIĆ BY PĘKNIĘCIE KTÓRE IDZIE OD GÓRY ZATRZYMAĆ !!



Pomoże -klamra do spinania murów(ankra- opaska w koło budynku )  

Pręty przeniosą  naprężenia  rozciągające prowadzi się je po zewnętrznej ścianie  budynku łączy się je  w narożnikach budynku  na wysokości brakującego wieńca w jedną całość ,Proszę zamówić w jakiejś firmie produkującej konstrukcje metalowe Dobrze by było jak by ktoś to zaprojektował i obliczył jaka potrzebna jest wytrzymałość .Po zakonserwowaniu przed korozją można osłonić to gzymsem ze styropianu . 

Napisano
Pęknięcia pionowe narożników ścian świadczą o niestabilnym fundamentowaniu domu. Warto zlecić ekspertyzę, która określi na ile jest to groźne dla stabilności domu. Wzmocnienia na poziomie wieńca należy traktować jako rozwiązanie doraźne i docelowo może być konieczna przebudowa fundamentu.
Napisano
Witam
Zaczne może od wzmocnień ścian ale i tu będzie dylemat . Jedna murłata jest na wys. 3.4m a druga 3.9m a co gorsza po przekontnej między nimi jest OKNO !!!!. Powiem więcej gdy zasięgnełem języka u sąsiadów dowiedziałem że woda byłemu właścicielowi wybijała w piwnicy ,więc zrobił wylewke w piwnicy zmiejszając jej wysokość z 3.1m na 2.75m!!!
Napisano
Cytat

Witam
Zaczne może od wzmocnień ścian ale i tu będzie dylemat . Jedna murłata jest na wys. 3.4m a druga 3.9m a co gorsza po przekontnej między nimi jest OKNO !!!!. Powiem więcej gdy zasięgnełem języka u sąsiadów dowiedziałem że woda byłemu właścicielowi wybijała w piwnicy ,więc zrobił wylewke w piwnicy zmiejszając jej wysokość z 3.1m na 2.75m!!!



Zbyt to zawile wygląda może jakieś zdjęcia Pan zrobi. icon_smile.gif  
Napisano
W końcu idealny temat dla mnie.

Mam nowo wybudowany dom 5x7metra. Prostokąt z maxa na 19cm grubości ścian. Strop na tragarzach drewniany. Wszystko od góry spina tylko wieniec. Dach dwuspadowy, 45 stopni, krokwie 8x18 , co 90cm, kryty OSB18 i gontem. Płatwy 16x16 kręcone do wieńca tylko 3 śrubami M16 (wypadałoby mieć 4 na każdą płatew). Ścianka kolankowa na 2 pustaki, w pionie żadnych słupów, zbrojeń, itp. Wieniec solidny , bo już sam kontrolowałem.

Nie mam jętek. (dł od kalenicy do okapu około 3,8m , dł całkowita krokiew 5,2m).

Chciałem domek mały , ale mocny (wiatry, śnieg - bo to góry są) . Budowała ekipa naciągaczy, głupków, itp ....drogich jak diabli, ale przynajmniej się na ich partactwie mogłem nauczyć budowlanki.

PYTANIE: Jak wzmocnić konstrukcję dachu , żeby wyeliminować siłę rozpierającą ściany na boki , np pod naporem metra śniegu ?

Myślę o jętkach , ale chyba , żeby je zamontować musiałbym "stężać" krokwie jakąś rzymską śrubą , wtedy mocować jętkę i luzować śrubę , czy tak , czy jak , co proponujecie ? Chcę mieć mocny DOMek.

Czy płatew i wieniec 19cm szer, 22 wys zbrojony jak należy przejmie całą siłę parcia dachu na długości 7metrów wiotkiej ściany , a ja przesadzam ?
Napisano
Cytat

Zbyt to zawile wygląda może jakieś zdjęcia Pan zrobi. icon_smile.gif  



Postaram się jak najszybciej dostarczyć zdięcia , na niedziele już je wstawie. icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Chciałem domek mały , ale mocny (wiatry, śnieg - bo to góry są) . Budowała ekipa naciągaczy, głupków, itp ....drogich jak diabli, ale przynajmniej się na ich partactwie mogłem nauczyć budowlanki.


aaa, to ten dom za 100 000?
Napisano
Cytat

W końcu idealny temat dla mnie.

Mam nowo wybudowany dom 5x7metra. Prostokąt z maxa na 19cm grubości ścian. Strop na tragarzach drewniany. Wszystko od góry spina tylko wieniec. Dach dwuspadowy, 45 stopni, krokwie 8x18 , co 90cm, kryty OSB18 i gontem. Płatwy 16x16 kręcone do wieńca tylko 3 śrubami M16 (wypadałoby mieć 4 na każdą płatew). Ścianka kolankowa na 2 pustaki, w pionie żadnych słupów, zbrojeń, itp. Wieniec solidny , bo już sam kontrolowałem.

