Skocz do zawartości

jaka farba ?/dach blacha ocynk/


Recommended Posts

Napisano
blacha ocynk stara /nigdy dotąd nie malowana/

lecz zaczeły sie pokazywac rdzawe wżery / na razie łebki gwoździ ocynk i plamy wokół kominów/

1. jaka farba / skłaniam sie ku rozpuszczalnikowej ale jestem otwarty na propozycje i uwagi/


2. jesli rozpuszczalnikowa - to podkład i nawierzchniowa czy 2 x nawierzchniowa ?


3. jaki producent ?

proszę o podpowiedź
Napisano
ja14
niektórzy opiniują farba poliwinylowa jako ta bez podkładu, jako elastyczniejsza i rzekomo trwalsza od chlorokauczuku ...

acha no i producenci
Dębica, Cieszyn Łódź /śnieżka, cieszynianka, polifarb/ ... czy tu jest jakaś różnica np. w jakości
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Biorąc pod uwagę wymagania załozyciela tematu proponuję zapoznać się z ofertą firmy Polifarb Łódź. W grupie produktów poliwinylowych znajdują się farby LOWICYN-TIXO, LOWICYN-S, LOWICYN-Sx oraz LOWICYN.

Ostani produkt to w zasadzie dwie farby: LOWICYN 131-7759-59-xx i LOWICYN 131-7759-57-xx, dedykowane do blach stalowych ocynkowanych, pokryć dachowych etc.

"Przeznaczona do bezpośredniego malowania dachów, rynien, parapetów, ogrodzeń, elementów maszyn i urządzeń, konstrukcji stalowych ocynkowanych, do renowacji powierzchni uprzednio malowanych farbami z grupy LOWICYN oraz jako doszczelnienie powłoki cynkowej natryskiwanej termicznie."



  • 4 tygodnie temu...
  • 5 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

blacha ocynk stara /nigdy dotąd nie malowana/

lecz zaczeły sie pokazywac rdzawe wżery / na razie łebki gwoździ ocynk i plamy wokół kominów/

1. jaka farba / skłaniam sie ku rozpuszczalnikowej ale jestem otwarty na propozycje i uwagi/


2. jesli rozpuszczalnikowa - to podkład i nawierzchniowa czy 2 x nawierzchniowa ?


3. jaki producent ?

proszę o podpowiedź

Rozwiń  



Mogę polecić dwa produkty - obydwa poliwinylowe. Pierwszy to Radach farba na dach (producent RAFIL) a drugi to Śnieżka na dach (Śnieżka). Różnica między nimi jest w zasadzie jedna (poza tym że radach ma więcej kolorów do wyboru) - w przypadku śnieżki na dach nie musimy stosować żadnego dodatkowego gruntu (farba jest tzw gruntoemalią). Wystarczy wyczyścić szczotką drucianą lub papierem ściernym, odpylić rdzę i można malować. Producent zaleca 1-2 warstwy.

Jeśli masz rdzę to przed malowaniem radachem w miejscu występowania rdzy trzeba zastosować grunt Radowil GR i dopiero tak przygotowaną powierzchnię pomalować.

Pamiętaj żeby przed malowaniem umyć dach (płynem do mycia naczyń), dokładnie spłukać i wysuszyć. Najlepiej malować przy lekko zachmurzonym niebie (w żadnym wypadku w pełnym słońcu).

Z grubsza to by było na tyle icon_wink.gif
Napisano
  Cytat

Mogę polecić dwa produkty - obydwa poliwinylowe. Pierwszy to Radach farba na dach (producent RAFIL) a drugi to Śnieżka na dach (Śnieżka). Różnica między nimi jest w zasadzie jedna (poza tym że radach ma więcej kolorów do wyboru) - w przypadku śnieżki na dach nie musimy stosować żadnego dodatkowego gruntu (farba jest tzw gruntoemalią). Wystarczy wyczyścić szczotką drucianą lub papierem ściernym, odpylić rdzę i można malować. Producent zaleca 1-2 warstwy.

