Skocz do zawartości

Pompa ciepła wygrała z gazem


Recommended Posts

Gość zupełny_laik
Napisano
Jestem trochę zawiedziony kosztami ogrzewania. Przy tak dużych kosztach inwestycyjnych (75500) miną wieki zanim inwestycja się zamortyzuje. 400 PLN/m-c*6miesięcy = 2400 PLN na sezon grzewczy. Przy tak dobrej izolacji budynku koszt paliwa (ekogroszek) wyniósłby około 3500 PLN na sezon grzewczy. Kocioł na ekogroszek wraz z montażem i uruchomieniem to jakieś 15000 PLN. Za zaoszczędzone 60500 PLN mógłbym kupić paliwa na 17 sezonów grzewczych. (w praktyce na 17 lat)..
Gość Michał
Napisano
Nie wziąłeś pod uwagę, że węgiel na pewno podrożeje przez 17 lat..
Napisano
Cytat

Nie wziąłeś pod uwagę, że węgiel na pewno podrożeje przez 17 lat..



Eksploatacja pompy ciepła też nie jest darmowa...
Napisano
Cytat

Porownanie z ekogroszkiem jest bez sensu. Nalezy porownywac z bezobslugowym zrodlem ciepla.



Dlaczego? Najlepiej porównać do tego, czym się aktualnie dysponuje. Co mi da porównanie do "innego bezobsługowego źródła ciepła", skoro mam w domu piec na groszek?
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Jestem trochę zawiedziony kosztami ogrzewania.
Przy tak dużych kosztach inwestycyjnych (75500) miną wieki zanim inwestycja się zamortyzuje.
400 PLN/m-c*6miesięcy = 2400 PLN na sezon grzewczy.
Przy tak dobrej izolacji budynku koszt paliwa (ekogroszek) wyniósłby około 3500 PLN na sezon grzewczy.
Kocioł na ekogroszek wraz z montażem i uruchomieniem to jakieś 15000 PLN.
Za zaoszczędzone 60500 PLN mógłbym kupić paliwa na 17 sezonów grzewczych. (w praktyce na 17 lat)..


Do tego trzeba dodać jeszcze roczną obsługę kredytu na pompę ok.3tys.zł
i sezon grzania wyjdzie nam 5,4tys.zł czyli baaardzo konkurencyjne koszty grzania.
Naprawdę nie wiem,jak trzeba być naiwnym,żeby wpakować 75 klocków w źródło ciepła.
To jest tak jak naczyta się w poradach,że grzanie pompą ciepła jest za pół darmo icon_smile.gif

Cytat

Porownanie z ekogroszkiem jest bez sensu. Nalezy porownywac z bezobslugowym zrodlem ciepla.



Ogrzewanie prądem jest bezobsługowe a przy tym instalacja jest 20 razy tańsza niż przy pompie ciepła icon_wink.gif
Przy tak dobrze zaizolowanym i ocieplonym domu,prąd w II taryfie spokojnie zdałby egzamin. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Dlaczego? Najlepiej porównać do tego, czym się aktualnie dysponuje. Co mi da porównanie do "innego bezobsługowego źródła ciepła", skoro mam w domu piec na groszek?


W ten sposob nietrudno jest wykazac, ze najbardziej oplacalny jest zakup pieca na suszone krowie lajno. Bo opal jest darmowy.
A tak powaznie. Jak juz chcesz tak porownac z tym co masz to dodaj do kosztu ekogroszku koszt obslugi pieca. Wylicz ilosc godzin poswieconych na obsluge pieca (zakup wegla, rozladunek, czyszczenie kotla i komina, dosypywanie wegla do kotla, wywozke popiolu itd) po czym pomnoz przez Twoja stawke godzinowa z pracy. Przykladowo jezeli zarabiasz 20 zl/h a poswiecasz na obsluge kotla 100 godzin rocznie to do kosztow opalu dolicz 2 tys zl.
Napisano
Cytat

Jak juz chcesz tak porownac z tym co masz to dodaj do kosztu ekogroszku koszt obslugi pieca. Wylicz ilosc godzin poswieconych na obsluge pieca (zakup wegla, rozladunek, czyszczenie kotla i komina, dosypywanie wegla do kotla, wywozke popiolu itd) po czym pomnoz przez Twoja stawke godzinowa z pracy. Przykladowo jezeli zarabiasz 20 zl/h a poswiecasz na obsluge kotla 100 godzin rocznie to do kosztow opalu dolicz 2 tys zl.