Nie mam jętek. (dł od kalenicy do okapu około 3,8m , dł całkowita krokiew 5,2m).

Chciałem domek mały , ale mocny (wiatry, śnieg - bo to góry są) . Budowała ekipa naciągaczy, głupków, itp ....drogich jak diabli, ale przynajmniej się na ich partactwie mogłem nauczyć budowlanki.

PYTANIE: Jak wzmocnić konstrukcję dachu , żeby wyeliminować siłę rozpierającą ściany na boki , np pod naporem metra śniegu ?

Myślę o jętkach , ale chyba , żeby je zamontować musiałbym "stężać" krokwie jakąś rzymską śrubą , wtedy mocować jętkę i luzować śrubę , czy tak , czy jak , co proponujecie ? Chcę mieć mocny DOMek.

Czy płatew i wieniec 19cm szer, 22 wys zbrojony jak należy przejmie całą siłę parcia dachu na długości 7metrów wiotkiej ściany , a ja przesadzam ?



Też do końca jest to nie jasne chodzi opis .Płatew  jest przykręcona do wieńca a może chodzi o   murłaty .Może dało by się wkleić fotki zrobione w środku konstrukcji dachu oraz z zewnątrz .Przy szerokości domu 5 mb wystarczą jętki .Interesuje mnie ten wieniec czy jest dookoła ścian czy jest gdzieś kotwiony w ścianach ze stropem itd..
Napisano
Cytat

Też do końca jest to nie jasne chodzi opis .Płatew  jest przykręcona do wieńca a może chodzi o   murłaty .Może dało by się wkleić fotki zrobione w środku konstrukcji dachu oraz z zewnątrz .Przy szerokości domu 5 mb wystarczą jętki .Interesuje mnie ten wieniec czy jest dookoła ścian czy jest gdzieś kotwiony w ścianach ze stropem itd..




Oczywisty błąd, naturalnie mówiąc płatew miałem na myśli MURŁATĘ.
Dom to prostokąt 5x7metra. Ściany zwieńczone wieńcem wkoło.
Murłaty do wieńca mocowane 3 śrubami M16. Rozstaw murłat to 5metrów.
Strop drewniany - tragarze osadzone swobodnie w otworach w ścianie.

No i tak to chodzi właśnie o mój dom za 100 000, a nawet za mniej. icon_biggrin.gif

Myślę o wstawieniu kleszczy albo jętek , ale chyba nawet już wiem jak zrobię. Podnośnikiem samochodowym będę naprężał pary krokwi wypychając je w górę - rozeprę kalenicę od podłogi, wtedy biję kleszcze i luzuję podnośnik. To będzie proste, bezpieczne i uspokoi moje sumienie budowlane.

Zdjęcia do wyboru do koloru:
Album z budowy
Napisano
Cytat

Oczywisty błąd, naturalnie mówiąc płatew miałem na myśli MURŁATĘ.
Dom to prostokąt 5x7metra. Ściany zwieńczone wieńcem wkoło.
Murłaty do wieńca mocowane 3 śrubami M16. Rozstaw murłat to 5metrów.
Strop drewniany - tragarze osadzone swobodnie w otworach w ścianie.

No i tak to chodzi właśnie o mój dom za 100 000, a nawet za mniej. icon_biggrin.gif

Myślę o wstawieniu kleszczy albo jętek , ale chyba nawet już wiem jak zrobię. Podnośnikiem samochodowym będę naprężał pary krokwi wypychając je w górę - rozeprę kalenicę od podłogi, wtedy biję kleszcze i luzuję podnośnik. To będzie proste, bezpieczne i uspokoi moje sumienie budowlane.

Zdjęcia do wyboru do koloru:
Album z budowy


Jeżeli w kalenicy (w czubku) są słabo połączone może dojść do rozerwania kalenicy .Musisz podnieś wszystkie krokwie jednocześnie bo dojdzie do deformacji dachu .Najlepiej przybić grubsze deski-baliki z boku  do krokwi powyżej mocowania jętek i wypierać do stropu klinując podkładkami z odpadów desek delikatnie unosząc sukcesywnie wszystkie po trochę aż uzyska się pożądany efekt.Trzeba kontrolować i ustawić wszystkie w jednej linii w miejscu wypierania sprawdzić sznurem ,długą łatą  poziomicą czy jest ok. .Wtedy trzeba zakotwić porządnie murłatę do wieńca co 1 m kotew to powinno być ich na 7m około 7-8 szt .Kupić długie dyble do betonu p8_1.gif 
i od góry wywiercić najpierw drewno potem beton ,osadzić dybla i dokręcić kluczem .