Jeśli masz rdzę to przed malowaniem radachem w miejscu występowania rdzy trzeba zastosować grunt Radowil GR i dopiero tak przygotowaną powierzchnię pomalować.

Pamiętaj żeby przed malowaniem umyć dach (płynem do mycia naczyń), dokładnie spłukać i wysuszyć. Najlepiej malować przy lekko zachmurzonym niebie (w żadnym wypadku w pełnym słońcu).

Z grubsza to by było na tyle icon_wink.gif

Rozwiń  


Farb do renowacji pokryć jest dużo (jak widac po przykładach). Tu chyba raczej w gre będzie wchodzic kwestia wydajności i ceny. O trwałości powłoki i tak przekonamy się najwcześniej po sezonie zimowym.

Rozumiem, że płyn do mycia naczyń ma służyć odtłuszczeniu powierzchni. Czy nie lepiej zrobic to "profesjonalnym" odtłuszczaczem. Poniżej cytat.
"Słabo przyczepne podłoże należy przede wszystkim dobrze umyć i odtłuścić - najlepiej benzyną ekstrakcyjna lub rozpuszczalnikiem, np. EKO-1. Do odtłuszczania blachy ocynkowanej posiadamy w ofercie specjalny środek Cynkol-W, dostępny w Centrach Dekoracyjnych Dekoral na zamówienie."

Nie sugerując się marką, warto zamienić płyn do mycia na benzynę ekstarkcyjną. Szybciej odparuje, nie wymaga zmywania wodą itp.

TUTAJ poradnik "kawę na ławę" i przy okazji kilka produktów do malowania.
Napisano
Olku...

Płyn do mycia naczyń ma służyć właśnie odtłuszczeniu powierzchni. Taki sposób zaleca producent np farby Radach

"Powierzchnie blachy ocynkowanej przemyć wodą z niewielkim dodatkiem łagodnego środka myjącego (np. płynu do mycia naczyń), a następnie spłukać czystą wodą i wysuszyć. W przypadku występowania ,,białej rdzy" zaleca się zmycie wodą pod wysokim ciśnieniem, usunięcie zanieczyszczeń przy pomocy szczotek nylonowych."
źródło: Karta techniczna farby Radach

Rzeczą oczywistą jest, że każdy producent poleca własne sposoby odtłuszczenia powierzchni. Przytoczyłem ten który tyczy się akurat farby z którą miałem do czynienia. Kontaktowałem się również z technikiem w fabryce Rafil i także polecił mi właśnie ten sposób. Skoro jest tani, łatwy do zastosowania (można wykorzystać np Karchera) oraz zalecany przez producenta nie widzę potrzeby żeby przepłacać.

Nawet na stronie którą przytoczyłeś jest informacja, że można zastosować jeden z dwóch sposobów odtłuszczania:
"Przygotowanie podłoża
1. Odtłuszczanie podłoża przeprowadza się zmywając je roztworami biodegradowalnych detergentów (np. Ludwik, ale bez lanoliny) lub benzyną ekstrakcyjną"
źródło: http://www.farby.brcs.pl/index.php?str=2&a...tykuly&id=6

Dodam tylko, że wspomniany wcześniej produkt EKO-1 kosztuje w granicach 6-7zł za opakowanie 0,5 litra i jest produkowany tylko w takich opakowaniach także niewątpliwie zwiększy to koszt całego malowania a rezultat finalny będzie taki sam jak w przypadku "Ludwika" (odtłuszczona powierzchnia).

Pozdrawiam
Jacek
Napisano
  Cytat

Olku...