Niestety, chyba nie da się tak przeliczyć... Chciałbym mieć możliowść zarabiania mojej stawki godzinowej przez okrągłą dobę, ale tak nie jest - wtedy poświęciłbym pewnie nawet część czasu na sen icon_wink.gif . Sprawy typu strzyżenie trawnika, napalenie w kominku itp. robię w tzw. czasie wolnym, w którym i tak nie zarabiam.
A tak na poważnie, to jeśli mam działkę z przyłączem gazowym, to jaki jest sens (ekonomiczny) instalowania pompy ciepła? W dodatku inwestycja w pc jest obarczona dużym ryzykiem "spaprania" przez "fachowców" - koszty poprawek, zwłaszcza w przypadku pompy gruntowej, będą ogromne.
Oczywiście nie mam nic przeciwko samej idei pc, natomiast koszty instalacji i eksploatacji oraz wysokie ryzyko błędów instalacji powodują, że póki co nie biorę takiego rozwiązania pod uwagę.
Napisano
Cytat

Nie wziąłeś pod uwagę, że węgiel na pewno podrożeje przez 17 lat..




A ceny prądu też ciągle idą do góry icon_biggrin.gif

A przy pompie ciepła potrzeba zainwestować 1/4 energii,by otrzymać "darmowe" 3/4
Napisano

Ogrzewanie prądem jest bezobsługowe a przy tym instalacja jest 20 razy tańsza niż przy pompie ciepła icon_wink.gif
Przy tak dobrze zaizolowanym i ocieplonym domu,prąd w II taryfie spokojnie zdałby egzamin.
[/quote]
Ceny en. elektr. mają wzrosnąć o 200% w ciągu najbliższych paru lat. icon_evil.gif
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Ceny en. elektr. mają wzrosnąć o 200% w ciągu najbliższych paru lat. icon_evil.gif



-po pierwsze to nie znaczy,że "my mamy teraz,już" wyłożyć nie 200% a 2000% więcej kasy na PC.
-po drugie,nic nie stoi na przeszkodzie po paru latach zamienić nasze obecne źródło ciepła na PC,która za perę lat będzie zdecydowanie tańsza
-po trzecie,biorąc pod uwagę obsługę kredytu na PC,rachunki wcale nie będą takie niskie w stosunku do innych źródeł ciepła,marketing PC skutecznie działa icon_wink.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

-po pierwsze to nie znaczy,że "my mamy teraz,już" wyłożyć nie 200% a 2000% więcej kasy na PC.



Przedziwne rzeczy Waść prawisz - rozumiem, że ten wpis wynika z dokładnej znajomości tematu i aktualnych cen, że z przyczyn typowo "ludzkich" nie wspomnę o matematyce. icon_biggrin.gif

Ps. Dla domu od 100m2 do 150m2, wybudowanego zgodnie z minimalnymi wymaganiami „ocieplenia”, można wykonać kompletną kotłownię CO i CWU w cenie netto od 30.000zł dla kolektora poziomego i od 40.000zł dla pionowego.
Cena dotyczy średnio markowego sprzętu z kompletem sterowniczym o bardzo dużych możliwościach. Jest to cena z montażem, wtedy + 7% podatku VAT.
Np. : http://www.thermogolv.com/cennik,pompa_cie...biornikiem.html
Znam wielu takich, którzy zapłacili o 1/3 mniej niż podane kwoty.
Znam również, też wielu takich, którzy zapłacili o 50% więcej niż podane wyżej ceny.
Ale nie znam nikogo, kto by zapłacił kwotę sugerowaną przez Ciebie – czyli dobrze ponad 200.000zł.


dodałem link Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano (edytowany)
Cytat

Przedziwne rzeczy Waść prawisz - rozumiem, że ten wpis wynika z dokładnej znajomości tematu i aktualnych cen, że z przyczyn typowo "ludzkich" nie wspomnę o matematyce. icon_biggrin.gif

Ps. Dla domu od 100m2 do 150m2, wybudowanego zgodnie z minimalnymi wymaganiami ?ocieplenia?, można wykonać kompletną kotłownię CO i CWU w cenie netto od 30.000zł dla kolektora poziomego i od 40.000zł dla pionowego.
Cena dotyczy średnio markowego sprzętu z kompletem sterowniczym o bardzo dużych możliwościach. Jest to cena z montażem, wtedy + 7% podatku VAT.
Np. : http://www.thermogolv.com/cennik,pompa_cie...biornikiem.html
Znam wielu takich, którzy zapłacili o 1/3 mniej niż podane kwoty.
Znam również, też wielu takich, którzy zapłacili o 50% więcej niż podane wyżej ceny.
Ale nie znam nikogo, kto by zapłacił kwotę sugerowaną przez Ciebie ? czyli dobrze ponad 200.000zł.


