mikek Napisano 21 maja 2010 Udostępnij #1 Napisano 21 maja 2010 Witam! Mam pytanie do ekspertów,chciałbym zastosować pod wylewkę(jako termoizolacje)płyty z piany polyuretanowej PIR.Na wylewkę bez podłogi mam zostawione 20cm.Warstwy jakie chcę położyć w kolejności od betonu to:-papa termozgrzewalna-folia-płyty z pianki PIR 15cm.-folia-siatka zbrojeniowa-wylewkaPłyty z pianki PIR wybrałem gdyż ma dużo lepsze właściwości termoizolacyjne niż np. styropian.Tylko nie wiem czy mogę ten materiał łączyć z papą i z folią.Czy ktoś może już stosował ten materiał pod wylewki i jaka jest kolejność poszczególnych warstw?Będę wdzięczny za każdą informację na ten temat Link do komentarza
mikek Napisano 31 maja 2010 Autor Udostępnij #2 Napisano 31 maja 2010 Czyżby nikt z forumowiczów nie stosował tej metody ocieplenia posadzki na gruncie? A może nie można w ten sposób izolować posadzki?Proszę o jakieś info w tej sprawie. Może jednak ktoś spotkał się z podobnym tematem? Link do komentarza
EcoTherm Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #3 Napisano 1 czerwca 2010 W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie płytami PIR układanymi na posadzce, ze względu na dużo lepsze parametry termoizolacyjne. 10 cm Płyt EcoTherm zastępuje 17 cm styropianu czy wełny stosowanej do tradycyjnych termoizolacji.Płyty PIR są odporne na zdecydowaną większość rozpuszczalników stosowanych w budownictwie, a na materiały bitumiczne (papy itp.) są odporne całkowicie więc nie ma żadnych przeciwwskazań aby układać ich nawet bezpośrednio na papie.Płyty te mają okładzinę z papieru kraft pokrytego aluminium dzięki czemu można na nich bezpośrednio układać przewody ogrzewania podłogowego. Link do komentarza
bobu62 Napisano 1 czerwca 2010 Udostępnij #4 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie płytami PIR układanymi na posadzce, ze względu na dużo lepsze parametry termoizolacyjne. 10 cm Płyt EcoTherm zastępuje 17 cm styropianu czy wełny stosowanej do tradycyjnych termoizolacji.Płyty PIR są odporne na zdecydowaną większość rozpuszczalników stosowanych w budownictwie, a na materiały bitumiczne (papy itp.) są odporne całkowicie więc nie ma żadnych przeciwwskazań aby układać ich nawet bezpośrednio na papie.Płyty te mają okładzinę z papieru kraft pokrytego aluminium dzięki czemu można na nich bezpośrednio układać przewody ogrzewania podłogowego. Drogie!!! Link do komentarza
mikek Napisano 1 czerwca 2010 Autor Udostępnij #5 Napisano 1 czerwca 2010 Cytat W ostatnich miesiącach bardzo wzrosło zainteresowanie płytami PIR układanymi na posadzce, ze względu na dużo lepsze parametry termoizolacyjne. 10 cm Płyt EcoTherm zastępuje 17 cm styropianu czy wełny stosowanej do tradycyjnych termoizolacji.Płyty PIR są odporne na zdecydowaną większość rozpuszczalników stosowanych w budownictwie, a na materiały bitumiczne (papy itp.) są odporne całkowicie więc nie ma żadnych przeciwwskazań aby układać ich nawet bezpośrednio na papie.Płyty te mają okładzinę z papieru kraft pokrytego aluminium dzięki czemu można na nich bezpośrednio układać przewody ogrzewania podłogowego. Skoro wypowiedział się ekspert w tej sprawie,to chciałbym zapytać o coś jeszcze.Szukając informacji na ten temat natknąłem się na opinie,że piana polyuretanowa reaguje z folią PE i nie powinno się jej stosować pod wylewki łącząc z folią.Dlatego prosiłbym o bardziej szczegółowe informacje czy kombinacja:-papa,-folia,-pianka PIR-folia,-wylewka,jest dobra czy też zrezygnować z folii i wylać beton bezpośrednio na płyty PIR?Tu muszę zaznaczyć,że płyty które posiadam nie mają okładziny z "papieru KRAFT". Link do komentarza
