Skocz do zawartości

Tynki z płyt gipsowych - krok po kroku


Recommended Posts

Napisano
Cytat

To dla bogatych chyba wymyślili bo i tak trzeba to zrywać ,wywalić na śmietnik i zrobić prawdziwy tynk po pewnym czasie .


A po jakim czasie? Mieszkam z "tym" juz 10 lat. Mam juz zrywac czy moge jeszcze zaczekac?
Napisano
Cytat

A po jakim czasie? Mieszkam z "tym" juz 10 lat. Mam juz zrywac czy moge jeszcze zaczekac?



Jeżeli lubisz mikropęknięcia na brzegach płyt ,można policzyć ile ich wbudowałeś to mieszkaj .

Tynk z płyt jest bardzo miękki podatny na uszkodzenia trzeba często odnawiać . icon_smile.gif
Napisano
Mikropekniecia najczesciej wystepuja na poddaszach - tam gdzie pracuje wiezba dachowa. Na scianach to rzadkosc.
Widzialem tradycyjne tynki ze znacznie wieksza iloscia rys niz maja moje plyty.
Napisano
Cytat

Mikropekniecia najczesciej wystepuja na poddaszach - tam gdzie pracuje wiezba dachowa. Na scianach to rzadkosc.
Widzialem tradycyjne tynki ze znacznie wieksza iloscia rys niz maja moje plyty.


mikro nawet makro pękniecia wystepują wszedzie na płytach wystrczy że w pomieszczeniu bedzie czsami inna temperatura i wilgotnośc w przeciagu miesiaca masz pekniecia ,jest jeden niezawodny sposób na to zatapianie siatki po szpachlowaniu w zywicy ,widziałem tak cały dom zrobiony do dnia dzisiejszego ani jednej rysy na sianach czy sufitach ale to budował budowlaniec dla siebie
Napisano
Cytat

No to zapraszam do mnie. Pokazesz mi te mikro a nawet makropekniecia - bo ja ich jakos nie widze.



Za pół roku bo może świeżo remont robiłeś icon_smile.gif

Przez ten czas zbieraj szkło icon_smile.gif
  • 2 miesiące temu...
Gość samołuk
Napisano
mam wykańczać mieszkanie i mam robić płytami myślę że nie będzie gorzej a na pewno będzie taniej.
  • 2 miesiące temu...
Gość somsiad
Napisano
kleiłem u ojca w domu 7 lat temu wszystkie ściany i sufit podwieszany na drewnianym stropie, ściany OK nic nie pęka, żadnych robaków, grzyba czy innego ciulstwa -sprawdzone pod płytą przy budowie szaf wnękowych taki test, co do sufitu - pęknięcia nad salonem duża powierzchnia sufitu jakieś 40 m2 ale tylko w miejscach gdzie nie było siatki czyli łączenia na końcach płyt, u siebie kleje płyty dom 140m2 strop drewniany tylko szpachluje całe płyty i na łączeniach podkręcam profil od góry, zrobie to sam za cenę materiału nie chce mi sie paprać z CW tynkiem a gipsowy wychodzi drożej - zalety płyt w moim przypadku cena, szybkość i sucho.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...