Skocz do zawartości

Ogrodzenia z kamienia


Recommended Posts

Fajny, praktyczny artykulik.....

Mi sie przeogromnie podobają ogrodzenia z kamienia w połączeniu z drewnem....

Wiem,że takie "cósik" jest dość drogie i mam takie maleńkie pytanko do kogoś,kto sie na tym zna ...

Nie wiem,czy to jest możliwe do zrealizowania,ale by mieć takie ogrodzenie przypominające kamień ,można by było wybudować je np. z pustaków betonowych i później otynkować jakimś dobrym tynkiem ,coś na wzór taki

DSC01446.jpg



No i oczywiście zabezpieczyć od góry np.klinkierem lub okuciem z blachy...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Trochę mało żeby porywać się na budowę icon_sad.gif



Mury z kamienia są ciężkie i takie cienkie fundamentciki to ryzykowne rozwiązanie .

Mam zrobione ściany oporowe z kamienia 0,5-3 m wysokie jedna zawija się w wielgaśną donicę wewnątrz rosną kwiatki oraz róża pnąca zwisa w dół.
Fundament zaczyna się poniżej strefy przemarzania i jest grubości ok 1 m i szer 50 cm ma zbrojenie , dwuteowniki w pionie łącza fundament ze ścianą od tyłu, lany beton oraz zbrojenie wsunięte w dwuteowniki trzymają kamienie ,stoi już 15 lat nic się na razie z nim nie dzieje .
Link do komentarza
Cytat

Mury z kamienia są ciężkie i takie cienkie fundamentciki to ryzykowne rozwiązanie .

Mam zrobione ściany oporowe z kamienia 0,5-3 m wysokie jedna zawija się w wielgaśną donicę wewnątrz rosną kwiatki oraz róża pnąca zwisa w dół.
Fundament zaczyna się poniżej strefy przemarzania i jest grubości ok 1 m i szer 50 cm ma zbrojenie , dwuteowniki w pionie łącza fundament ze ścianą od tyłu, lany beton oraz zbrojenie wsunięte w dwuteowniki trzymają kamienie ,stoi już 15 lat nic się na razie z nim nie dzieje .


Jakbym czytał opis linii Zygfryda. icon_smile.gif Z pewnością postoi kolejne 15 lat icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Witam,
Jeżeli chodzi o wykonanie fundamentu to na pewno musi być wykopany poniżej strefy przemarzania.
Należy także w taki fundament umieścić belkę zbrojeniową, odpowiednio zagęszczoną w zależności od wysokości ogrodzenia.
W razie pytań proszę wejść na www.kamieniarka.e-biznes.org to postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania.
Link do komentarza
Koszt robocizny takiego muru jak na fotce wynosi około 170zł/m2 w zależności ile miałoby być m2.
Doskonale na takiego typu realizacje nadaje się piaskowiec.

Cytat

Pierwsze pytanko...

Jaki jest koszt wykonania ogrodzenia takiego jak na załączonej fotce?

Koszt obliczacie za m2, czy wg. innego wzorca


Jakiego kamienia używacie ....?


Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Cytat

Koszt robocizny takiego muru jak na fotce wynosi około 170zł/m2 w zależności ile miałoby być m2.
Doskonale na takiego typu realizacje nadaje się piaskowiec.



No to pożal się boże fachowiec co jak co ale piaskowiec jest najgorszym możliwym wyborem. Pewnie macie go dużo i trzeba upchnąc klientów swój swoje zachwala. Nigdy piaskowiec a czemu a dlatemu że piaskowiec bardzo ładnie pije wodę i ją magazynuje a co za tym idzie kilka skoków temperatury poniżej zera (kamień ma wodę w sobie) i po ładnych 3-4 latach bryz i zdziwienie inwestora o kurka odpryskał o kurka łupie się zaraz miał być taki twały a coś nie wyszło. Problem 2 jeśli pije wodę i szybko jej nie oddaje porośnie mchem świetny paten. Dajcie spokój z takimi firmami wepchną wam to co mają. Szukajcie kamienia Bułgarskiego nie powiem gdzie bo nie bedę robił reklamy te nie piją wody dodatkowo są takie fasjne co niektóre że bardzo ładnie wyglądają nocą delikatnie oswietlone (taki efekt odblasku) po prostu cudo.

A jak ktoś chce focie to niech pisze dostanie właśnie zaczynam realizacje wieć dziś mogę wysłać słupki z bloczka betonowego icon_smile.gif Edytowano przez borsak1 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Jeśli nie masz pojęcia o kamieniach to swoje opinie kieruj dzieciom które uwierzą we wszytko co im powiesz.
Mam pytanie jeśli piaskowiec jest takim najgorszym materiałem to dlaczego jest on najbardziej popularnym kamieniem na rynku polskim? Jeśli piaskowiec jest kruchym kamieniem to dlaczego w całej Polsce można zobaczyć zamki, pałace i innego typu budowle z XV, XVI,XVII wieku?Dlaczego prawie wszystkie biurowce, banki i inne poważne instytucje wybierają piaskowiec na elewacje zamiast "kamienia bułgarskiego"? I jeszcze jedno otóż każdy kamień w mniejszym lub większym stopniu nawet ten co go tak mocno promujesz "pije wodę".
Powodzenia życzę w dalszym rozwoju firmy.

Cytat

No to pożal się boże fachowiec co jak co ale piaskowiec jest najgorszym możliwym wyborem. Pewnie macie go dużo i trzeba upchnąc klientów swój swoje zachwala. Nigdy piaskowiec a czemu a dlatemu że piaskowiec bardzo ładnie pije wodę i ją magazynuje a co za tym idzie kilka skoków temperatury poniżej zera (kamień ma wodę w sobie) i po ładnych 3-4 latach bryz i zdziwienie inwestora o kurka odpryskał o kurka łupie się zaraz miał być taki twały a coś nie wyszło. Problem 2 jeśli pije wodę i szybko jej nie oddaje porośnie mchem świetny paten. Dajcie spokój z takimi firmami wepchną wam to co mają. Szukajcie kamienia Bułgarskiego nie powiem gdzie bo nie bedę robił reklamy te nie piją wody dodatkowo są takie fasjne co niektóre że bardzo ładnie wyglądają nocą delikatnie oswietlone (taki efekt odblasku) po prostu cudo.

A jak ktoś chce focie to niech pisze dostanie właśnie zaczynam realizacje wieć dziś mogę wysłać słupki z bloczka betonowego icon_smile.gif


Link do komentarza
  • 3 lata temu...
  • 3 lata temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...

No właśnie to wymaga cierpliwości a ja jej nie mam.Ale można sobie wybrać przykładowo jak ktoś nie ma cierpliwości tak jak ja ogrodzenie łupane. Przypominają naturalne kamienie,łatwe stosunkowo w montażu i szybko jest gotowe.Ja wybrałam takie ogrodzenie w firmie joniec,odpowiadala mi kolorystyka ogrodzeń.Bardzo ładnie się komponuje z kutymi przęsłami.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...