dodałem link



Matematyka=matematyka taka sama dla wszystkich ?
Zakładamy,że górne źródło mamy i jest to podłogówka i nie wchodzi w koszt instalacji ogrzewania bo będzie to taka sama kwota dla 1 i 2.
1.Koszt kotłowni PC z dolnym źródłem to wg.Ciebie ok.40tys.zł (średnio markowego sprzętu)
2.Koszt kotłowni z piecem elektrycznym+bojler+pierdoły to max.4tys.zł (markowego sprzętu)
http://allegro.onet.pl/item1033635044_kosp...n2fp_4_4kw.html
http://allegro.onet.pl/item1038249466_bojl...aktura_vat.html

Według mojej matematyki wychodzi,że 900% więcej trzeba zapłacić za pierwszą kotłownie w porównaniu do drugiej icon_smile.gif

dodałem link Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Napisano
widzę że temat pomp ciepła wciąż rozpala;) ale o to chyba chodzi żeby było ciepło. Należy właściwie zapytać. Skoro jest nieekonomiczna i do tego kosztuje dość sporo to dlaczego coraz więcej osób kupuje? Może to jakaś moda "nowobogacka"?? albo unia szykuje dopłaty;)
Napisano
tak szczerze to tak mi się wydaje że to moda nowobogacka..
Bo gdyby tak naparwde dało sie zrobic pełną instalację PC za 30 tys to kto ma za tyle zrobione i czemu we wszystkich artykulach podawane są ceny conajmniej dwukrtonie wyższe?
Czytałam ten artykuł, i zastanawiałam się czytając gdzie i czego tu jest oszczędność? Nie mówię o kosmicznym koszcie inwestycji (cała instalacja grzwcza w moim domu to około 20 tys) plus odsetki od niego, ale też o tych 300-400 zł miesięcznie. Czy to jest ich całkowite zużycie prądu czy tylko prądu do PC? W moim domu (200 m2) gaz kosztuje nas średnio 230-250 zł miesięcznie (uśrednione zima i lato). Ja nie mogę nigdzie dostrzec oszczędnosci na PC.... ale marketing działa...
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Jakoś nie chce mi się uwierzyć w tytuł artykułu. Przecież są już gazowe pompy ciepła z kosztami eksploatacji o 50% niższymi, niż poruszanej bezpośrednio prądem spręzarki. Pytanie tylko o ile sama instacja będzie droższa? Ciepło wszystkich spierających się o sens montażu pompy ciepła pozdrawiam icon_biggrin.gif
  • 2 miesiące temu...
Gość Andrzej
Napisano
Ja mam pompę. Podaje koszt za: pompa ciepła+ pompa cyrkulacji CWU, pompa zasilająca w wodę pompę ciepła (odwiert pionowy) terma która dogrzewa wodę , rekuperator = średnio miesięcznie około 270zł za okres 09-11.2010.
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Mam podobną pompę zainstalowaną przez Geoterm z Łomianek. Ciekawe, że nazwa jest zbieżna z tym modelem. U mnie jeszcze chodzi chłodzenie..
Napisano
Cytat

tak szczerze to tak mi się wydaje że to moda nowobogacka..
Bo gdyby tak naparwde dało sie zrobic pełną instalację PC za 30 tys to kto ma za tyle zrobione i czemu we wszystkich artykulach podawane są ceny conajmniej dwukrtonie wyższe?
Czytałam ten artykuł, i zastanawiałam się czytając gdzie i czego tu jest oszczędność? Nie mówię o kosmicznym koszcie inwestycji (cała instalacja grzwcza w moim domu to około 20 tys) plus odsetki od niego, ale też o tych 300-400 zł miesięcznie. Czy to jest ich całkowite zużycie prądu czy tylko prądu do PC? W moim domu (200 m2) gaz kosztuje nas średnio 230-250 zł miesięcznie (uśrednione zima i lato). Ja nie mogę nigdzie dostrzec oszczędnosci na PC.... ale marketing działa...



naprawde da się taniej - moja PC 8kw z DZ+ kotłownia kosztowała około 36,6tys. od 1.11 do wczoraj zuzylem na CO i CWU okolo 4700kwh, mam taryfe G12, średni koszt 1kwh to w moim przypadku 0,45zł. Czyli koszt do tej pory to 2110zł
ceny podawane są wyższe, bo najcześciej opisywane są instalacje renmowanych firm - które sa droższe...
dodam, że w moim przypadku CO gazowe wyszłoby tak samo inwestycyjnie niż dla PC - koszt przyłącza...
  • 3 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze@rett np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...