EcoTherm Napisano 2 czerwca 2010 Udostępnij #6 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat Skoro wypowiedział się ekspert w tej sprawie,to chciałbym zapytać o coś jeszcze.Szukając informacji na ten temat natknąłem się na opinie,że piana polyuretanowa reaguje z folią PE i nie powinno się jej stosować pod wylewki łącząc z folią.Dlatego prosiłbym o bardziej szczegółowe informacje czy kombinacja:-papa,-folia,-pianka PIR-folia,-wylewka,jest dobra czy też zrezygnować z folii i wylać beton bezpośrednio na płyty PIR?Tu muszę zaznaczyć,że płyty które posiadam nie mają okładziny z "papieru KRAFT". WitamPiana PU tak może reagować z folią PE ponieważ jest ona sprzedawana w puszkach i uzywa się ją głównie jako piana montażowa lub do klejenia, jest ona w stanie płynnym i dopiero w kontakcie z powietrzem piana się utwardza a rozpuszczalniki w niej zawarte utleniają folie.Np. piana PU do montażu okien lub piana PU do przyklejania płyt styropianowych na ścianę itp.Do termoizolacji posadzek, dachów ścian czy fundamentów uzywa się płyt z PIR, sa to sztywne płyty poliuretanowe które nie wchodzą w żadną reakcje chemiczną z innymi materiałami budowlanymi.Układ warstw, który jest zaproponowany wyżej jest prawidłowy i jak najbardziej można w takim układzie wykonać warstwy posadzki. Link do komentarza
bobu62 Napisano 2 czerwca 2010 Udostępnij #7 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat WitamPiana PU tak może reagować z folią PE ponieważ jest ona sprzedawana w puszkach i uzywa się ją głównie jako piana montażowa lub do klejenia, jest ona w stanie płynnym i dopiero w kontakcie z powietrzem piana się utwardza a rozpuszczalniki w niej zawarte utleniają folie.Np. piana PU do montażu okien lub piana PU do przyklejania płyt styropianowych na ścianę itp.Do termoizolacji posadzek, dachów ścian czy fundamentów uzywa się płyt z PIR, sa to sztywne płyty poliuretanowe które nie wchodzą w żadną reakcje chemiczną z innymi materiałami budowlanymi.Układ warstw, który jest zaproponowany wyżej jest prawidłowy i jak najbardziej można w takim układzie wykonać warstwy posadzki. Co uzasadnia użycie tak drogiego rozwiązania jak płyta PIR pod posadzki? Link do komentarza
mikek Napisano 2 czerwca 2010 Autor Udostępnij #8 Napisano 2 czerwca 2010 Cytat WitamPiana PU tak może reagować z folią PE ponieważ jest ona sprzedawana w puszkach i uzywa się ją głównie jako piana montażowa lub do klejenia, jest ona w stanie płynnym i dopiero w kontakcie z powietrzem piana się utwardza a rozpuszczalniki w niej zawarte utleniają folie.Np. piana PU do montażu okien lub piana PU do przyklejania płyt styropianowych na ścianę itp.Do termoizolacji posadzek, dachów ścian czy fundamentów uzywa się płyt z PIR, sa to sztywne płyty poliuretanowe które nie wchodzą w żadną reakcje chemiczną z innymi materiałami budowlanymi.Układ warstw, który jest zaproponowany wyżej jest prawidłowy i jak najbardziej można w takim układzie wykonać warstwy posadzki. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,teraz ze spokojem zastosuję płyty pod wylewkę Link do komentarza
featmilka Napisano 17 listopada 2015 Udostępnij #9 Napisano 17 listopada 2015 Trochę odkopuje Czy korzystał ktoś z płyt PIR pod wylewkę? Jak to wygląda w praktyce? Czym uszczelniacie przerwę między płytami - pianką? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 19 listopada 2015 Udostępnij #10 Napisano 19 listopada 2015 Cytat Trochę odkopuje Czy korzystał ktoś z płyt PIR pod wylewkę? Jak to wygląda w praktyce? Czym uszczelniacie przerwę między płytami - pianką? Firma Recticel Izolacje oferuje płyty EUROFLOOR, które można stosować jako izolacja posadzki.Proszę zapoznac się z poniższymi linkamihttp://www.recticelinsulation.be/pl/applic...zki-no%C5%9Bnejhttp://www.recticelinsulation.be/pl/applic...Cem-no%C5%9BnymTutaj krótki artykuł, który można potraktować jako uzupełnienie do pytaniaNajcieńsza termoizolacja posadzki Link do komentarza
