Skocz do zawartości

Jakie grzejniki Kupić ???


ktaczal

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł


kermi lub buderus ewentualnie jeszcze purmo ,cosmo tez sa dobre
Napisano
Cytat

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł



Grzejnik drabinka tylko do łazienki na suszeni ręczników , reszta podłogówka -grzejnik w podłodze icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
W łazienkach będą drabinki. + podłogówka ogólnie w domu mam 2 rozdzielacze na grzejniki ogólnie 13 obwodów wykorzystane 10 (8 Panelowe + 2 Łazienkowe) pozostałe 3 obwody zapasowe (kuchnia, wiatrołap, pom.gosp.) jakby podłogówka nie dawała rady to tylko ze ściany wykuwam rury na dodatkowe grzejniki i mam 6 obwodów z przepływomierzami na podłogówkę mieszacz + pompa ( 2 łazienki, kuchnia ,pomieszczenie gospodarcze, korytarz i wiatrołap). Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W łazienkach będą drabinki. + podłogówka ogólnie w domu mam 2 rozdzielacze na grzejniki ogólnie 13 obwodów wykorzystane 10 (8 Panelowe + 2 Łazienkowe) pozostałe 3 obwody zapasowe (kuchnia, wiatrołap, pom.gosp.) jakby podłogówka nie dawała rady to tylko ze ściany wykuwam rury na dodatkowe grzejniki i mam 6 obwodów z przepływomierzami na podłogówkę mieszacz + pompa ( 2 łazienki, kuchnia ,pomieszczenie gospodarcze, korytarz i wiatrołap).



Dobrze zrobiona podłogówka ,daje radę i ma jeszcze zapas .
System mieszany (podłogówka i grzejniki ) jest droższy w budowie i eksploatacji bo do grzejników musisz pościć cieplejszą wodę ,zastosować mieszacze itd. .Najtaniej w eksploatacji i w budowie wychodzi podłogówka jedna niższa temperatura wody w całym systemie a grzejniki to tylko do suszenia ręczników z dodatkową grzałką elektryczną .
Napisano
Ale piec bedzie słałopalny z podajnikiem tłokowym. U mnie innej mozliwowsci nie ma. wiec i tak na piecu musze mieć min 60 stopni + zawor czwójdrożny.
Napisano
Cytat

Ale piec bedzie słałopalny z podajnikiem tłokowym. U mnie innej mozliwowsci nie ma. wiec i tak na piecu musze mieć min 60 stopni + zawor czwójdrożny.



Tak zawór czwór-drożny ale to tylko po to żeby chronić piec i do ciepłej wody ,a resztę instalacji masz bez mieszaczy i z jedną pompą .
Napisano
Cytat

Ale piec bedzie słałopalny z podajnikiem tłokowym. U mnie innej mozliwowsci nie ma. wiec i tak na piecu musze mieć min 60 stopni + zawor czwójdrożny.





Oczywiście jeszcze 30% mniej opału w sezonie grzewczym icon_smile.gif
Napisano
Do podłogówki jest zawór mieszający ESBE z regulacją od 20-43 stopni i pompa i do grzejników osobna pompa. i nie wiem czy do wymiennika 120L założyć osobną pompe + termostat mechaniczny regulacja temperatury wody w bojlerze czy zrobić na grawitacji bez regulacji.
Napisano
Strasznie rzeźbisz! icon_eek.gif
Masz sporo kasy... chyba...

Da się to wszystko ślicznie spiąć.
Tylko jaki baniaczek - bufor, Ci potrzebny i trzeba by mu miejsce znaleźć.

Poza tym.
CZEMU budujesz dupiatą chałupę?
Nie możesz zbudować dobrej? To zleć komuś!

Adam M.
Napisano
Cytat

Do podłogówki jest zawór mieszający ESBE z regulacją od 20-43 stopni i pompa i do grzejników osobna pompa. i nie wiem czy do wymiennika 120L założyć osobną pompe + termostat mechaniczny regulacja temperatury wody w bojlerze czy zrobić na grawitacji bez regulacji.




Robisz sam sobie taką krzywdę te pompy ,sterowania ,grzejniki,mieszacze po co ci to wszystko icon_smile.gif

W skrzynce rozdzielacza brak regulacji poszczególnych nitek icon_sad.gif

Kasy nie żal Ci i jeszcze do podłogówki zawór mieszający ESBE wiesz jakie ma opory przepływu ?
Napisano (edytowany)
Cytat

Robisz sam sobie taką krzywdę te pompy ,sterowania ,grzejniki,mieszacze po co ci to wszystko icon_smile.gif

W skrzynce rozdzielacza brak regulacji poszczególnych nitek icon_sad.gif

Kasy nie żal Ci i jeszcze do podłogówki zawór mieszający ESBE wiesz jakie ma opory przepływu ?



