Skocz do zawartości

Kocioł,potrzebuję porady.


may

Recommended Posts

Napisano
Zamierzam kupić piec CO typ EKO-KWR 20 do domu jednorodzinnego, ocieplonego.Proszę o opinie w związku z tym zakupem,ponieważ chciałbym poznać Wasze zdanie odnośnie tego kotła.Pozdrawiam.

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Zamierzam kupić piec CO typ EKO-KWR 20 do domu jednorodzinnego, ocieplonego.Proszę o opinie w związku z tym zakupem,ponieważ chciałbym poznać Wasze zdanie odnośnie tego kotła.Pozdrawiam.



Za mały na dom jednorodzinny
SOLEI EKO-KWR 25 kW ostatecznie
Napisano
Cytat

Za mały na dom jednorodzinny
SOLEI EKO-KWR 25 kW ostatecznie


Wrozysz z kart? A moze to bardzo maly dom jednorodzinny?
Napisano
Cytat

Za mały na dom jednorodzinny
SOLEI EKO-KWR 25 kW ostatecznie






Dom ma 120 m2 ..Myślicie , że za mały będzie?
Napisano
Cytat

Tez mialem zaryzykowac taka teze ale nie wiem co to dokladnie znaczy "ocieplony" a autor skapi informacji.


A do tego wcale nie powiedział czy podłogówka czy żeliwiaki...
Może nadmuchowe?

Mało danych to pozostaje rzut monetą!
Albo dobry albo nie...

Adam M.
Napisano
Cytat

Wrozysz z kart? A moze to bardzo maly dom jednorodzinny?




Poczytaj trochę o tym kociołku 20 kW ,obejrzyj przekroje jak jest bardzo prosto zbudowany mały odzysk .

Stało-palność przy mocy nominalnej -10,5 h

Wyraź swoją opinię ,takie wypowiedzi nic nie wnoszą .

Jeżeli ktoś lubi spędzać czas w kotłowni to polecam icon_smile.gif
Napisano
Oszacuj zapotrzebowanie na ciepło w domu o współczynniku około 0,2W/m2 x stK i takim z rekuperatorem i GWC a do tego - gdzie wszędzie jest podłogowe.

CO wychodzi?

Adam M.
Napisano
Cytat

Oszacuj zapotrzebowanie na ciepło w domu o współczynniku około 0,2W/m2 x stK i takim z rekuperatorem i GWC a do tego - gdzie wszędzie jest podłogowe.

CO wychodzi?

Adam M.



Takich domów w Polsce jest jeszcze mało ,a z drugiej beczki jak byś miał wybierać rozpalanie + wywalanie popiołu z kotła np. co 1-2 dni czy np. co 3-4 dni. (15 x w miesiącu ) icon_smile.gif (8 x w miesiącu )

Pamiętaj ze utrzymywanie dłużej stałej teperatury w centralnym jest bardziej ekonowiczne niż wygaszanie i rozpalanie od nowa nie licząc pracy palacza .
Napisano
Cytat

Takich domów w Polsce jest jeszcze mało ,a z drugiej beczki jak byś miał wybierać rozpalanie + wywalanie popiołu z kotła np. co 1-2 dni czy np. co 3-4 dni. (15 x w miesiącu ) icon_smile.gif (8 x w miesiącu )

Pamiętaj ze utrzymywanie dłużej stałej teperatury w centralnym jest bardziej ekonowiczne niż wygaszanie i rozpalanie od nowa nie licząc pracy palacza .



No!
Prawie, że prawda - tylko nieprawda!
Taki piczman, na ten przykład!
Hajcuje ostro przez jakie 4 godziny co 2 dni...
I- starcza!

Co masz na myśli mówiąc o "centralnym"?
Dom to kloc rozgrzany do około 23stC.
Pracuje sobie spokojnie dopychając braki zapasem z bufora....
Piec to jeden z wielu sposobów uzupełniania ładunku bufora!
Gdzie tu centralne?

Adam M.
Napisano
Cytat

Takich domów w Polsce jest jeszcze mało ,a z drugiej beczki jak byś miał wybierać rozpalanie + wywalanie popiołu z kotła np. co 1-2 dni czy np. co 3-4 dni. (15 x w miesiącu ) icon_smile.gif (8 x w miesiącu )

Pamiętaj ze utrzymywanie dłużej stałej teperatury w centralnym jest bardziej ekonowiczne niż wygaszanie i rozpalanie od nowa nie licząc pracy palacza .


To utrzymywanie stalej temperatury w kotle o zbyt duzej mocy nominalnej polega na odcinaniu doplywu powietrza do spalania.
Skutek jest taki, ze wiekszosc wegla wylatuje kominem w postaci CO a w skrajnych przypadkach dodatkowo w postaci "smoly" w kominie. Zauwaz, ze wszyscy producenci podaja sprawnosc dla mocy nominalnej.
Chyba zaden nie podaje sprawnosci dla mocy zredukowanej bo bylaby ona zenujaco niska.
Tylko sposob podany przez Adama na cokolwiek wspolnego z ekonomia i wygoda.
Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jak dom przeciętny to te 20 KW za dużo.
Jak z bajerami co to energie odzyskują ( kosztem kilkudziesięciu Watt ) to spory problem.
Minęły już czasy kiedy przewymiarowanie uchodziło na sucho.
Teraz nie ma grubych rur stalowych tylko cieniutkie nitki z miedzi czy pexa.
Dla takiej instalacji kocioł musi być dobrany do zapotrzebowania.

Jak wspomniał Adam Ja mam "inaczej".
Przewymiarowałem kocioł, i to sporo !
Ale nadmiar energii łyka mi bufor wodny !!!
Miałem wyjście, albo kociołek 3-5 KW ( jakiego nie znalazłem) i codzienna mordęga i pilnowanie temp. albo przewymiarowanie ( na oko) i postawienie bufora.
Przy okazji załatwiłem kilka innych problemów icon_lol.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
    • Za wtyczkę jest 17.99. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Drogi jak cholera. 10 PLN to góra, którą dałbym za niego. Ale pod względem przekroju żył, przewód jest właściwy. Wtyczka też w porządku. Pytanie dodatkowe, ten piekarnik to przenośny czy część jakiegoś stacjonarnego urządzenia?. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...