featmilka Napisano 19 listopada 2015 Udostępnij #11 Napisano 19 listopada 2015 Dziękuje tego szukałem i najprawdopodobniej na wiosnę z tego skorzystam. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 20 listopada 2015 Udostępnij #12 Napisano 20 listopada 2015 Cytat Dziękuje tego szukałem i najprawdopodobniej na wiosnę z tego skorzystam. Służę pomocą, zawsze można skontaktować się z Producentem w celu uzyskania wyczerpujących informacji na temat produktu, technnologii etc.Pozdrawiam Link do komentarza
Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne Napisano 9 grudnia 2015 Udostępnij #13 Napisano 9 grudnia 2015 Folia ułożona na płytach – obojętnie czy będzie to pianka czy styropian, ma jeszcze trzy funkcje: - uniemożliwia wnikanie wylewki w jakiekolwiek szczeliny;- ułatwia mocowanie rurek ogrzewania podłogowego spinkami (pewniej się trzymają);- tworzy warstwę poslizgową pomiędzy wylewka i ociepleniem. Inaczej jastrych przykleja sie do materiału termoizolacyjnego. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 9 grudnia 2015 Udostępnij #14 Napisano 9 grudnia 2015 Cytat Folia ułożona na płytach – obojętnie czy będzie to pianka czy styropian, ma jeszcze trzy funkcje: - uniemożliwia wnikanie wylewki w jakiekolwiek szczeliny;- ułatwia mocowanie rurek ogrzewania podłogowego spinkami (pewniej się trzymają);- tworzy warstwę poslizgową pomiędzy wylewka i ociepleniem. Inaczej jastrych przykleja sie do materiału termoizolacyjnego. Konkretnie w tym przypadku zastosowano takie rozwiązanie - oddzielając materiał izolacyjny od góry i od dołu folią polietylenową od podłoża nośnego i od płyty dociskowej/posadzki betonowej (wylewanej na mokro)Układ warstw1. Betonowa posadzka2. Siatka zbrojąca3. Folia polietylenowa (min. 0,03 mm grubości)4. Płyta EUROFLOOR5. Folia polietylenowa6. Podłoże betonowe7. Bloczek izolujący 8. Folia kubełkowa Link do komentarza
nokia Napisano 28 grudnia 2015 Udostępnij #15 Napisano 28 grudnia 2015 Cytat Konkretnie w tym przypadku zastosowano takie rozwiązanie - oddzielając materiał izolacyjny od góry i od dołu folią polietylenową od podłoża nośnego i od płyty dociskowej/posadzki betonowej (wylewanej na mokro)Układ warstw1. Betonowa posadzka2. Siatka zbrojąca3. Folia polietylenowa (min. 0,03 mm grubości)4. Płyta EUROFLOOR5. Folia polietylenowa6. Podłoże betonowe7. Bloczek izolujący 8. Folia kubełkowa Ja tylko ciągle o tym natrysku słyszę, ale to mi się wydaje trochę na wyrost, żeby zabryzgać tak całe poddasze pianką i potem jak coś trzeba wyremontować albo poprawić, to w zasadzie nie ma już jak się do tego zabrać.Dlatego te płyty z "pianki" to jakaś rozsądna alternatywa - tak na mój rozum. Chociaż jakaś kontrola nad tym jest i jakieś wymiary a nie się "rozłazi" jak chce Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 4 stycznia 2016 Udostępnij #16 Napisano 4 stycznia 2016 Cytat Ja tylko ciągle o tym natrysku słyszę, ale to mi się wydaje trochę na wyrost, żeby zabryzgać tak całe poddasze pianką i potem jak coś trzeba wyremontować albo poprawić, to w zasadzie nie ma już jak się do tego zabrać.Dlatego te płyty z "pianki" to jakaś rozsądna alternatywa - tak na mój rozum. Chociaż jakaś kontrola nad tym jest i jakieś wymiary a nie się "rozłazi" jak chce Muszę obiektywnie stwierdzić, że są również realizacje wielkoobjektowe - tak je nazwę - gdzie idealnie sprawdza się natrysk. Ze względu na założenia projektowe.Nie wyobrażam również sobie by izolację antryskową aplikować jako izolację podłogi i kontrolować grubość warstwy, obciążenie użytkowe etc.Tu więc idealnie sprawdzi się PŁYTA. Link do komentarza
McX Napisano 1 października 2016 Udostępnij #17 Napisano 1 października 2016 Docieplanie płytami PIR jest coraz bardziej popularne, nic dziwnego bo jest to obecnie najlepsza termoizolacja (λD = 0,022) a przy tym jest sztywna i odporna na ściskanie no i łatwa przy docinaniu. Ktoś wyżej wspominał, że jest to drogie rozwiązanie, owszem ale np. pod wylewki czy na poddasze między krokwie spokojnie można użyć płyt II gat które można kupić o połowę taniej, np: 10 cm za ok 25zł m2 (netto) czy wspomniana wyżej 15 cm za ok 37,5 zł netto m2. W razie pytań piszcie na priv. mcx85pl@gmail.com Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 października 2016 Udostępnij #18 Napisano 1 października 2016 Ok, ale co kryje się u Ciebie pod pojęciem II gatunek?I po co podajesz ceny netto, tu na forum inwestorów nie obchodzą ceny netto tylko brutto. Link do komentarza
