Skocz do zawartości

Strop


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Przymierzam się właśnie do budowy domu.
Projekt Zoja Lux Grota pracowni Arheton.
Ma to być dom w pełni podpiwniczony i z garażem na parterze.
I z tąd moje pytanie.
Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.
Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Napisano
Teriva to dobre rozwiązanie do domków jednorodzinnych, ale pojawiają się głosy właśnie co do jej wytrzymałości. Oczywiście wiadomo, że przy standardowej budowie domku, strop ten bez problemu wytrzyma zwykłe i nawet trochę większe obciążenia, jednak jeśli jest to takie przedsięwzięcie, gdzie mają być duże dodatkowe obciążenia ja osobiście zajrzałbym do portfela i sprawdził czy mam na dźwig i pomyślał nad jakąś płytą.
Na temat pogrubionej terivy się nie wypowiem, bo nie wiem czego się po tym spodziewać.

A później do góry na strop na pięterko poleciałbym już normalnie terivą.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
a jak wylewany to już nie jest płytą?
co do terivy to bym odpuścił, bo nadbeton musiałby by być odpowiednio gruby i zazbrojony
w samej terivie zapewne gęściej żebra rozdzielcze, powstać by musiało coś na kształt stropu skrzynkowego
lepiej wylać monolit, oprócz gruchy z betonem nie potrzeba specjalnie innego sprzętu typu dźwig
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ?
Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...
Napisano
  Cytat

Ostatnio coraz więcej czytam o wadach Terivy ? Czyżby to juz jej zmierzch ?
Plusem była łątwość wykonaia bez konieczności posiadania specjalistycznego sprzętu ...

Rozwiń  

I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

I więcej plusów nie widzę... Co do wytrzymałości- płyty nag garażem - 1000 kg/m2.

Rozwiń  


to chyba dla bojowych wozów pancernych. I oczywiście nie nad ale pod garażem
dla sam. osobowych normy każą przyjmować 2,5 N/m2 jako obciążenie rozłożone, bądź siły skupione, ale ja bym raczej zastosował coś bliżej 3,5-4 kN/m2 biorąc pod uwagę jakie rzeczy można w garazu składowac, zwłaszcza na etapie budowy.
Bardzo dobre (i tanie ) są płyty kanałowe
Napisano
garaż nie piętrze? ciekawa koncepcja. Chyba, że piwnica pod garażem. Tak czy inaczej zwykły samochód powinno unieść. Sam z własnego doświadczenia co prawda nie wiem, ale ludzie mówią.
Napisano
a czytałeś to?
Jaki rodzaj stropu zastosować pomiędzy piwnicą a garażem żeby bez obaw wjechać na ten strop 2-tonowym autem.
Myślałem o grubszej wersji stropu Teriva ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.


I nie słuchaj co ludzie mówią, bo będziesz zimą w sandałach chodził.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.
Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.
Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.


Pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Z całą odpowiedzialności polecam żerański- czyli kanałowy. Najbardziej wytrzymały i z tych najmocniejszych najtańszy.
Jeśli nie chcesz takiego stropu na całości to ułożyć tylko nad garażem. Reszta np Terriva, chociaż uważam, że Terriva to najgorszy z możliwych wyborów. Głośna, słaba, czasochłonna - same minusy.
Kanałowy: cichy, mocny i szybki w montażu.


Pozdrawiam

Rozwiń  



Co jak co, ale teriva czasochłonna?
Napisano
  Cytat

Co jak co, ale teriva czasochłonna?

Rozwiń  




A nie.
Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?
Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
icon_mrgreen.gif
Napisano
  Cytat

A nie.
Strop kanałowy ułożyliśmy w 2 godz. A ile będzie układana terriva na 80 metrach. Ile będzie trwało stemplowanie, poziomowanie belek, układanie pustaków, żeber rozdzielczych itd. Czy to nie wystarczy aby stwierdzić, że terriva jest czasochłonna ?
Nie ma co porównywać. Strop kanałowy jest o niebo lepszy.
icon_mrgreen.gif

Rozwiń  


Ja rowniez polecam kanalowy(zeranski),sam taki zastosowalem poniewaz zauwazylem podczas budowy domow w Holandii(tu mieszkam obecnie),ze oni tez taki stosuja,wiec technologia uznana w europie dala mi poczucie wlasciwego wyboru.pozdrawiam
Napisano
  Cytat

tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.