Sprawdź czy pod murłatami jest izolacja przeciwwilgociowa.

Teraz można montować jętki najlepiej na zakład  przycinasz skośnie odpowiednio do konta dachu , unosisz w miejsce montażu ,klinujesz deskami do stropu  ,poziomujesz jętkę poziomicą  wiercisz 2 otwory na jednym końcu  w miejscu stykania się  jętki z krokwią wkładasz Pręty gwintowane M14 ocynkowane przycięte na odpowiednią długość  podkładki  i przykręcasz nakrętki.  I tak każdą parę .Jętki ustawiasz w jednej linii mogą tworzyć rusztowanie przyszłego sufitu . Teraz dopiero możesz usunąć stemplowanie krokwi  

Napisano
Konkretnie to opisałeś. Dziękuję. Będzie zrobione !

Murłat nie będę dodatkowo dyblami montował , ponieważ każda z nich jest dodatkowo mocowana do ścian (nie do wieńca) za pośrednictwem 6 pionowych kantówek 10x10 , tworzących ruszt pod elewację drewnianą. Te kantówki są bite byczymi gwoździami do murłaty, oraz dwoma dużymi kołkami rozporowymi do spoin w maxach. Myślę, że to i w sumie 6 śruby M16 do wieńca tworzy wystarczająco mocny układ zabezpieczający dach przed oderwaniem od ścian. Siła zrywająca dla takiej śruby to 8,1Tony, więc 6 śrub daje teoretycznie 48 ton odporności na siłę ssącą wiatru......niech będzie 30ton , to musi wystarczyć. Naturalnie murłata jest na izolacji.
Napisano
Cytat

Konkretnie to opisałeś. Dziękuję. Będzie zrobione !

Murłat nie będę dodatkowo dyblami montował , ponieważ każda z nich jest dodatkowo mocowana do ścian (nie do wieńca) za pośrednictwem 6 pionowych kantówek 10x10 , tworzących ruszt pod elewację drewnianą. Te kantówki są bite byczymi gwoździami do murłaty, oraz dwoma dużymi kołkami rozporowymi do spoin w maxach. Myślę, że to i w sumie 6 śruby M16 do wieńca tworzy wystarczająco mocny układ zabezpieczający dach przed oderwaniem od ścian. Siła zrywająca dla takiej śruby to 8,1Tony, więc 6 śrub daje teoretycznie 48 ton odporności na siłę ssącą wiatru......niech będzie 30ton , to musi wystarczyć. Naturalnie murłata jest na izolacji.



Proponuję jeszcze zastanowić się nad dodatkowymi dyblami one przenoszą razem z jętkami jeszcze obciążenie rozrywające dach pod obciążeniem śniegiem itd... ,  murłaty nie są stalowe śruby zostaną razem z nakrętkami a drewno może zostać wyrwane wyłamane z wieńca . Przy murłacie 14 x 14 szpilki kotwiące w rozstawie mogą być max 1,20 m ,a u Ciebie 3,5 m . Drewno się starzeje jego właściwości zmieniają się.  
Napisano
Zastanowię się.

Murłatę mam 16x16, to już prościej wrypać zamiast oryginalnych podkładek jakieś kolosy z płaskownika.
Ale powtarzam, murłata jest dodatkowo kotwiona w 6 miejscach, naturalnie wiem, że mocowań jest za mało. U mnie odległość między nimi to 2m, a powinno być max 1,5m . Wystarczyło w trakcie roboty dołożyć jeszcze po jednym pręcie gwintowanym na każdą murłatę, miałem go przygotowanego, ale murarz chciał już iść do domu.... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Zastanowię się.

Murłatę mam 16x16, to już prościej wrypać zamiast oryginalnych podkładek jakieś kolosy z płaskownika.
Ale powtarzam, murłata jest dodatkowo kotwiona w 6 miejscach, naturalnie wiem, że mocowań jest za mało. U mnie odległość między nimi to 2m, a powinno być max 1,5m . Wystarczyło w trakcie roboty dołożyć jeszcze po jednym pręcie gwintowanym na każdą murłatę, miałem go przygotowanego, ale murarz chciał już iść do domu.... icon_biggrin.gif





Rozumiem ale to kotwienie może pomóc tylko na poderwanie murłaty  do góry przez wiatr  ,a chodzi o siły działające na całej połaci dachowej   chodzi o przesunięcie (zrzucenie) całej murłaty przez krokwie na zewnątrz budynku (za mur )  .


Powiesił bym go za jaja na tej konstrukcji dachu .To jak sabotaż . icon_smile.gif  


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...