McX Napisano 1 października 2016 Udostępnij #19 Napisano 1 października 2016 Cytat Ok, ale co kryje się u Ciebie pod pojęciem II gatunek?I po co podajesz ceny netto, tu na forum inwestorów nie obchodzą ceny netto tylko brutto. Już spieszę wyjaśnić, II gat to płyty które posiadają jakieś niedoskonałości, mogą to być pęcherzyki powietrza, brak frezu czy odchodząca okładzina po prostu wszelkiego rodzaju niedoskonałości, czasem większe a czasem znikome. Przez to są o połowę tańsze.Producenci w większości podają ceny netto bo i produkują dla firm budowlanych i handlowców (II gat to przecież efekt uboczny który nie leży w ich zainteresowaniu z oczywistych powodów <wystarczy dodać 23%> Mam styczność z tą tematyką (BTW nie zarabiam w żaden sposób na sprzedaży) a sam też się przymierzam, ale właśnie do ocieplenia poddasza. Mało kto wie ale do PIR nie wchodzą też żadne gryzonie czy robactwo ( u mnie wełnę mineralną zdemolowały właśnie gryzonie). Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 października 2016 Udostępnij #20 Napisano 1 października 2016 Cytat Producenci w większości podają ceny netto bo i produkują dla firm budowlanych i handlowców (II gat to przecież efekt uboczny który nie leży w ich zainteresowaniu z oczywistych powodów <wystarczy dodać 23%> Mam styczność z tą tematyką (BTW nie zarabiam w żaden sposób na sprzedaży) a sam też się przymierzam, ale właśnie do ocieplenia poddasza. Mało kto wie ale do PIR nie wchodzą też żadne gryzonie czy robactwo ( u mnie wełnę mineralną zdemolowały właśnie gryzonie). Producenci przeważnie podają ceny netto, ale zwykły człowiek, osoba prywatna nie kupi za cenę netto a tu zaglądają przeważnie takie osoby.I teraz nasunęło mi się takie cosik, otóż jeżeli mogą kupować takie płyty np deweloperzy to ciekawy jestem czy w ogólnym kosztorysie podadzą prawdę w kosztorysie czy napiszą, że cena wynosiła tyle co za I gat. i oczywiście materiał też nie był II gat tylko I. Z tymi gryzoniami nie byłbym taki pewien że nie ruszają. Link do komentarza
McX Napisano 2 października 2016 Udostępnij #21 Napisano 2 października 2016 Cytat Producenci przeważnie podają ceny netto, ale zwykły człowiek, osoba prywatna nie kupi za cenę netto a tu zaglądają przeważnie takie osoby.I teraz nasunęło mi się takie cosik, otóż jeżeli mogą kupować takie płyty np deweloperzy to ciekawy jestem czy w ogólnym kosztorysie podadzą prawdę w kosztorysie czy napiszą, że cena wynosiła tyle co za I gat. i oczywiście materiał też nie był II gat tylko I. Z tymi gryzoniami nie byłbym taki pewien że nie ruszają. Oczywiście jeżeli kupi ładny II gat to nikt tego nie rozpozna, ale mało prawdopodobne żeby kupić go np 2500 m2 bo raczej takie ilości nie zalegają (bywa że do handlu ktoś kupi trochę ładnej II i sprzeda jako promocyjną I) jednak duże powierzchnie ociepla się nakrokwiowo lub np hale gdzie daje się jako wierzchnią warstwę membrany pcv czy bitumiczne itd wtedy wykonawca by sporo ryzykował bo całe obciążenie jest na PIR-ze jeżeli trafiły by mu się płyty zbyt "miękkie" to mogłoby dochodzić do jakiś odkształceń i wykonawca leci w koszty a wiadomo że jak kupił II gat to nie może go reklamować u producenta. Takiego problemu nie ma przy tradycyjnych domach jednorodzinnych gdzie większość dociepla poddasza między krokwiami i niema możliwości żadnych uszkodzeń, to samo ma się do wylewek (nawet pozagatunkowy pir jest wiele wiele twardszy od styropianu). Poważnie, nic nie gryzie PIRa Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się