Skocz do zawartości

Jakie grzejniki Kupić ???


ktaczal

Recommended Posts

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł


kermi lub buderus ewentualnie jeszcze purmo ,cosmo tez sa dobre
Link do komentarza
Cytat

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł



Grzejnik drabinka tylko do łazienki na suszeni ręczników , reszta podłogówka -grzejnik w podłodze icon_smile.gif
Link do komentarza
W łazienkach będą drabinki. + podłogówka ogólnie w domu mam 2 rozdzielacze na grzejniki ogólnie 13 obwodów wykorzystane 10 (8 Panelowe + 2 Łazienkowe) pozostałe 3 obwody zapasowe (kuchnia, wiatrołap, pom.gosp.) jakby podłogówka nie dawała rady to tylko ze ściany wykuwam rury na dodatkowe grzejniki i mam 6 obwodów z przepływomierzami na podłogówkę mieszacz + pompa ( 2 łazienki, kuchnia ,pomieszczenie gospodarcze, korytarz i wiatrołap). Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

W łazienkach będą drabinki. + podłogówka ogólnie w domu mam 2 rozdzielacze na grzejniki ogólnie 13 obwodów wykorzystane 10 (8 Panelowe + 2 Łazienkowe) pozostałe 3 obwody zapasowe (kuchnia, wiatrołap, pom.gosp.) jakby podłogówka nie dawała rady to tylko ze ściany wykuwam rury na dodatkowe grzejniki i mam 6 obwodów z przepływomierzami na podłogówkę mieszacz + pompa ( 2 łazienki, kuchnia ,pomieszczenie gospodarcze, korytarz i wiatrołap).



Dobrze zrobiona podłogówka ,daje radę i ma jeszcze zapas .
System mieszany (podłogówka i grzejniki ) jest droższy w budowie i eksploatacji bo do grzejników musisz pościć cieplejszą wodę ,zastosować mieszacze itd. .Najtaniej w eksploatacji i w budowie wychodzi podłogówka jedna niższa temperatura wody w całym systemie a grzejniki to tylko do suszenia ręczników z dodatkową grzałką elektryczną .
Link do komentarza
Cytat

Ale piec bedzie słałopalny z podajnikiem tłokowym. U mnie innej mozliwowsci nie ma. wiec i tak na piecu musze mieć min 60 stopni + zawor czwójdrożny.



Tak zawór czwór-drożny ale to tylko po to żeby chronić piec i do ciepłej wody ,a resztę instalacji masz bez mieszaczy i z jedną pompą .
Link do komentarza
Cytat

Do podłogówki jest zawór mieszający ESBE z regulacją od 20-43 stopni i pompa i do grzejników osobna pompa. i nie wiem czy do wymiennika 120L założyć osobną pompe + termostat mechaniczny regulacja temperatury wody w bojlerze czy zrobić na grawitacji bez regulacji.




Robisz sam sobie taką krzywdę te pompy ,sterowania ,grzejniki,mieszacze po co ci to wszystko icon_smile.gif

W skrzynce rozdzielacza brak regulacji poszczególnych nitek icon_sad.gif

Kasy nie żal Ci i jeszcze do podłogówki zawór mieszający ESBE wiesz jakie ma opory przepływu ?
Link do komentarza
Cytat

Robisz sam sobie taką krzywdę te pompy ,sterowania ,grzejniki,mieszacze po co ci to wszystko icon_smile.gif

W skrzynce rozdzielacza brak regulacji poszczególnych nitek icon_sad.gif

Kasy nie żal Ci i jeszcze do podłogówki zawór mieszający ESBE wiesz jakie ma opory przepływu ?



Ten rozdzielacz jest do grzejników i nie potrzeba przepływomierzy przepływ będzie regulowany w wkładce termostatycznej i to wystarczy a odcięcie w module przyłączeniowym , a co do podłogówki to nie mam zdjęć ale załączę rożni się tylko pompą jest WITA a mieszacz VTA 372 a podłogówki będzie około 45 m2 i po przeliczeniu przepływu powinien dać sobie rade i ma nawet zapas.

w sumie są tylko 2 pompy (grzejniki i podłogówka) tylko zastanawiam się z bojlerem jak zrobić by mieć stała temperaturę 40-45 stopni

te 2 rury co idą do rozdzielacza to tylko do odpowietrznika bo rozdzielnia podłogówki jest na dole.

wszystkie materiały do instalacji rury wavin, 2 szafki i rozdzielnie gorgiela z przyrzeczeniami folia klipsy zawory i jedna pompa do podłogówki, kosztowały mnie 2980zł wiec myślę ze niskim kosztem zrobiłem jak bym miał stosowac mieszacz z zaworem RTL,bybasem itp.. wyszło by mnie więcej. gotowy mieszacz do podłogówki to koszt około 1420zł a mnie wyszedł 930zł więc oszczędność duża, wszystko jest przemyślane.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wybacz, ale ględzisz jak potłuczony i kompletnie nie na temat!
CO budujesz?
Dom?
A wiesz, że niezgodnego z normami nie odbiorą?
A norma to mniej niż 0,3W/1m2 x stK.
POLICZ SOBIE POWIERZCHNIĘ ZEWNĘTRZNĄ DOMU!!!
POMNÓŻ PRZEZ TEN NORMOWY PARAMETR I POMNÓŻ PRZEZ 40 (dla -20 za oknem i + 20 wewnątrz)!
DODAJ 30% (straty wentylacyjne) - WYJDZIE MOC POTRZEBNA W MROZY.
Wynik masz w watach.

PODZIEL WYNIK PRZEZ POWIERZCHNIĘ PODŁOGI.
Wyjdzie moc na 1m2.

