Skocz do zawartości

Moja droga-czy aby napewno???


Recommended Posts

Napisano
Remontuje domek parterowy(pomieszczenia bylego warsztatu ślusarskiego) i mam pewien dylemat,a mianowicie pomiedzy moim budynkiem a budynkiem sasiada przebiega droga,którą owy sąsiad dojezdza do domu( to jego jedyna mozliwosc dostania sie do domu),przechodzi tez tędy pełno ludzi,jest to droga gminna(jej koncowy odcinek) z tzw. szutru i płyt betonowych.Problem w tym ze moje okna sa po stronie drogi i kazdy moze podejsc i "zapukac" mi w okno,co moze w przyszlosci byc uciązliwe.Droga o której pisze jest moją wlasnością-czy moge (mam na mysli prawnie) zagrodzic ta droge a równoczesnie dojazd sasiadowi do domu???-Co mowia przepisy prawne na ten temat?? icon_idea.gif
Pozdrawiam Tom
Napisano
Proszę o uściślenie podanych informacji
Podane zostało, iż sporna droga ma kategorię drogi gminnej – w takiej sytuacji nie ma możliwości ograniczenia dostępu do drogi publicznej

Z drugiej zaś strony podano iż droga jest własnością pytającego
W takim przypadku mam pytanie
Czy sąsiad wyraża zgodę na ogrodzenie wjazdu
W takiej sytuacji jest możliwość zamknięcia drogi wewnętrznej i udostępnienie jej wyłącznie sąsiadowi dla którego jest to jedyna możliwość dojazdu, a najprawdopodobniej który posiada sądownie przyrzeczona „drogę konieczną”
Napisano
W ksiedze wieczystej zapisaną mam droge-i jest to moja własność(nie sa zapisane zadne uzytecznosci).
Co do sąsiada to pytam "na przyszlosc" poniewaz jest to bardzo "upierdliwy" typ człowieka.Sąsiad RACZEJ nie ma nic zapisane bo zdziwił sie jak powiedziałem ze droga po której jedzie do domu jest moja własnością-dodał ze to tak ZAWSZE było.
Moim zdaniem ktos walnął "byka" dzielac działki,bo nie uwzględnił dojazdu sasiadowi.
W załączniku przesyłam mapke-moj budynek to nr 14,naprzeciw bud. gospodarczy sasiada(pomiedzy owa droga).Sasiad o ktorym mowa ma bud. nr 12.

DSC01446.jpg

Napisano
W przypadku, gdy nieruchomość sąsiada ma dostęp do drogi publicznej to oczywiście sporny odcinek można zamknąć dla osób postronnych. Jednak, jeśli sasiad nie ma możliwości innego dostępu do drogi publicznej, to w postępowaniu sądowym będzie mógł wnosić o ustalenie tzw. drogi koniecznej, przez Pana grunt lub w innym dostępnym miejscu.
Napisano
Sąd będzie chciał zachować istniejącą drogę, którą moim zdaniem obecnie spełnia funkcję drogi koniecznej
Inwestor może zaproponować sąsiadowi inną drogę konieczną która po akceptacji obu stron w postępowaniu sądowym uproszczonym może zostać usankcjonowana
Napisano
...to jest polskie prawo,niby mój teren,ale jak przyjdzie co do czego to nie mam nic do powiedzenia bo z tego co piszecie sądownie moga wyznaczyc(zostawic) ten przejazd.Chciałbym jeszcze zapytac o kwestie postawienia płotu-powiedzmy ze zostawie tyle miejsca aby sąsiad mógł przejechac autem a, pozostałą czesc ogrodze zeby mi do okien nie podchodzili-czy na to musze miec zezwolenie?Zaznaczam ze to wszystko na moim terenie.
Napisano
Podana sytuacja jest dość prosta – płot wewnątrz działki nie wymaga pozwolenia na budowę i można go postawić w dowolnym miejscu
Jedynym ograniczeniem jest wysokość do 2,20 oraz zapewnienie dostępu sąsiadowi do działki
Uważam że obecna droga jest szersza i nie będzie problemu z postawieniem płotu uniemożliwiającym bezpośrednie zaglądanie do okna

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...