Rozwiń  

Hmmmm.... Prawie nikt nie ma dźwigu... Od tego są firmy, które świadczą takie usługi... i nie rozumiem, jak można urządzać ogródek przed zakończeniem ciężkich prac.... A jak ci dowozili materiały na budowę?
Napisano
  Cytat

tylko nie każdy ma dźwig i nie każdy może nic wjechac na ogródek.

Rozwiń  



Często firmy produkujące stropy i elementy betonowe w cenie mogą policzyć usługę dźwigową bo same dysponują takim sprzętem. Wtedy całość wychodzi jeszcze taniej. A tak jak przedmówca napisał co za problem z wjechaniem dźwigu na działkę? U mnie przy torfowej działce też był kłopot, ale zawsze jest jakieś wyjście.
Napisano
  Cytat

nie zawsze jest miejsce aby taki dzwig dojechal do dzialki!
patrzycie jednotorowo...

Rozwiń  



Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds
Napisano
  Cytat

Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds

Rozwiń  

My na ten przykład tiry z płytami musieliśmy po działce ciągać manem, bo się biedaki pozakopywały... ale koniec końców - płyty leżą cacy... i szybko...
Napisano
polecam monolit bo jest tanszy, wytrzymalszy, cienszy od terrivy. Przy liczeniu obciazen trzeba brac pod uwage nie tylko samochod ale takze wylewki ktroe tez nie waz 2kg przeciez. Ja mialem w projekcie terrive ale pod garazem byl monolit (budynek podpiwniczony).
Napisano
  Cytat

Może jakiś przykład. Bo powiem szczerze, że widziałem bardzo dużo działek i do wszystkich mógł dojechać dźwig.
Tak samo jak dostawa materiałów z hds

Rozwiń  


czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?
czy tylko fotki z google sobie otwierasz!
no o czym my tu mowimy!
jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!
nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!
nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

czy ty kiedykolwiek widziales hds a dzwig o ktorym mowa?!?
czy tylko fotki z google sobie otwierasz!
no o czym my tu mowimy!
jezeli nie masz mozliwosci wjechac tym dzwigiem nie da sie tego wykorzystac to podstawowy problem!
nie wszyscy kupuja dzialke do ktorej przynajmniej z 1 strony jest swobodny dojazd!
nie wszedzie jest utwardzona droga, nie wspominajac ze dzialka nie jest wylozona plytami monowskimi !!

Rozwiń  


Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).

pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
  Cytat

Wybudowałem się na działce torfowej, nie ma drogi dojazdowej, utonęła wywrotka z pospółką, sami z sąsiadem układaliśmy plastikowe palety pod wywrotki wywożące torf podczas wymiany terenu, dźwig sam sobie przywiózł płyty pod stopy - da się - da, tylko trzeba trochę chcieć. A jeżeli robisz garaż to masz zamiar w tym garażu trzymać samochód, a nie rower, czyli droga dojazdowa do działki jest lub będzie. Jeśli nie ma to warto pomyśleć o utwardzeniu. Materiały budowlane też trzeba jakoś dowieźć. Może jakieś zdjęcie planu zagospodarowania terenu lub fotka drogi dojazdowej. Może wspólnie znajdziemy rozwiązanie. Jeśli wybierzesz lany strop to betoniarka też musi dojechać (może być z pompą).

pozdrawiam

Rozwiń  

jak w takim torfie sie samochod zakopal? tatra nie dala rady w takim terenie!!!
co do samej dzialki, miales teran zatorfowany, ale dojazd z kazdej mozliwej strony jak widac,no moze ograniczenie terenowe, ale!
jezeli ktos kupuje dzialke w zabudowanym osiedlu a czesto sie tak zdarza (nie biore pod uwage nowych inwestycji gdzie z marszu mozna wykorzystac dzwig dla calego developera) to jak taki dzwig ma Ci wjechac tam gdzie nie moze!
no nie generalizujmy wszystkiego!
tam gdzie mozna i sie da, a wlasciciel dysponuje srodkami to moze wykorzystac dzwig!
tam gdzie sie nie da z roznych przyczyn szuka sie innych rozwiazan, ktore sa dostepne icon_smile.gif Edytowano przez marek.kurdej (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...