ZOBACZ CO ZAPROJEKTOWAŁEŚ TAK TANIO I GOSPODARCZO!!!!!!

Realnie - potrzebujesz około 40W/1m2 podłogi (sprawdź, wyżej masz jak się to liczy).
Budujesz coś co daje CO NAJMNIEJ 150W/1m2.
NIGDY nie będziesz tego używał, albo rodzina (i Ty) wyskoczycie z majtek, bo będzie sauna!

No, chyba, że domu nie tynkujesz, nie ocieplasz i stawiasz ściany zewnętrzne na jedną cegłę.
Wtedy może być dobrze.
Musisz być bogaty facet, skoro takie metody wybierasz....

Adam M.
Link do komentarza
Cytat

Wybacz, ale ględzisz jak potłuczony i kompletnie nie na temat!
CO budujesz?
Dom?
A wiesz, że niezgodnego z normami nie odbiorą?
A norma to mniej niż 0,3W/1m2 x stK.
POLICZ SOBIE POWIERZCHNIĘ ZEWNĘTRZNĄ DOMU!!!
POMNÓŻ PRZEZ TEN NORMOWY PARAMETR I POMNÓŻ PRZEZ 40 (dla -20 za oknem i + 20 wewnątrz)!
DODAJ 30% (straty wentylacyjne) - WYJDZIE MOC POTRZEBNA W MROZY.
Wynik masz w watach.

PODZIEL WYNIK PRZEZ POWIERZCHNIĘ PODŁOGI.
Wyjdzie moc na 1m2.

ZOBACZ CO ZAPROJEKTOWAŁEŚ TAK TANIO I GOSPODARCZO!!!!!!

Realnie - potrzebujesz około 40W/1m2 podłogi (sprawdź, wyżej masz jak się to liczy).
Budujesz coś co daje CO NAJMNIEJ 150W/1m2.
NIGDY nie będziesz tego używał, albo rodzina (i Ty) wyskoczycie z majtek, bo będzie sauna!

No, chyba, że domu nie tynkujesz, nie ocieplasz i stawiasz ściany zewnętrzne na jedną cegłę.
Wtedy może być dobrze.
Musisz być bogaty facet, skoro takie metody wybierasz....

Adam M.


nie masz prawa go krytykowac akurat to że daje 150W/m2 to troszkę przesada ale jesli da 120W/m2 to napewno nikomu d... nie rozerwie
po piersze sytem robi sie na lata a koszty esploatacyjne nie śa wiesze a nawet mniejsze przy niektórych zródłach ,

po drugie cały czas obserwujemy ochłodzenie klimatu i to że zimy będa coraz bardziej dawały w kośc

po trzecie bedzie miał komfort niskotemeraturowej istalacji
Link do komentarza
Cytat

a mnie się wydawało że jest dokładnie na odwrót czyli obserwujemy ocieplenie klimatu...


tak ocieplenie maja ekolodzy i lobbyści w brukseli aby proekologiczne roziązania za siłe montować
a u nas co wystarczy wejśc na strony internetowe i spradzic poszególne regiony i wida c jak temperatura ma tenedecje spadkowe
nawet eksperci od lodowców sie zamkneli jak w ostatnich 12 miesiącach lodowców nie ubyło ...
ale to nie temat na ten wątek
Link do komentarza
Cytat

Witam ja mam przelicznik 110Watt na 1m2 i tak robię podłogówkę co 15cm czyli 6-7m rury 1m2, np pokój 10m2 grzejnik 500x1000 i mi się wydaje ze 110Watt jest to optymalna moc.
cóż mocno odbiegliśmy od tematu

Wybrałem Grzejniki Cosmonova


nie pamietam dokładnego przelicznika ale 15cm i temp zsilania 45st to nie wyjdzie nawet 100W/m2
no chyba że liczyśz dla 50st zasilania wtedy pewnie da rade
Link do komentarza
Cytat

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł





Zagadki:
Jakie pytanie zadał ktaczal?

Kto ktaczalowi odpowiedział na postawiony problem i w jaki sposób?

Co ostatecznie zdecydował ktaczal samodzielnie po wywołanej burzy mózgów?


ktaczal pozdrawiam i gratuluję mocnych nerwów !!


Link do komentarza
Ja miałem ten sam problem około rok temu.Po prostu burza mózgów icon_smile.gif)) Wybrałem Kermi na parterze dolnozasilane na pietrze boczno zasilane.Co do dolnozasilanych z Kermi - NIGDY WIĘCEJ BYM ICH NIE KUPIŁ.Mimo zastosowania głowic term. i ustawieniu ich na maksy. grzanie tylnia płyta nie dogrzewa (grzeje około 20 % sprawności)-- z bocznymi nie ma tego problemu .
Kolega znów ma Regulusy w swoim starym mieszkaniu i w nowo budowanym domku tez zainwestował w Regulusy .Mówił ,że zadnych innych grzejników nie chce.Może miał racje ... Edytowano przez boas43 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Kto ktaczalowi odpowiedział na postawiony problem i w jaki sposób?



to chyba odpowiedź na postawione pytanie.

Cytat

Grzejnik drabinka tylko do łazienki na suszeni ręczników , reszta podłogówka -grzejnik w podłodze icon_smile.gif




Dlaczego mam wybierać z talii kart od 1do 9 a nie sięgnąć po króla ,czy asa.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
    • Od pandemii kupuje prawie wszystko na Allegro, także wiem jakie potrafią być różnice w cenach. Zwykła taśma klejąca u mnie na wsi 9zł, na Allegro 3zł, więc kupiłem 18 rolek na zapas i przesyłka gratis. Kosiarka u mnie na wsi 3550zł, na Allegro 2950. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...