Ten rozdzielacz jest do grzejników i nie potrzeba przepływomierzy przepływ będzie regulowany w wkładce termostatycznej i to wystarczy a odcięcie w module przyłączeniowym , a co do podłogówki to nie mam zdjęć ale załączę rożni się tylko pompą jest WITA a mieszacz VTA 372 a podłogówki będzie około 45 m2 i po przeliczeniu przepływu powinien dać sobie rade i ma nawet zapas.

w sumie są tylko 2 pompy (grzejniki i podłogówka) tylko zastanawiam się z bojlerem jak zrobić by mieć stała temperaturę 40-45 stopni

te 2 rury co idą do rozdzielacza to tylko do odpowietrznika bo rozdzielnia podłogówki jest na dole.

wszystkie materiały do instalacji rury wavin, 2 szafki i rozdzielnie gorgiela z przyrzeczeniami folia klipsy zawory i jedna pompa do podłogówki, kosztowały mnie 2980zł wiec myślę ze niskim kosztem zrobiłem jak bym miał stosowac mieszacz z zaworem RTL,bybasem itp.. wyszło by mnie więcej. gotowy mieszacz do podłogówki to koszt około 1420zł a mnie wyszedł 930zł więc oszczędność duża, wszystko jest przemyślane.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Napisano
Wybacz, ale ględzisz jak potłuczony i kompletnie nie na temat!
CO budujesz?
Dom?
A wiesz, że niezgodnego z normami nie odbiorą?
A norma to mniej niż 0,3W/1m2 x stK.
POLICZ SOBIE POWIERZCHNIĘ ZEWNĘTRZNĄ DOMU!!!
POMNÓŻ PRZEZ TEN NORMOWY PARAMETR I POMNÓŻ PRZEZ 40 (dla -20 za oknem i + 20 wewnątrz)!
DODAJ 30% (straty wentylacyjne) - WYJDZIE MOC POTRZEBNA W MROZY.
Wynik masz w watach.

PODZIEL WYNIK PRZEZ POWIERZCHNIĘ PODŁOGI.
Wyjdzie moc na 1m2.

ZOBACZ CO ZAPROJEKTOWAŁEŚ TAK TANIO I GOSPODARCZO!!!!!!

Realnie - potrzebujesz około 40W/1m2 podłogi (sprawdź, wyżej masz jak się to liczy).
Budujesz coś co daje CO NAJMNIEJ 150W/1m2.
NIGDY nie będziesz tego używał, albo rodzina (i Ty) wyskoczycie z majtek, bo będzie sauna!

No, chyba, że domu nie tynkujesz, nie ocieplasz i stawiasz ściany zewnętrzne na jedną cegłę.
Wtedy może być dobrze.
Musisz być bogaty facet, skoro takie metody wybierasz....

Adam M.
Napisano
Cytat

Wybacz, ale ględzisz jak potłuczony i kompletnie nie na temat!
CO budujesz?
Dom?
A wiesz, że niezgodnego z normami nie odbiorą?
A norma to mniej niż 0,3W/1m2 x stK.
POLICZ SOBIE POWIERZCHNIĘ ZEWNĘTRZNĄ DOMU!!!
POMNÓŻ PRZEZ TEN NORMOWY PARAMETR I POMNÓŻ PRZEZ 40 (dla -20 za oknem i + 20 wewnątrz)!
DODAJ 30% (straty wentylacyjne) - WYJDZIE MOC POTRZEBNA W MROZY.
Wynik masz w watach.

PODZIEL WYNIK PRZEZ POWIERZCHNIĘ PODŁOGI.
Wyjdzie moc na 1m2.

ZOBACZ CO ZAPROJEKTOWAŁEŚ TAK TANIO I GOSPODARCZO!!!!!!

Realnie - potrzebujesz około 40W/1m2 podłogi (sprawdź, wyżej masz jak się to liczy).
Budujesz coś co daje CO NAJMNIEJ 150W/1m2.
NIGDY nie będziesz tego używał, albo rodzina (i Ty) wyskoczycie z majtek, bo będzie sauna!

No, chyba, że domu nie tynkujesz, nie ocieplasz i stawiasz ściany zewnętrzne na jedną cegłę.
Wtedy może być dobrze.
Musisz być bogaty facet, skoro takie metody wybierasz....

Adam M.


nie masz prawa go krytykowac akurat to że daje 150W/m2 to troszkę przesada ale jesli da 120W/m2 to napewno nikomu d... nie rozerwie
po piersze sytem robi sie na lata a koszty esploatacyjne nie śa wiesze a nawet mniejsze przy niektórych zródłach ,

po drugie cały czas obserwujemy ochłodzenie klimatu i to że zimy będa coraz bardziej dawały w kośc

po trzecie bedzie miał komfort niskotemeraturowej istalacji
Napisano
Cytat

po drugie cały czas obserwujemy ochłodzenie klimatu i to że zimy będa coraz bardziej dawały w kośc


a mnie się wydawało że jest dokładnie na odwrót czyli obserwujemy ocieplenie klimatu...
Napisano
Cytat

a mnie się wydawało że jest dokładnie na odwrót czyli obserwujemy ocieplenie klimatu...