Płyn do mycia naczyń ma służyć właśnie odtłuszczeniu powierzchni. Taki sposób zaleca producent np farby Radach

"Powierzchnie blachy ocynkowanej przemyć wodą z niewielkim dodatkiem łagodnego środka myjącego (np. płynu do mycia naczyń), a następnie spłukać czystą wodą i wysuszyć. W przypadku występowania ,,białej rdzy" zaleca się zmycie wodą pod wysokim ciśnieniem, usunięcie zanieczyszczeń przy pomocy szczotek nylonowych."
źródło: Karta techniczna farby Radach

Rzeczą oczywistą jest, że każdy producent poleca własne sposoby odtłuszczenia powierzchni. Przytoczyłem ten który tyczy się akurat farby z którą miałem do czynienia. Kontaktowałem się również z technikiem w fabryce Rafil i także polecił mi właśnie ten sposób. Skoro jest tani, łatwy do zastosowania (można wykorzystać np Karchera) oraz zalecany przez producenta nie widzę potrzeby żeby przepłacać.

Nawet na stronie którą przytoczyłeś jest informacja, że można zastosować jeden z dwóch sposobów odtłuszczania:
"Przygotowanie podłoża
1. Odtłuszczanie podłoża przeprowadza się zmywając je roztworami biodegradowalnych detergentów (np. Ludwik, ale bez lanoliny) lub benzyną ekstrakcyjną"
źródło: http://www.farby.brcs.pl/index.php?str=2&a...tykuly&id=6

Dodam tylko, że wspomniany wcześniej produkt EKO-1 kosztuje w granicach 6-7zł za opakowanie 0,5 litra i jest produkowany tylko w takich opakowaniach także niewątpliwie zwiększy to koszt całego malowania a rezultat finalny będzie taki sam jak w przypadku "Ludwika" (odtłuszczona powierzchnia).

Pozdrawiam
Jacek

Rozwiń  


Witam

Zgadzam się całkowicie, zanim podłączyłem linki, prześledziłem ich zawartośc. Wychodzi na to, że zawsze są minimum dwa wyjścia, a wybór jak zwykle należy do nas. Jeżeli ktoś ma na stanie benzynę, to pewno ją wykorzysta. Inni odwiedzą stoisko z "chemią domową".

  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Najgorsze na tym forum jest to, że wypowiada się dużo przedstawicieli handlowych. Ja moge uznać 2 farby za naprawdę dobre Jotun której chyba już nie produkują i Majic Rustkill no i droższy benjamin moore metal Clade reszta to strata kasy i czasu.
Napisano
  Cytat

Najgorsze na tym forum jest to, że wypowiada się dużo przedstawicieli handlowych. Ja moge uznać 2 farby za naprawdę dobre Jotun której chyba już nie produkują i Majic Rustkill no i droższy benjamin moore metal Clade reszta to strata kasy i czasu.

Rozwiń  



To nie jest żadna tragedia, Admin filtruje i w miarę jak mu 6-ty zmysł podpowie, banuje takich "cichociemnych".

Nie zmienia to faktu, że producentów farb do pokryć dachowych jest kilku (nastu) i naprawdę trzeba trafnej wypowiedzi, by kogoś przekonać.
Po Twojej wypowiedzi widać, że nie tylko Admin rozpoznaje przedstawicieli. Liczy się argumentacja. Wtedy nie ma znaczenia kto jest autorem.
  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Napisano (edytowany)
Witam,

Możemy polecić nasz produkt: www.farbyzmotylkiem.pl/39,127,157,4,DACHY_RYNNY

Farba DACHY RYNNY przeznaczona jest do malowania ochronno-dekoracyjnego pow. ocynkowanych, stalowych, aluminiowych i fosforanowanych, narażonych na działanie czynników atmosferycznych i korozyjnych. Może być również stosowana do malowania elementów stalowych i żeliwnych, tynków cementowo-wapiennych i betonu. Do stosowania jako podkład i warstwa nawierzchniowa w jednym.

Farby z Motylkiem
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
Edytowano przez FarbyzMotylkiem (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Witam,

Możemy polecić nasz produkt: www.farbyzmotylkiem.pl/39,127,157,4,DACHY_RYNNY

Farba DACHY RYNNY przeznaczona jest do malowania ochronno-dekoracyjnego pow. ocynkowanych, stalowych, aluminiowych i fosforanowanych, narażonych na działanie czynników atmosferycznych i korozyjnych. Może być również stosowana do malowania elementów stalowych i żeliwnych, tynków cementowo-wapiennych i betonu. Do stosowania jako podkład i warstwa nawierzchniowa w jednym.

