Ajrin Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #1 Napisano 1 lipca 2010 Witam, Chcę zakupić dom którego budowa zakończona została w 1996 roku. Starostwo powiatowe wydało zaświadczenie o jej zakończeniu właśnie wtedy. Zakup nieruchomości chciałabym sfinansować kredytem hipotecznym lecz bank wymaga potwierdzenia zgłoszenia do użytkowania a takiego dokumentu obecny właściciel nie posiada, więc dla banku jest to w dalszym ciągu budowa... Pozwolenie na budowę już wygasło.. Proszę o poradę - co zrobić najlepiej w takiej sytuacji?? Link do komentarza
Barbossa Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #2 Napisano 1 lipca 2010 cóż trzeba dotrzeć do obowiązującego Prawa Budowlanego w 1996r i przekonać się na podstawie czego wtedy załatwiało się takie sprawyniemniej bank nadinterpretuje, bo zaświadczenie o zakończeniu budowy, może świadczyć o wypełnieniu Decyzji - PnB, ale to nie moje czasy , to tak na zdrowy rozsądek,chyba na stronach ministerstwa są stare wersje PB, ktoś musi poszukać i przeczytać Link do komentarza
bajbaga Napisano 1 lipca 2010 Udostępnij #3 Napisano 1 lipca 2010 Sprawdziłem, zapisy w zasadzie takie same.Nie mniej jednak nie wiem jaka była praktyka urzędu.Chyba masz rację, że to „zaświadczenie o zakończeniu budowy” jest tym „czymś”. Link do komentarza
Deggial Napisano 7 lipca 2010 Udostępnij #4 Napisano 7 lipca 2010 Jesli mnie pamięć nie myli to w 96 roku nie było jeszcze starostw i wszelkie sprawy załatwiały urzędy gmin. Także starostwo nie mogło wydac takiego zaświadczenia. Po pierwsze udałbym się do urzędu gminy i dowiedział się czy akta sprawy sa jeszcze w gminie czy są już przekazane do starostwa (gminy miały obowiązek przekazania akt starostwom ale w związku z b......lem jaki panuje w większości gmin nie zrobiły tego). A potem wystąpił na piśmie o informację czy taka budowa została zakończona i o wydanie stosownego zaświadczenia. Link do komentarza
Ciril Napisano 21 lipca 2010 Udostępnij #5 Napisano 21 lipca 2010 Cytat Jesli mnie pamięć nie myli to w 96 roku nie było jeszcze starostw i wszelkie sprawy załatwiały urzędy gmin. Także starostwo nie mogło wydac takiego zaświadczenia. Po pierwsze udałbym się do urzędu gminy i dowiedział się czy akta sprawy sa jeszcze w gminie czy są już przekazane do starostwa (gminy miały obowiązek przekazania akt starostwom ale w związku z b......lem jaki panuje w większości gmin nie zrobiły tego). A potem wystąpił na piśmie o informację czy taka budowa została zakończona i o wydanie stosownego zaświadczenia. Zupełna racja - będzie to wymagało sięgania do archiwum, ale nie jest niemożliwe. Ale skoro to urząd wydał zaświadczenie o zakończeniu budowy to dla banku powinno być to wystarczające Link do komentarza
NOTO Napisano 26 sierpnia 2010 Udostępnij #6 Napisano 26 sierpnia 2010 Rozmawiałeś z bankiem ? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się