tak ocieplenie maja ekolodzy i lobbyści w brukseli aby proekologiczne roziązania za siłe montować
a u nas co wystarczy wejśc na strony internetowe i spradzic poszególne regiony i wida c jak temperatura ma tenedecje spadkowe
nawet eksperci od lodowców sie zamkneli jak w ostatnich 12 miesiącach lodowców nie ubyło ...
ale to nie temat na ten wątek
Napisano
Witam ja mam przelicznik 110Watt na 1m2 i tak robię podłogówkę co 15cm czyli 6-7m rury 1m2, np pokój 10m2 grzejnik 500x1000 i mi się wydaje ze 110Watt jest to optymalna moc.
cóż mocno odbiegliśmy od tematu

Wybrałem Grzejniki Cosmonova
Napisano
Cytat

Witam ja mam przelicznik 110Watt na 1m2 i tak robię podłogówkę co 15cm czyli 6-7m rury 1m2, np pokój 10m2 grzejnik 500x1000 i mi się wydaje ze 110Watt jest to optymalna moc.
cóż mocno odbiegliśmy od tematu

Wybrałem Grzejniki Cosmonova


nie pamietam dokładnego przelicznika ale 15cm i temp zsilania 45st to nie wyjdzie nawet 100W/m2
no chyba że liczyśz dla 50st zasilania wtedy pewnie da rade
Napisano (edytowany)
Cytat

nie pamietam dokładnego przelicznika ale 15cm i temp zsilania 45st to nie wyjdzie nawet 100W/m2
no chyba że liczyśz dla 50st zasilania wtedy pewnie da rade


nie zasilanie 30-40 stopni max + grzejnik drabinka wiec myślę ze będzie ok Edytowano przez ktaczal (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Jestem na etapie instalacji centralnego i nie wiem jakiej firmy kupić grzejniki i zdecydowałem się na panelowe i zasilane z dołu typ V ale jaką firmę byście mi polecili i dobrej cenie chciałbym poznać wasze opinie.

CV 21 500x800 1.szt
CV 22 500x1000 1.szt
CV 22 500x1600 1.szt
CV 22 500x1800 1.szt
CV 21 600x800 1.szt
CV 22 600x1200 2.szt
CV 22 600x1800 1.szt

Idmar 2830zł
E.C.A. 2905zł
Weberman 3075zł
Perfekt 3088zł
Immergas 3257zł
Funke 3426zł
Delonghi 3484zł
PURMO 3548zł
Purmo 3602zł
Buderus 3672zł
Bugman 3813zł
Stelrad 3825zł
KERMI 3863zł
Stelrad 3895zł
cosmonova 3921zł
KERMI 4000zł





Zagadki:
Jakie pytanie zadał ktaczal?

Kto ktaczalowi odpowiedział na postawiony problem i w jaki sposób?

Co ostatecznie zdecydował ktaczal samodzielnie po wywołanej burzy mózgów?


ktaczal pozdrawiam i gratuluję mocnych nerwów !!


Napisano
Ja miałem ten sam problem około rok temu.Po prostu burza mózgów icon_smile.gif)) Wybrałem Kermi na parterze dolnozasilane na pietrze boczno zasilane.Co do dolnozasilanych - NIGDY WIECEJ BYM ICH NIE KUPIŁ
Napisano
Ja miałem ten sam problem około rok temu.Po prostu burza mózgów icon_smile.gif)) Wybrałem Kermi na parterze dolnozasilane na pietrze boczno zasilane.Co do dolnozasilanych - NIGDY WIECEJ BYM ICH NIE KUPIŁ
Napisano (edytowany)
Ja miałem ten sam problem około rok temu.Po prostu burza mózgów icon_smile.gif)) Wybrałem Kermi na parterze dolnozasilane na pietrze boczno zasilane.Co do dolnozasilanych z Kermi - NIGDY WIĘCEJ BYM ICH NIE KUPIŁ.Mimo zastosowania głowic term. i ustawieniu ich na maksy. grzanie tylnia płyta nie dogrzewa (grzeje około 20 % sprawności)-- z bocznymi nie ma tego problemu .
Kolega znów ma Regulusy w swoim starym mieszkaniu i w nowo budowanym domku tez zainwestował w Regulusy .Mówił ,że zadnych innych grzejników nie chce.Może miał racje ... Edytowano przez boas43 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Kto ktaczalowi odpowiedział na postawiony problem i w jaki sposób?



to chyba odpowiedź na postawione pytanie.

Cytat

Grzejnik drabinka tylko do łazienki na suszeni ręczników , reszta podłogówka -grzejnik w podłodze icon_smile.gif




Dlaczego mam wybierać z talii kart od 1do 9 a nie sięgnąć po króla ,czy asa.

Napisano
Cytat

ktaczal przedstawił swój problem jednoznacznie. Nic nie było tam o grzejniku podłogowym płaszczyznowym ani o drabinkach...



Zgadza się ale  mógł nie wiedzieć że jest opcja z grzejnikami  ukrytymi  (podłogówka ). 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...