Farby z Motylkiem
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem

Rozwiń  


Zawsze to jedna z opcji - tym bardziej, że jest w czym wybierać i każda sugestia zwiększa szanse dobrego wyboru.
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Malowanie blachy ocynkowanej niemalowanej jest łatwiejsze, niż malowanie blachy już pomalowanej.

Rdzawe wżery należy oczyścić ściernie i/lub chemicznie, w zależności od stanu korozji. Trudno określić bez zdjęcia.
Obróbka ścierna blachy ocynkowanej usuwa warstwę ocynku, należy o tym pamiętać w późniejszych etapach.
Miejsca po czyszczeniu korozji należy zabezpieczyć podkładem.
Przed malowaniem dach należy umyć, odtłuścić i odpylić. Przygotowanie jest najważniejsze.
Farby chlorokauczukowe nie są najlepsze na dachy, ponieważ źle znoszą różnice temperatur, źle się nakładają oraz nie mają (lub mają mało) składników antykorozyjnych. Są farby bardziej rekomendowane na blachy ocynkowane.
Farby poliwinylowe są lepsze na dachy od chlorokauczukowych. Rzeczywiście są bardziej elastyczne. Pomiędzy farbami poliwinylowymi różnych producentów jest różnica w jakości.
Lepsze moim zdaniem od farb poliwinylowych są farby akrylowe, do zastosowań przemysłowych. Są one niedostępne w marketach i hurtowniach. Ich sprzedażą zajmują się firmy wykonujące usługi profesjonalnego malowania dachów.
Są to farby wykorzystywane do malowania mostów i okrętów.
Odtłuszczanie jest bardzo ważne (preparat oraz sposób wykonania). Nie zgadzam się jednak z przedmówcą, że wystarczy płyn do naczyń. Płynem do naczyń myje się talerze, a na dachy działają kwaśne deszcze oraz gromadzi się sadza i zanieczyszczenia atmosferyczne. Benzyny ekstrakcyjnej również nie polecam, ponieważ jest tłusta wbrew pozorom. Dobrze usuwa np. klej, ale zanieczyszczenia dachowe wybiórczo. Trudno mi się odnieść do sposobu czyszczenia benzyną, ale pewnie nie będzie on zbyt efektywny.
Nie ma uniwersalnego środka na wszystkie rodzaje zanieczyszczeń. Nawet dobry odtłuszczacz nie poradzi sobie np. z plamami z sadzy. W praktyce używa się kilku preparatów i oprócz samego preparatu ważny jest sposób odtłuszczania.
Temperatura i wilgotność powietrza mają znaczenie podczas malowania. Poszczególne farby mają różny czas schnięcia.


  • 10 miesiące temu...
Napisano
Ja malowałem Śnieżką na dach i wyszło solidnie. Najgorsze dla farby może być ciągłe nasłonecznienie przez 16 godzin w ciepłe czerwcowe i lipcowe dni. U mnie na szczęście nic się nie stało, farba trzyma się powierzchni dobrze i nie odpada ani nie psuje się.
  • 7 lata temu...
Napisano
  Dnia 29.05.2011 o 21:11, Adam123 napisał:

Najgorsze na tym forum jest to, że wypowiada się dużo przedstawicieli handlowych. Ja moge uznać 2 farby za naprawdę dobre Jotun której chyba już nie produkują i Majic Rustkill no i droższy benjamin moore metal Clade reszta to strata kasy i czasu.

Rozwiń  

A dokładnie który Rustkill? Czy chodzi o RUST-KILL 5798? Jakiego typu to farba jest? Chlorokauczuk czy poliwinylowa? 

Jotun czy to ta okrętowa Conseal Touch UP? Jest do nabycia na allegro.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...